Καλησπέρα,
μπορείτε να μας δώσετε τις απαντήσεις στο φύλλο εργασίας για τις φθίνουσες?
Ευχαριστώ πολύ.
![]()
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Καλησπέρα,
μπορείτε να μας δώσετε τις απαντήσεις στο φύλλο εργασίας για τις φθίνουσες?
Ευχαριστώ πολύ.
![]()
Καλησπέρα Στράτο.
Πολύ βίαιο ερώτημα…
Υπάρχει και περισσότερο διακριτικός τρόπος να ζητήσουμε κάτι…
Οι απαντήσεις στα Φ.Ε. δεν έχουν γραφτεί και αυτό αφού δεν θα ήθελα να τις παίρνουν έτοιμες οι μαθητές. Δεν ήθελα να δώσω λυμένη άσκηση…
Τέλος πάντων, κάθισα και τις έγραψα.
Φύλλο εργασίας. Φθίνουσες Μηχανικές ταλαντώσεις. Απαντήσεις.Word
Φύλλο εργασίας. Φθίνουσες Μηχανικές ταλαντώσεις. Απαντήσεις.pdf
ΥΓ
Βγήκε και κάτι χρήσιμο! Κάθησα ή κάθισα;
Βίαιο ερώτημα σε συνάδελφο που με εχει βοηθησει πολύ και χάριν στον οποίο εχω βελτιώσει τη διδασκαλία μου. Εδω στη Κρήτη λέμε τα πράγματα ευθέως……
Ευχαριστώ πολυ και πάλι…..
Στο 2,2 οι μαθητες πρεπει να γνωριζουν οτι η αντισταση του αερα είναι F=-bυ ;
Τα 3,4 και 3,5 πως δικαιολογουνται;
Η Fαντ=-bu
H ταχύτητα κλίση σε y-t…
και η θετική φορά έχει καθοριστεί από εκφώνηση και το διάγραμμα y-t (άρα προς τα πάνω τα θετικά)
Καλησπέρα και πάλι Στράτο.
Στην 2.2, ναι πρέπει να γνωρίζουν για την αντίσταση. Πώς θα διδάξεις την φθίνουσα ταλάντωση αν δεν χρησιμοποιήσεις την αντίσταση του αέρα;
3.4. Την στιγμή που το σώμα βρίσκεται σε μέγιστη απομάκρυνση, έχει μηδενική ταχύτητα, άρα και μηδενική δύναμη απόσβεσης.
3.5 Τη στιγμή t2 περνά από αρνητική σε θετική απομάκρυνση, άρα κινείται προς τα πάνω και άρα η δύναμη απόσβεσης είναι προς τα κάτω.
Θέλεις μαθηματικά; Η κλίση είναι θετική, άρα θετική ταχύτητα, αρνητική δύναμη απόσβεσης.
Καλημέρα,
γιατί στο οριζόντιο ελατήριο το σώμα δεν σταματάει στη θέση ισορροπίας ενώ στο κατακόρυφο σταματάει στη θέση ισορροπίας?
Στο οριζόντιο ελατήριο η τριβή είναι τριβή ολίσθησης σταθερού μέτρου! Όταν … τελειώσει σε κάποια θέση το ..καύσιμο (η ενέργεια…) θα σταματήσει, χωρίς να περιμένει να πάει στη θέση φυσικού μήκους του ελατηρίου.
Για παράδειγμα δες το iv) ερώτημα στην ανάρτηση:
Ισορροπίες με τριβές και κρούση.
Στον αέρα η απόσβεση είναι ανάλογη της ταχύτητας, οπότε όταν σταματήσει (τελικά) το σώμα θα μηδενιστεί η ταχύτητα και η δύναμη απόσβεσης, οπότε αυτό μπορεί να γίνει μόνο στη θέση ισορροπίας…
Στράτο,
στο οριζόντιο ελατήριο έχει τριβή η οποία δεν θα μηδενιστεί όταν σταματήσει
στο κατακόρυφο η δύναμη αντίστασης μηδενίζεται όταν ακινητοποιείται
έτσι όταν ακινητοποιηθεί στην πρώτη περίπτωση ΣF=0 δηλ. Fελ=Τ (όχι αρχική ΘΙ όπου Fελ=0) στη δεύτερη περίπτωση ΣF=0 δηλ Fελ=w (άρα πάλι στην αρχική ΘΙ)
Πότε προλαβαίνεις Διονύση
παντού βρίσκεσαι και απαντάς σε όλους…
είπα να απαντήσω να μην τρέξεις και δεν σε πρόλαβα πάλι
απίστευτος
Καλημέρα Δημήτρη.
Καλά έκανες και απάντησες, να υπάρχει και μια άλλη εκδοχή αποδεικτικής πορείας.
Όσον αφορά το "πρόλαβα", εδώ πίνω τον καφέ μου και ενημερώνομαι…
χρόνια πολλά και ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί λέτε ότι θα σταματήσει όταν ΣF=0?
Όταν ΣF=0 δεν έχω μέγιστη ταχύτητα;
Η συνθήκη ΣF=0 οδηγεί στη μηδενική επιτάχυνση Στράτο. Τίποτα άλλο!
Στην ΑΑΤ, που το σώμα φτάνει με κάποια ταχύτητα στη θέση ισορροπίας, έχοντας μηδενική επιτάχυνση, αυτή η ταχύτητα είναι μέγιστη.
Πόση είναι η ταχύτητα στη φθίνουσα. όταν περνά το σώμα από τη θέση x=0; Είναι το ίδιο;
Στη φθίνουσα, το σώμα φτάνει στην παραπάνω θέση όλο και με μικρότερη ταχύτητα και κάποτε φτάνει και με ταχύτητα υ=0 και τότε τελειώνει η ταλάντωση…
Στράτο
ΣF=0 δεν σημαίνει μέγιστη ταχύτητα …αυτό συμβαίνει στιγμιαία…όταν η κατάσταση γίνει μόνιμη σημαίνει σταθερή ταχύτητα ή ακινητοποίηση
ΣF=0 σημαίνει α=0 και αυτή σημαίνει μία μηδενική κλίση σε u-t
γιατί δεν ειναι η στιγμή t1 ίση με την περίοδο Τ=2π sqrt((m/k));
Αυτή Στράτο είναι η περίοδος της αμείωτης ταλάντωσης.
Στην φθίνουσα η "περίοδος" είναι μεγαλύτερη.