Ένα θέμα Β με… mur(η)

 Ένας οριζόντιος δίσκος μάζας Μ=m και ακτίνας R περιστρέφεται χωρίς τριβές γύρω από ένα κατακόρυφο άξονα που διέρχεται από το κέντρο μάζας του Κ, με γωνιακή ταχύτητα μέτρου ω0 σύμφωνα με τη φορά των δεικτών του ρολογιού. Ένα μικρό κομμάτι πλαστελίνης μάζας m είναι κολλημένο  πάνω στο δίσκο σε απόσταση r=R/2 από τον άξονα περιστροφής του δίσκου. Ένα βλήμα μάζας m που κινείται οριζόντια στο ίδιο επίπεδο με το δίσκο με ταχύτητα μέτρου…συνέχεια 

Απάντηση

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
18 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Τάσο και συγχαρητήρια για την άσκηση τύπου Β' θέματος, και όχι μόνο!

Κι αυτό γιατί μπορείς να δώσεις αριθμητικά δεδομένα και να ζητήσεις ό,τι θέλεις!

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Τάσο 

Είναι μούρη η mur. Αναρωτιέμαι αν έπεται συνέχεια να παίξεις με την πλαστελίνη.

Διονύσης Μάργαρης
20/03/2018 8:30 ΠΜ

Καλημέρα Τάσο.

Χρειάστηκε να σχολιάσει "μούρη" ο Χρήστος…. για να καταλάβω τι θέλει το (η)surprise

Ένα κλασσικό ερώτημα, το οποίο όμως είναι πάντα επίκαιρο και ουσιαστικό για τη διδασκαλία της στροφορμής.

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Τάσο.

Έχει αποδειχτεί επανειλημμένα ότι τα καλύτερα θέματα είναι τα απλά και αυτά που προκύπτουν από τις συζητήσεις με τους μαθητές.

 

Βαγγέλης Κουντούρης

καλό θέμα Β, Τάσο

(θα προτιμούσα "μικρών διαστάσεων" και όχι "μικρό" για το κομμάτι, αφού έχει ίδια μάζα με τα άλλα, την οποία και "φάε" στη λύση τρεις σχέσεις πριν το τέλος)

 

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα Τάσο. Κλασσικό μοντέλο, πάνω στο οποίο μπορούν να βγουν – ως προεκτάσεις – ενδιαφέροντα ερωτήματα.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Γεια σου Τάσο .

Διαβάζοντας στο τίτλο το mur , σαν Μουρ ο συνειρμός διχάστηκε 

σε αυτόν που έχει και (μ)πιστόλι …και


 σε τούτον που είχε εκθέσει και στην Αθήνα.

Ας μην κατηγορηθώ για την παράφραση…

Απαραίτητης γνώσης  το θέμα σου και συμπληρώνω για φρενάρισμα μέχρι ω=0 πρέπει υο=3ωοR/4wink

Καλό μεσημέρι 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Τάσο έχω επιλέξει να κάνω θέματα τέτοιου τύπου, παρά τις ενστάσεις περί νομιμότητάς τους.

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Συνάδελφε, Τάσο (αν και δεν γνωριζόμαστε, καιρό είχα να ασχοληθώ με το δίκτυο λόγω φόρτου εργασίας) η άσκησή σου, όντως, πολύ ωραίο θέμα ως Β, με πλούσια φυσική.

Καλό θα είναι να αναφέρουμε, σχεδόν πάντοτε, το σημείο (ή άξονα) ως προς το οποίο διατηρείται (και υπολογίζουμε) η (τη) στροφορμή.

Επίσης, εφόσον όλα τα διανύσματα έχουν την ίδια διεύθυνση, και μια διανυσματική σχέση αποδίδεται εξίσου καλά με την αντίστοιχη αλγεβρική, καλό είναι να θεωρούμε ως θετική αλγεβρική τιμή αυτή του βιβλίου (το αναφέρει στον ορισμό της ροπής και πουθενά αλλού). Στη σύμβαση για «θετικό – αρνητικό» ή ακόμα και η αντίστοιχη για την κατεύθυνση ενός διανύσματος ξεχνιέται η λέξη «σύμβαση». Και αυτό γιατί «φοβάμαι» τους τυπικούς βαθμολογητές.

Ακόμα, η σχέση L=rmυ (κινούμενο σώμα- σωματίδιο έχει στροφορμή ως προς οιοδήποτε σημείο ή άξονα) δεν «νομιμοποιείται» από τη θεωρία του σχολικού βιβλίου. Το ανέφεραν νομίζω και άλλοι συνάδελφοι. Παρόλα αυτά και το λέμε και το εξετάζουμε.

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Καλό μεσημέρι Τάσο

Ωραίο θέμα. Θεωρώ και εγώ ότι οι υποψήφιοι / υποψήφιες πρέπει να είναι προετοιμασμένοι / προετοιμασμένες για τέτοιου είδους θέματα.

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
22/03/2018 9:35 ΠΜ

Καλημέρα Τάσο!

Ωραίο θέμα! Με την στροφορμή μπορούν να βγουν αρκετά τέτοια θέματα, μικρά και ωραία για εξέτασεις.