web analytics

Τρία απλά θέματα στην ισορροπία των ρευστών

3

Δύο μανόμετρα υδράργυρου Hg τύπου U συνδέονται με δύο δοχεία που περιέχουν αέρια άγνωστης πίεσης. Το μανόμετρο (α) είναι κλειστό στο πάνω άκρο του, κενό αέρος, ενώ το (β) είναι ανοικτό. Η υψομετρική διαφορά h του υγρού στα δύο σκέλη σε κάθε μανόμετρο είναι ίδια με το άλλο: h1=h2= h. Για τις πιέσεις των αερίων στα δύο δοχεία ισχύει

Τρία απλά θέματα για ξεκίνημα στην ισορροπία των ρευστών

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή. 

Εχω μια απορία. Πως μπορει καποιος να γνωρίζει οτι το κλειστό μονόμετρο στο πάνω άκρο του σημαινει κενό αέρος;

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
28/12/2017 1:16 ΠΜ

Θοδωρή …

Εξαιρετικά …Μου άρεσαν όλα αν και η απλότητα αποκλιμακώνεται σταδιακά

Ο τίτλος με είχε προετοιμάσει για απλούστερα , αλλά …

δεν έχω καλή αίσθηση πια της οργάνωσης του σχολικού χρόνου

( εννοώ αν αρχίσεις από απλούστερα δεν ξέρω αν θα φτάσεις στερεό τον Μάη )

 

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Το σίγουρο ειναι οτι και τα Τρία θεματα και ο τρόπος αντιμετώπισης τους πρέπει να ειναι μεσα στο πεδίο γνώσεων των μαθητών. Οποτε στο απλά θα συμπλήρωνα και βασικά. 

Υ.γ. νομιζω οτι στην εκφωνηςη του iii θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο σωλήνας U ειναι σταθερής διατομής. Θα μου πεις φαίνεται στο σχήμα… Αλλο ομως τι φαίνεται στο σχημα και αλλο τι λέει η εκφωνηςη.

Γιάννης Σακελλαρίου

Μπράβο Θοδωρη πολυ ωραία β θεματάκια με ερωτήσεις σε πολυ βασικά σημεία των ρευστών σε ισορροπία, έχω βέβαια την αίσθηση ότι οι μαθητές συναντούν μεγαλυτερη  δυσκολία σε θέματα ισορροπίας παρά σε αντίστοιχα όπου το υγρό είναι σε ροη!

Νίκος Κορδατζάκης
28/12/2017 10:36 ΠΜ

Καλημέρα Θοδωρή και χρόνια πολλά.

Ωραία θέματα και η αντιμετώπιση τους.

Θα ήθελα να προσθέσω και το εξής: Νομίζω ότι πρέπει να αναφερθεί ( για το τυπικό της υπόθεσης) ότι το υγρό πρέπει είναι υδράργυρος μέσα στο μανόμετρο ειδικά στην πρώτη περίπτωση που παρά το γεγονός ότι γράφεις "κενό αέρος" υπάρχει περίπτωση η πίεση στο άνω μέρος ( πάνω από την ελεύθερη επιφάνεια του υγρού ) να μην είναι μηδέν λόγω της τάσης των ατμών. Π.χ  στους 25 βαθμούς C έχουμε: 

Οινόπνευμα 7,8 ΚPa
Νερό 3,2 ΚPa
Υδράργυρος 0,00025 KPa

 

Βαγγέλης Κουντούρης

καλά θέματα Θοδωρή,

αλλά γιατί "πας γύρω-γύρω" και δεν χρησιμοποιείς άμεσα τη σχέση της πλεύσης A=w που έχει διδαχθεί στο Γυμνάσιο (Β΄ Τάξη, σελ. 80), καλός ο Pascal, αλλά αν υπάρχει κάτι έτοιμο;

στο Γυμνάσιο (Β΄ Τάξη, σελ. 70) έχει, επίσης διδαχθεί και το "Γνωρίζουμε ότι σε υγρό που βρίσκεται σε ισορροπία, η πίεση σε όλα τα σημεία, τα οποία βρίσκονται στο ίδιο οριζόντιο επίπεδο, έχει την ίδια τιμή.", αρκετά μπερδεμένα, όμως, γι αυτό και για όποιον ενδιαφέρεται η απόδειξη από ένα βιβλίο με το οποίο έχω "πατρική" σχέση:

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Χρόνια πολλά Θοδωρή. Ωραία β΄θέματα όχι μόνο για ξεκίνημα αλλά και για επανάληψη αργότερα…

Νομίζω ότι στην απάντηση του 2ου Θέματος που γράφεις "η ατμοσφαιρική πίεση που ασκείται στην ελεύθερη επιφάνεια", η λέξη "ασκείται" δε χρειάζεται, αφού η πίεση δεν είναι διανυσματικό μέγεθος.

Στο ίδιο θέμα, σωστά το μελετάς με συνθήκη ισορροπίας εξ΄αρχής, αφού η συνθήκη πλεύσης βρίσκεται στην παράγραφο 4.6 του βιβλίου της β΄Γυμνασίου, που είναι εκτός ύλης.

Βαγγέλης Κουντούρης

το αστέρι, Θοδωρή, το έχω σε μερικά σημεία του βιβλίου μου, για να υποδεικνύει πολύ σημαντική, αλλά και δύσκολη γνώση για τη Β΄ Γυμνασίου

(υποσυνείδητα μπορεί και να πηγάζει από οπαδικά φρονήματα, να "πνίξουμε" τον "αιώνιο" και τί στον κόσμο, πάρε, άρα και μερικά ανάλογα αστέρια…)

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Θοδωρή , Χρόνια Πολλά, και μπράβου για τα όμορφα θέματά σου! Το καλύτερο αυτό με την πλεύση!

Το απλό είναι και το ωραίο!

Θα το καταλάβουν οι παίκτες της ΑΕΚ ώστε να μη χάνουν τζάμπα βαθμούς; Η ευκαιρία η φετινή δεν πρέπει να χαθεί! Για να χαμογελάσουμε κι εμείς, κάντε τις ..υπερβάσεις σας και παίξτε ..απλά! Αλλιώς, χανόμαστε, γιατί ο καβουροτσέπης δεν θα μας(σας) δώσει τη χαρά που περιμένουμε να'ρθει εδώ και πολλά χρόνια! Δεν νομίζεις;

Υ.Γ. Έβαλα το παραπάνω για να καταδείξω το ΑΠΛΟ ,όπως κι εσύ έκανες στην ανάρτησή σου!

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή .

Μ’άρεσαν όλα. Μένω στο 2ο και βλέπω πως χωρίς τη χρήση της Άνωσης λύνεις και καλά κάνεις* .Βγάζεις τη σχέση υψών (βυθισμένου – ολικού) η οποία βέβαια ισχύει για το ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο και ανάλογη θα είναι η σχέση όγκων (βυθισμένου – ολικού) με τη διαφορά πως αυτή θα ισχύει και για σώματα τυχαίου σχήματος π.χ ενός παγόβουνου.

Το 3ο θέμα σημαντικό για το :

‘’…σημεία που βρίσκονται στο ίδιο οριζόντιο επίπεδο εντός του ίδιου υγρού, οι πιέσεις είναι ίσες’’

*Αν σ’ένα γραπτό προς αξιολόγηση διαβάσει ο βαθ/τής : Ισορροπία άρα Α=W κ.λ.π.

θα αξιολογηθεί χωρίς απώλεια; Πιστεύω ναι.

Θοδωρή, Χρόνια Πολλά με Υγεία .

Βαγγέλης Κουντούρης

καλησπέρα Παντελή

"Αν σ’ένα γραπτό προς αξιολόγηση διαβάσει ο βαθ/τής : Ισορροπία άρα Α=W κ.λ.π.

θα αξιολογηθεί χωρίς απώλεια; Πιστεύω ναι."

Αλλοίμονο εάν υπάρξουν απώλειες!

Διότι η σχέση υπάρχει στο βιβλίο της Β΄ Γυμνασίου.

Εδώ γίνεται δεκτή η σχέση U=1/2k (Δl)^2 που δεν είναι γραμμένη πουθενά!