Συνάδελφοι, η άσκηση είναι από μαγνητοσκοπημένο μάθημα του ψηφιακού φροντιστηρίου. Στο ερώτημα 5.2 ο συνάδελφος απαντά 4m και εγώ 12 m. Εσείς τι λέτε;
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Συνάδελφοι, η άσκηση είναι από μαγνητοσκοπημένο μάθημα του ψηφιακού φροντιστηρίου. Στο ερώτημα 5.2 ο συνάδελφος απαντά 4m και εγώ 12 m. Εσείς τι λέτε;
Καλημέρα

Εθεώρησα το άκρο του νήματος στο Α ,για κατανοητό σχήμα
Συνάδελφοι, καλημέρα.
Η κρίσιμη λέξη είναι «ξετυλίγεται». Από πού; Η ταχύτητα ξετυλίγματος δεν είναι ίση με την ταχύτητα της άκρης του νήματος που το τραβάμε (χέρι), αλλά με την εκ περιστροφής ταχύτητα των σημείων της περιφέρειας του κυλίνδρου (ας φανταστούμε τη διάταξη να μην κυλά). Η μετατόπιση (κάθε χρονική στιγμή) του χεριού θα είναι ίση με τη μετατόπιση του κέντρου μάζας συν το μήκος νήματος που ξετυλίχτηκε. Ο λόγος 1:2 (νήμα στον αέρα:μετατόπιση κέντρου μάζας) διατηρείται ανεξαρτήτως επιταχύνσεων. Ισχύει αυτό του Χριστάκου Παναγιώτη.
καλημέρα σε όλους
επανέρχομαι διότι διακρίνω
α. μια μαθηματικίστικη προσέγγιση ενώ η ερώτηση είναι, βασικά, πειραματική, δεν ενδιαφέρει η ταχύτητα ή η επιτάχυνση ξετυλίγματος και
β. ο συνάδελφος που την έγραψε δεν παρεμβαίνει
απλά: επειδή ο κύλινδρος και οι ρόδες είναι πακέτο όσες περιστροφές κάνει αυτός, οπότε τόσες φορές την περιφέρειά του ξετυλίγεται το νήμα, τόσες κάνουν και οι ρόδες, οπότε τόσες φορές την περιφέρειά τους κινείται το σύστημα
ακραίες περιπτώσεις
α. αν ο δίσκος έχει “μηδέν” ακτίνα σε σύγκριση με τις ρόδες, για όποια μετακίνηση του πακέτου το ξετύλιγμα είναι “μηδέν”
β. αν οι ρόδες έχουν “μηδέν” ακτίνα σε σύγκριση με τον δίσκο, για όποιο ξετύλιγμα του νήματος η μετακίνηση του πακέτου είναι “μηδέν”
(Ντίνο δεν μας διαβάζεις όλους)
Διατυπώνω με βάση τη λύση που προτείνει:
“Με το χέρι μας τραβάμε το νήμα ώστε το χέρι μας να έχει επιτάχυνση 3m/s2. Ερώτημα 5.2 : Όταν το χέρι μας έχει προχωρήσει κατά 6m, πόσο έχει μετατοπιστεί το κέντρο μάζας του στερεού;”
Μάλλον έτσι το διάβασε;
Βαγγέλη, καλημέρα. Διαβάζω, μετά προσοχής, τα γραπτά όλων των συναδέλφων, αλλά να τους επικαλούμαι όλους, και ειδικά σε ένα σύντομο κείμενο, είναι κάπως δύσκολο.
Να ‘σαι καλά.
καλά όσο ψάχνεις τόσο βρίσκεις,
τί το ΄θελα Πειραματικός άνθρωπος;
ας μου εξηγήσει κάποιος, μακάρι ο συγγραφέας, πώς ένας παρατηρητής καταφέρνει πειραματικά και εξασφαλίζει να κινεί το χέρι του, άρα και το κορμί του για 6m, με σταθερή επιτάχυνση, που δεν χρειάζεται κιόλας, και άρα με αυξανόμενη, γραμμικά, ταχύτητα με τον χρόνο
τί εξωπραγματικές ικανότητες και υπερόργανα μέτρησης διαθέτει;
Καλημέρα σε όλους. Η άσκηση αυτή είναι το Πρόβλημα 2 στα Θέματα προς επίλυση του ΨΕΒ στην κινηματική στερεού, με μόνη αλλαγή ότι l = 5m αντί για 6m. H εκφώνηση
και η λύση που προτείνεται για το ερώτημα β
Καλησπέρα συνάδελφοι. Ο θεματοδότης, μετά την επιμονή του Άρη στη συζήτηση μαζί του, είδα ότι παραδέχτηκε το λάθος του, πράγμα θετικό. Βέβαια πως θα μπορούσε αλλιώς, αφού μιλάμε για μια πολύ συνηθισμένη ερώτηση, που κυκλοφορεί παντού, μετά από τόσα χρόνια “στερεό”.
να θυμίσω μια δική μου του 2015…
Ένα βαράκι κυλάει
Συνάδελφοι, μετά την συζήτηση που είχαμε έλαβα από τον συνάδελφο του ψηφιακού φροντιστηρίου κ. Κοσμίδη το παρακάτω επιθετικό για να μην πω υβριστικό μήνυμα.
κ. Ροντούλη
Περί Φυσικής ο λόγος αρχικά. Βραχύς, που μόνο ως εισαγωγή στο κυρίως σώμα του μηνύματος μου μπορεί να εκληφθεί. Η διαφωνία μας προέκυψε ως προϊόν της διαφορετικής ερμηνείας της φράσης ‘’το νήμα που ξετυλίγεται’’. Στο μάθημά μου διευκρίνισα ότι αναφέρομαι στην απόσταση που προχωρά το σημείο του νήματος όπου ασκείται η δύναμη. Μοναδική μου αστοχία η μη ενσωμάτωση της διευκρίνισης αυτής στην εκφώνηση και το αεπιτρ, αντί του αεφαπ που ωστόσο χρησιμοποιήθηκε ως νούμερο. Ας όψεται η βιασύνη και η πίεση εκείνων των πρώτων ημερών του θεσμού. Διαφορετική βέβαια η δική σας ερμηνεία, πλην όμως δική σας. Στην διδακτική σας πρακτική κανείς δεν θα σας επιβάλλει ποιαν θα επιλέξετε. Αντίστοιχα όμως και στην δική μου.
Ωστόσο ο λόγος του μηνύματος μου δεν είναι αυτός, όπως θα αντιληφθείτε και από την απόσυρση της τελευταίας μου ανάρτησης. Ο λόγος αφορά σε ζητήματα δεοντολογίας και ηθικής που αναφύονται.
Κατά πρώτον όταν συμμετέχετε σε μία συζήτηση – ‘’καλοπροαίρετα’’, όπως ο υπ(ερ)ασπιστής σας Κόρακας διατείνεται – και δεν δηλώνεται την ιδιότητα σας, ενώ γνωρίζετε αυτήν του συνομιλητή σας, η πράξη σας είναι αντιδεοντολογική και η διάθεση σας αυτόχρημα καθίσταται κακοπροαίρετη. Δεν θα έμπαινα σε καμία συζήτηση στο φόρουμ του ΨΦ με έναν άγνωστο καθηγητή. Μου αρκούν για τέτοιες συζητήσεις το θεσμικό πλαίσιο του ΨΦ και οι ιδιωτικές μου επιλογές.
Το κακοπροαίρετο όμως της απόκρυψης της ιδιότητας σας, δεύτερον, γίνεται κακόβουλο αν κανείς αναλογιστεί ότι, μετά την πρώτη μου απόκριση, όχι μόνον συνεχίσατε να αποκρύπτετε την ιδιότητα σας αλλά θελήσατε να μου δώσετε την ψευδή εντύπωση ότι είστε μαθητής (‘’καλή δύναμη στην προσπάθεια σας’’ σας ευχήθηκα και το προσπεράσατε). Και εδώ το ζήτημα από δεοντολογικό, γίνεται ζήτημα ηθικής.
Το μείζον όμως ερώτημα που θέτει η πρακτική σας, ζήτημα τόσο ηθικής όσο και δεοντολογίας, είναι το για ποιον λόγο να το κάνετε. Γιατί να μπείτε σε ένα φόρουμ αποριών που απευθύνεται σε μαθητές και κατευθύνεται από έναν κρατικό θεσμό στον οποίο δεν συμμετέχετε; Μόνο να πιθανολογήσω μπορώ.
Από ενδιαφέρον για τον θεσμό; Η προκήρυξη νέων προσλήψεων επίκειται.
Από ενδιαφέρον για τους μαθητές, καταχρώμενος τον πολύτιμο χρόνο αυτών που τους φροντίζουν ψηφιακά;
Ή μήπως από άλλα ιδιοτελή κίνητρα, όπως η διάθεση επιβολής της δικής σας αλήθειας ή η όρεξη για συζητήσεις; Για αυτά υπάρχουν άλλα, καταλληλότερα αν κρίνω από την ατζέντα σας, fora και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου είμαι βέβαιος πως διαπρέπετε.
Οι αναρτήσεις μου έχουν κατέβει. Οι πρώτες διότι δεν έχουν λόγο ύπαρξης και η τελευταία διότι δεν σας αξίζει.
Θα μου μείνει το αφ υψηλού ύφος των παραινέσεων σας να αναθεωρήσω, ύφος του αυτόκλητου κατόχου της γνώσης. Απαντώντας σας στο ίδιο ύφος σας λέω ότι η όποια απόκριση σας σε αυτό το μήνυμα δεν θα απαντηθεί, ούτε καν θα αναγνωστεί.
Κοσμίδης Βασίλειος
Φαίνεται πως ο συνάδελφος θύμωσε γιατί κάποιος του επισήμανε κάποιο λάθος που έκανε στη λύση μιας άσκησης. Η λανθασμένη λύση συνεχίζει να υπάρχει στο μαγνητοσκοπημένο μάθημα. Αν έκανα κάποιο λάθος του ζητώ συγγνώμη δεν είχα καμία πρόθεση ούτε να τον μειώσω ως καθηγητή αλλά ούτε και να μηδενίσω την αξιέπαινη προσπάθεια που καταβάλει. Επίσης δηλώνω ότι δεν έχω καμία βλέψη να γίνω καθηγητής του ψηφιακού φροντιστηρίου. Η παραπάνω απάντηση υπάρχει αναρτημένη και στο ψηφιακό φροντιστήριο για τον λόγο αυτό την αναρτώ και εδώ έτσι ώστε να δώσω τις δέουσες εξηγήσεις μια που όπως λέει δεν πρόκειται να αναγνώσει κανένα μήνυμά μου.