Ένα σωληνοειδές έχει μήκος l = 0,5m και η κυκλική διατομή του σύρματος που χρησιμοποιήσαμε, έχει διάμετρο δ = 0,5mm. H διάμετρος κάθε σπείρας του σωληνοειδούς είναι Δ = 2cm και όλες οι σπείρες τυλίγονται ώστε να εφάπτονται μεταξύ τους. Αν στα άκρα του σωληνοειδούς συνδέσουμε πηγή με ΗΕΔ Ε = 45V και εσωτερική αντίσταση r = 2Ω, στο κέντρο του η ένταση του μαγνητικού πεδίου έχει μέτρο Β = 2π∙10-3Τ.
α) Πόσες σπείρες χρησιμοποιήσαμε;
(Visited 613 times, 1 visits today)
6 σχόλια στο “Μήκος σύρματος, μήκος σωληνοειδούς και ένα κόψιμο”
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Καλησπέρα Ανδρέα!
Πολύ καλή δουλειά.
Συνδυάζει τις προηγούμενες γνώσεις του ηλεκτρικού ρεύματος με το μαγνητικό πεδίο του σωληνοειδούς.
Κατά τη γνώμη μου αυτή είναι και η δυσκολία της.
Η πρώτη μου διαπίστωση από τις πρώτες ώρες που άρχισα την Γ λυκείου , είναι ότι υπάρχει πρόβλημα με την ύλη του ηλεκτρισμού της Β λυκείου.
Κι αυτό γιατί, την προηγούμενη χρονιά η ύλη αυτή "δεν ήταν απαραίτητη" για την επόμενη χρονιά με ότι αυτό συνεπάγεται.
Θέματα όπως αυτό, βοηθάνε σε μια καλή επανάληψη κι εμπέδωσή της.
Ανδρέα καλησπέρα…
Συμφωνώ είναι διδακτική, συμφωνώ με το Μανώλη, "ταξινομεί" γνώση περσινή
που μάλλον μένει σε λανθάνουσα κατάσταση, αλλά νομίζω είναι κουραστική…
Πιστεύω πως από τη στιγμή που δεν αλλάζει κάτι στην πυκνότητα των σπειρών
των δύο τμημάτων, ο λόγος μηκών l1/l2=3, αρκεί για να καταλάβει κάποιος πως
Ν1/Ν2=3 και L1/L2=3, οπότε έτσι κάπως το ελαφρύνουμε
Πάντως καλά έκανες και μας τη θύμισες
Καλημέρα Ανδρέα
Η απαίτηση γνώσης από την παρελθούσα ύλη προφανής και σίγουρα ο Μανώλης εντοπίζει και τεκμηριώνει το …πρόβλημα που μαζί με τα σχεδιαστικά ανεβάζει τον πήχυ δυσκολίας
Πολύ καλή για την…"μήτηρ της μαθήσεως"
Καλό Σαββατοκύριακο
Πολύ καλή Ανδρέα
και καλή υπενθύμιση αναγκαιότητας προηγουμένων γνώσεων
(μπορεί να μην το πρόσεχε και κανείς, αλλά θα έγραφα ότι το σύρμα είναι μονωμένο)
Καλημέρα συνάδελφοι. Σας ευχαριστώ. Μανώλη και Παντελεήμονα, οι μαθητές δεν έμαθαν (διότι δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός από τους υπεύθυνους, που πρώτα αλλάζουν την ύλη στη Γ΄και μετά μπορεί να σκεφτούν τη Β΄…), την φυσική σημασία της ΗΕΔ και τις διαφορές της από την διαφορά δυναμικού, ούτε νομίζω θυμούνται τους παράγοντες που επηρεάζουν την αντίσταση. Επειδή ο Ηλεκτρομαγνητισμός έχει και πρώτο συνθετικό, νομίζω ότι πρέπει να τους τα ξαναπούμε ένα χεράκι. Ευτυχώς έχουμε το 7ωρο.
Θοδωρή είπα να το αποδείξω, αλλά μάλλον ήταν υπερβολή, αφού η λογική λέει αυτό που γράφεις και απλουστεύεται η λύση.
Βαγγέλη έχεις δίκιο και θα το συμπληρώσω. Αν δεν κάνω λάθος τα σύρματα στα εργαστηριακά σωληνοειδή είναι περασμένα με ειδικό μονωτικό βερνίκι (κυριολεκτικά βερνικωμένα…).
Φυσικά και δεν κάνεις λάθος Ανδρέα, ως Πειραματικός επιβεβαιώνω ότι πράγματι τα εργαστηριακά σωληνοειδή και πηνία είναι βερνικωμένα, αλλά ως τέως Υπεύθυνος ΕΚΦΕ επιβεβαιώνω, επίσης, ότι σε πάρα πολλά σχολεία οι συνάδελφοι δεν πραγματοποιούν ούτε καν τα υποχρεωτικά πειράματα, άρα οι μαθητές δεν το γνωρίζουν, αλήθεια τι στο διάολο θα πει υποχρεωτικά εκτός από υποχρεωτικά, διδακτέα ύλη δηλαδή; αλλά και ποιος θα ελέγξει ποιον; ο κ. Διευθυντής, που "εγώ τί ξέρω; είμαι άλλης ειδικότητας…" ή ο Σχολικός Σϋμβουλος ή όπως λέγεται σήμερα, που "έχω τόσα σχολεία, προλαβαίνω;", συχνά-πυκνά ανέπαφος με πειράματα ή ο Προϊστάμενος του Γραφείου "εγώ είμαι μακριά, έχω όλους στο κεφάλι μου…",
αλήθεια "πειραματικά" καρατσεκαρισμένη: μία από τις σοβαρές αιτίες του τέλματος στη Μέση Εκπαίδευση είναι η απουσία σοβαρής και δίκαιης αξιολόγησης