Μερκούρη σε ευχαριστούμε για το αρχείο, το οποίο βοηθά στο ξεκαθάρισμα εννοιών.
Έχω μια ένσταση για την ερώτηση 21
Νομίζω, πως η παράγραφος 4.1.γ δεν εξετάζεται.
Πέρα από αυτό, πως θα μπορούσε ο μαθητής να απαντήσει ότι δημιουργείται Η/Μ πεδίο;
Στη Β’ Λυκείου διδάσκεται πως η ταχύτητα περιφοράς των ηλεκτρονίων γύρω από τον πυρήνα έχει σταθερό μέτρο. Διδάσκεται επίσης ότι για να παραχθεί Η/Μ κύμα, άρα Η/Μ πεδίο, θα πρέπει το φορτίο να ταλαντώνεται, δηλαδή να μεταβάλλεται συνεχώς το μέτρο της ταχύτητάς του…
Αφού λοιπόν στρέφεται με ταχύτητα σταθερού μέτρου, δημιουργεί μαγνητικό πεδίο….
Διατηρώ επίσης επιφυλάξεις, για τη διδακτική αξία της απεικόνισης των δυναμικών γραμμών ανάμεσα στους πόλους πεταλοειδή μαγνήτη….. «κοντράρει» με το «οι δυναμικές γραμμές είναι κλειστές»
Δύσκολα, θα πείσεις το μαθητή με ένα φάσμα σαν και αυτό, όπου οι δ.γ μοιάζουν να ξεκινούν από
Θοδωρή καλή σου μέρα. Σ' ευχαριστώ για την παρέμβαση.
Σχετικά με την ερώτηση 21. Η παράγραφος 4.1.γ σίγουρα είναι εκτός ύλης. Απλά, η ερώτηση 21 συμπτωματικά έχει σχέση με το περιεχόμενο της 4.1.γ. Θέλω να διευκρινίσω ότι φτιάχνοντας ένα ppt ή κάποιες ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής δεν λειτουργώ ως θεματοδότης πανελλαδικών εξετάσεων, ούτε έχω στο μυαλό μου αποκλειστικά αυτές. Οπωσδήποτε το περιεχόμενο αυτών που γράφω έχουν σχέση με την εξεταζομένη ύλη κάθε τάξης, αλλά επίσης μπορεί ν' αποτελεί αφορμή για παραπέρα κουβέντα του διδάσκοντα με τους μαθητές του. Ακόμη, επισημαίνω ότι οι ερωτήσεις έχουν κάποια σχέση και με το περιεχόμενο του ppt που φτιάχνω για το αντίστοιχο κομμάτι της ύλης. Στις επόμενες μέρες θ' αναρτήσω ανανεωμένο ppt με θέμα "Μαγνητικό πεδίο". Εκεί, π.χ. θα γράφω και κάτι για το μαγνητικό πεδίο της Γης που είναι εκτός ύλης.
Για τον πεταλοειδή μαγνήτη και τις δυναμικές γραμμές του. Θα έχεις παρατηρήσει ότι συνήθως στα βιβλία, όταν παρουσιάζουν πεταλοειδή μαγνήτη, σχεδιάζουν τα σκέλη του παράλληλα. (Έτσι το παρουσιάζω στο ppt). Νομίζω, ότι ο διδάσκων μπορεί να εξηγήσει εύκολα την πορεία των δυναμικών γραμμών σε μια τέτοια περίπτωση, όπου δεχόμαστε ότι το μαγνητικό πεδίο είναι ομογενές ανάμεσα στα σκέλη του μαγνήτη. Εξ' άλλου αυτά είναι σχέδια και στα περισσότερα παρόμοια σχέδια, όπως λες κι εσύ "οι δ.γ. μοιάζουν να ξεκινούν από το Ν και να καταλήγουν στο S". Για τα υπόλοιπα ο δάσκαλος είναι εκεί να δώσει περισσότερες εξηγήσεις.
Ευχαριστούμε πολύ, ωραίες ερωτήσεις !
Σ' ευχαριστώ για την καλή κουβέντα.
Μερκούρη σε ευχαριστούμε για το αρχείο, το οποίο βοηθά στο ξεκαθάρισμα εννοιών.
Έχω μια ένσταση για την ερώτηση 21
Νομίζω, πως η παράγραφος 4.1.γ δεν εξετάζεται.
Πέρα από αυτό, πως θα μπορούσε ο μαθητής να απαντήσει ότι δημιουργείται Η/Μ πεδίο;
Στη Β’ Λυκείου διδάσκεται πως η ταχύτητα περιφοράς των ηλεκτρονίων γύρω από τον πυρήνα έχει σταθερό μέτρο. Διδάσκεται επίσης ότι για να παραχθεί Η/Μ κύμα, άρα Η/Μ πεδίο, θα πρέπει το φορτίο να ταλαντώνεται, δηλαδή να μεταβάλλεται συνεχώς το μέτρο της ταχύτητάς του…
Αφού λοιπόν στρέφεται με ταχύτητα σταθερού μέτρου, δημιουργεί μαγνητικό πεδίο….
Διατηρώ επίσης επιφυλάξεις, για τη διδακτική αξία της απεικόνισης των δυναμικών γραμμών ανάμεσα στους πόλους πεταλοειδή μαγνήτη….. «κοντράρει» με το «οι δυναμικές γραμμές είναι κλειστές»
Δύσκολα, θα πείσεις το μαθητή με ένα φάσμα σαν και αυτό, όπου οι δ.γ μοιάζουν να ξεκινούν από
το N και να καταλήγουν στο S
Θοδωρή καλή σου μέρα. Σ' ευχαριστώ για την παρέμβαση.
Σχετικά με την ερώτηση 21. Η παράγραφος 4.1.γ σίγουρα είναι εκτός ύλης. Απλά, η ερώτηση 21 συμπτωματικά έχει σχέση με το περιεχόμενο της 4.1.γ. Θέλω να διευκρινίσω ότι φτιάχνοντας ένα ppt ή κάποιες ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής δεν λειτουργώ ως θεματοδότης πανελλαδικών εξετάσεων, ούτε έχω στο μυαλό μου αποκλειστικά αυτές. Οπωσδήποτε το περιεχόμενο αυτών που γράφω έχουν σχέση με την εξεταζομένη ύλη κάθε τάξης, αλλά επίσης μπορεί ν' αποτελεί αφορμή για παραπέρα κουβέντα του διδάσκοντα με τους μαθητές του. Ακόμη, επισημαίνω ότι οι ερωτήσεις έχουν κάποια σχέση και με το περιεχόμενο του ppt που φτιάχνω για το αντίστοιχο κομμάτι της ύλης. Στις επόμενες μέρες θ' αναρτήσω ανανεωμένο ppt με θέμα "Μαγνητικό πεδίο". Εκεί, π.χ. θα γράφω και κάτι για το μαγνητικό πεδίο της Γης που είναι εκτός ύλης.
Για τον πεταλοειδή μαγνήτη και τις δυναμικές γραμμές του. Θα έχεις παρατηρήσει ότι συνήθως στα βιβλία, όταν παρουσιάζουν πεταλοειδή μαγνήτη, σχεδιάζουν τα σκέλη του παράλληλα. (Έτσι το παρουσιάζω στο ppt). Νομίζω, ότι ο διδάσκων μπορεί να εξηγήσει εύκολα την πορεία των δυναμικών γραμμών σε μια τέτοια περίπτωση, όπου δεχόμαστε ότι το μαγνητικό πεδίο είναι ομογενές ανάμεσα στα σκέλη του μαγνήτη. Εξ' άλλου αυτά είναι σχέδια και στα περισσότερα παρόμοια σχέδια, όπως λες κι εσύ "οι δ.γ. μοιάζουν να ξεκινούν από το Ν και να καταλήγουν στο S". Για τα υπόλοιπα ο δάσκαλος είναι εκεί να δώσει περισσότερες εξηγήσεις.