web analytics

Βαθμολογία Α, Β και Γ;

Ο Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Παυσανίας Παπαγεωργίου βρέθηκε στον τηλεοπτικό σταθμό του ΣΚΑΪ τονίζοντας τον προσανατολισμό του Υπουργείο για αλλαγή του συστήματος βαθμολόγησης και ενδεχομένως την κατάργηση της εικοσάβαθμης κλίμακας 1-20 στις τάξεις του Λυκειου.

«Ο συγκεκριμένος τρόπος βαθμολόγησης που ισχύει στην Ελλάδα δεν ακολουθείται στις υπόλοιπες χώρες, ως επί το πλείστον. Αντιθέτως εφαρμόζεται το A,B,C, βαθμοί από το 1 έως το 5 , αλλά με πολύ μικρότερα διαστήματα στη βαθμολόγηση. Για να μπορέσουμε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, είναι αναγκαίο να προσαρμόσουμε και τον τρόπο βαθμολόγησης μέσα στο σχολείο. Με λιγότερα μαθήματα, με ένα Νέο Λύκειο που βοηθάει στη γνώση και στη δημιουργία ενός σωστού ανθρώπου δεν χρειαζόμαστε πλέον αυτό το πολύ συγκεκριμένο σύστημα βαθμολόγησης των μαθητών από 1-20». τόνισε ο κος Παυσανίας Παπαγεωργίου

Στο «τραπέζι» του διαλόγου έχουν πέσει βαθμολογίες , που χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό, όπως το Α,Β,Γ,  ενώ δεν αποκλείεται και η κλίμακα από το 1-5.

Οι αλλαγές που σχεδιάζονται για το λύκειο  Το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει μεγάλες αλλαγές στο λύκειο και ιδιαίτερα στην Β’ και Γ’ τάξη.

 Στη Β’ λυκείου εισάγονται τις επόμενες χρονιές δυο νέα μαθήματα, των Φυσικών Επιστημών (μάθημα διαθεματικής προσέγγισης μέσω της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας) και των Κοινωνικών Επιστημών (που θα περιλαμβάνει Ιστορία και Πολιτειακή Αγωγή).

 Στην Γ’ λυκείου μελετάται εάν τα μαθήματα κορμού θα είναι ένα (Γλώσσα) ή δύο (Γλώσσα και Ιστορία),  συν δυο ακόμη μαθήματα επιλογής ανά κατεύθυνση και ένα ακόμη επιλογής για τη έκδοση του απολυτηρίου.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
12 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ο μαθητευόμενος μάγος.

 

Εικόνα από την ταινία “Φαντασία” του Ντίσνεϋ.

Θεώρησε ότι ξέρει τη δουλειά.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Διαβάζω:

Στη Β’ λυκείου εισάγονται τις επόμενες χρονιές δυο νέα μαθήματα, των Φυσικών Επιστημών (μάθημα διαθεματικής προσέγγισης μέσω της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας) και των Κοινωνικών Επιστημών (που θα περιλαμβάνει Ιστορία και Πολιτειακή Αγωγή).

Προφανώς δεν θα μάθουν ούτε Φυσική, ούτε Χημεία, ούτε Βιολογία, ούτε Ιστορία. Θα μάθουν να εκφέρουν μεγαλοστομίες για το περιβάλλον, την διαχείριση των απορριμάτων και πως περνάνε τις γριές απέναντι.

Θα μάθουν να εκφέρουν μεγαλοστομίες περί καλών πολιτών και θα νομίζουν ότι ο Ρωμανός ο Διογένης ζούσε σε πυθάρι και συνάντησε τον Μεγαλέξανδρο όταν ο τελευταίος πήγε στο Κιάτο να σκοτώσει τον κατηραμένο όφι.

Δεν ενδιαφέρει όμως αυτό. Τα αγαπημένα μας παιδιά που άρπαξαν ώρες μέσω πολιτικής παιδείας, θα αρπάξουν και ώρες Ιστορίας.

Πιθανώς και Θρησκευτικών, αν προσδώσουμε “κοινωνική διάσταση” στο μάθημα.

Άντε και ώρες Γυμναστικής με το καλό.

Να προσέξω τα άλλα περί περιορισμένης κλίμακας βαθμολογίας;

Προς τι; Όταν έρχεται ένας και σου λέει 5-6 σαχλαμάρες στη σειρά, προσέχεις τα υπόλοιπα που θα σου πει;

Αν μάλιστα τον κόβεις για μαθητευόμενο μάγο , τον αγνοείς.

Κάποτε λεγόταν ως ανέκδοτο αυτό με το υπουργείο και τα μήλα των Εσπερίδων. Υπέθετα πως θα παρέμενε ανέκδοτο, αλλά ήρθε η ώρα να το ζήσουμε.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
29/01/2018 10:51 ΜΜ

Εγώ για την συρίκνωση της κλίμακας σε πεντάβαθμη συμφωνώ και επικροτώ.

Και για την εισαγωγή διαθεματικών μαθημάτων και …

( … και εκτός από την επιστήμη υπάρχει και η "γενικόλογη" τέχνη που επίσης θα μπορούσε να περιγράψει τις σχέσεις γύρω μας αλλά ποτέ δεν εισήλθε στο σχολείο … Μέχρι το προαύλιο καμιά φορά από κάποιους βαρεμένους ) 

Αρκεί να μην μετατραπούν και οι διαθεματικές σε υποκριτικές επιδείξεις κακοποίησης του πνεύματος των εφήβων με βυζαντινισμούς περί γραμματικής και συντακτικού όπως με την κακοποίηση του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και τον μαθηματικό φορμαλισμό της φυσικής   

Και το θέμα της επιλογής των καλύτερων από τους υποψήφιους δεν θα πρέπει να είναι θέμα του Λυκείου αν θέλουμε κάποια αυτόνομη βαθμίδα εκπαίδευσης με το όνομα Λύκειο , όχι δήθεν όμως

Για να μην σας στεναχωρώ και σας εκνευρίζω άλλο με τους νεωτερισμούς μου δυο-τρία γιουτιουμπάκια μήπως και σας καλοπιάσω

暖冬(Reward)– by 紀柏舟(Po Chou Chi)

Man –by Steve Cuuts

Midway, a plastic island

 

   

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μετά τα ωραία βιντεάκια (ιδίως το πρώτο) συγχωρείσαι ότι και να γράψεις.

Εγώ είμαι καχύποτος σε νεωτερισμούς που προκύπτουν γρήγορα και χωρίς μελέτη.

Έχουμε δει να αλλάζουν κάτι που δούλευε καλά ή σχεδόν καλά, με άλλα που απέτυχαν.

Τα Σου-Λου και το δεύτερο θέμα, η μικρή ύλη, ο συμψηφισμός βαθμών μαθημάτων, οι ομάδες μαθημάτων κ.λ.π.

Ένας που δεν είναι της δουλειάς επηρεάζεται περισσότερο από την συσκευασία. Ένας της δουλειάς βλέπει το αποτέλεσμα. Θυμάται τι διδασκόταν ο ίδιος, τι διδάσκονταν οι πρώτοι μαθητές του και τι οι τωρινοί.

Τα διαθεματικά μαθήματα εκεί θα καταλήξουν. Στο να μην διδάσκονται τίποτα. Στο να γενικολογούν. 

Τώρα για την βαθμολογία με Α,Β,Γ ας πω ότι όταν μου προτείνεις κάτι, πρέπει να μου εξηγήσεις εσύ το όφελος και όχι να ψάχνω εγώ να βρω τη ζημιά. Λέγοντας να μου εξηγήσεις, αναζητώ κάτι παραπάνω από το δηλωθέν:

"Ο συγκεκριμένος τρόπος βαθμολόγησης που ισχύει στην Ελλάδα δεν ακολουθείται στις υπόλοιπες χώρες, ως επί το πλείστον."

Αυτό δεν είναι επιχείρημα. Έχει την ίδια σοβαρότητα με την:

-Όλοι οι Ευρωπαίοι έχουν λευκή εβδομάδα. Να μειώσουμε τις καλοκαιρινές διακοπές και να δώσουμε λευκή εβδομάδα. Να πάνε για σκι και τα παιδιά της Καλύμνου.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
30/01/2018 12:41 ΠΜ

Γιάννη

Δεν είναι επιχείρημα ασφαλώς τι πράττουν οι άλλοι … 

Κάποτε πήγα και βρήκα την καθηγήτρια Αγγλικών της κόρης μου στην Δ δημοτικού και την ρώτησα γιατί "βαθμολογεί σε 100βαθμια κλίμακα" … Μου απάντησε :"τα παιδιά πρέπει να συνηθίσουν την κουλτούρα της αξιολόγησης …"

"Το καταλαβαίνω" της απάντησα, "αλλά ακόμα και οι γευσιγνώστες και οι κριτές οίνων γνωρίζουν ότι οι τομες Dedekind δεν απαιτούνται για να αξιολογήσειςτα χαρακτηριστικά ενός τυριού ή ενός κρασιού." ( Σίγουρα δεν κατάλαβε τίποτα )

Λοιπόν κατά την γνώμη μου η λογική του ανταγνωνισμού μέσα στην σχολική πραγματικότητα είναι μεγάλο αγκάθι και η απαίτηση ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι δίκαιος επίσης λάθος στόχος.

Η βαθμολογία πρέπει να κωδικοποιηθεί το πολύ σε πέντε βαθμίδες για τους εξής λόγους 

α) Επειδή οι εκπαιδευτικοί έχουν λοιπόν ως καθήκον να χρησιμοποιούν την αξιολόγηση πρωτίστως για να απενοχοποιήσουν το λάθος στον νέο άνθρωπο που πρέπει να δοκιμάζει και να μην φοβάται το λάθος και δευτερευόντως για να εντοπίσουν τις δυσκολίες και τα λάθη της διδακτκής προσέγγισης που οι ίδιοι καθοδηγούν.

β) Επειδή ο νέος πρέπει να πηγαίνει στο σχολείο για να χαρεί την ανακάλυψη της γνώσης και όχι για να διακριθεί ή να κερδίσει πόντους στην διαμόρφωση των σχέσεών του . 

γ) Επειδή με αυτόν τον τρόπο θα κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί ότι ακόμη και η αξιολόγηση που αφορά την απόκτηση τίτλου πρέπει να εξετάζει το μείζον, το κυρίαρχο , "το ζουμί" . Το θέμα είναι η επάρκεια ως προς το ζητούμενο minimum …

δ) Διότι μόνο στους διαγωνισμούς που στοχεύουν στην βράβευση ή την επιλογή μιας "φέτας" χρησιμοποιούνται κλίμακες μεγάλης διακριτικής ικανότητας και όχι στις συνήθεις αξιολογήσεις . 

ε) το καθημερινό σχολικό περιβάλλον δεν πρέπει να μετατρέπεται σε πασαρέλλα διαγωνισμού για την επιλογή του ευφυέστερου κοριτσιού ή του πιο διαβαστερού αγοριού 

και τέλος ο μαθητής δεν είναι ούτε φέτα ούτε κοτόπουλο, ενώ από την άλλη ούτε η φέτα ούτε το κοτόπουλο θα συμμετάσχουν ποτέ σε εκπαιδευτική διαδικασία .

Αυτά είναι τα επιχειρήματά μου. Αλλά

Αλλά για να ξέρεις θεωρώ ότι είναι πρωτίστως θέμα αισθητικής … Δεν μου αρέσει μια εικόνα ανθρώπων εξοικειωμένων με την "κουλτούρα της αξιολόγησης" … Όμως στα θέματα της αισθητικής ασφαλώς υπάρχουν πολλές σεβαστές γνώμες έτσι δεν επιμένω να πείσω και τους υπόλοιπους .

Ωστόσο χαίρομαι που σου άρεσαν τα γιουτιουμπάκια .

Θοδωρής Βαχλιώτης
30/01/2018 12:41 ΠΜ

Καλησπέρα.

Γιάννη, το επιχείρημα ότι θα απεγκλωβιστούμε λίγο – και τα παιδιά (κυρίως αυτά) και οι γονείς και οι καθηγητές – από την πίεση των βαθμών και τη βαθμοθηρία, πως σου φαίνεται; Και τι ακριβώς εξυπηρετεί το 19,18,17,…. το οποίο θα μας λείψει; Προσωπικά, θα ήθελα να καταργηθούν τελείως οι βαθμοί. Κάνουμε μία όσο το δυνατόν πιο ουσιαστική περιγραφή της κατάστασης του μαθητή στο γονιό και τα υπόλοιπα, για όποιον ενδιαφέρεται, στις εξετάσεις. Ναι, θα ήθελα να καταργηθούν τελείως οι βαθμοί…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Μήτσο και Θοδωρή.

Η κατάργηση στοχεύει στην μείωση του άγχους των μαθητών;

Ντίνα Στυλιανού
30/01/2018 7:55 ΜΜ

Συμφωνώ απολύτως! Νομίζω ότι με την διαφαινόμενη αλλαγή, απλά θα καταστρέψουν τα πάντα (κάτι που γινόταν με αργό αλλά σταθερό ρυθμό εδώ και κάμποσα χρόνια…). Ευτυχώς τα παιδιά θα είναι ευτυχισμένα κι ολοκληρωμένα με άφθονο χορό, τραγούδι και θεατρική αγωγή, χωρίς το άγχος των βαθμών και της αριστείας (ΕΔΩ ΤΡΑΒΑΜΕ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΜΑΣ) κοινώς καλλιεργούμε ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ, αναλφάβητους και πολύ βολικά άβουλους πολίτες. Ότι θα φλομώσουν τα παιδιά στην μπαρούφα είναι βέβαιο, διαφωνώ στο ζήτημα της διαχείρησης απορριμάτων…δεν θα ασχοληθούν με αυτό  γιατί εκεί χρειάζεται πολλή Χημεία που ξεψυχάει πλέον στο σχολείο.

Για την ομαδοποιημένη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, λυπάμαι αλλά το μόνο που μου έρχεται στο μυαλό είναι η κατάσταση που επικρατεί με την Τεχνολογία στο Γυμνάσιο όπου καταλήγουμε να αγοράζουμε το συναρμολογούμενο της Χ εταιρείας και μας βλέπω στο άμεσο μέλλον να αγοράζουμε τα αντίστοιχα kit για τις Φ.Ε. Με άλλα λόγια ΜΗΔΕΝ ΕΙΣ ΤΟ ΠΗΛΙΚΟ. Για την ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, αναρωτιέμαι τι νόημα έχει αφού δεν θα μπορούν τα παιδιά αν αποφοιτήσουν μετά από τέτοια κενά γνώσηςsad

 

Θοδωρής Βαχλιώτης
30/01/2018 10:15 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη. Δεν ξέρω που στοχεύει η κατάργηση, αυτό το γνωρίζουν αυτοί που την κάνουν. Αυτό που ξέρω είναι ότι προσπαθώ να αξιολογώ κάθε αλλαγή συγκρίνοντάς την με την ισχύουσα κατάσταση. Αν κρίνω ότι τα πλεονεκτήματα της αλλαγής είναι περισσότερα και σημαντικότερα από τα μειονεκτήματα, σε σχέση με την ισχύουσα κατάσταση, τότε είμαι υπέρ της αλλαγής. Στην προκειμένη περίπτωση, θεωρώ ότι τα πλεονεκτήματα είναι όντως περισσότερα και σημαντικότερα. Αυτά που ειπώθηκαν παραπάνω από το Δημήτρη. Προσπαθώ να σκεφτώ μειονεκτήματα που μπορεί να έχει η κατάργηση. Τι, ότι αποτελεί κίνητρο για να διαβάσουν οι μαθητές; Κατά τη γνώμη μου μπούρδες! Όποιος διαβάζει μόνο για να πάρει ένα βαθμό στο σχολείο, δεν πρόκειται να μάθει ποτέ! Μόνο αυτοί που φοβούνται μη μήνουν μετεξεαστέοι ενιαφέρονται μπας και πάρουν λίγο καλύτερο βαθμό για να τη σκαπουλάρουν! Το θέμα των εξετάσεων είναι άλλο θέμα. Εκεί ναι, έχει νόημα να θέλει κάποιος να γράψει καλό βαθμό. Ειδικά αν αυτό σχετίζεται με το αν και τι θα σπουδάσει. Στο σχολείο όμως τι (ουσιαστικό) νόημα έχει; Όσον αφορά αυτά που υποστηρίζουν ορισμένοι περί αριστείας, αυτοί που θέλουν να είναι άριστοι ας το δείξουν στις εξετάσεις. ΕΙΔΙΚΑ μέχρι το γυμνάσιο που είναι υποχρεωτική εκπαίδευση, είμαι πεπεισμένος: πρέπει-θέλω να καταργηθούν οι βαθμοί.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Θοδωρή και αυτοί που θέλουν μόνο ένα χαρτί Λυκείου, μαθητές είναι υπαρκτοί.

Για να μην είναι το χαρτί τους "κάλπικος παράς", υπάρχουν και οι βαθμοί.

Πριν τα Σου-Λου , με την θεωρία-αποστήθιση, διάβαζαν κάτι για να μην μείνουν ανεξεταστέοι. Βγαίνοντας από το σχολείο κάτι ήξεραν.

Τώρα όσοι θέλουν μια γραμματέα, ψάχνουν πτυχιούχο ΑΕΙ.

Οι συνομήλικοί μου που τέλειωναν το Γυμνάσιο, είχανε μάθει το "Επεί ξυστοίς κρανέινοις προς παλτά εμάχοντο".

Οι σημερινοί απόφοιτοι μάλλον θα το εκλάβουν ως ότι οι αντίπαλοι ήτανε "παλτά".

Άσε που σε έρευνα φάνηκε ότι σημαντικό ποσοστό ερωτηθέντων θεωρούσε πως το 1940 στην Πίνδο, χρησιμοποιήθηκαν δόρατα.

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Ντίνα Στυλιανού

Ντίνα φοβάμαι τα ίδια.