Πειραματικές αλληλεπιδράσεις.

Ανάμεσα στους πόλους ενός πεταλοειδή μαγνήτη βρίσκεται ένας ευθύγραμμος αγωγός, κάθετος στο επίπεδο των σκελών του μαγνήτη ,στον οποίο μπορούμε να διαβιβάσουμε συνεχές σταθερό ηλεκτρικό ρεύμα.

1ο Πείραμα

Διατηρούμε σταθερό τον πεταλοειδή μαγνήτη και  διαβιβάζουμε ρεύμα στον ελεύθερο να κινηθεί προς οποιαδήποτε κατεύθυνση ,ευθύγραμμο αγωγό. α) Να εξηγήσετε την κινητική κατάσταση του αγωγού αμέσως μετά την διαβίβαση του ρεύματος.

Η συνέχεια… εδώ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Βαλαδάκης
19/11/2019 8:59 ΜΜ

Παντελή καλησπέρα!

Πράγματι νομίζω ότι στην ερμηνεία σου δεν πρέπει να λάβεις υπόψη σου την δύναμη Laplace, διότι εμπλέκεις και το πεδίο του αγωγού.

Ωστόσο, αν θες να λάβεις υπόψη σου και αυτό το πεδίο, θα πρέπει αναζητήσεις την ερμηνεία σου σε ό,τι ονομάζουμε πίεση του μαγνητικού πεδίου. Δες αυτό:

«The magnetic pressure force is readily observed in an unsupported loop of wire. If an electric current passes through the loop, the wire serves as an electromagnet, such that the magnetic field strength inside the loop is much greater than the field strength just outside the loop. This gradient in field strength gives rise to a magnetic pressure force that tends to stretch the wire uniformly outward.»

Περισσότερα εδώ: Μαγνητική πίεση

Ανδρέας Βαλαδάκης
19/11/2019 10:28 ΜΜ

Νομίζω πρέπει να ακολουθήσουμε την προτροπή του Ανδρέα: «Να πάρουμε το λάθος αγκαλιά!»

Το «λάθος» σου ίσως είναι αφορμή για να μάθουμε κάτι περισσότερο για το μαγνητικό πεδίο, δηλαδή ότι η δύναμη Laplace δεν είναι η μοναδική ερμηνεία της κίνησης των ρευατοφόρων αγωγών: Υπάρχει και η ισοδύναμη ερμηνεία μέσω της μαγνητικής πίεσης. 

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Παντελή, ευχαριστώ για την αφιέρωση. Η ρήση του Αντρέα "να πάρουμε το λάθος αγκαλιά" είναι το πρώτο που λέω στους μαθητές μου προτρέποντάς τους να λένε την άποψή τους, έστω και αν δεν είναι σίγουροι.

Να είσαι καλά.

Ανδρέας Βαλαδάκης
23/11/2019 9:39 ΠΜ

Παντελή καλημέρα!

Με αφορμή αυτή την ανάρτησή σου, αναζήτησα ένα παράδειγμα που θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν μαθητές της Γ’ Λυκείου, σχετικά με την έννοια «Πίεση Μαγνητικού Πεδίου». Τελικά κατέληξα σε μια απλή άσκηση: Πίεση Μαγνητικού Πεδίου