Μια εταιρεία έχει στην ιδιοκτησία της ένα δορυφόρο μάζας m = 1tn, για εμπορικούς σκοπούς, σε κυκλική τροχιά ύψους h1 = R όπου R = 64∙105m, η ακτίνα της Γης. Προκειμένου να καλύψει μεγαλύτερη «πελατεία» πρέπει να «ανεβάσει» το δορυφόρο της σε υψηλότερη κυκλική τροχιά ύψους h2 =3R. Ο δορυφόρος διαθέτει καύσιμα για τις διαστημικές μανούβρες, που απαιτούνται στην αλλαγή τροχιάς, αλλά το κόστος τους επιβάλλει να γίνει προσεκτική χρήση.
α) Αφού εξάγετε τη σχέση που δίνει το μέτρο της γραμμικής ταχύτητας περιφοράς σε κυκλική τροχιά, σε συνάρτηση με την ακτίνα της τροχιάς, βρείτε το μέτρο της γραμμικής ταχύτητας του δορυφόρου στην αρχική και τελική τροχιά.
Καλή χρονιά Ανδρέα. Πολύ καλό και το σήκουελ. Σίγουρα θα γοητεύσει τους μαθητές σου!
Καλησπέρα Ανδρέα.
Ωραία και πλουσιότερη η συνέχεια…
Διόρθωσε το link στο Word, δεν δουλεύει.
Καλή χρονιά Αποστόλη. Σε ευχαριστώ. Αυτός είναι και ο στόχος. Αλλά θα πρέπει πρώτα να έχουν μελετήσει τα βασικά του πεδίου βαρύτητας…
Διονύση χαίρομαι που σου άρεσε και η συνέχεια. Στον κινηματογράφο, το Νο 2 βγαίνει συνήθως χειρότερο…
Εντάξει το Link.
Πολύ καλή!
Ανδρέα καλησπέρα και πάλι.
Ωραία η συνέχεια και οι πληροφορίες που δίνεις, Διακρίνω εκτός από μεγάλος σινεφιλ είσαι και λάτρης της διαστημικής.
Ανδρέα και αυτό το θέμα έρχεται να δέσει με όσα σου είπα και στο επεισόδιο 1.
Οι εξτρά πληροφορίες, σημείο κινητοποίησης των μαθητών…
Καλησπέρα συνάδελφοι, σας ευχαριστώ. Γιάννη όταν είσαι Λακωνικός σημαίνει ότι δε βρήκες κάποιο λάθος…
Χρήστο ό,τι ταινία ή σειρά έχει την ένδειξη SciFi, δε μου ξεφεύγει. Ακόμα και κάτι ανεξάρτητες παραγωγές στο YouTube συνήθως μικρού μήκους (κάποιες από αυτές είναι εξαιρετικές). "Το μέλλον της ανθρωπότητας βρίσκεται στα άστρα, καθώς στη Γη αντιμετωπίζει αυξανόμενο κίνδυνο για ένα πυρηνικό ή κλιματικό Αρμαγεδώνα" σύμφωνα με τον Στέφεν Χόκινγκ. Λες να έχει άδικο;
Νεκτάριε, ελπίζω να κινητοποιούνται με τέτοια θέματα, γιατί το μέλλον θα χτιστεί από αυτούς… Νάσαι καλά!
Ανδρέα πολύ καλή, μάλλον θα επηρεάσει τους μαθητές σου, αλλά και του δικτύου, για την επιλογή σπουδών τους!!!
Πριν από δύο χρόνια, είχα πει σε ένα χαλαρό μάθημα πριν το Πάσχα, σε ένα τμήμα θετικού προσανατολισμού της Β, κάτι λίγα, όσα ήξερα (!) για μαύρη τρύπα. "Τσίμπησε" μια μέτρια μαθήτρια κόρη Μαθηματικού του σχολείου μου, και άλλαξε στόχο! Από Μαθηματικό , που ήθελε και ο πατέρας της, σε Φυσικό!
Σήμερα είναι πρωτοετής του Φυσικού Αθηνών!!!
Καλό είναι να προκαλούνται οι μαθητές με πράγματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους, και είναι εν δυνάμει παράμετροι που μπορούν να αλλάξουν πορείες ανθρώπων!
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Πρόδρομε. Σε ευχαριστώ για τα σχόλια και την κατάθεση σκέψεων.
Όπως έχει γράψει και ο Βαγγέλης, πρέπει οι διδάσκοντες στο Γυμνάσιο να "τραβήξουν" τους μαθητές, προς τη μεριά της Φυσικής, φροντίζοντας όμως να μην παραβλέπουν τη γλώσσα της, που είναι τα Μαθηματικά. Στο Λύκειο είναι πιο δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο, όπως φαίνεται και από την περίπτωση που αναφέρεις. Η βαρύτητα είναι ένα μικρό κεφάλαιο, αλλά με λίγη προσπάθεια από εμάς, μπορεί να "συγκινήσει" μαθητές…