B2. Δύο σφαίρες Α και Η με μάζες m1 και m2 αντίστοιχα, περιστρέφονται σε ομόκεντρες κυκλικές τροχιές με την επίδραση μόνο της βαρυτικής έλξης που ασκεί η μία στην άλλη. Οι ακτίνες των κυκλικών τροχιών είναι (KA) = R1 και (KH) = R2. Το ευθύγραμμο τμήμα ΑΗ που ορίζουν οι εκάστοτε θέσεις των σφαιρών διέρχεται κάθε στιγμή από το κοινό κέντρο Κ των κυκλικών τροχιών.
Αν R2 = 2R1, τότε η σχέση μαζών μεταξύ των σφαιρών είναι:
α. m1 = 2m2 β. m2 = 2m1 γ. m1 = m2
Θέματα Φυσικής Θετικού ΠΡΣ Β’ Λυκείου
Καλημέρα Θοδωρή.
Μόλις μπήκα, βλέπω την ανάρτηση, δεν βλέπω σχήμα και εικόνα, οπότε ξεκινώ να τα "μαζέψω"….
Βρίσκω τα θέματα, επιλέγω το σχήμα με τις δυο σφαίρες, αντιγράφω το κείμενο από το pdf, να το διορθώσω στο Word και πισω στο δίκτυο όπου:
Όπου όλα αυτά τα έχεις κάνει!!!
Διάβασες τη σκέψη μου;
Θοδωρή καλημέρα!
Μου άρεσαν τα θέματα σου ως προς την έκταση της ύλης αλλά και ουσίας.
Το μόνο που μου έπεσε λίγο "βαρύ" είναι το Β θέμα που περιέχει δύο θέματα από το βαρυτικό, θα μπορούσε να και από άλλο κεφάλαιο.
Διονύση καλημέρα!
Εγώ είμαι ο ένοχος όπως καταλαβαίνεις, έπεσες πάνω στην στιγμή που και εγώ επεξεργαζόμουν το άρθρο, μιας και ο Θοδωρής είχε βάλλει μόνο μία εικόνα (και όχι στην αρχή να φαίνεται η μικρογραφία) και ένα Link!!!
Καλημέρα Βασίλη.
Τότε με σένα ήμουν, στο ίδιο μήκος κύματος!
Καλησπέρα Θοδωρή.
Ωραία θέματα, τα οποία έχουν καλή κλιμάκωση και επίπεδο δυσκολίας. Φαντάζομαι είχες εκτός το ηλεκτρικό πεδίο. Θα έκανα δύο παρατηρήσεις:
α. Στο Α2 στο α θα πρόσθετα για τυπικούς λόγους "ως προς ακίνητο παρατηρητή" γιατί υπάρχει και ο πιλότος.
β. Στο Β2 το "με την επίδραση μόνο της βαρυτικής έλξης που ασκεί η μία στην άλλη" θα το αντικαθιστούσα με "με την επίδραση μόνο της βαρυτικής έλξης που ασκεί το πεδίο της μιας στην άλλη".
Καλησπέρα Θοδωρή.
Τελικά διάβασα και τα θέματα που μπήκαν στο 9ο!
Νομίζω ότι είναι καλά, χωρίς ακρότητες, αλλά και χωρίς να "χαρίζονται" ή να ευνοούν μαθητές με τυπικές γνώσεις.
Καλή συνέχεια.
Καλησπέρα σε όλους, πράγματι Διονύση οι εξετάσεις άρχισαν και είναι και αρκετά "σφιχτές" χρονικά,
αφού η Β' Λυκείου έχει 16 μέρες για 16 μαθήματα και η Γ' Λυκείου 11 μέρες για 14 μαθήματα…
Στα συγκεκριμένα θέματα, προσπαθήσαμε με την Παναγιώτα να εξετάσουμε τις βασικές γνώσεις
που πρέπει να έχουν οι μαθητές από την ύλη ΠΡΣ της Β' Λυκείου….
Θα μπορούσε το ίδιο διαγώνισμα με 2-3 αλλαγές να είναι πιο δύσκολο….
π.χ: στο Δ1 να ζητάει τάση νήματος όταν σχηματίζει γωνία φ<90 με την κατακόρυφο, ή να βρεθεί η μέγιστη απόσταση από την εξέδρα στην οποία μπορεί να τοποθετηθεί στήλη ύψους 25m ώστε το σφαιρίδιο m1 να φθάνει
στο έδαφος, ή να μην δίνονταν σχήμα και διευκρίνηση στο Β2….
Βασίλη θα διαφωνήσω ότι το Β2 εξετάζει το βαρυτικό πεδίο. Εξετάζει καθαρά την κυκλική κίνηση περιέχοντας
και 3ο Νόμο Νεύτωνα. Γνώση βαρυτικού δεν απαιτείται, παρά μόνο αποδοχή του γεγονότος ότι δύο μάζες έλκονται.
Τα υπόλοιπα είναι κατανόηση του ότι δέχονται κεντρομόλο ίσου μέτρου (κάτι που δίνεται έμμεσα στην εκφώνηση)
και του ότι στρέφονται με ίσες γωνιακές ταχύτητες κάτι που επίσης δίνεται έμμεσα στην εκφώνηση αλλά και άμεσα στο σχήμα…Τώρα αν κάποιοι πήραν ίσες γραμμικές ταχύτητες….σημαίνει ότι ο…..δάσκαλος δεν έκανε καλά τη δουλειά του…..Αν έβαζα μόνος μου τα θέματα, το βαρυτικό θα ήταν 4ο και ως νέο και ως ωραίο….άρωμα
φρεσκάδας και ανανέωσης……
Αποστόλη, η επιλογή της φράσης "βαρυτική έλξη που ασκεί η μία στην άλλη" στοχεύει στο να διακρίνεται καλύτερα η σχέση δράσης-αντίδρασης…και νομίζω ότι είναι απόλυτα επιτρεπτή, χωρίς ουσιαστικές εκπτώσεις στο γνωστικό αντικείμενο….Όσο για τον πιλότο, αυτός οφείλει να "κοιτάει" μόνο μπροστά και ποτέ κάτω, για να μην τρακάρει
με καμιά βουνοκορφή…..
Τελικά Διονύση, η μοίρα επέλεξε να μαθαίνεις τα θέματα του 9ου από πρώτο χέρι….και όταν ακόμα είσαι
συνταξιούχος …..Αξίζει νομίζω για άλλη μια φορά να θυμηθούμε αυτό
Καλησπέρα Θοδωρή.
Καλά τα θέματα …με αξιοπρέπεια σε επίπεδο και όγκο.
Εύχομαι να ανταμειφθείς με καλά γραπτά.
Πέρασαν δέκα!!! χρόνια…