H ανάρτηση αυτή αφιερώνεται στον Μανώλη Δρακάκη, αφού στην πραγματικότητα είναι μια δική του άσκηση, την οποία προχώρησα ένα βήμα παραπέρα.
Δυο σημειακές σφαίρες Α και Β με μάζες mA = mB =2M=2kg είναι κολλημένες στα άκρα μιας άκαμπτης λεπτής και αβαρούς ράβδου μήκους ℓ=2d=2m. Μια τρίτη σφαίρα Γ μάζας mΓ=Μ=1kg είναι κολλημένη στο μέσον της ράβδου. Το σύστημα, τοποθετείται πάνω σε οριζόντιο λείο επίπεδο και ηρεμεί.
Την χρονική στιγμή t = 0 , μια οριζόντια δύναμη μέτρου F=5Ν, ασκείται στην αριστερή σφαίρα Α κάθετα στη ράβδο.
Να υπολογιστούν αμέσως μετά την εφαρμογή της δύναμης F, οι δυνάμεις που ασκεί η ράβδος στις τρεις σημειακές μάζες Α, Β και Γ.
Η συνέχεια στο Blogspot.
ή
Δυνάμεις σε σημειακές μάζες από αβαρή ράβδο.docx
Σχόλιο από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 27 Φεβρουάριος 2013 στις 14:06
Συγχαρητήρια και στους δύο.
Αυτό με την συνισταμένη δυνάμεων και ροπών εκπληκτικό και τελικά απρόσμενο.
Είχες γράψει: “Είναι η αβαρής ράβδος ειδικό νήμα;” Το τελευταίο ερώτημα είναι προέκταση της ανάρτησης αυτής.
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Φεβρουάριος 2013 στις 14:31
Καλησπέρα Γιάννη. Έχουμε αρχίσει να γνωριζόμαστε για τα καλά!!!
Ήταν αυτή η ανάρτηση που μου ήρθε στο μυαλό, διαβάζοντας την ανάρτηση του Μανώλη και γι’ αυτό την προχώρησα…
Σχόλιο από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 27 Φεβρουάριος 2013 στις 14:47
Αβαρής ράβδος, αβαρής τροχαλία αβαρές…
Μεθοδολογία:
“Σε αβαρή τροχαλία βάζουμε ίδιες δυνάμεις. Σε αβαρή ράβδο δυνάμεις κατά τη διεύθυνσή της αν είναι δύο και αν είναι περισσότερες δυνάμεις που ΣF=0 και Στ=0”
Διαβάζουν πολλοί και το θέμα έχει “σφυριχτεί”.
Θέλουμε αιτιολόγηση;;
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Φεβρουάριος 2013 στις 17:31
Γιάννη, αν υπάρχει διάθεση και τάση να γίνουν όλα “σκονάκια”, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα…
Το θέμα πρέπει να είναι να μάθουμε το μαθητή να σκέφτεται και όχι να έχει έτοιμες συνταγές για “πάσα νόσο και πάσα…”.
Σχόλιο από τον/την Φραγκιαδουλάκης Εμμανουήλ στις 27 Φεβρουάριος 2013 στις 17:46
Συγχαρητήρια Διονύση… Μη σου πω βέβαια, όταν διάβαζα την άσκηση του Μανώλη πως περίμενα τα δικά σου ερωτήματα. Τώρα που τα είδα ενθουσιάστηκα. Είναι από αυτά που κατά κανόνα τρομάζουν τους μαθητές και όχι μόνο…
Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 27 Φεβρουάριος 2013 στις 18:11
Διονύση είσαι άπαιχτος, με ενθουσίασες!!
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Φεβρουάριος 2013 στις 20:46
Μανώλη (Φραγκ), Μανώλη (Λαμ) και Δημήτρη, χαίρομαι που σας άρεσε.
Σχόλιο από τον/την Ελευθερία Νασίκα στις 27 Φεβρουάριος 2013 στις 22:45
Εξαιρετική!
Η πρώτη εντύπωση που μου έδωσες το μεσημέρι ήταν ότι ζητάς κάτι δύσκολο….
αυτό όμως είναι που μου αρέσει… ότι κάνεις εύκολο αυτό που δείχνει αρχικά δύσκολο…
Μπράβο και από μένα Διονύση!
Να κάνω τώρα και μια ερώτηση;
Αν έλειπε το μεσαίο σώμα, τι δυνάμεις θα ασκούσε η ράβδος στα άλλα δύο για t=0+;
θα είναι κατά μήκος της ράβδου;
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Φεβρουάριος 2013 στις 22:57
Καλησπέρα Ίριδα. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Το ερώτημά σου μου δίνει “πάσα” για την συνέχεια…
Θα ετοιμάσω την επόμενη ανάρτηση.
Προς το παρόν η απάντηση είναι ότι δεν υπάρχουν δυνάμεις από τη ράβδο.
Σχόλιο από τον/την ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΡΑΚΑΚΗΣ στις 28 Φεβρουάριος 2013 στις 12:22
Διονύση καλημέρα!
Ευχαριστώ για την τιμή της αφιέρωσης.
Τα πολύ εύστοχα ερωτήματα που επεξεργάστηκες και το σχόλιο στο τέλος, φτάχονουν ένα πολύ καλό σύνολο.