web analytics

Δια-Τριβές επί Ράβδου

Την ανάρτηση αυτή κάνω με πολύ επιφύλαξη .

Καμιά βιβλιογραφική αναφορά. Καμιά πειραματική επιβεβαίωση

Καμιά προσομοίωση.

Ίσως ο συλλογικός νους της νησίδας μας βρει τα λάθη της

ή καταφέρει να την επαληθεύσει

( Η αρχική ΜΕΛΕΤΗ ΕΔΩ )   

και η ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΗ ΕΚΔΟΧΗ της ΜΕΛΕΤΗΣ μετά από κάποιες διορθώσεις στις εκφράσεις και στα μέτρα που διαμορφώθηκαν μετά από παρατηρήσεις του Άρη Αλεβίζου  που δεν αλλάζουν όμως κάτι στις εφαρμογές και τα συμπεράσματα

Η κεντρική ιδέα και η αφορμή δόθηκε από τον Πάνο Μουρούζη με την 5η καλοκαιρινή άσκηση για μια συρταριέρα εξ Ιταλίας στην οποία έδωσαν κάποιες λύσεις ο Διονύσης Μάργαρης και ο Άρης Αλεβίζος. Ήταν όμως σωστές ; Σε αυτούς λοιπόν και αφιερώνεται : Πάνο Διονύση και Άρη

Εμείς θα ασχοληθούμε με κάτι πιο εύκολο . Με μια Ράβδο εγχώριο.

ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
31 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
23/10/2018 11:14 ΜΜ

Μακάρι να έχεις δίκιο Μήτσο, αλλά:

πρέπει να προσθέσεις τα μέτρα των δύο ροπών.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
23/10/2018 11:16 ΜΜ

Μήτσο καλησπέρα.

Στην  περίπτωση που ασκούμε δύναμη πλάγια  (3.) πρέπει μαζί με  τις ροπές των Τ1 και Τ2 θα πρέπει να βάλεις και έναν όρο  μFz(L-y), που θα είναι αντίθετη από τις φορές των  ροπών Τ1 και Τ2

δηλαδή η ροπή που αντιστέκεται στην ροπή της  Fx(L-y),  είναι 

T1+T2-μFz(L-y),  η τρίτη με αντίθετη ροπή ως προς τις άλλες δύο.

Γράφω γρήγορα και περιληπτικά αλλά καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
23/10/2018 11:55 ΜΜ

Μάλλον δεν με κατάλαβες Μήτσο, λέω ότι λείπει όρος στην εξίσωση των ροπών.

Η ροπή της Fy  δεν είναι ίση με τις ροπές των τριβών μόνο που βάζεις, αλλά με T1+T2-μFz(L-y) .

Να στο πω αλλιώς. Αν δεν υπήρχε η συνιστώσα Fz, δηλαδή η δύναμη ήταν παράλληλη με το επίπεδο περιστροφής τι θα άλλαζε στην λύση σου;

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
24/10/2018 12:45 ΠΜ

Έχουμε τα βάρη των δυο κομματιών της ράβδου και τις τριβές  που αυτά προκαλούν. Έχουμε όμως και μια κατακόρυφη συνιστώσα της δύναμης που βάζουμε εμείς  την Fz αυτή είναι σαν να "ελαττώνει" τα βάρη αυτά. Αν θέλαμε να βρούμε  την τιμή και την θέση της συνισταμένης ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗΣ  δύναμης στο σώμα, θα παίρναμε μόνο τα βάρη  των δυο τμημάτων;

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
24/10/2018 7:58 ΠΜ

Καλημέρα παιδιά.

Μήτσο, δηλαδή καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι πάντα απαιτείται μικρότερη δύναμη για περιστροφή γύρω από το σημείο Κ;

Αν συμβαίνει αυτό, τότε πρέπει να αποδεχτούμε ότι με την ελάχιστη δυνατή δύναμη, μπορούμε να θέσουμε σε περιστροφή τη ράβδο, γύρω από το σημείο Κ. Είναι αυτό το συμπέρασμά σου; (Αντίθετο από την ανάκρισή μου στο… μπαλκόνι).

Άρη, αυτή την τριβή ο Μήτσος την έχει υπολογίσει.

Εσύ λέγοντας τριβή, θεωρείς αυτή που οφείλεται στην ύπαρξη του βάρους, οπότε η εξάσκηση της κατακόρυφης δύναμης στο ένα άκρο, προκαλεί μια μείωση της τριβής κατά μFy, την οποία σχεδιάζεις ως δύναμη αντίθετης φοράς από την τριβή.

Ο Μήτσος έχει πρώτα υπολογίσει την Ν, οπότε η δική του τριβή οφείλεται και στο βάρος και στην Fy…

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
26/10/2018 1:59 ΜΜ

Δημήτρη Χρόνια πολλά και από εδώ. 

Τώρα κατάφερα να την διαβάσω και ομολογώ ότι η ανάρτηση είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Συγχαρητήρια.

Πάνος Μουρούζης
07/11/2018 7:55 ΠΜ

Δημήτρη καλημέρα. Δεν μπόρεσα να κατεβάσω το ip αλλά παρ όλα αυτά η απάντησή σου με κάλυψε πλήρως. Νομίζω ότι έχεις απόλυτο δίκιο. ΜΠΡΑΒΟ για άλλη μία φορά. 

Μαλάμης Γρηγόρης
07/11/2018 8:17 ΠΜ
Απάντηση σε  Πάνος Μουρούζης

Πάνο καλημέρα.

Το ip κατεβαίνει κάνοντας κλικ στο σύνδεσμο του εγγράφου όπως το βλέπεις στο drive ( όχι αυτόματα βέβαια, με αποθήκευση ), σε εμένα τουλάχιστον κατέβηκε.