web analytics

Το πέρασμα … μετ’ολισθήσεως στο πάνω επίπεδο

Στην εικόνα αριστερά βλέπετε ένα ενιαίο στερεό (θα το λέμε για συντομία σ) που αποτελείται α) από ένα λεπτότοιχο ομογενή σωλήνα ακτίνας r=0,1 m και μάζας m=2Kg και β) ομογενή δακτυλιοειδή δίσκο μικρού πάχους που περιβάλει το σωλήνα στο μέσον του και έχει εξωτερική ακτίνα R=2r και μάζα Μ=m. Το στερεό (σ) κυλίεται σε οριζόντιο λείο επίπεδο (I) με σταθερή ταχύτητα του κέντρου μάζας υ0cm=6m/s .

Κάποια χρονική στιγμή t=0 τελειώνοντας το επίπεδο (I) το (σ) περνά σε οριζόντιο …

Η συνέχεια … εδώ

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλημέρα Παντελή. Η αντιγραφή του.. εαυτού σου έδωσε άριστο αποτέλεσμα!!

Πολύ όμορφη άσκηση απευθυνόμενη σε υποψηφίους που θέλουν κάτι παραπάνω από τα συνηθισμένα.

Έχεις γίνει εξπέρ και στα σχήματα.

Η παρουσίασή της υποδειγματική, αλλά και τα σχόλια που έκανες !!

Γερόλυκε με το εφηβικό σου μυαλό και τη φαντασία, συνέχισε να γεννάει ιδέες!!

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
07/02/2020 9:02 ΠΜ

Καλημέρα Παντελή.

Μπορεί να είναι γνωστό το φυσικό περιβάλλον της κίνησης, αλλά μας έδωσες μια μελέτη πολύ δυνατή, πολύ διδακτική.

Να είσαι καλά.

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα Παντελή. Θυμήθηκα αμέσως την παλαιότερή σου, η οποία μου είχε κάνει εντύπωση τότε. Εδώ το στερεό σου ανεβαίνει επίπεδο και μαζί ανεβαίνει το επίπεδο δυσκολίας. Πολύ όμορφη.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Παντελή.

Πολύ καλή (και ζόρικη) άσκηση.

Υπάρχει πρόβλημα συναφές με μια παρατήρηση που κάνεις:

-Ποιο σημείο τραίνου έχει αρνητική ταχύτητα;

Ξενοφών Στεργιάδης

Καλό μεσημέρι, Παντελή ωραίο θέμα και ωραία η επινόηση της ανύψωσης του επιπέδου κίνησης.Παραμένει ως ζητούμενο η "νομιμοποίηση"  της ολίσθησης στερεού.

Να είσαι καλά.

Δογραματζάκης Γιάννης

Καλησπέρα Παντελή.

Κολυμπάς στην Θάλασσα της Φυσικής

με τόλμη χωρίς … να σε φοβίζει το βάθος.

Να΄σαι καλά φίλε.

 

 

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Παντελή, εύστοχη και πρωτότυπη,

Ανακατεύει κινητική και δυναμική της σύνθετης κίνησης και τη «φυσική διαίσθηση» για την ολίσθηση.

Η αναλογικότητα των ταχυτήτων με την απόσταση από το σημείο επαφής θα ήταν αυτονόητη αν διδασκόταν ο στιγμιαίος άξονας (σημείο επαφής), οπότε θα είχαμε αμιγή περιστροφή.

Στις υπόψη (από Δευτέρα μπαίνω στο στερεό).

Καλό Σαββατοκύριακο.

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
08/02/2020 12:34 ΜΜ

Καλημερα και απο εδω Παντελεημων ! 

Επειδη τα νουμερα καπου μας εκαναν "νουμερα" μεχρι να τα ταιριαξουμε δινω παρακατω μια γενικη λυση …..

Το ολο σεναριο της ασκησης σου ηταν παρα πολυ καλο και ειδικοτερα το ξεκινημα για την ευρεση της ροπης αδρανειας του στερεου !