Μήκος σύρματος, μήκος σωληνοειδούς και ένα κόψιμο

Ένα σωληνοειδές έχει μήκος l = 0,5m και η κυκλική διατομή του σύρματος που χρησιμοποιήσαμε, έχει διάμετρο δ = 0,5mm. H διάμετρος κάθε σπείρας του σωληνοειδούς είναι Δ = 2cm και όλες οι σπείρες τυλίγονται ώστε να εφάπτονται μεταξύ τους. Αν στα άκρα του σωληνοειδούς συνδέσουμε πηγή με ΗΕΔ Ε = 45V και εσωτερική αντίσταση r = 2Ω, στο κέντρο του η ένταση του μαγνητικού πεδίου έχει μέτρο Β = 2π∙10-3Τ.
α) Πόσες σπείρες χρησιμοποιήσαμε;

Συνέχεια (Word)

Συνέχεια (Pdf)

(Visited 2,258 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
6 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Μανώλης Δρακάκης
1 έτος πριν

Καλησπέρα Ανδρέα!

Πολύ καλή δουλειά.

Συνδυάζει τις προηγούμενες γνώσεις του ηλεκτρικού ρεύματος με το μαγνητικό πεδίο του σωληνοειδούς.

Κατά τη γνώμη  μου αυτή είναι και η δυσκολία της.

Η πρώτη μου διαπίστωση από τις πρώτες ώρες που άρχισα την Γ λυκείου , είναι ότι  υπάρχει πρόβλημα  με την ύλη του  ηλεκτρισμού  της Β λυκείου.

Κι αυτό γιατί,  την προηγούμενη χρονιά   η ύλη αυτή "δεν ήταν απαραίτητη" για την επόμενη χρονιά με ότι αυτό συνεπάγεται.

Θέματα όπως αυτό,  βοηθάνε σε  μια καλή επανάληψη κι εμπέδωσή της.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Ανδρέα καλησπέρα…

Συμφωνώ είναι διδακτική, συμφωνώ με το Μανώλη, "ταξινομεί" γνώση περσινή

που μάλλον μένει σε λανθάνουσα κατάσταση, αλλά νομίζω είναι κουραστική…

Πιστεύω πως από τη στιγμή που δεν αλλάζει κάτι στην πυκνότητα των σπειρών

των δύο τμημάτων, ο λόγος μηκών l1/l2=3, αρκεί για να καταλάβει κάποιος πως

Ν1/Ν2=3 και L1/L2=3, οπότε έτσι κάπως το ελαφρύνουμε

Πάντως καλά έκανες και μας τη θύμισες 

 

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Ανδρέα

Η απαίτηση γνώσης από την παρελθούσα ύλη προφανής και σίγουρα ο Μανώλης εντοπίζει και τεκμηριώνει το …πρόβλημα που μαζί με τα σχεδιαστικά ανεβάζει τον πήχυ δυσκολίας

Πολύ καλή για την…"μήτηρ της μαθήσεως"

Καλό Σαββατοκύριακο

Βαγγέλης Κουντούρης

Πολύ καλή Ανδρέα

και καλή υπενθύμιση αναγκαιότητας προηγουμένων γνώσεων

(μπορεί να μην το πρόσεχε και κανείς, αλλά θα έγραφα ότι το σύρμα είναι μονωμένο)

Βαγγέλης Κουντούρης

Φυσικά και δεν κάνεις λάθος Ανδρέα, ως Πειραματικός επιβεβαιώνω ότι πράγματι τα εργαστηριακά σωληνοειδή και πηνία είναι βερνικωμένα, αλλά ως τέως Υπεύθυνος ΕΚΦΕ επιβεβαιώνω, επίσης, ότι σε πάρα πολλά σχολεία οι συνάδελφοι δεν πραγματοποιούν ούτε καν τα υποχρεωτικά πειράματα, άρα οι μαθητές δεν το γνωρίζουν, αλήθεια τι στο διάολο θα πει υποχρεωτικά εκτός από υποχρεωτικά, διδακτέα ύλη δηλαδή; αλλά και ποιος θα ελέγξει ποιον; ο κ. Διευθυντής, που "εγώ τί ξέρω; είμαι άλλης ειδικότητας…" ή ο Σχολικός Σϋμβουλος ή όπως λέγεται σήμερα, που "έχω τόσα σχολεία, προλαβαίνω;", συχνά-πυκνά ανέπαφος με πειράματα ή ο Προϊστάμενος του Γραφείου "εγώ είμαι μακριά, έχω όλους στο κεφάλι μου…", 

αλήθεια "πειραματικά" καρατσεκαρισμένη: μία από τις σοβαρές αιτίες του τέλματος στη Μέση Εκπαίδευση είναι η απουσία σοβαρής και δίκαιης αξιολόγησης