
ΘΕΜΑ 9
Στην επιφάνεια μιας λίμνης υπάρχει ένας ακίνητος φελλός. Ένα παιδί σε απόσταση x=8 m από τον φελλό, ρίχνει στο νερό πετραδάκια, με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργούνται κύματα πλάτους 10cm, (σχήμα 9). Το κύμα φτάνει στον φελλό σε χρόνο t=4s και το πλήθος των κυμάτων που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στο παιδί και τον φελλό είναι 4
Να βρείτε:
- Το μήκος κύματος και την ταχύτητα διάδοσης του κύματος.
- Την συχνότητα του κύματος.
- Πόσα πετραδάκια έχει ρίξει το παιδί στην λίμνη σε χρόνο 10s.
- Το μήκος της τροχιάς που διανύει ο φελλός από την στιγμή που ξεκινά την ταλάντωση μέχρι τα 6s.
- Αν το παιδί έριχνε τα πετραδάκια αρχικά στη λίμνη με διπλάσια συχνότητα :
- i) το νέο κύμα που θα δημιουργούνταν, σε πόσο χρόνο θα έφτανε στον φελλό.
- ii) ποιο θα ήταν τότε το πλήθος των κυμάτων ανάμεσα στο παιδί και το φελλό.
Τα θέματα επιμελήθηκαν:
Α. Τζίμα
Α. Δάσκας
Χ. Αγριόδημας
![]()
Μπράβο, Χρήστο. Ωραίο θέμα φτιάξατε.
Καλημέρα Χρήστο.
Να ευχαριστήσω εκτός από σένα και τους συναδέλφους Τζίμα και Δάσκα για τα θέματα του σχολείου σας, που μοιραστήκατε μαζί μας.
Διαβάζοντάς τα, τα βρήκα ποιοτικά και όμορφα.
Να σας συγχαρώ για το επίπεδο και την ποιότητα των θεμάτων σας!
ΥΓ
Η αλήθεια είναι ότι λείπει η ΗΕΔ της πηγής, την οποία θα διδαχτούν αργότερα στην Β΄Λυκείου, αλλά με τόση κακοποίηση που έχει υποστεί τώρα τελευταία, καλύτερα οι μαθητές να μην την “έχουν ακούσει” ποτέ τους…
Χριστοφορε και Διονυση καλησπέρα.
Ευχαριστούμε για το σχόλιο.