![]()
Το τρόλεϋ κινείται χωρίς τριβές και με σβηστή τη μηχανή.
Αρχικά κινείται στον μεγάλο κύκλο αλλά μπαίνει στον μικρό.
Η ταχύτητα του:
- Θα αυξηθεί.
- Θα μειωθεί.
- Θα παραμείνει ίδια.
Από το “Thinking Physics” του Επστάιν.
![]()
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
![]()
Το τρόλεϋ κινείται χωρίς τριβές και με σβηστή τη μηχανή.
Αρχικά κινείται στον μεγάλο κύκλο αλλά μπαίνει στον μικρό.
Η ταχύτητα του:
Από το “Thinking Physics” του Επστάιν.
![]()
Καλησπερα Γιαννη.Αν δεν εχω τριβες δεν εχω παραγωγη θερμοτητας αρα η κινητικη ενεργεια δεν γινεται να αλλαξει.Η ταχυτητα θα παραμεινει η ιδια.
Καλησπέρα Κωνσταντίνε.
Σωστά.
Η στροφορμή γιατί μειώνεται;
Γιατι οι δυναμη ειναι καθετη στις τροχιες και δεν ειναι κεντρικη.
Ακριβώς.
Κατι αναλογο συμβαινει εδω οπου η ταση του νηματος δεν παραγει εργο αλλα μεταβαλλει την στροφορμη. Σε πόση ώρα θα τυλιχτεί το νήμα;
Που τα ξετρυπωνω ε?
Δεν τη θυμόμουν.
Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα Κωνσταντίνε.
Να κάνουμε δύο πειράματα, αφού με πήγατε 15 χρόνια πριν;
Αλλά και η συνέχεια των πειραμάτων:
Αν το νήμα τυλίγεται, τότε….
Καλημέρα Διονύση.
Αυτές τις θυμόμουν.
Καλημέρα σας
Γιάννη ενδιαφέρον θέμα του Επστάιν.
Κύριε Μάργαρη πολύ ωραίο το θέμα σας: Αν το νήμα τυλίγεται, τότε….
Έφτιαξα μια εφαρμογή/προσομοίωση πάνω σε αυτό. Επιλέγουμε στο κάτω μέρος του παράπλευρου μενού τις τιμές της ακτίνας ρ του κυλινδρικού στύλου και την τιμή του n που ορίζει το μήκος του νήματος l=nπρ αλλά και το μήκος της τροχιάς του σώματος s=(ρ/2)(nπ)^2 .
Kαλημερα Διονύση. Τα εχω διαβασει τα “δυο πειραματα.Πολυ καλη αναρτηση οπου πας κατ ευθειαν στο ρεζουμέ. Ποια ποσοτητα διατηρειται στην μια περιπτωση και ποια στην αλλη.
Καλημέρα Χρήστο και Κωνσταντίνε.
Εξαιρετική Χρήστο!