Μου στάλθηκαν από φίλο βαθμολογητή κάποια στατιστικά στοιχεία από τη βαθμολόγηση της Φυσικής.
Προφανώς αναφέρονται σε σχετικά μικρό αριθμό γραπτών, από ένα κέντρο, αλλά νομίζω ότι αξίζει να τα δούμε…
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Μου στάλθηκαν από φίλο βαθμολογητή κάποια στατιστικά στοιχεία από τη βαθμολόγηση της Φυσικής.
Προφανώς αναφέρονται σε σχετικά μικρό αριθμό γραπτών, από ένα κέντρο, αλλά νομίζω ότι αξίζει να τα δούμε…
Άλλο ένα στατιστικό, από βαθμολογικό κέντρο στο Λεκανοπέδιο (το προηγούμενο ήταν από επαρχία):
Να δώσω και κάποια δικά μου "στατιστικά" από δείγμα 50 γραπτών που διόρθωσα
Βαθμολογία στην κλίμακα 91-100 σε ποσοστό 24% , δηλαδή 12 στα 50
Σωστή απάντηση στο Β2 με βαθμολογία 2+6 ή 2+5 σε ποσοστό 44%, δηλαδή 22 στα 50
Ως σωστή απάντηση στο ίδιο ερώτημα το (ι) μέσω του FR/2 συνάντησα σε 4 γραπτά,
από τα οποία μόνο το ένα είχε βαθμολογία > 85/100
Πιστεύω πως οι βαθμολογίες θα είναι σαν τις περσινές, λίγο πιο κάτω…
Φέτος τα Β θέματα ήταν σαφώς πιο ουσιαστικά από τα περσινά, αλλά το Γ Θέμα
ήταν η χαρά του μαθητή….καμία δυσκολία…
Σημαντικές και αδικαιολόγητες απώλειες στο Β1
Πολύ κουραστικό στη διόρθωση το Β3, αλλά με υψηλά ποσοστά επιτυχίας
Γ θέμα….με δώρο 6 μόρια στο Γ4 (ετοιματζίδικη συνταγή…γνωστή σε όλους)
Η απλή αναφορά στη σχέση (dp/dt)max=DA=2kA παίρνει όλα τα μόρια,
αφού το πιθανά λανθασμένο πλάτος έχει "τιμωρηθεί" στο Γ2
Νομίζω πως το Γ4 έπρεπε να έχει ένα πιο ποιοτικό ερώτημα που θα βοηθούσε
τη διαβάθμιση. Εύκολα έφτιαχνες έξυπνο ερώτημα, μάλλον δεν πρόλαβαν…και
μπήκε ένα ό,τι νάναι για να συμπληρωθεί το παζλ
Το πρώτο μέρος του Δ Θέματος, δηλαδή τα Δ1,Δ2,Δ3 ήταν με σειρά:
απλούστατο-εύκολο-νορμάλ….σύνολο 4+5+5=14 μόρια μάλλον ξεκούραστα
Και μόνο τις σχέσεις να έγραφες με λάθη στους υπολογισμούς μοχλοβραχίονα
και υψομετρικής διαφοράς θα έπαιρνες 4+3+3=10
Το "δύσκολο" Δ4 έδινε εύκολα μόρια και ας μην έβρισκες το βασικό ζητούμενο,
δηλαδή την επιτάχυνση, αφού:
1 από σχήμα (μόνο η στατική ήθελε σκέψη) + 3 από εξισώσεις 2ου ΝΝ με σωστά
πρόσημα + 2 από κινηματικές σχέσεις (το δύσκολο μέρος) + 3 δώρο από τη ζητούμενη
ταχύτητα = 9 στα 11
Αν ήσουν ψύχραιμος και έλυνες το σύστημα των εξισώσεων έπαιρνες 11 στα 11
Κάθε σοβαρό γραπτό στο Δ4 πήρε 1+3+3=7 στα 11
Δηλαδή παίχτηκε στις κινηματικές σχέσεις που οδηγούσαν και στην επίλυση
του συστήματος….
Καλά αποτελέσματα σε όσους κόπιασαν για να μάθουν φυσική
Καλημέρα Θοδωρή.
Σε ευχαριστώ που έδωσες και τα δικά σου στατιστικά και μάλιστα σε επιμέρους ερωτήματα.
Συνεχίζω με νεότερα στοιχεία από το ίδιο βαθμολογικό κέντρο, καθώς προστίθενται νέα δεδομένα:
Αλλά και για σύγκριση, τα περσινά στατιστικά:
Αλλά και μια εικόνα για τις επιδόσεις στα Μαθηματικά προσανατολισμού:
Τα τελευταία στατιστικά από το βαθμολογικό:
Αλλά και η σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, στο ίδιο κέντρο:
Μάλλον τα στοιχεία που έδωσα από τα δύο πρώτα πακέτα που διόρθωσα
ήταν παραπλανητικά…
Στα επόμενα δύο πακέτα, παρά 6 γραπτά που θα τελειώσω αύριο, βρήκα
μόνο δύο γραπτά με βαθμολογίες >90/100
Έτσι το ποσοστό με βαθμολογίες >90/100 πέφτει περίπου στο 14%
Επίσης να σημειώσω ότι βρήκα πολύ περισσότερα γραπτά με λύση στο Β2
την W=FR/2….
Καλημέρα και από εμένα.
Για πρώτη φορά και εγώ φέτος συμμετείχα στη διαδικασία της διόρθωσης, διορθώνοντας δύο εικοσιπεντάδες γραπτών. Η αλήθεια είναι ότι ήταν για μένα μια πρωτόγνωρη διαδικασία μα συνάμα πολύ πολύ ουσιώδης!
Στα δικά μου 50 γραπτά βρήκα έξι πάνω από 90, πράγμα που αντιστοιχεί σε 12% γραπτών > 90/100. Θεωρώ ότι πανελλαδικώς το ποσοστό θα κινηθεί γύρω στο 15-17%.
Όσον αφορά το περιβόητο Β2, στα πενήντα γραπτά βρήκα 6 που έχουν πάει με W = FR/2, όχι ότι όλα απάντησαν σωστά. Το αξιοσημείωτο όμως είναι ότι μόνο ένα γραπτό από τα έξι ήταν καλό (η βαθμολογία του ήταν 88/100) άρα θεωρώ ότι περισσότερο το λάθος το έκαναν μαθητές που σκέφτηκαν: Έργο μου ζητάει ας πάω με Fx και βάλε και στη θέση της F κάτι που έχω ακούσει για την κεντρομόλο.
Να συμφωνήσω με την κριτική του Θοδωρή για το Δ θέμα και ειδικά για το Δ4. Δεν το έλυσαν μέχρι τέλους πολλοί… Όμως πήραν αρκετά μόρια γράφονται σωστά τους νόμους και τις κινηματικές σχέσεις.
Γεια σας παιδιά.
Σε όσα γραπτά διόρθωσα δεν βρήκα ούτε ένα στο οποίο το Δ4 λύνεται "ανθρώπινα".
Περιγράφω το "ανθρώπινα" εδώ.
Κάποιοι έλυναν το θέμα "καταϊδρωμένοι" μετά από πολλαπλές αντικαταστάσεις. Βρίσκανε μάλιστα και τις τάσεις των νημάτων που ουδείς ζήτησε να υπολογισθούν.
Κάποιοι έκαναν λάθος ή και λάθη σε πράξεις.
Όλοι γέμιζαν σελίδες και έχαναν πολύτιμο χρόνο. Κάποιοι έχαναν ή "κακοποιούσαν" ερώτημα του Β θέματος που είχαν αφήσει για το τέλος. ελλείψει χρόνου.
Κρίμα!
Καλό μεσημέρι Γιάννη.
Να υποθέσω ότι το συμπέρασμα που προκύπτει είναι η μαθηματική αδυναμία των μαθητών;
Η δυσκολία να επιλύσουν ένα σύστημα;
Αν ναι, να καταθέσω μια ιστορία.
Όταν ήμουν μαθητής και προετοιμαζόμουν για τις εισαγωγικές, ποτέ δεν λύναμε πλήρως μια άσκηση. Διαβάζαμε την εκφώνηση και καταστρώναμε το σύστημα. 4 εξισώσεις, 4 άγνωστοι,,, εντάξει λύθηκε!
Ποτέ δεν λύναμε το σύστημα, κάτι που εθεωρείτο αυτονόητο. Αν έβρισκες τις εξισώσεις, στο σύστημα θα …κολλάγαμε;
(Χρησιμοποιώ το πρώτο πληθυντικό, αφού αυτή η στάση δεν ήταν προσωπική δική μου. Ήταν όλων των υποψηφίων, τουλάχιστον όλων αυτών που γνώριζα…)
Άλλες εποχές;
Διονύση μου κάνει εντύπωση πως τόσο εκπαιδευμένοι μαθητές δεν έχουν εκπαιδευτεί και σε ασκήσεις στερεού.
Όταν βλέπω και τους μετριότερους να βρίσκουν τα "ακίνητα" σημεία μεταξύ δύο πηγών με τόσο συστηματικό τρόπο, καταλαβαίνω ότι είναι "δασκαλεμένοι". Πως δεν τους δασκάλεψε κάποιος να προσθέτουν τις εξισώσεις που αναδύονται από προβλήματα στερεού;
Παρέχεται μια πολύπλοκη "μεθοδολογία" αλλά όχι μία απλή οδηγία;
Άλλο εντυπωσιακό!
Βρίσκουν αποστάσεις 4 και πέντε μηκών κύματος. Αντί να απαντήσουν ότι έχουμε ενισχυτική συμβολή, αναγράφουν τον τύπο του πλάτους και πολεμάνε μέχρι να καταλήξουν στο συνπ!
Πάνω απ' όλα η συστηματική και τυποποιημένη δουλειά!
-Πως φτιάχνουμε μακαρονάδα;
-Αλατίζουμε το νερό και περιμένουμε να βράσει. Ρίχνουμε τα μακαρόνια και περιμένουμε 10 λεπτά.
-Και αν το νερό είναι ήδη αλατισμένο και βραστό;
-Το αδειάζουμε και ξαναγεμίζουμε με κρύο νερό την κατσαρόλα. Αλατίζουμε και περιμένουμε να βράσει. Ρίχνουμε τα μακαρόνια και περιμένουμε 10 λεπτά.
Κάποιοι θεώρησαν ότι ο κύλινδρος θα ανέβει!;
"Βρίσκουν αποστάσεις 4 και πέντε μηκών κύματος. Αντί να απαντήσουν ότι έχουμε ενισχυτική συμβολή, αναγράφουν τον τύπο του πλάτους και πολεμάνε μέχρι να καταλήξουν στο συνπ!"
Πλήρης κατανόηση της θεωρίας και σωστή κατάληξη στην λύση
Μα, καμιά σχέση…
Καλησπέρα στην παρέα.
Φυσικά δεν ευθύνονται οι μαθητές για τα παραπάνω. Εδώ πάει γάντι το « με όποιο δάσκαλο καθίσεις…». Άκουσα ότι στο Γ1 ερώτημα των φετινών μαθηματικών ενεπλάκη το εμβαδόν κύκλου και κάποιοι δεν το θυμούνταν. Αυτό δείχνει ότι η παρεχόμενη γνώση δεν εδραιώνεται, δεν καθίσταται χρήσιμη. Ευθύνες πρέπει να αναζητηθούν στις μεθόδους διδασκαλίας και το γεγονός, ότι το σχολείο είναι διασυνδεδεμένο με τη διαδικασία εισαγωγής, κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα.