ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ …ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ…ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ Η 5η ΚΑΙ Η 6η ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ..ΝΑ΄ΣΑΙ ΚΑΛΑ.
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 4 Φεβρουάριος 2012 στις 17:09
Γεια σου Ξενοφώντα. Μπορεί να μην είσαι πολυγραφότατος, αλλά δημιουργείς…
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 4 Φεβρουάριος 2012 στις 17:29
Γιάννη (Φιορ) , Γιάννη (Δ0γρ) ,Διονύση σας ευχαριστώ.Να δώσω και τα παραλειπόμενα της ανάρτησης.Στη δεύτερη ερώτηση τα στοιχεία είναι ρεαλιστικά.Μου έκανε εντύπωση, όταν διαβάζοντας τον κανονισμό της IAAF, είδα ότι προσδιόριζουν ως μέγιστη τιμή μη ανατροπής για τη δύναμη 3,6Kg.
Η τέταρτη προήλθε από το θυμό μου όταν διάβασα αυτή την εγκύκλιο.
πολύ καλή δουλειά πάνω στην ισορροπία του στερεού. Συμφωνώ με το Γιάννη ότι αυτό το “έλλειμμα” τριγωνομετρίας που κουβαλούν οι μαθητές από τη Β’ Λυκείου είναι δεσμευτικό. Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον τα πράγματα θα διορθωθούν.
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 4 Φεβρουάριος 2012 στις 19:22
Μανώλη σ΄ευχαριστώ.Όταν σ΄ένα θέμα ισορροπίας θέλω να υπολογίσω την γωνία υπό την οποία ένα σώμα ισορροπεί και με εμποδίζουν σ΄αυτό οι ελλιπείς γνώσεις μου από τα μαθηματικά , τότε δεν φταίει η “μαθηματικοποιημένη αντίληψη περί Φυσικής”…
Όταν σκέπτομαι ότι από αυτό το υπουργείο πέρασαν ο Ε.Παπανούτσος, ο Κ.Τσάτσος για να μην πάω πιο παλιά (Δ. Γληνός), τότε να δεις πως συνειδητοποιώ ότι καταφέραμε να πτωχεύσουμε (αναφέρομαι στην πραγματική πτώχευση) σε λιγότερο από 40 χρόνια…
Παρά πολύ καλές όλες οι ερωτήσεις. Υψηλού επιπέδου.
Αλλά κατά την προσωπική μου άποψη η 5η ερώτηση είναι εξαιρετική!!!
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 4 Φεβρουάριος 2012 στις 22:36
Αγαπητέ Θανάση σ΄ευχαριστώ. Με την ευκαιρία αυτής της πρώτης διαδικτυακής επικοινωνίας να σου πω ότι παρά την πίεση χρόνου υπό την οποία συνήθως τελώ, προσπαθώ να παρακολουθώ όσες ανάρτησεις μπορώ και θα πώ ότι οι τελευταίες αναρτήσεις σου στο στερεό ήταν ενδιαφέρουσες.Να είσαι καλά.
Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 4 Φεβρουάριος 2012 στις 23:13
Ξενοφώντα μπράβο. Εκπληκτικές .
Η ευρηματικότητά σου είναι εκτός συναγωνισμού.
Δύσκολες ( μη συ που με πέθανες )
Ψηφίζω τον Δακτύλιο Ε. ( Ελπίζω να μην σκεφτείς να βγάλεις ταλάντωση γύρω από τη θέση ισορροπίας. )
Δυο παρατηρήσεις
α) στη Β ΙΣΩΣ ήταν καλύτερα το ερώτημα να είναι η ελάχιστη δύναμη ώστε τα εμπόδια να χάσουν την κατακόρυφη θέση τους ή κάπως έτσι: Γιατί η ανατροπή τους παραπέμπει στην ασταθή ισορροπία από την οποία δεν επιστρέφουν αλλά “οριζοντιόνωνται” μια δια παντώς. Έτσι μια δύναμη σταθερή ίση με την ελάχιστη οριζόντια δύναμη που εδώ υπολογίζουμε θα τα επιτάχυνε ως την θέση της ασταθούς ισορροπίας τους….
β) ασφαλώς ο γνωστός δαίμων στην λύση της Στ μετασχημάτισε τις δεξιόστροφες ροπές ως θετικές αφού προφανώς οι αριστερόστροφες ελήφθησαν ως θετικές…(αν και το δεξιόστροφο είναι ασαφές προτιμώ χαρακτηρισμό σύμφωνο ή αντίστροφο των δεικτών του ρολογιού )
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 4 Φεβρουάριος 2012 στις 23:55
Δημήτρη σ΄ευχαριστώ.Σε σχέση με την α παρατήρησή σου.Νομίζω ότι το “χωρίς να ολισθήσει” διασφαλίζει ότι η ανατροπή θα προηγηθεί της ολίσθησης.Δηλαδή η τιμή της F για την οποία προκαλείται ανατροπή είναι μικρότερη από την τιμή της για την οποία θα άρχιζε η ολίσθηση F>Tστ,ορ.
Σε σχέση με την β παρατήρηση ,όντως είναι καλλίτερα να αναφερόμαστε σε σχέση με την φορά κίνησης των δεικτών του ρολογιού,γιατί εγώ θεώρησα ως θετικές(δεξιόστροφες) αυτές που στρέφουν από αριστερά προς τα δεξιά.Να είσαι πάντα καλά να παρατηρείς.
(επίτηδες το έκανα, για να υπάρχει “ξ” σε κάθε λέξη …).
Επιλέγω τη 2, ως πρωτότυπη και “πραγματική”
(και αν είχα δυνατότητα θα τη “έβαζα” κιόλας…)
Και για να “βγάλουμε και εμείς το ψωμί μας”, μέρες που ‘ναι …
α. βάλε τα Ο και Ο΄στην εικόνα της εκφώνησης της 2
β. στη σχέση (1) της 1, δεν επηρεάζει, αλλά πρέπει να γίνει W3/2
γ. έχω αμφιβολία αν η ανάλυση της FΒ, στην 3, πρέπει να γίνει έτσι ή σε πλαγιογώνιο σύστημα όπου η ΝΒ θα είναι οριζόντια, κάθετη δηλαδή με την ΑΒ και ίση με FΒ/εφφ
δ. βάλε το Γ στην εικόνα στη λύση της (5)
ε. βάλε πιο μακριά το (2α) στο τέλος της σελ. 5, διότι μπερδεύει με το πλάτος της πινακίδας
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 5 Φεβρουάριος 2012 στις 14:38
Βαγγέλη σ΄ευχαριστώ.Δεν σε πιστεύω για το ξ.Ο πραγματικός λόγος είναι η σχέση σου με τον Θουκυδίδη :-).Για την παρατήρηση β έχεις δίκιο είναι στην 2η ερώτηση.Τα άλλα θα διορθωθούν αύριο που θα ανοίξει το “δημιουργικό” τμήμα.:-)
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 5 Φεβρουάριος 2012 στις 18:06
Δημήτρη ευχαριστώ.
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 5 Φεβρουάριος 2012 στις 19:03
Γειά σου Γιώργο, σ’ ευχαριστώ.Πάντα υπάρχει ένας μικρός ,αλλά “κρίσιμος αριθμός” “ευήκοων ώτων”.Δεν χρειάζεται όμως να ανησυχείς, τώρα που οι “Φυσικές Επιστήμες” δεν είναι στις προτεραιότητες των σχεδιαζόντων, όλα θα λυθούν αυτοδικαίως…
Σχόλιο από τον/την ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΡΑΚΑΚΗΣ στις 5 Φεβρουάριος 2012 στις 20:04
Πολύ καλές όλες.
Ανεβάζουν βέβαια ψηλά τον πήχη, αλλά χρειάζεται.
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 5 Φεβρουάριος 2012 στις 20:30
Καλησπέρα Μανώλη, σ΄ευχαριστώ.Πάντα θεωρούσα ότι αυτό το σημείο της ύλης (η ισορροπία στερεού) έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, “πολλή Φυσική” και πάντα κρύβει “απρόοπτα”, όταν τα πράγματα ξεφύγουν έστω και λίγο από την τετριμμένη εφαρμογή των τριών συνθηκών ισορροπίας.
Από την πρώτη στιγμή, η διαίσθηση, που είχα, ήταν ότι η θέση ισορροπίας της ράβδου θα καθοριστεί γεωμετρικά από την συνθήκη ισορροπίας των ροπών.
Η φυσική αρχή που καθορίζει την Γεωμετρία του προβλήματος είναι η γνωστή πρόταση σύμφωνα με την οποία
Αν σε ένα σώμα που ισορροπεί ασκούνται τρεις δυνάμεις, τότε η τρίτη δύναμη διέρχεται από το σημείο τομής των δύο άλλων.
Επειδή το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι αρκετά κομψό αποφάσισα να το παρουσιάσω ως εναλλακτική λύση εδώ
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 10 Φεβρουάριος 2012 στις 11:34
Καλημέρα Βαγγέλη, σ΄ευχαριστώ.Επίσης σ’ ευχαριστώ για την πραγματικά εντυπωσιακή εναλλακτική λύση σου για την 4η ,όπως και την παρατήρηση σου, νομίζω ότι δικαιολογούν την εδραία άποψη όλων μας για την μαθηματική σου δεινότητα, αλλά και την γκρίνια μου σε σχέση με την εγκύκλιο που αναφέρω πιο πάνω για την επισημοποίηση της απαξίωσης της Τριγωνομετρίας , αφού αυτή της Γεωμετρίας έχει συντελεστεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια και σε βαθμό που ακόμα και αν αποφασιζόταν αύριο η επαναφορά της ουσιαστικής διδασκαλίας της, αμφιβάλλω αν θα υπήρχε το προσωπικό που θα την δίδασκε.
Καταπληκτικές ερωτήσεις! Βέβαια, μπορώ εύκολα να έχω τρεις συντρέχουσες σε σημείο δυνάμεις, όμως αυτές θα ισορροπήσουν αν και μόνο αν είναι ομοεπίπεδες. Ή αυτό εννοείται οπότε παραλείπεται ως ευκόλως εννοούμενο;
Ξενοφώντα συγχαρητήρια.
Εξαιρετική δουλειά.
ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ …ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ…ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ Η 5η ΚΑΙ Η 6η ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ..ΝΑ΄ΣΑΙ ΚΑΛΑ.
Γεια σου Ξενοφώντα. Μπορεί να μην είσαι πολυγραφότατος, αλλά δημιουργείς…
Γιάννη (Φιορ) , Γιάννη (Δ0γρ) ,Διονύση σας ευχαριστώ.Να δώσω και τα παραλειπόμενα της ανάρτησης.Στη δεύτερη ερώτηση τα στοιχεία είναι ρεαλιστικά.Μου έκανε εντύπωση, όταν διαβάζοντας τον κανονισμό της IAAF, είδα ότι προσδιόριζουν ως μέγιστη τιμή μη ανατροπής για τη δύναμη 3,6Kg.
Η τέταρτη προήλθε από το θυμό μου όταν διάβασα αυτή την εγκύκλιο.
ΞΕΝΟΦΩΝ …ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ….
ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ…ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ..
ΔΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΞΙΣΩΣΗΣ : αχ+β=0 είναι χ=-β/α...!!!!
Ξενοφώντα
πολύ καλή δουλειά πάνω στην ισορροπία του στερεού. Συμφωνώ με το Γιάννη ότι αυτό το “έλλειμμα” τριγωνομετρίας που κουβαλούν οι μαθητές από τη Β’ Λυκείου είναι δεσμευτικό. Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον τα πράγματα θα διορθωθούν.
Μανώλη σ΄ευχαριστώ.Όταν σ΄ένα θέμα ισορροπίας θέλω να υπολογίσω την γωνία υπό την οποία ένα σώμα ισορροπεί και με εμποδίζουν σ΄αυτό οι ελλιπείς γνώσεις μου από τα μαθηματικά , τότε δεν φταίει η “μαθηματικοποιημένη αντίληψη περί Φυσικής”…
Όταν σκέπτομαι ότι από αυτό το υπουργείο πέρασαν ο Ε.Παπανούτσος, ο Κ.Τσάτσος για να μην πάω πιο παλιά (Δ. Γληνός), τότε να δεις πως συνειδητοποιώ ότι καταφέραμε να πτωχεύσουμε (αναφέρομαι στην πραγματική πτώχευση) σε λιγότερο από 40 χρόνια…
Παρά πολύ καλές όλες οι ερωτήσεις. Υψηλού επιπέδου.
Αλλά κατά την προσωπική μου άποψη η 5η ερώτηση είναι εξαιρετική!!!
Αγαπητέ Θανάση σ΄ευχαριστώ. Με την ευκαιρία αυτής της πρώτης διαδικτυακής επικοινωνίας να σου πω ότι παρά την πίεση χρόνου υπό την οποία συνήθως τελώ, προσπαθώ να παρακολουθώ όσες ανάρτησεις μπορώ και θα πώ ότι οι τελευταίες αναρτήσεις σου στο στερεό ήταν ενδιαφέρουσες.Να είσαι καλά.
Ξενοφώντα μπράβο. Εκπληκτικές .
Η ευρηματικότητά σου είναι εκτός συναγωνισμού.
Δύσκολες ( μη συ που με πέθανες )
Ψηφίζω τον Δακτύλιο Ε. ( Ελπίζω να μην σκεφτείς να βγάλεις ταλάντωση γύρω από τη θέση ισορροπίας. )
Δυο παρατηρήσεις
α) στη Β ΙΣΩΣ ήταν καλύτερα το ερώτημα να είναι η ελάχιστη δύναμη ώστε τα εμπόδια να χάσουν την κατακόρυφη θέση τους ή κάπως έτσι: Γιατί η ανατροπή τους παραπέμπει στην ασταθή ισορροπία από την οποία δεν επιστρέφουν αλλά “οριζοντιόνωνται” μια δια παντώς. Έτσι μια δύναμη σταθερή ίση με την ελάχιστη οριζόντια δύναμη που εδώ υπολογίζουμε θα τα επιτάχυνε ως την θέση της ασταθούς ισορροπίας τους….
β) ασφαλώς ο γνωστός δαίμων στην λύση της Στ μετασχημάτισε τις δεξιόστροφες ροπές ως θετικές αφού προφανώς οι αριστερόστροφες ελήφθησαν ως θετικές…(αν και το δεξιόστροφο είναι ασαφές προτιμώ χαρακτηρισμό σύμφωνο ή αντίστροφο των δεικτών του ρολογιού )
Δημήτρη σ΄ευχαριστώ.Σε σχέση με την α παρατήρησή σου.Νομίζω ότι το “χωρίς να ολισθήσει” διασφαλίζει ότι η ανατροπή θα προηγηθεί της ολίσθησης.Δηλαδή η τιμή της F για την οποία προκαλείται ανατροπή είναι μικρότερη από την τιμή της για την οποία θα άρχιζε η ολίσθηση F>Tστ,ορ.
Σε σχέση με την β παρατήρηση ,όντως είναι καλλίτερα να αναφερόμαστε σε σχέση με την φορά κίνησης των δεικτών του ρολογιού,γιατί εγώ θεώρησα ως θετικές(δεξιόστροφες) αυτές που στρέφουν από αριστερά προς τα δεξιά.Να είσαι πάντα καλά να παρατηρείς.
Μπράβο Ξενοφώντα!
(Χαλάλι που μου βγήκαν τα μάτια :-))
Καλημέρα Διονύση, σ΄ευχαριστώ και εγώ χρησιμοποιώ “δεύτερα μάτια” :-), λες η λύση να είναι αυτή;
(“στο φτερό” πρόλαβα να την δω,
ρε τι “πολυβόλα” υπάρχουν εδώ;)
Εξαιρετικές ερωτήξεις Ξενοφών
(επίτηδες το έκανα, για να υπάρχει “ξ” σε κάθε λέξη …).
Επιλέγω τη 2, ως πρωτότυπη και “πραγματική”
(και αν είχα δυνατότητα θα τη “έβαζα” κιόλας…)
Και για να “βγάλουμε και εμείς το ψωμί μας”, μέρες που ‘ναι …
α. βάλε τα Ο και Ο΄στην εικόνα της εκφώνησης της 2
β. στη σχέση (1) της 1, δεν επηρεάζει, αλλά πρέπει να γίνει W3/2
γ. έχω αμφιβολία αν η ανάλυση της FΒ, στην 3, πρέπει να γίνει έτσι ή σε πλαγιογώνιο σύστημα όπου η ΝΒ θα είναι οριζόντια, κάθετη δηλαδή με την ΑΒ και ίση με FΒ/εφφ
δ. βάλε το Γ στην εικόνα στη λύση της (5)
ε. βάλε πιο μακριά το (2α) στο τέλος της σελ. 5, διότι μπερδεύει με το πλάτος της πινακίδας
Βαγγέλη σ΄ευχαριστώ.Δεν σε πιστεύω για το ξ.Ο πραγματικός λόγος είναι η σχέση σου με τον Θουκυδίδη :-).Για την παρατήρηση β έχεις δίκιο είναι στην 2η ερώτηση.Τα άλλα θα διορθωθούν αύριο που θα ανοίξει το “δημιουργικό” τμήμα.:-)
Δημήτρη ευχαριστώ.
Γειά σου Γιώργο, σ’ ευχαριστώ.Πάντα υπάρχει ένας μικρός ,αλλά “κρίσιμος αριθμός” “ευήκοων ώτων”.Δεν χρειάζεται όμως να ανησυχείς, τώρα που οι “Φυσικές Επιστήμες” δεν είναι στις προτεραιότητες των σχεδιαζόντων, όλα θα λυθούν αυτοδικαίως…
Πολύ καλές όλες.
Ανεβάζουν βέβαια ψηλά τον πήχη, αλλά χρειάζεται.
Καλησπέρα Μανώλη, σ΄ευχαριστώ.Πάντα θεωρούσα ότι αυτό το σημείο της ύλης (η ισορροπία στερεού) έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, “πολλή Φυσική” και πάντα κρύβει “απρόοπτα”, όταν τα πράγματα ξεφύγουν έστω και λίγο από την τετριμμένη εφαρμογή των τριών συνθηκών ισορροπίας.
Ξενοφώντα οι ερωτήσεις σου είναι εντυπωσιακές.
Η μια καλύτερη από την άλλη.
Μια μικρή παρέμβαση όσον αφορά στην άσκηση 4.
Από την πρώτη στιγμή, η διαίσθηση, που είχα, ήταν ότι η θέση ισορροπίας της ράβδου θα καθοριστεί γεωμετρικά από την συνθήκη ισορροπίας των ροπών.
Η φυσική αρχή που καθορίζει την Γεωμετρία του προβλήματος είναι η γνωστή πρόταση σύμφωνα με την οποία
Αν σε ένα σώμα που ισορροπεί ασκούνται τρεις δυνάμεις, τότε η τρίτη δύναμη διέρχεται από το σημείο τομής των δύο άλλων.
Επειδή το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι αρκετά κομψό αποφάσισα να το παρουσιάσω ως εναλλακτική λύση εδώ
Καλημέρα Βαγγέλη, σ΄ευχαριστώ.Επίσης σ’ ευχαριστώ για την πραγματικά εντυπωσιακή εναλλακτική λύση σου για την 4η ,όπως και την παρατήρηση σου, νομίζω ότι δικαιολογούν την εδραία άποψη όλων μας για την μαθηματική σου δεινότητα, αλλά και την γκρίνια μου σε σχέση με την εγκύκλιο που αναφέρω πιο πάνω για την επισημοποίηση της απαξίωσης της Τριγωνομετρίας , αφού αυτή της Γεωμετρίας έχει συντελεστεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια και σε βαθμό που ακόμα και αν αποφασιζόταν αύριο η επαναφορά της ουσιαστικής διδασκαλίας της, αμφιβάλλω αν θα υπήρχε το προσωπικό που θα την δίδασκε.
Καταπληκτικές ερωτήσεις! Βέβαια, μπορώ εύκολα να έχω τρεις συντρέχουσες σε σημείο δυνάμεις, όμως αυτές θα ισορροπήσουν αν και μόνο αν είναι ομοεπίπεδες. Ή αυτό εννοείται οπότε παραλείπεται ως ευκόλως εννοούμενο;
Αγαπητέ Σταύρο σ’ ευχαριστώ.Με την ευκαιρία αυτής της επικοινωνίας προσθέτω τις ευχαριστίες μου για τη δουλειά που προσφέρεις.