Πλαίσιο N σπειρών, με εμβαδό S η καθεμία, και ολικής αντίστασης RΠ , στρέφεται μέσα σε ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β, με σταθερή γωνιακή ταχύτητα ω, γύρω από άξονα που βρίσκεται στο επίπεδό του και είναι κάθετος στις δυναμικές γραμμές του πεδίου, σχήμα (α). Τη χρονική στιγμή που θεωρούμε ως αρχή μέτρησης του χρόνου to=0, το πλαίσιο είναι κάθετο στις δυναμικές γραμμές του μαγνητικού πεδίου.
Το ίδιο πλαίσιο στρέφεται μέσα στο ίδιο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β, με σταθερή γωνιακή ταχύτητα ω, γύρω από άξονα που βρίσκεται στο επίπεδό του και είναι παράλληλος στις δυναμικές γραμμές του πεδίου, σχήμα (β). Τη χρονική στιγμή που θεωρούμε ως αρχή μέτρησης του χρόνου to=0, το πλαίσιο είναι παράλληλο στις δυναμικές γραμμές του μαγνητικού πεδίου.
Καλημέρα Θοδωρή.
Σε ευχαριστώ για τα θέματα που μοιράστηκες!
Δεν μπορώ να μην σχολιάσω το θέμα της οριακής ταχύτητας, μετά από επιβραδυνόμενη κίνηση (όριο από ..δεξιά) αλλά και τα αριθμητικά δεδομένα που οδηγούν σε οριακή ταχύτητα με διαδρομή 0,9m, λαμβάνοντας υπόψη και τις αντιρρήσεις που διατυπώνονται δίπλα.
Καλημέρα Θοδωρή.
2ο διαγώνισμα σε ηλεκτρομαγνητισμό!!!
Φαντάζομαι ότι μετά από τόση δουλειά που έχεις ρίξει και μετά από 2 διαγωνίσματα οι μαθητές στο σχολείο σου θα έχουν τον ηλεκτρομαγνητισμό για πλάκα.
Μου άρεσε περισσότερο το τελευταίο θέμα.
Σε ευχαριστούμε για το διαγώνισμα … για να πάρουμε και ιδέες…
Θοδωρη καλα θεματα !
Τοσο το Β οσο και το και το Γ εχουν την δυναμικη να εξετασουν πολυ καλα τα αντιστοιχα κομματια υλης στα οποια αναφερονται . Στο Γ η ευρεση θερμοτητας απο την καθε αντιστατη απαιτει εναν χειρισμο που σιγουρα θα πρεπει να εχει διδαχθει ο μαθητης .
Οντως το Δyορ = 0,9 m το εψαξα μεσα απο τις Δ.Ε. που ειχα ανεβασει το καλοκαιρι .
Μαλιστα ο τυπος ειναι yορ =4υορ *τ + υο*τ , τ = m*Rολ /(Β*L)^2 = 0.1 sec , υορ =g*τ = 1 m/s , υο = 5*υορ , toρ=5τ
Στο θεμα Α στην περιγραφη που κανεις για το δευτερο πλαισιο :
"Το ίδιο πλαίσιο στρέφεται μέσα στο ίδιο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β, με σταθερή γωνιακή ταχύτητα ω, γύρω από άξονα που βρίσκεται στο επίπεδό του και είναι παράλληλος στις δυναμικές γραμμές του πεδίου, σχήμα (β). Τη χρονική στιγμή που θεωρούμε ως αρχή μέτρησης του χρόνου to=0, το πλαίσιο είναι παράλληλο στις δυναμικές γραμμές του μαγνητικού πεδίου."
Καλο θα ηταν να μην εγραφες ΣΤΟ ΙΔΙΟ μαγνητικο πεδιο , διοτι δεν ειναι το ιδιο προφανως , εχει γινει οριζοντιο και το μετρο της εντασης του ΟΜΠ ειναι το ιδιο με πριν .
Και εγώ Διονύση, δεν μπορώ να μην σχολιάσω, πως χωρίς τη δική σου καθοδήγηση,
το Δy θα ήταν 60m, όσο μου έβγαινε αρχικά, που ο διακόπτης έκλεινε μετά από 2 sec
και οι αντιστάσεις ήταν 2Ω και 3Ω αντίστοιχα…
Όμως κάποιος ..ονόματα δε λέμε μου είπε:
«Αν πάντως προσέξεις να βάλεις πολύ μικρή μάζα και αντίσταση (200g και 0,5Ω π.χ.
για Β=1Τ και L=1m) φτιάχνεις σταθερά τ=0,1s και οριακή ταχύτητα 1m/s σε ολική απόσταση
γύρω στο 1,5m. Αυτά κάπως γίνονται πιο ρεαλιστικά…»
Μετά ήταν όλα εύκολα…..
Νεκτάριε, είναι η 3η δίωρη εξέταση στον Η/Μ…..Νομίζω πως μαζί οι τρεις εξετάζουν
αρκετά από αυτά που θα πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά….και θέλω να πιστεύω πως δεν επαναλαμβάνομαι…
Δουλειά, πιστεύω πως γίνεται…..το αποτέλεσμα δεν μπορώ να το προδικάσω…
Ξέρεις, πως δεν εξαρτάται μόνο από εμάς…
Ελπίζω να διατηρηθεί το επτάωρο και να μην επιβεβαιωθούν οι φήμες που κυκλοφορούν….
Χαίρομαι Κώστα που επιβεβαίωσες το Δy=0,9m….
Πιστεύεις όμως πως το έδωσα στην τύχη;
Να πάω αύριο να παίξω τζόκερ….
Όσο για το μαγνητικό πεδίο, εγώ δεν το πείραξα….
Το πλαίσιο και τον άξονα περιστροφής γύρισα
και έβγαλα τη «φωτογραφία» από άλλη θέση….
Και για να μείνει κάτι χρήσιμο σε όλους
Προφανώς Θοδωρή δεν έπαιξες "τζοκερ"! Καλό είναι αφού υπάρχει η γνώση των Δ. Ε. έστω και στο βαθμό που μπορούμε να τις παρακολουθήσουμε να βάζουμε τέτοια δεδομένα που να μην δίνουν αποτελέσματα κάπως εξωπραγματικα!
Προφανώς δίνουμε τον ίδιο τύπο τελικά. Από εκεί πέρα οι εικόνες που δίνεις δείχνουν το πλαίσιο να έχει την ίδια τοποθέτηση και το μαγνητικό πεδίο να έχει αλλάξει προσανατολισμό. Αυτό φαίνεται από το σχήμα σου.Δικη μου εκτίμηση φυσικά! Άλλωστε είμαστε εδώ για να εκφράζουμε απόψεις – προβληματισμούς. Όλα είναι υπό μια καλοπροαιρετη κρίση.
Καλό βράδυ Θοδωρή!
Προφανώς Κώστα και γράφουμε καλοπροαίρετα και κάθε κριτική και γνώμη είναι δεκτή….
Και όποιος δεν τη θέλει…..κρύβει τα χαρτιά στα συρτάρια του και του χρόνου βάζει τα ίδια…
και δεν κουράζεται…
Όπως όμως δέχομαι την κριτική, μπορώ να γράφω πως δεν καταλαβαίνω τι προσφέρει σε
ένα σωστό αποτέλεσμα η επιβέβαιωση….
Και επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να παίζουμε με τις λέξεις, όταν δεν δημιουργούν
ασάφεια και πρόβλημα….Προτείνω αλλαγή, όταν κάτι δημιουργεί πρόβλημα….
Δεν πειράζει, χρειάζεται και η εξωστρέφεια….
Να 'σαι καλά, καλό βράδυ
Καλησπέρα Θοδωρή
Ωραίο διαγώνισμα
Ευχαριστώ Δημήτρη.
Κρίνοντας όμως εκ του αποτελέσματος, στην κατανομή βαθμολογίας
δεν ήταν πετυχημένο….
Στην άσκηση της επαγωγής, η μεγαλύτερη αποτυχία….και δεν εννοώ το Γ5
που είναι λογικό να υπάρξει δυστοκία…
Ό,τι ξεφεύγει από τις νόρμες αντιμετωπίζεται από πολύ λίγους….
Καλησπέρα Θοδωρή.
Πολύ καλό το διαγώνισμα που έφτιαξες, συγχαρητήρια.
Θα μείνω σ΄ένα σημείο χωρίς να σημαίνει ότι είναι το μόνο που έχει ενδιαφέρον.
Πολύ καλά κάνεις και τονίζεις ότι η σχέση Φ = ΝΒΑσυνωt παρέχει την «μαγνητική ροή που διέρχεται από την επιφάνεια των σπειρών» του πλαισίου. Την εμπλέκουσα ροή δηλαδή.
Ως γνωστό το σχολικό βιβλίο , αφήνει να εννοηθεί ότι η σχέση αυτή παρέχει την «μαγνητική ροή μέσα από την επιφάνεια του πλαισίου».
Αν και η δική σου διατύπωση θεωρώ ότι είναι περισσότερο ακριβής, θα το έθετα μάλλον έτσι «μαγνητική ροή που διέρχεται από την συνολική επιφάνεια των σπειρών» του πλαισίου.
Στο τελευταίο θέμα πολύ καλή η ιδέα με τον διακόπτη.
Ωραίο αν και δύσκολο το Γ5 με έντονο το άρωμα των δεσμών.
Μανώλη σε ευχαριστώ….Προσπάθησα να φτιάξω τρία διαγωνίσματα που θα «μαζέψουν»
τις απαραίτητες γνώσεις στον ηλεκτρομαγνητισμό.
Η επίδοση στα πρώτα δύο ήταν ικανοποιητική….ενώ εδώ απογοητευτική…
Το θέμα με το στρεφόμενο πλαίσιο μάλλον δεν πέτυχε το σκοπό για το οποίο φτιάχτηκε….
Ο ένας ήταν αυτός που αναφέρεις και ο άλλος, να κάνει σαφές πως όταν ο άξονας περιστροφής είναι παράλληλος
στις δυναμικές γραμμές, τότε σε κάθε θέση η ροή είναι μηδενική… ΄
Ο διακόπτης μπορεί να βοηθήσει να συνυπάρξουν όλες οι κινήσεις…
Ομαλά επιταχυνόμενη αρχικά, μη ομαλά επιβραδυνόμενη στη συνέχεια, ομαλή τελικά….
Στο Γ5 προφανώς δεν απαιτούσα την τεκμηρίωση με τα αθροίσματα απείρων όρων….
Θα δεχόμουν μια ποιοτική εξήγηση ότι ο λόγος των ποσών θερμότητας είναι ανάλογος του λόγου των αντιστάσεων….Αποδείχθηκε υπερβολικά φιλόδοξο…..
Το επτάωρο είναι κατά τη γνώμη μου εργαλείο για να ξαναβρεί το δημόσιο σχολείο τη θέση που πρέπει
να έχει στις συνειδήσεις μαθητών και γονιών…
Αν το αφήσουν και μας αφήσουν …..