Μια μικρή σφαίρα μάζας 0,6kg είναι δεμένη στο άκρο νήματος μήκους 1,5m και διαγράφει κατακόρυφο κύκλο. Σε μια στιγμή έχει ταχύτητα 4m/s και βρίσκεται στη θέση που δείχνεται στο σχήμα, όπου το νήμα σχηματίζει με την κατακόρυφο γωνία θ με ημθ=0,8. Για τη θέση αυτή, ζητούνται για τη σφαίρα:
- Η κεντρομόλος επιτάχυνση.
- H επιτάχυνση στη διεύθυνση της ταχύτητας, υπεύθυνη για την μεταβολή του μέτρου της ταχύτητας (λέγεται και επιτρόχια επιτάχυνση).
- Η τάση του νήματος.
- Η ορμή και ο ρυθμός μεταβολής του μέτρου της ορμής.
- Ο ρυθμός μεταβολής της ορμής.
Δίνεται g=10m/s2
ή
Σχολιάστηκε από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης την Τρίτη
Άσκηση για την τάξη. Λιτή και ωραία!
Η επιτρόχιος πρέπει να αναφέρεται. Εδώ την υπολογίζεις και δίνοντας την σημασία της ξεκαθαρίζεις το τοπίο. Τόσο απλά!
Σχολιάστηκε από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος την Τρίτη
Πολύ καλή για μαθητές που έχουν στόχους στη γ’ Λυκείου. Φυσικά ”θεωρείται” εκτός ύλης της Β’ Λυκείου θετικού προσανατολισμού, μια και χρόνια τώρα μας ”απαγορεύουν” να διδάξουμε τις εφαρμογές της κεντρομόλου δύναμης!!! Ο καθένας μας βέβαια κάνει κάτι στα ”κλεφτά”, αλλά νομιμοποιείται να βάλει κάτι σχετικό σε επίσημο διαγώνισμα; Νομίζω όχι, δυστυχώς!
Σχολιάστηκε από τον/την Διονύσης Μάργαρης την Τετάρτη
Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα Πρόδρομε.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Πρόδρομε τη σκάλα, την έβαλα δίπλα… Δες την και σαν απάντηση και σε αυτό το θέμα!
Σχολιάστηκε από τον/την Νεκτάριος Πρωτοπαπάς την Τετάρτη
Καλησπέρα Διονύση.
Αυτό που μου αρέσει στις αναρτήσεις σου είναι ότι ξεκινάς από μια απλή ιδέα και βήμα-βήμα την απογειώνεις. Δ ι δ α κ τ ι κ ά χτίζεις και αυτή σου την ανάρτηση βήμα-βήμα… Ορίζεις την επιτρόχια επιτάχυνση σε έναν μαθητή της Β΄ Λυκείου που δεν την ξέρει χρησιμοποιώντας το 2ο νόμο του Νεύτωνα που τον ξέρει… Τον οδηγείς βήμα-βήμα να φτάσει τελικά στους ρυθμούς μεταβολής της ορμής. Και εκεί με όμορφο τρόπο του εξηγείς τις διαφορές.
Να σαι καλά.
Σχολιάστηκε από τον/την Διονύσης Μάργαρης χθες
Καλημέρα Νεκτάριε και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και τον καλό σου λόγο.
Και βέβαια, αναλύεις επακριβώς την πορεία της σκέψης μου και το στόχο που ήθελα να υπηρετήσω.
Να είσαι καλά.
Σχολιάστηκε από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης χθες
Πολύ καλή Διονύση
δηλαδή η επιτρόχια είναι “εκτός”;
(θα μπορούσαμε να βρούμε τον ρυθμό αναλύοντας την Τ σε δύο συνιστώσες, οπότε για καλή τύχη η κατακόρυφη είναι ίσου μέτρου με το βάρος και μένει ως συνισταμένη η οριζόντια)
Σχολιάστηκε από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων χθες
Καλημέρα Διονύση.
Κάπως έτσι ή μάλλον έτσι πρέπει ο μαθητής να μάθει να εφαρμόζει
γνωστούς νόμους και σχέσεις ( Νεύτωνας,Fk ,ρυθμούς) σε μοντέλο
”κατακόρυφης αναστροφής” που λέγαμε στη γυμναστική …κάποτε.
Το v) ερώτημα βέβαια είναι για πρωταθλητές του είδους!
Πάντα Δάσκαλος Διονύση.
Υ.Γ
Να το πω …φτιάξε την αρίθμηση των ερωτημάτων στην απάντηση βάζοντας ”κόφτη”
από το ΙΙ) και κάτω.
Σχολιάστηκε από τον/την Διονύσης Μάργαρης Πριν από 22 ώρες
Καλημέρα Βαγγέλη, Καλημέρα Παντελή.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Βαγγέλη μην βάζεις… τρικλοποδιές! Η οριζόντια συνισταμένη ήταν μια “επιλογή μου” πολύ ειδική και δεν επιλύει γενικά το πρόβλημα.
Η αρίθμηση Παντελή, είναι πάντα ένα πρόβλημα με το Word. Αν δεν το προσέξεις, πάντα ελοχεύει ο κίνδυνος να στα κάνει χάλια…