web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
45 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Δημήτρης Τσάτσης
26/03/2020 8:12 ΠΜ

Όχι δεν συμφωνούμε.

Στην αμείωτη η b=0 άρα η αύξηση της τιμής αυτής (άρα φθίνουσα) οδηγεί σε αύξηση της περιόδου της …. 

και αργότερα το βιβλίο επανέρχεται έμμεσα

2

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
26/03/2020 8:50 ΠΜ

Καλημέρα παιιδά.

Στράτο διαβάζω:

"Αρα συμφωνουμε οτι το βιβλιο αναφερεται στην μεταβολη της περιοδου οταν αλλαζει το b αλλα δεν αναφέρεται στο αν η περιοδος της φθινουσας ειναι διαφορετικη απο αυτην της αμειωτης για το ιδιο συστημα."

Να το δούμε:

  • Όταν το b αυξάνεται από την τιμή 0,1 kg/s στην τιμή 0,2 kg/s τι κάνει η περίοδος; Νομίζω ότι συμφωνείς ότι η περίοδος αυξάνεται!
  • Όταν η τιμή αυξάνεται από την τιμή μηδέν στην τιμή 0,1kg/s, τι λες να γίνεται; Τώρα δεν αυξάνεται το b;  Δεν αυξάνεται η περίοδος;

Ελπίζω να συμφωνείς ότι η αμείωτη θα μπορούσε να θεωρηθεί ως εκείνη η φθίνουσα όπου το b τείνει στο μηδέν… 

Δημήτρης Τσάτσης
26/03/2020 9:44 ΠΜ

Ναι σωστά 

αλλά όχι όσο …τόσο…δεν υπάρχει αναλογία.

Διατηρώντας την πρότασή σου μία ορθότερη διατύπωση: "οταν σε ενα συστημα που εκτελει αμειωτη ΑΑΤ με περιοδο Τ εφαρμοστεί δυναμη αποσβεσης τοτε η φθινουσα ταλάντωση του θα εχει μεγαλυτερη περίοδο και (οσο) όταν μεγαλωνει η b (τοσο) τότε μεγαλωνει η περιοδος…"

Πες όποτε μπορέσεις και καμία καμία καλημέρα ή καλησπέρα σε όποιον από αυτούς που σου απαντούν.

Γιώργος Κόμης
26/03/2020 11:05 ΠΜ

Καλημέρα.

Επέτρεψε μου Στράτο μια …..παρεμβολή μετά και την τελευταία παρέμβαση του Δημήτρη αφού νομίζω ότι η ερώτηση σου αποσαφηνίστηκε πλήρως.

Η τελευταία πρόταση δεν έχει καθολική ισχύ για κάθε φθίνουσα ταλάντωση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ταλάντωση σώματος δεμένου σε οριζόντιο ελατήριο στο οποίο η δύναμη απόσβεσης είναι η τριβή ολίσθησης.

Σε αυτή τη περίπτωση η περίοδος παραμένει ίδια με την περίοδο της ταλάντωσης που θα έκανε το σώμα υπό την επίδραση μόνο της δύναμης του ελατηρίου.

Με το θέμα είχε ασχοληθεί αν  δεν κάνω λάθος ο Γιάννης και ο Σπύρος Χόρτης.

Επίσης στο physicsgg μπορείς να βρεις πληροφορίες.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
26/03/2020 11:14 ΠΜ

Καλημέρα Γιώργο.

Συμφωνώ επί της ουσίας, για την περίοδο φθίνουσας με τριβή ολίσθησης, διαφωνώ όμως για την ουσία της συζήτησης.

Η φθίνουσα η οποία διδάσκεται και για την οποία συζητάμε, είναι η φθίνουσα με δύναμη απόσβεσης της μορφής F=-bυ.

Γι΄αυτή την φθίνουσα μας απασχολεί τι κάνει η περίοδος, αυτή μελετά το βιβλίο, ενώ για την άλλη, απλά την αναφέρουμε σαν μια μορφή φθίνουσας και τίποτα περισσότερο.

Μην μπλέξουμε παραπέρα, αρκετό μπέρδεμα είχαμε…

Γιώργος Κόμης
26/03/2020 11:21 ΠΜ

Καλημέρα Διονύση.

Έχεις δίκιο. Δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο πρέπει να απασχολήσει μαθητές και πολύ περισσότερο θεματοδότες.

Δημήτρης Τσάτσης
26/03/2020 11:46 ΠΜ

Καλημέρα Γιώργο

Στράτο ναι…σχεδόν ότι αναφέρει το βιβλίο πέρα π.χ. από τις βασικές ενεργειακές μετατροπές αφορά στη φθίνουσα που η δύναμη αντίστασης της μορφής F=-bu και μόνο αυτή..

Το σχολικό βιβλίο μετά τις πρώτες δύο παραγράφους κάνει ειδική μνεία σε αυτή την κατηγορία και με αυτή συνεχίζει και κάθε τόσο το επαναλαμβάνει πως αυτά που αναφέρει ισχύουν σε αυτή την περίπτωση.

Όπως σωστά λέει ο Διονύσης και στη συνέχεια ο Στράτος δεν θα απασχολήσει τους μαθητές η φθίνουσα με τριβή ολίσθησης πέρα από τα να μπορεί να διαχωρίσει πως αυτή  διαφέρει από αυτή που αναφέρει το βιβλίο άρα δεν ισχύουν τα σχετικά (εκθετική μείωση πλάτους, λόγος πλατών κλπ)

Γιώργος Κόμης
26/03/2020 2:04 ΜΜ

Καλημέρα ή μάλλον καλησπέρα Δημήτρη

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
26/03/2020 5:35 ΜΜ

Στράτο, το πόσο είναι η μία ενέργεια και πόσο η άλλη, στην ανάρτηση:

Η ενέργεια σε μια Εξαναγκασμένη Ταλάντωση

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
26/03/2020 6:46 ΜΜ

Νομίζω ότι μπορεί να βοηθήσει και αυτή:

Εξαναγκασμένη Ταλάντωση. Πότε έχουμε ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ;