-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Επαναληπτικά θέματα Φυσικής 2025 πριν από 1 μήνα, 1 εβδομάδα
Καλημέρα,καλή εβδομάδα, καλή σχολική χρονιά.
Το να μη δίνεται το σχήμα ενός θέματος , αλλά να περιγράφεται, είναι θεμιτό.
Διαβάζω στο Β3 των θεμάτων τέκνων Ελλήνων Εξωτερικού <<Λεπτή ομογενής σκάλα μόλις που ισορροπεί στηριζόμενη σε λείο τοίχο και σε οριζόντιο δάπεδο.>>
Λείπει το κύριαρχο <<κατακόρυφο>>.
Εδώ να δεις πως δου…[Περισσότερα] -
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Συνεστίαση ylikonet 29-06-2025 πριν από 3 μήνες, 3 εβδομάδες
Ευχαριστίες στον οικοδεσπότη Γ.Φασουλόπουλο , στον Α.Παπάζογλου για τα instantané(=στιγμιογράφηση), σ’ όλους τους συνδαιτημόνες.
Καλό καλοκαίρι. -
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Δύο Θέματα Στοιχείων Κβαντομηχανικής πριν από 5 μήνες, 1 εβδομάδα
Σ΄ αυτό αναφέρομαι, επειδή οι διάρκειες της κρούσης μορίου -τοιχώματος και μορίου-
μoρίου είναι συγκρίσιμες, ο τύπος που δίνει τον αριθμό των κρούσεων ενός μορίου στη μονάδα του χρόνου z=sqr2πd^2nvavg προκύπτει με την παραδοχή ότι και τα δύο “είδη” κρούσης έχουν διάρκεια 2d/υ. -
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Δύο Θέματα Στοιχείων Κβαντομηχανικής πριν από 5 μήνες, 1 εβδομάδα
Αναφέρομαι σε χρόνο κρούσης μορίου με μόριο ,ενώ η παραδοχή επί δεσμών ήταν ότι από τοίχωμα σε τοίχωμα η διαδρομή ήταν ελεύθερη συγκρούσεων μορίου με μόριο.
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Δύο Θέματα Στοιχείων Κβαντομηχανικής πριν από 5 μήνες, 1 εβδομάδα
Καλησπέρα Γιώργο,η σύγχυση οφείλεται στο ότι o χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ δύο διαδοχικών κρούσεων μορίου με μόριο είναι συγκρίσιμος με το χρόνο επαφής με το τοίχωμα.Ένας χρόνος που σε συνηθισμένες συνθήκες δωματίου είναι της τάξεως του 10 ^-12 – 10^-13 και δίνει μέση ελεύθερη διαδρομή 60-70 nm.
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Δύο Θέματα Στοιχείων Κβαντομηχανικής πριν από 5 μήνες, 1 εβδομάδα
Καλησπέρα , Ανδρέα γι’ αυτό πρόκειται, στο σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου επί Δεσμών γίνοταν η προσέγγιση στην οποία αναφέρομαι και η αιτιολόγηση ήταν ότι αυτό γίνεται επειδή ο χρόνος επαφής μορίου – τοιχώματος ήταν πολύ μικρός.
Αν d= η ενεργός διάμετρος του μορίου π.χ 2 10^-10m και υ=500 m/s, ο χρόνος επαφής( επιβράνδυση- αποσχηματισμός, επι…[Περισσότερα] -
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Δύο Θέματα Στοιχείων Κβαντομηχανικής πριν από 5 μήνες, 1 εβδομάδα
Καλό μεσημέρι, Ανδρέα σε σχέση με το πρώτο θέμα οι πράξεις είναι “αναγκαίο κακό”.
Σε σχέση με το δεύτερο , ως θέμα που δόθηκε σε δημόσιο σχολείο ήρθε πριν από λίγο καιρό στα χέρια μου. Δεν είναι απαραίτητο να είναι θέμα εξετάσεων.Όπως θα είδες στο 2ο σχόλιο αναφέρομαι στα της α και β διάσπασης απευθυνόμενος σε διδάσκοντες.
Το θέμα δεν σχετίζετ…[Περισσότερα] -
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Δύο Θέματα Στοιχείων Κβαντομηχανικής πριν από 5 μήνες, 1 εβδομάδα
Καλο μεσημέρι, Παντελή μου εμφανίζεται η ανάρτηση κανονικά.
-
H/o Ξενοφών Στεργιάδης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 5 μήνες, 1 εβδομάδα
Δύο Θέματα Στοιχείων Κβαντομηχανικής
Δύο Θέματα Στοιχείων Κβαντομηχανικής Η συνέχεια εδώ -
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Πρότυπα Σχολεία 2025 – Θέματα και Απαντήσεις πριν από 5 μήνες, 3 εβδομάδες
Καλησπέρα και απο εδώ Θοδωρή στην 25 ο θεματοδότης “παίζει” με τις λέξεις, αγόρια , κορίτσια , παιδιά.Τα κορίτσια είναι το 48% των παιδιών και τα κορίτσια που παίζουν μπάσκετ είναι το 12% ( 1/4 του 48%) δηλαδή 25% του αριθμού των παιδιών ( εδώ δουλεύει η συμπεριληπτικότητα…)
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Στιγμιαίος ρυθμός μεταβολής – Στιγμιαία ισχύς πριν από 5 μήνες, 3 εβδομάδες
Καλησπέρα Θοδωρή, δεν είναι καθόλου “χαμηλού επιπέδου” γιατί βρισκόμαστε στην εποχή που τα “άλλοτε αυτονόητα” αποτελούν ζητούμενο.
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Πρότυπα Σχολεία 2025 – Θέματα και Απαντήσεις πριν από 5 μήνες, 3 εβδομάδες
Γιάννη δες την 39 και την 25 των Μαθηματικών για τα πρότυπα Γυμνάσια.
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Πρότυπα Σχολεία 2025 – Θέματα και Απαντήσεις πριν από 5 μήνες, 3 εβδομάδες
Καλησπέρα, αναφέρομαι στα θέματα για τα Πρότυπα Γυμνάσια, γράφω σε προηγούμενο σχόλιό μου για δωδεκάχρονο παιδί.
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Πρότυπα Σχολεία 2025 – Θέματα και Απαντήσεις πριν από 5 μήνες, 3 εβδομάδες
Καλησπέρα Γιάννη, το ανέφερα γιατί η στοχοπροσήλωση στην εξεταστέα ύλη απομακρύνει και έχει τις συνέπειες της.
Δες την 25 των Μαθηματικών, πόσες φορές πρέπει να τη διαβάσει ένα δωδεκάχρονο παιδί για κατανοήσει το ζητούμενο.Προσωπικά αμφιβάλλω αν κάποιος που τελειώνει τις εγκύκλιες σπουδές του θα κατανοήσει εύκολα το ζητούμενο. -
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Πρότυπα Σχολεία 2025 – Θέματα και Απαντήσεις πριν από 5 μήνες, 3 εβδομάδες
Καλησπέρα, άραγε πόσοι υποψήφιοι στα πλαίσια της εξέτασης της Φυσικής στις Πανελλαδικές θα έλυναν την 39. των Μαθηματικών;
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Στιγμιαίος ρυθμός μεταβολής – Στιγμιαία ισχύς πριν από 5 μήνες, 3 εβδομάδες
Καλό μεσημέρι,Θοδωρή πολύ καλή, πλήρης παρουσίαση των στιγμιαίων ρυθμών σ΄όλη την έκταση της ύλης.Διαρκές το πρόβλημα κατανόησης της διαφοράς του στιγμιαίου ρυθμού από το μέσο ρυθμό.
Να είσαι καλά. -
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Επαναληπτικό διαγώνισμα φυσικής 2025 πριν από 5 μήνες, 3 εβδομάδες
Καλό μήνα και καλή Πρωτομαγιά.Η αναλυτική μελέτη του Κώστα Ψυλλάκου, τον οποίο και ευχαριστώ, δείχνει ότι η μεγιστοποίηση του (%) ποσοστού απώλειας κινητικής ενέργειας (100%) δεν σημαίνει και μεγιστοποίηση της απώλειας κινητικής ενέργειας.
Η μελέτη του Κώστα Ψυλλάκου από εδώ.
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Είναι η επιτάχυνση κεντρομόλος; πριν από 6 μήνες
Κωνσταντίνε το Θ.Μ.Κ.Ε είναι συνέπεια του 2ου Νόμου, να υποθέσω ότι δεν έχεις πει ποτέ στους μαθητές σου ότι οι δυνάμεις στα άκρα ενός νήματος αμελητέας μάζας είναι ίσου μέτρου επειδή ΣF=0;
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Είναι η επιτάχυνση κεντρομόλος; πριν από 6 μήνες
Καλό απόγευμα, Κωνσταντίνε γράφω ότι το Θ.Μ.Κ.Ε εφαρμόζεται για το νήμα, στο οποίο ασκούνται η F και η δύναμη από το σφαιρίδιο , έστω Τ, αν το έργο αυτής είναι διάφορο του μηδενός είναι και της αντίδρασής της.
-
Ο/η Ξενοφών Στεργιάδης σχολίασε το άρθρο Είναι η επιτάχυνση κεντρομόλος; πριν από 6 μήνες
Χριστός Ανέστη! και Χρόνια πολλά.
Διονύση ωραίο και ενδιαφέρον θέμα και ενδιαφέρουσα η προσέγγιση σου.
Ας καταθέσω και γω την εκδοχή μου.Εφαρμόζω Θ.Μ.Κ.Ε για το (αμελητέας μάζας) νήμα:WF +WT=ΔΚ=0, WF διάφορο του μηδενός , άρα και WT διάφορο του μηδενός , άρα η Τ δεν μπορεί να είναι κάθετη στην ταχύτητα. - Φόρτωσε Περισσότερα
Γεια σου Ξενοφώντα.Σε μένα …γράφει
Oops! That page can’t be found.
Παντελή μου το εμφανίζει κανονικά. Για ξαναδοκίμασε και πες μου. Ίσως έπεσες πάνω στη μεταφορά του στο cloud…
Τα ιδια Αποστόλη και μετά από ανανέωση
Καλο μεσημέρι, Παντελή μου εμφανίζεται η ανάρτηση κανονικά.
Περίεργο Ξενοφώντα,
υποθέτω πως θα πως θα επέλθει “σασμός”
Ok
με το “ή εδώ” άνοιξε
Καλησπέρα Ξενοφώντα. Το πρώτο θέμα σου είναι καλό διδακτικά, αν εξαιρέσουμε τις πράξεις, που χωρίς κομπιουτεράκι αν το έβαζε κάποιος θα καθυστερούσαν τους μαθητές. Αλλά εφόσον ζητάς ταχύτητα και ορμή δε γίνεται παρά να εργαστούμε στο S.I. και πόσο να βελτιώσουμε τα νούμερα;
Το δεύτερο θέμα σου νομίζω ότι ξεπερνάει τις δυνατότητες των μαθητών δεν μπορεί και δεν πρέπει να ζητηθεί.
Από που στο σχολικό βιβλίο προκύπτει ότι η αβεβαιότητα στην ορμή ισούται με την ορμή;
Δpx,min = p
ώστε να υπολογίσουμε ενέργεια Ε = pc;
Η μόνη συσχέτιση ενέργειας και αβεβαιότητας στην ύλη, είναι στη σχέση ΔΕ Δt >= h/2π
Το νοητικό άλμα, από αβεβαιότητα σε ενέργεια και μετά συμπέρασμα για παραμονή ηλεκτρονίου στον πυρήνα είναι τεράστιο.
Επειδή η ανάρτηση απευθύνεται σε μαθητές, παραμονές εξετάσεων, ας μην αγχωθούν με αυτό το θέμα, που κατά τη γνώμη μου απευθύνεται σε καθηγητές.
Το θέμα βαραίνει επίσης – για μαθητές – από την γραφή της πυρηνικής εξίσωσης διάσπασης β, που προφανώς την έγραψες για την πληρότητα του φαινομένου. Αλλά οι μαθητές που την βλέπουν τι σκέφτονται;
Καλό μεσημέρι, Ανδρέα σε σχέση με το πρώτο θέμα οι πράξεις είναι “αναγκαίο κακό”.
Σε σχέση με το δεύτερο , ως θέμα που δόθηκε σε δημόσιο σχολείο ήρθε πριν από λίγο καιρό στα χέρια μου. Δεν είναι απαραίτητο να είναι θέμα εξετάσεων.Όπως θα είδες στο 2ο σχόλιο αναφέρομαι στα της α και β διάσπασης απευθυνόμενος σε διδάσκοντες.
Το θέμα δεν σχετίζεται με χρονική διάρκεια παραμονής του e στον πυρήνα , αλλά με το αν το e υπήρχε στον πυρήνα ή δημιουργήθηκε κατά την διάσπαση.Η υπέρβαση που χρειάζεται να κάνει ο μαθητής είναι να θεωρήσει την αβεβαιότητα της ορμής ίση με την ορμή.Αυτό συμφωνώ ότι πρέπει να το έχει ακούσει από τον διδάσκοντα, όπως και τόσα άλλα, που δεν υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο.
Γράφοντας αυτές τις γραμμές δεν ξέρω γιατί θυμήθηκα την νοητική υπέρβαση που κάναμε , όταν διδάσκαμε την κινητική θεωρία των αερίων,λέγοντας ότι η διάρκεια της κρούσης των μορίων με το τοίχωμα ισούται με το χρόνο που χρειάζεται να πάει στο απέναντι τοίχωμα και να επιστρέψει.
Σ’ ευχαριστώ για το σχολιασμό , καλή συνέχεια.
Καλησπέρα Ξενοφώντα. Μια και το ανέφερες, υπάρχει ακόμα η απόδειξη στο βιβλίο της Β, αλλά έτσι όπως έχουν κάνει τη Θερμοδυναμική και εκτός ύλης είναι και χρόνος για να την αναφέρουμε αλώς στην τάξη δεν υπάρχει…
https://i.ibb.co/mVRgwccM/19-5-2025-203451-ebooks-edu-gr.jpg
Ο χρόνος επαφής μορίου με τοίχωμα είναι της τάξεως του 10^(*15)s. Οπότε υπάρχει σύγχυση. Μάλλον θέλουμε να βρούμε τη μέση δύναμη στο τοίχωμα και χρησιμοποιούμε τη συχνότητα κρούσεων στο τοίχωμα.
Καλησπέρα , Ανδρέα γι’ αυτό πρόκειται, στο σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου επί Δεσμών γίνοταν η προσέγγιση στην οποία αναφέρομαι και η αιτιολόγηση ήταν ότι αυτό γίνεται επειδή ο χρόνος επαφής μορίου – τοιχώματος ήταν πολύ μικρός.
Αν d= η ενεργός διάμετρος του μορίου π.χ 2 10^-10m και υ=500 m/s, ο χρόνος επαφής( επιβράνδυση- αποσχηματισμός, επιτάχυνση επανασχηματισμος) είναι
Δt=2d/υ=4 10^-13s.
Καλησπέρα. Θυμάμαι ότι στο βιβλίο της Γ Λυκείου των Δεσμών ,το συγκεκριμένο θέμα το προσεγγίζει λανθασμένα. Εξισώνει τον χρονο που μεσολαβεί μεταξύ των δυο επαφων με το τοίχωμα με τον χρονο επαφής του σωματιδίου με το τοίχωμα αυθαίρετα ,με την λογική ότι και οι δύο είναι πολύ μικροί.Αυτο είναι λάθος επειδή ο χρονος επαφής είναι πολύ μικρότερος του χρόνου του πηγενε -έλα του σωματιδίου.
Μαλιστα για την αντίστοιχη απόδειξη ο χρονος κρουσης θεωρείται αμελητέος σε σχεση με το χρονο του πηγενε – ελα του σωματιδίου.
Η απόδειξη στηρίζεται στις σχέσεις που πολύ όμορφα αναπτύσσει ο Ανδρέας. Το ίδιο κάνει και ο Haiiiday στο βιβλιο του.
Καλησπέρα Ξενοφώντα, ¨Οχι.Ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ δύο διαδοχικών κρούσεων μορίου με το τοιχωμα δεν είναι συγκρίσιμος με το χρόνο επαφής με το τοίχωμα.
Ο χρονος επαφής με το τοιχωμα είναι αμελητέος με τον χρόνο που μεσολαβεί μεταξύ δύο διαδοχικών κρούσεων του μορίου με το τοιχωμα.
Καλησπέρα Γιώργο,η σύγχυση οφείλεται στο ότι o χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ δύο διαδοχικών κρούσεων μορίου με μόριο είναι συγκρίσιμος με το χρόνο επαφής με το τοίχωμα.Ένας χρόνος που σε συνηθισμένες συνθήκες δωματίου είναι της τάξεως του 10 ^-12 – 10^-13 και δίνει μέση ελεύθερη διαδρομή 60-70 nm.
Αναφέρομαι σε χρόνο κρούσης μορίου με μόριο ,ενώ η παραδοχή επί δεσμών ήταν ότι από τοίχωμα σε τοίχωμα η διαδρομή ήταν ελεύθερη συγκρούσεων μορίου με μόριο.
Στην απόδειξη θεωρούμε ότι δεν έχουμε κρουσεις μεταξύ των μορίων (άλλωστε και αυτός ο χρονος θεωρείται αμελητέος).
Σ΄ αυτό αναφέρομαι, επειδή οι διάρκειες της κρούσης μορίου -τοιχώματος και μορίου-
μoρίου είναι συγκρίσιμες, ο τύπος που δίνει τον αριθμό των κρούσεων ενός μορίου στη μονάδα του χρόνου z=sqr2πd^2nvavg προκύπτει με την παραδοχή ότι και τα δύο “είδη” κρούσης έχουν διάρκεια 2d/υ.