Μια μπάλα εκτοξεύεται από ορισμένο ύψος από το έδαφος, με οριζόντια ταχύτητα υ0=20m/s τη στιγμή t0=0. Μετά από λίγο τη στιγμή t1 περνά από μια θέση Ακαι τη στιγμή t2, που η ταχύτητά της σχηματίζει γωνία θ=45° με την οριζόντια διεύθυνση, από τη θέση Β.
i) Να βρεθεί η στιγμή t2, καθώς και η ταχύτητα υ2 της μπάλας τη στιγμή αυτή.
ii) Αν κατά την μετακίνηση από το Α στο Β η δυναμική ενέργεια της μπάλας μειώθηκε κατά 60J,
α) να βρεθεί η μεταβολή της κινητικής ενέργειας, μεταξύ των δύο αυτών θέσεων.
β) Να υπολογιστεί το έργο του βάρους από το Α στο Β.
iii) Αν η μάζα της μπάλας είναι m=0,4kg, να υπολογιστούν:
α) Η χρονική στιγμή t1 κατά την οποία η μπάλα περνά από το σημείο Α.
β) Οι ρυθμοί μεταβολής της κινητικής ενέργειας της μπάλας, τις στιγμές t1 και t2.
γ) Οι αντίστοιχοι ρυθμοί μεταβολής της δυναμικής ενέργειας τις παραπάνω στιγμές.
Δίνεται g=10m/s2, ενώ η αντίσταση του αέρα θεωρείται αμελητέα.
ή
Οριζόντια βολή και έργα
Οριζόντια βολή και έργα
Χρήσιμη άσκηση.
Ευχαριστώ Γιάννη.
Από ότι κατάλαβες το "θέμα μας" δεν είναι η οριζόντια βολή, αλλά οι ενέργειες…
Τις διδάσκονται στο τέλος της Α΄ και καλό είναι να επαναφέρουμε τη συζήτηση στην αρχή της Β΄…
Μπράβο Διονύση πολύ καλή ενεργειακή προσέγγιση της οριζόντιας βολής.
Ευχαριστώ Γιάννη.
Να είσαι καλά.
Ωραία άσκηση Διονύση, και βέβαια χρησιμοποιείς πολύ ωραία στους ρυθμούς μεταβολής τον ορισμό του έργου.
Καλησπέρα Τάσο.
Σε ευχαριστώ.
Καλημέρα Διονύση. Ωραία άσκηση. Πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο για τους ρυθμούς ενέργειας στην τάξη. Ο στιγμιαίος ρυθμός παραγωγής ενέργειας βρίσκεται στο τέλος της ύλης στην Α΄και διδάσκεται συνήθως κάτω από συνθήκες πίεσης για να βγει η ύλη ή και καθόλου. Ιδιαίτερα εκείνο το dw/dt και τη διαφορά του από το Δw/Δt αναρωτιέμαι αν το καταλαβαίνει πραγματικά κανένας.
Καλησπέρα Ανδρέα. Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Στα υπόλοιπα, απλά συμφωνούμε απόλυτα!
Καλησπέρα Διονύση!
Πολύ καλή για την επανάληψη στην ύλη της φυσικής στην Α, γιατί όπως λες με τα ενεργειακά οι μαθητές "δεν το χουν".
Ξεκινάω και γω την διδασκαλία της οριζόντιας βολής όλα καλά, οι επόμενες ασκήσεις περιέχουν και ενεργειακά ερωτήματα αρχίζουν τα δύσκολα (ειδικά άντε να ξεχωρίσουμε τον μέσο ρυθμό μεταβολής της κινητικής ενέργειας και τον στιγμιαίο), μετά πάμε στις περιπτώσεις που δεν έχουμε ταυτόχρονη εκκίνηση η κάνει το σώμα κάποια κίνηση μέχρι την χρονική στιγμή t1 και μετά κάνει βολή και μπερδεύουμε την χρονική στιγμή με την χρονική διάρκεια της βολής. μετά πας να κάνεις κάτι ακόμη για να τα ξεμπερδέψεις και ο συνάδελφος στο σχολείο έχει πάει κυκλική και σε έχει "φάει λάχανο" …….
Καλησπέρα Βασίλη και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Δίκιο έχεις σε όλα αυτά, αλλά δεν έχουμε παρά να προσπαθούμε για το καλύτερο…
Πάντως ακόμη και καλοί μαθητές, όσο και να έχουν μάθει τις ενέργειες στην Α΄Λυκείου (στα χρονικά περιθώρια που υπάρχουν, αλλά και τη χρονική περίοδο που διδάσκονται), αν δεν εμπλακούν ξανά στη Β΄, δεν εμπεδώνουν τίποτα…
Η επανάληψη νομίζω ότι είναι εκ των ουκ άνευ…