Δημοσιεύτηκε από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 22 Φεβρουάριος 2012 και ώρα 16:58
Διαθέτουμε δύο ίδιους κυλίνδρους (ίδιας μάζας και ακτίνας), στο μέσον των οποίων υπάρχει μικρό αυλάκι, μέσα στο οποίο έχουμε τυλίξει νήμα μήκους ℓ. Αφήνουμε τον πρώτο κύλινδρο Α σε λείο οριζόντιο επίπεδο και τον δεύτερο Β, σε τραχύ οριζόντιο επίπεδο και ασκούμε στα άκρα των νημάτων την ίδια σταθερή οριζόντια δύναμη F, επιταχύνοντας τους κυλίνδρους, μέχρι να ξετυλιχθεί όλο το νήμα. Δίνεται η ροπή αδράνειας ενός κυλίνδρου ως προς τον άξονά του Ι= ½ ΜR2 και ότι ο Β κύλινδρος κυλίεται (χωρίς να ολισθαίνει).
i) Αν xΑ και xΒ οι μετατοπίσεις των αξόνων των δύο κυλίνδρων, μέχρι να ξετυλιχθεί το νήμα, ισχύει:
α) xΑ = ½ xΒ, β) xΑ = xΒ, γ) xΑ =2xΒ,
ii) Αν ΚΑ και ΚΒ η κινητική ενέργεια των κυλίνδρων Α και Β αντίστοιχα την …..
Η συνέχεια στο Blogspot.
Πολύ καλή.
Αν και έχω αναρτήσει μια (σύγκριση των επιταχύνσεων) με ξεγέλασε το ii και διαισθητικά απάντησα άλλο χωρίς μολύβι.
Η προϊστορία με τους δίσκους δεν αποκλείει τέτοιο θέμα. Οψόμεθα.
Διονύση πολύ καλή. Όλο το στερεό σε μια ερώτηση κατανόησης.
ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΟΛΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΟΥ… ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ.ΝΑΣΑΙ ΚΑΛΑ
Πολύ καλή
και πράγματι φέρνει στο νου τα “κακοδιατυπωμένα” δισκάκια
(…και μη νομίζεις ότι δεν είδα ότι γράφεις
αΑ, αλλά και αcmΑ και
αcmΒ, αλλά και αΒcm…)
Γιάννη, Βαγγέλη, Γιάννη και Βαγγέλη (τι ποικιλία!!!) να είστε καλά.
Βαγγέλη, το ξέρω ότι όλα τα βλέπεις, έχει αποδειχτεί πολλάκις. Πού να θυμάμαι όμως, αν έχω γράψει πριν δυο γραμμές αcmΒ ή αΒcm!!! Γιατρέ μου, είμαι πολύ άρρωστος;;;;
…καθόλου!
Υγιέστατος!
και …ευτυχώς,
για μας τους συναδέλφους σου
και για τους μαθητές της πατρίδας μας!
…και εύχομαι, κάποια στιγμή,
αυτό που λέγεται “Δημόσιο”, “Πολιτεία”, “Υπουργείο Δια βίου και ..κάτι”
να το εκτιμήσει όπως του αξίζει…
Διονύση εξαιρετική ερώτηση.
Και όπως πάντα πολύ καλό και κατατοπιστικό το σχόλιο στο τέλος της δεύτερης ερώτησης..
Βαγγέλη, λέμε ότι “εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια”. Ισχύει;;; …οπότε εύχεσαι;
Γιάννη σε ευχαριστώ.
Διονύση ωραιότατο θέμα 2ο. Το ζηλεύω.
Δημήτρη και Μανώλη να είστε καλά.
Πολύ καλή Διονύση!
Και η πρώτη σκέψη είναι να … “ποντάρεις” στη λεία επιφάνεια 🙂
(Δυστυχώς χάνω συνεχώς … επεισόδια…)
Διονύση Μητρόπουλε αν και εγώ πόνταρα σε λάθος άλογο, εκ των υστέρων με επιπλήττω διότι στο λείο επίπεδο “χάνει στροφές”.
Η ποιότητα του θέματος δείχνει και την ποιότητα του Δασκάλου Διονύση.Θέματα αυτού του τύπου, που υπογραμμίζουν διαφορές, έχουν μεγάλη διδακτική αξία και προωθούν την κατανόηση των φυσικών φαινομένων. Μπράβο.
Διονύση και Μανώλη (Φραγκ) σας ευχαριστώ.