ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
07 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΕΠΤΑ (7)
ΘΕΜΑ 1ο
Στις ερωτήσεις 1-4 να γράψετε τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.
- Δύο σύγχρονες κυματικές πηγές Α και Β μηδενικής αρχικής φάσης ταλαντώνονται κάθετα στην επιφάνεια ενός υγρού με το ίδιο πλάτος, παράγοντας κύματα με μήκος κύματος λ. Σημείο Σ της επιφάνειας του υγρού απέχει απόσταση r1 = 7λ/4 από την πηγή Α και μετά τη συμβολή των κυμάτων σε αυτό παραμένει ακίνητο. Η απόσταση r2 του Σ από την πηγή Β μπορεί να είναι ίση με:
α. λ/4 β. λ/2 γ. 3λ/2 δ. 3λ/4
(Μονάδες 5)
Η συνέχεια του διαγωνίσματος εδώ και οι λύσεις του εδώ
Καλημέρα Νεκτάριε.
Πολύ ισορροπημένο το τελικό σου διαγώνισμα! Ωραία, σαφή και "λογικά" θέματα.
Σε ευχαριστούμε που το μοιράστηκες.
Καλημερα !
Νεκταριε θα συμφωνήσω με τον Διονυση ! Ωραια θεματα με τετοια κλιμακωση ωστε να ξεχωρισουν μεταξυ τους τα επιπεδα των μαθητων .
Τα θεματα στο Β χωρις να ζητουν κατι δυσκολο εχουν την αναλυση τους παρολα αυτα . Το Β2 πχ αν δεν γινει ενα καλο σχημα δεν βγαινει ευκολα (ειχε πεσει κατι παρομοιο στο παρελθον αν δεν κανω λαθος ) . Το Β3 θελει προσοχη στα προσημα γιατι η m1 αλλαζει φορα κινησης οποτε η ταχυτητα αποκτα αρνητικη αλγεβρικη τιμη ενω για τον Doppler θελουμε το μετρο .
Μου αρεσε επισης που εβαλες Θεμα 3 απο ρευστα το οποιο ηταν οντως Θεμα 3 . Εδω το (β) ερωτημα αν και απλο εκτιμω οτι επειδη αρκετοι μαθητες εχουν μια δυσκολια στις γραφικες παραστασεις μπορει να τους δυσκολεψει ή να κανουν και εγω δεν ξερω τι ….. Ετσι μπορει να βρεθουν αρκετοι εκτιμω που να εχουν κανει τα υπολοιπα ερωτηματα σωστα και να χασουν απο εκει !
Πολυ καλο το Θεμα 4 !!!
Γιατι παρολο που δουλευεις ενα απλο θεμα η μεταβλητη δυναμη το διαφοροποιεί παρα πολυ!Τα ερωτηματα σου εχουν καλη διαδοχη και φυσικα ο τροπος που βαζεις την ολισθηση ειναι εξαιρετικος ! Αλλωστε αυτα τα τελευταια δυο ερωτηματα θα κανουν και την διαφορα !
Επομενως ενα πολυ καλο διαγωνισμα για αυτην την περιοδο ωστε οι μαθητες να αναμετρηθουν με τις γνωσεις τους και να μαθουν απο τα τυχον λαθη τους !
Καλο Πασχα Νεκταριε !
Διονύση και Κώστα καλημέρα και καλή Ανάσταση να έχουμε…
Χαίρομαι που σας άρεσε το διαγώνισμα.
Περισσότερο όμως χαίρομαι για την άποψη σας ότι δεν ήταν ένα διαγώνισμα που θα ''εκτελούσε'' τα παιδιά αλλά θα μπορούσαν να το δουλέψουν και να φτάσουν με διαβάθμιση σε τελική δίκαιη βαθμολόγησή τους.
Θυμάμαι πέρυσι το καλοκαίρι, μετά το πέρας του διαγωνίσματος της Φυσικής της Γ΄ Λυκείου των Πανελλαδικών, ότι στην κουβέντα που ακολούθησε όλοι λέγαμε ότι τα θέματα θα ήταν οκ, αρκεί να υπήρχαν δύο ερωτήματα που θα ξεχώριζαν τον άριστα προετοιμασμένο μαθητή και θα έδιναν μια βαθμολογική διαβάθμιση…
Αυτός ο κανόνας είναι και ο κανόνας που ακολούθησα όλη τη χρονιά στις αναρτήσεις μου (χωρίς υπερπαραγωγές) και φυσικά στο τελικό διαγώνισμα που σας ανέβασα… Και επειδή αυτό το διαγώνισμα είναι διαγώνισμα που έχουν γράψει οι μαθητές στο σχολείο μου έχω και άποψη για τα σημεία δυσκολίας του… Τα οποία τα εντόπισε ΟΛΑ για μια ακόμη φορά ο καταπληκτικός Κώστας…
Περιττό να τα επαναλάβω Κώστα (ας τοποθετηθούν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι…) απλά τα σημεία που επισήμανες ήταν τα σημεία που έχαναν μόρια τα παιδιά δημιουργώντας μια καλή κλιμάκωση βαθμολογιών.
Ας ελπίσουμε ότι στις επερχόμενες Πανελλαδικές θα δούμε φιλοσοφία θεμάτων που θα διαχωρίσουν δίκαια τους μαθητές στις βαθμολογικές κλίμακες…
Σας εύχομαι ολόψυχα Καλό Πάσχα.
Καλησπέρα Νεκτάριε, καλησπέρα Διονύση και Κώστα.
Νεκτάριε, μου άρεσε πολύ το διαγώνισμα και θα το χρησιμοποιήσω στην επανάληψη!
Ξεχώρισα το Δ και το Β θέμα.
Το Δ έγινε ιδιαίτερο με τη χρήση της μεταβλητής δύναμης και την αλλαγή της τριβής από στατική σε ολίσθησης (μετατροπή της περιστροφής από μη σε ομαλά μεταβαλλόμενη).
Τα Β2 και Β3, ίσως είναι λίιιιγο μεγαλούτσικα, αλλά δεν πειράζει καθόλου, μου άρεσαν πολύ.
Το Β1 ήταν ξεχωριστό και νομίζω ότι θα προβλημάτιζε τους μαθητές η μη μονοσήμαντη απάντησή του.
Προσωπικά, ίσως να επέλεγα να δώσω κάποιο επιπλέον δεδομένο για την κοιλία στο σημείο Κ (π.χ. ότι είναι σε συμφωνία ή σε αντίθεση φάσης με την κοιλία αναφοράς της θέσης χ=0), ώστε να προκύπτει σωστή η α ή η β επιλογή, αντίστοιχα.
Το θέμα Α ήταν όπως πρέπει να είναι ένα θέμα Α, με ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας, ενώ το θέμα Γ αποτελούσε μια πολύ καλή εφαρμογή στα ρευστά, χωρίς ακρότητες.
Για μένα, λοιπόν, είναι ένα πολύ όμορφο διαγώνισμα, για διαβασμένους και προσεκτικούς μαθητές.
Σε ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας και καλές γιορτές!
Καλημέρα Ελευθερία, χαίρομαι που σου άρεσε…
Προσθέτεις δύο ακόμη σημεία σε αυτά που είπε ο Κώστας:
Όντως το Β1 προβλημάτισε τα παιδιά (για το λόγο αυτό παραθέτω και ένα επιπλέον σχόλιο στο τέλος της λύσης τους που διευκρινίζει αυτά που αναφέρεις…)
Το Β2, Β3 είναι όντως λίγο μεγάλα αλλά κλασσικά θα έλεγα… με τη λογική ότι ο καλά διαβασμένος θα τα βγάλει γρήγορα χωρίς να πέσει σε κάποια ''παγίδα'' (τα παιδιά δεν παραπονέθηκαν καθόλου για τον όγκο των θεμάτων…)
Στο Γ δεν ήθελα (και δεν θα έπρεπε να είχα…) ακρότητες…. γιατί είναι Γ΄ θέμα.
Στο Δ θέμα όντως απλό το σχήμα αλλά … ήθελε προσοχή!
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και εύχομαι και σε σένα ολόψυχα καλές γιορτές και καλή Ανάσταση.
Καλό μεσημέρι, Νεκτάριε ωραίο και καλά σταθμισμένο το διαγώνισμά σου.Ο καλά προετοιμασμένος υποψήφιος θα μπορούσε να αυτοελεγχθεί στο τέταρτο θέμα στα β και γ με βάση το δεδομένο των 6m.Στο ε επειδή ζητάς στροφορμή και όχι το μέτρο της νομίζω ότι πρέπει να γίνει αναφορά και στην κατεύθυνσή της.
Να είσαι καλά , Καλή Ανάσταση.
Πολύ ωραίο διαγώνισμα Νεκτάριε
εκτός από τα σχόλια των ανωτέρω τα οποία συνυπογράφω μου αρέσει που έμεινες πιστός σε κάτι που είχες υποστηρίξει κάποια στιγμή πέρυσι αν θυμάμαι καλά και έλεγε όχι στις υπερπαραγωγές.
Είναι πολύ ωραίο.
Μου τράβηξε ιδιαίτερα την προσοχή το Δ.
Τα είπαν όλα οι συνάδελφοι που σχολίασαν ως τώρα
Το έλυσα με προσοχή και όντως έχει πολύ καλή κλιμάκωση …
σωστά τσιμπημένο στον χρόνο που απαιτεί,
θέλει προσοχή και καθαρό μυαλό στις μεγάλες εκφωνήσεις π.χ. Β.3…..
και καλή προετοιμασία για τα τελευταία ερωτήματα του Δ
Να σαι καλά
Ξενοφώντα, Τάσο, Γιάννη και Δημήτρη καλησπέρα και καλή Ανάσταση σας εύχομαι ολόψυχα.
Χαίρομαι για την αποδοχή που είχε το διαγώνισμα. Κυρίως όμως χαίρομαι γιατί επιβεβαιώνεται και από εσάς η καλή κλιμάκωση των ερωτημάτων και των βαθμολογιών.
Ξενοφώντα έχεις απόλυτο δίκιο στην παρατήρησή σου. Άλλαξα την εκφώνηση ζητώντας το μέτρο της στροφορμής.
Τάσο, όντως δεν θα ήταν δυνατό πέρυσι να μίλαγα για τη λογική των θεμάτων που θέλουμε και φέτος να την αμελούσα!!! Και εγώ πέρυσι τέτοια εποχή είχα ανεβάσει και υπερπαραγωγές…
Γιάννη δεν στο κρύβω ότι είχα ενδοιασμό για το Δ όταν το ετοίμαζα, λόγω της μεταβλητής δύναμης… Τελικά όμως προέκυψε καλής διαβαθμισμένης -νομίζω- δυσκολίας.
Δημήτρη χαίρομαι που σε "έβαλα στον κόπο" να το λύσεις. Η αξιολόγηση του διαγωνίσματος που κάνεις είναι κάτι που με ενδιαφέρει. Και από άποψης χρόνου κανένα παιδί δεν διαμαρτυρήθηκε.
Να 'στε όλοι καλά. Ότι και αν κάνετε να περάσετε όμορφα τις γιορτές…
Λιτό αλλά εξόχως ουσιαστικό. Καλή Ανάσταση Νεκτάριε!
Είναι η κατάλληλη εποχή με την ανάγκη των μαθητών για διαγωνίσματα
να επιβάλει ένα άμεσο download του διαγωνίσματος.
Σωστός στο αποτέλεσμα και όπως πάντα με πολύ καλό timing,
καλή Ανάσταση Νεκτάριε,
Καλή Ανάσταση++
σε όλο το ylikonet.
Νεκτάριε καλημέρα
Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες. Ωραίο διαγώνισμα, ισορροπημένο. Μου άρεσαν τα Β πιο πολύ. Το Δ ωραίο, αν και φαίνεται δύσκολο με τη μεταβλητή δύναμη, με ψυχραιμία βγαίνουν τα ερωτήματα απο ένα καλό μαθητή. Η μόνη απαίτηση να έχει κάνει ολίσθηση. Θα προτιμούσα να μην έδινες το συντελεστή στατικής τριβής στην αρχή και να ανέφερες ότι η μέγιστη τιμή του είναι ίση με αυτόν της τριβής ολίσθησης.
Μπράβο Νεκτάριε για το ισορροπημενο διαγώνισμα που ξεχωρίζει τους άριστους από τους καλούς!
Χρόνια πολλά σε εσένα και όλους τους φίλους!
Αποστόλη, Κώστα, Χρήστο και Δημήτρη καλησπέρα.
Κώστα ναι, νομίζω ότι αυτές τις μέρες είναι το κατάλληλο timing για τη γραφή διαγωνισμάτων.
Χρήστο, βεβαίως και θα μπορούσε ο συντελεστής στατικής τριβής να δίνεται με τον τρόπο που προτείνεις.
Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια σχετικά με το διαγώνισμα.
Χαίρομαι για την αποδοχή που βρήκε…
Σας εύχομαι ολόψυχα καλή Ανάσταση και να περάσετε όμορφα με τις οικογένειές σας και τους ανθρώπους που σας αγαπούν.