web analytics

Μιχάλης Καραδημητρίου

  • Εκλογές Συλλόγου Φυσικών Κρήτης – 2023 Ενημερωτικό Σημείωμα – Εκλογές 2023 Αγαπητοί συνάδελφοι, την Κυριακή 26 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση του Συλλό […]

  • Καλησπέρα Τίνα,

    δεν θα απολογηθώ για τον τρόπο που επέλεξε το documento και στην συνέχεια η efsyn να διαχειριστούν την ανακοίνωση του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης για τα Θέματα (και όχι την προσωπική μου άποψη όπως λες).

    Αμέσως μόλις το διάβασα, βγάλαμε μια ανακοίνωση και καλέσαμε να την δημοσιεύσουν (όπως και έκαναν).

    Επίσης χτες μίλησ…[Περισσότερα]

  • Καλημέρα κ. Μπάφα, απαντάω μόνο για να ξεκαθαρίσω κάτι σημαντικό. Είμαστε όλοι Φυσικοί, αλλά και εκπαιδευτικοί, ανεξάρτητα αν είμαστε στον δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα, θεωρώ ότι κάθε ένας από εμάς με τον δικό του τρόπο πασχίζει για το καλύτερο δυνατό. Αλλά παράλληλα από τους διαλόγους που κάνουμε και εδώ και σε διάφορες ομάδες στα social me…[Περισσότερα]

  • Επανέρχομαι, έχοντας διαβάσει όλες τις απαντήσεις. Όλη η συζήτηση ξεκίνησε γιατί ένα συγκεκριμένο μέσο, πάτησε στην ανακοίνωση του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης, θέλοντας να αξιοποιήσει τις Πανελλήνιες για να κάνει αντιπολίτευση και να δημιουργήσει σε μια κρίσιμη περίοδο για τα παιδιά μας εντυπώσεις. Σας διαβεβαιώ ότι η πρόθεση μας δεν ήταν σ…[Περισσότερα]

  • Καλησπέρα αγαπητοί συνάδελφοι, ως εκπρόσωπος του Συλλόγου (και όχι ένωσης) Φυσικών Κρήτης, θα πω δύο πράγματα αφού άνοιξε και εδώ η συζήτηση για το Θέμα Γ. Διαβάζω με προσοχή τις τοποθετήσεις σας και διακρίνω μια έγκυρη επιστημονική τοποθέτηση για το ζήτημα, η οποία βέβαια φαίνεται να αγνοεί την εν την σχολική τάξη πραγματικότητα.
    Ας ξεκινήσω…[Περισσότερα]

  •  
    Προς ενημέρωση συναδέλφων που βρίσκονται στην Κρήτη.
    O Σύλλογος Φυσικών Κρήτης σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης και τα ΕΚΦΕ Κρήτης, επαναπροκηρύσσει για το σχολικό έτος 2022-23 τ […]

  • Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 10 Νοεμβρίου η Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης. Αφού έγινε ο απολογισμός του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:

    Προκή […]

  • Καλησπέρα,

    δεν γράφω συχνά λόγω του λίγου χρόνου που έχω, αλλά εδώ έχει μπει ένα σημαντικό θέμα, το οποίο βέβαια δεν ξέρω αν πρέπει να το αντιμετωπίσω με γέλια ή με κλάμματα. Ο θεσμικός εκπρόσωπος των Φυσικών η Έ.Ε.Φ. έχει γίνει εταιρία παροχής υπηρεσιών για κάθε λογής σεμινάρια και τώρα συνεργάζεται και με αμφιβόλου ποιότητας ιδιω…[Περισσότερα]

  • Συγχαρητήρια, κ.Ριζοπουλε για την πρωτοβουλία σας ειναι πραγματικά εύστοχη και συγκεκριμένη με προτάσεις που μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς κόστος. Έχω κοινοποιήσει και εδώ  και παλαιότερα τις προτάσεις του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης που και εμείς κοινοποιούμε στο Υπουργείο Παιδείας. Κανείς δεν ασχολείτε. 

    Αυτό όμως το χάλι π…[Περισσότερα]

  • Είμαστε σε φάση επικαιροποίησης της πρότασης αυτής,  αν και θεωρούμε ότι μεταβατικά και μέχρι να γίνει σοβαρή δουλειά με την συγγραφή νέων βιβλίων, να ξεκινήσουμε  για ένα εύλογο χρονικό διάστημα με τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία της Κύπρου, προσεγγίζοντας και τον δικό τους τρόπο εξέτασης του μαθήμ&alp…[Περισσότερα]

  • Καλησπέρα, είναι προφανές ότι κανείς δεν υποστηρίζει την κατάργηση της κλασικής φυσικής από τα αναλυτικά προγράμματα, άλλωστε η κλασική φυσική είναι η αρχή σε μια πορεία κατανόησης εννοιών και μεθόδων.  Η εισαγωγή σύγχρονης Φυσικής στο Λύκειο σίγουρα δεν μπορεί να γίνει με μαθηματική λεπτομέρεια, αλλά να θυμίσω ότι κάποτ&epsil…[Περισσότερα]

  • *Αγαπητοί συνάδελφοι, παρακάτω ανοικτή επιστολή του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης, προς όλους τους συναδέλφους

    Μετά και από τις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις, την απογοήτευση των υποψηφίων και την απομάκρυνση […]

    • Επιτέλους !

      Άντε να δούμε .

    • Μακάρι εσείς να εκπροσωπήσετε όλους τους Φυσικούς μέχρι να αποκτήσουμε επιτέλους ένα επιμελητήριο Φυσικών όπως οι Χημικοί και οι ΣΕΜΦΕ. Δεχεστε και μη κρητικούς στον σύλλογό σας;

    • Καλησπέρα συνάδελφοι.

      Μερικές σκέψεις και ανησυχίες πάνω στην αξιόλογη πρωτοβουλία σας. Δεν γράφω τα παρακάτω γιατί διαφωνώ, το τονίζω,, αλλά γιατί καλόπιστα ανησυχώ και εγώ όπως και εσείς.

      Αν θέλουμε να διδάξουμε σωστά φυσική, δεν επιτρέπεται να κάνουμε …άλματα! Πρώτα θα μάθουμε στα παιδιά την φυσική του 1800 και μετά την φυσική του …σήμερα. Γιατί δεν υπάρχει φυσική του 1800 και φυσική του σήμερα, απλά φυσική που ανακαλύψαμε το 1800 και φυσική που ανακαλύπτουμε σήμερα… Επίσης η φυσική του σήμερα δεν εναντιώνεται στην φυσική του 1800 (πχ οι νόμοι του Νεύτωνα δεν είναι δυνατόν να αγνοηθούν και να μελετήσουμε την πτώση ενός μήλου με την θεωρία της σχετικότητας!) Συνεπώς θεωρώ ότι η έκκλησή σας για διδασκαλία σύγχρονής φυσικής έχει ως στόχο την αύξηση της  διδακτέας (δυστυχώς και εξεταστέας) ύλης, όχι σε μία απλή μετατόπιση της ύλης προς πιο σύγχρονες θεωρίες (που κανείς δεν θα καταλαβαίνει, αν πρώτα δεν έχει μάθει τους «γίγαντες» στους οποίους πάτησαν οι νέοι επιστήμονες).

      Και εδώ έρχομαι στον δεύτερο προβληματισμό μου. Η παλαιά φυσική χρησιμοποιεί πιο «εύκολα» μαθηματικά. Η σύγχρονη, όλο και πιο «δύσκολα», πιο «αφηρημένα». Παιδαγωγικά είναι απλό να διδάξω το ελατήριο (όλοι έχουμε δει ένα) από ότι το άτομο του του υδρογόνου (κανείς δεν έχει δει, όπως το ελατήριο, ένα). Αν θέλουμε λοιπόν να διδάξουμε αναλυτικά φυσική, αυτήν πρέπει να είναι η «παλαιά», η κλασσική φυσική του 1800. Αν όχι, μπορεί να καταλήξουμε να καταλήξουμε να διδάσκουμε «Science», ένα κράμα φυσικής, χημείας, γεωλογίας, βιολογίας και ότι άλλο, το οποίο θα είναι ολέθριο!

      Τρίτο και τελευταίο. Έχω την εντύπωση ότι στις μέρες όλο και λιγότερος κόσμος ασπάζεται θεωρίες συνωμοσίας, συγκριτικά με το παρελθόν. Παρ’ όλα αυτά το κλάσμα του πλήθους των ανθρώπων που τις πιστεύουν, η κρίσιμη μάζα, είναι ακόμη ανησυχητικά μεγάλο. Μήπως όμως αυτό οφείλεται στο ότι η κλασσική παιδεία της φυσικής είναι ελλιπής, και όχι στο ότι οι άνθρωποι δεν μαθαίνου την σύγχρονη φυσική; Πώς ακριβώς θα αντιμετωπίσεις (καταλάβεις) τον μη «αιτιοκρατικό» χαρακτήρα της κβαντικής θεωρίας, το «παράδοξο» των διδύμων της ειδικής σχετικότητας, το σωματίδιο του «θεού» ή την «σκοτεινή» ενέργεια και ύλη της κοσμολογίας (τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία), αν πρώτα δεν έχεις έρθει σε μία πρώτη επαφή με τους τρόπους της παλαιάς φυσικής, δηλαδή της σύγχρονης και μελλοντικής επιστήμης; Γνωρίζουμε ότι όλοι βομβαρδιζόμαστε από τις παραπάνω έννοιες της σύγρονης φυσικής, τις οποίες χωρίς την κατάλληλη παιδεία τις αντιλαμβανόμαστε κυριολεκτικά, χωρίς εισαγωγικά, και η …συνομωσία μόλις ξεκίνησε!

      Ελπίζω οι ανησυχίες όλων μας κάποια στιγμή να ευοδώσουν συγκλίνουσες, και να δούμε την αγαπημένη μας επιστήμη να διδάσκεται έτσι όπως αξίζει στον άνθρωπο.

       

      • Καλησπέρα, είναι προφανές ότι κανείς δεν υποστηρίζει την κατάργηση της κλασικής φυσικής από τα αναλυτικά προγράμματα, άλλωστε η κλασική φυσική είναι η αρχή σε μια πορεία κατανόησης εννοιών και μεθόδων.  Η εισαγωγή σύγχρονης Φυσικής στο Λύκειο σίγουρα δεν μπορεί να γίνει με μαθηματική λεπτομέρεια, αλλά να θυμίσω ότι κάποτε είχαμε ένα εξαιρετικό μάθημα Φυσικής Γενικής Παιδείας στην Γ Λυκείου που έδινε ότι έπρεπε να δώσει. Ως απόφοιτος το 2000 είχα ακούσει για τα Κουαρκ, για πυρηνικές αντιδράσεις και ατομικό πρότυπο. 

        Η ύλη της Φυσικής απαιτεί επανεξέταση από την αρχή με στόχο όχι την αντικατάσταση της με σύγχρονη Φυσική, αλλά τον εμπλουτισμό της με καθημερινά προβλήματα, με εφαρμογές και στοιχεία σύγχρονης Φυσικής. Δεν είναι απαραίτητο να διδαχθούν τα παιδιά μας την σύγχρονη κβαντική φυσική, αλλά τουλάχιστον να μπορούν να κατανοούν τα πρώτα βήματα της (π.χ. το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο και την έννοια των φωτονίων, τις μεταβάσεις του ατόμου του υδρογόνου) και να αντιλαμβάνονται ποια είναι τα δομικά συστατικά της ύλης και τι είναι η ραδιενέργεια.

    • Αξιέπαινη η πρωτοβουλία των Κρητικών ομοτέχνων.

      Ας θυμηθούμε παλιότερη πρότασή τους.

      Καταλαβαίνουμε ότι με τις αλλαγές που επήλθαν από το 2016, πρέπει να στείλουν μια δεύτερη πρόταση. Οι έξη ώρες (που ήταν 7) επιτρέπουν εμπλουτισμό της ύλης με εδάφια που τώρα οι Κρητικοί φίλοι μας ίσως συμπεριλάβουν στην πρόταση διαλόγου.

      • Είμαστε σε φάση επικαιροποίησης της πρότασης αυτής,  αν και θεωρούμε ότι μεταβατικά και μέχρι να γίνει σοβαρή δουλειά με την συγγραφή νέων βιβλίων, να ξεκινήσουμε  για ένα εύλογο χρονικό διάστημα με τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία της Κύπρου, προσεγγίζοντας και τον δικό τους τρόπο εξέτασης του μαθήματος. 

  • Καλημέρα κ. Διονύση, 

    Θα συμφωνήσω στο θέμα του επιπέδου εισακτέων λόγο βάσης, αλλά η εμπειρία μου δείχνει ότι το επιπέδου διδασκαλίας και εξέτασης είναι περίπου σταθερό τα τελευταία 15 χρόνια, για αυτό και το Τμήμα της Κρήτης είναι δύσκολο για κάποιον που μπήκε με βάση 13. 

    Σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να δει &omicron…[Περισσότερα]