Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη Χημεία του 2019.
Δείτε και από εδώ τα θέματα:
Θέματα πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2019.
ή με κλικ εδώ.
Τα θέματα εσπερινών Λυκείων με κλικ εδώ.
![]()
Μετά από πολλές μέρες και με πιο ήρεμο βλέμμα θα ήθελα να προσθέσω και μια ακόμη ασήμαντη λεπτομέρεια. Στο Δ2 για να το λύσει ένας μαθητής έπρεπε να χρησιμοποιήσει τις αντιδράσεις του Δ1. που είχε ήδη απαντήσει…
Μια εύλογη απορία!!! Πόσοι άραγε μαθητές το έχασαν ;;; Διότι το Δ1 ήταν στην προηγούμενη σελίδα. Διότι Το Δ1 το είχαν ήδη απαντήσει. Διότι τους είχε γίνει το κεφάλι καζάνι από την αστείρευτη πολυλογία των προηγούμενων θεμάτων.
Η τελική μου γνώμη για τα φετινά θέματα της χημείας από τη σκοπιά της εξέτασης είναι ότι τα θέματα δεν ήταν διαχειρίσιμα χρονικά,είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Η προσπάθεια σύνδεσης της χημείας με την καθημερινότητα ήταν άστοχη και κυρίως άκαιρη αφού δεν υπήρχε η ανάλογη διδακτική κατεύθυνση.
Τα φετινά θέματα αναιρούσαν την προετοιμασία μεγάλου όγκου μαθητών, την δική μας δουλειά, πολλά ήταν στα όρια του εκτός ύλης, πολλά ήταν ασαφή και παραπλανητικά, το Β2,σαφώς λάθος. Το Β1 αμφισβητούμενο ως προς την επιστημονική του ορθότητα.
Τέλος εύχομαι στο μέλλον οι θεματοδότες να είναι πιο προσεχτικοί ώστε τα θέματα να εναρμονίζονται με την προετοιμασία των μαθητών.
Έβαλα δίπλα κάποια στατιστικά στοιχεία που έλαβα.
Έλαβα όμως από άλλον φίλο και τις ενδεικτικές απαντήσεις της ΚΕΕ που εστάλησαν στα βαθμολογικά.
Με κλικ εδώ.
Μερικές ακόμη παρατηρήσεις, όπως μου τις έστειλε φίλος Χημικός.
Ακριβώς αυτό! Η σελίδα του βιβλίου είναι απαράδεκτη και θα πρέπει να τροποποιηθεί οπωσδήποτε (φεύ, αμφιβάλλω, καθώς αναμένεται συρραφή των δύο εγχειριδίων στο νέο βιβλίο…)
Σχετικά με τις παρατηρήσεις που διάβασα παραπάνω (από .. φίλο Χημικό) θα ήθελα για το Β2β να σημειώσω ότι στο σχολικό βιβλίο (στην σελ 222) η έννοια του ΔΠΦ αναφέρεται σε άτομα, και όχι σε ιόντα (φυσικά εφαρμόζεται και σε ιόντα αλλά ο μαθητής δεν το έχει διαβάσει αυτό στο βιβλίο του).
Σχετική αναφορά στο Β2 β και
εδώ
Αν τα στατιστικά που δημοσιεύτηκαν αποδειχθούν αντίστοιχα των συνολικών στατιστικών που θα δημοσιευθούν για την Χημεία τότε οι υποψήφιοι που έγραψαν στο διάστημα 90-100 θα διαμορφωθούν ως εξής τα τελευταία χρόνια :
2016 9.943 άτομα
2017 7.179 άτομα
2018 7.307 άτομα
2019 1.600 άτομα περίπου
Δηλαδή σχεδόν 80% χαμηλότερα από πέρσι !!! Ειχαν προετοιμαστεί οι υποψήφιοι για μια τέτοια εξέλιξη? Συνεπώς δυο εξηγήσεις υπάρχουν : Είτε οι θεματοδότες δεν είχαν ιδέα ότι θα προκαλούσαν κάτι τέτοιο (συγγνώμη για την έκφραση αλλά τότε είναι ανίκανοι), είτε το επεδίωκαν, άρα ήθελαν να αιφνιδιάσουν και άρα να πανικοβάλλουν τους υποψήφιους ,κάτι που ξεφεύγει από τους θεμιτούς στόχους μιας επιτροπής θεματοδοσίας.
Κάποια σχόλια σχετικά με τις παρατηρήσεις που έκανε συνάδελφος πάνω στη βαθμολόγηση:
1. Β4α: ως βαθμολογήτρια συνάντησα αυτή την απάντηση (στα προφορικά μάλιστα το παιδί είπε :"όπως το παράδειγμα του βιβλίου κ.λ.π.). Δεν συμφωνω όμως να πάρει όλα τα μόρια γιατί κανένα από τα γραπτά που έγραφαν αυτή την απάντηση (από αυτά που εγώ διόρθωσα) δεν μου έδειχνε με κάποιον τρόπο ότι οι συντελεστές των σωμάτων που συμμετέχουν στην kc είναι ίδιοι. Διότι αν είχαμε την αντίδραση π.χ. της σύνθεσης του φωσγενίου, δεν θα ίσχυε αυτό το παράδειγμα του σχολικού βιβλίου.
2. Β3: συμφωνώ απολύτως να βαθμολογηθεί ο μαθητής με όλα τα μόρια αν αναφέρει ότι στη μόνη περίπτωση που έχουμε αύξηση του παραγόμενου οξυγόνου είναι η προσθήκη διαλύματος υπεροξειδίου του υδρογόνου. Όμως συνάδελφοι και από άλλα βαθμολογικά έλεγαν ότι η ΚΕΕ θέλει και την ταχύτητα άρα πρέπει να κόψουμε μόρια. Εμείς πάντως δώσαμε 5 μόρια.
3. Β2β: Τι βαθμό μπορώ να βάλω στο μαθητή που γράφει¨" η ατομική ακτίνα δεν είναι παράγοντας της παρατηρούμενης διαφοράς, γιατό ο C+ είναι ιόν". Το μόνο που βοηθούσε ήταν ότι δεν υπήρχαν επιλογές με μόνο σωστό το 2 (φορτίο του πυρήνα)
Λίγες ώρες πριν την ανακοίνωση των βαθμών να δώσω κι ένα point στην φετινή επιτροπή. Στο θέμα Γ1/δ ζήτησαν την οξείδωση της ένωσης Γ με δ. Κ2Cr2O7 παρουσία H2SO4.
Εμφανής βελτίωση σε σχέση με το περσινό "οξείδωση με KMnO4/H+" !
Αγαπητέ Κύριε Βαχλιώτη,
μετά και την ανακοίνωση των στατιστικών βαθμολογίας για την Χημεία, επιμένετε στις απόψεις σας , για ποιοτικά θέματα με ελάχιστες αστοχίες που ενας καλά προετοιμασμένος μαθητής θα έγραφε πάνω απο 90 ?
Διότι ήσασταν λαλίστατος , όλο τον προηγούμενο καιρό , αλλά τώρα δεν εχουμε διαβάσει τις απόψεις σας μετά από την ανοικοίνωσω των στατιστικών.
Ουδείς αλάθητος προφανώς, αλλά το να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας, είναι ιδιαίτερα τιμητικό.
Με εκτίμηση
Αγαπητοί συνάδελφοι τα προβλήματα της χημείας φαίνεται να μην έχουν τέλος. Το νέο πρόβλημα που παρουσιάστηκε είναι της βαθμολόγησης .Συγκεκριμένα γραπτά απο την περιοχή της Αττικής ήρθαν διορθωμένα από βαθμολογικά της κεντρικής και β. Ελλάδας. με πάρα πολύ απρόσμενα χαμηλές βαθμολογίες. Ακούστηκε ότι υπήρξαν βαθμολογικά που άλλαξαν την μοριοδότηση αυθαίρετα και έχει φανεί πλέον ότι κόπηκαν θέματα ολόκληρα. Αυτό πια πρέπει να πάρει ένα ΤΕΛΟΣ . Δόθηκαν θέματα των Εσπερινών σε παιδιά που φοιτούσαν σε ΓΕΛ , αυτό σημαίνει ότι τα 43 μόρια του ΓΕΛ αυτόματα γίνονται 60 ή και περισσότερα για τα εξεταζόμενα παιδιά.. Μήπως πάλι μας φταίει κάποιος που δεν είμαστε εμείς ; Κάποια στιγμή πρέπει να λυθούν αυτά τα διαχρονικά προβλήματα τα οποία εξυπηρετούν μόνο την απουσία διαφάνειας. Προτείνω να επικοινωνούμε όλοι οι συντονιστές και βαθμολογητές ακόμα και μέσω του YLIKONET αν δεν έχει βρεθεί άλλος επίσημος τρόπος για να έχουμε ΟΛΟΙ τα ίδια κριτήρια βαθμολόγησης.ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΚΑΛΤΣΑ
Γεια σου Κατερίνα
Αν όσα μεταφέρεις είναι έτσι ( προωπικά δεν μπορώ ούτε να τα αμφισβητήσω ούτε να τα επιβεβαιώσω), τότε …
…τότε : Ναι εμείς φταίμε ( εδώ και πολλά χρόνια ) αλλά μάλλον η σωστή επικοινωνία μπορεί να εξασφαλιστεί μόνο μέσω θεσμικών μηχανισμών και το ylikonet δεν μπορεί να παίξει αυτό τον ρόλο. Μπορεί και μακάρι να αναδείξει το πρόβλημα και να αναγκάσει την πολιτεία να θεσμοθετήσει μηχανισμούς επικοινωνίας και συντονισμού όλων των βαθμολογικών κέντρων.
Καλό καλοκαίρι.
Ε
Είμαι απολύτως σύμφωνη με τις παρατηρήσεις και τις επισημάνσεις που κάνεις . Κάθε μια πράξη όμως έχει και κάποια αποτελέσματα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είδα κάποιο σχόλιο από αντίστοιχους συναδέλφους οι οποίοι σε άλλα θέματα είναι λαλίστατοι . Είναι γεγονός ότι για να αλλάξει κάτι πρέπει να αναδειχθεί το πρόβλημα καθώς και το μέγεθος των επιπτώσεων του στην ελληνική κοινωνία . Πιστεύω και εύχομαι αυτές οι συζητήσεις που γίνονται μεταξύ των καθηγητών και των άμεσα ενδιαφερομένων να φτάσουν στο σημείο να βοηθήσουν στην επίλυση αυτού του σοβαρού θέματος καθώς και άλλων που σχετίζονται με αυτό.
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Συγγνώμη, ρωτώ για να δω αν κατάλαβα καλά.
Κατερίνα εννοείς ότι υπάρχουν γραπτά που έχουν βαθμολογηθεί με ουσιωδώς διαφορετικό τρόπο;
Κατερίνα καλησπέρα.
Μια τέτοια καταγγελία είναι αρκετά σοβαρή.
Είναι αυτονόητο ότι όλοι οι μαθητές πρέπει να αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια βαθμολόγησης.
Αν αληθεύουν οι ισχυρισμοί σου, τότε πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνει επίσημη καταγγελία στο Υπουργείο.