web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
18/02/2020 5:23 ΜΜ

Καλησπέρα Στέφανε.

Πολύ καλό θέμα με προεκτάσεις…

Μια ερώτηση, όσον αφορά την στατική τριβή που ασκείται στο νήμα από την τροχαλία (και την αντίδρασή της).

Προφανώς δεν ασκείται σε ένα σημείο του νήματος και δεν έχει μία και μόνο κατεύθυνση. Τα 10Ν προκύπτουν ως άθροισμα "κατά μήκος του νήματος". Ποια είναι η κατεύθυνση; Γιατί να είναι οριζόντια;

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
18/02/2020 8:28 ΜΜ

Στέφανε και γω ευχαριστώ για την απάντηση και για τη δουλειά σου. που μοιράζεσαι μαζί μας.

Να επανέλθω λίγο στο προηγούμενο ερώτημα. Ας φανταστούμε ότι ότι δεν έχουμε σταθερό άξονα στην τροχαλία, αλλά αυτή κρέμεται στο άκρο ελατηρίου, όπως στο σχήμα και το όλον σύστημα ισορροπεί.

 

Αν κόψουμε το νήμα που συνδέει το σώμα Γ, η τροχαλία θα αποκτήσει και οριζόντια επιτάχυνση, λόγω στατικής τριβής;

Με άλλα λόγια νομίζω ότι από τη στιγμή που η τροχαλία δέχεται κατακόρυφες δυνάμεις, μέσω των δύο κατακορύφων τμημάτων του νήματος, δεν μπορεί παρά η συνολική δύναμη από το νήμα, να είναι κατακόρυφη και η όποια μεταφορική της κίνηση να είναι κατακόρυφη.

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Στέφανε καλησπέρα.

Ωραίο θέμα που έχει απασχολήσει ξανά.

Έχω κάποιες μικροενστασεις για τον τρόπο που εφαρμόζεις το δεύτερο νόμο του Νεύτωνα στο σχοινί και αυτό που αναφέρει ο Διονύσης.

Παραθέτω παρακάτω δύο εργασίες του Διονύση Μάργαρη και Βαγγέλη Κορφιάτη. Δεν βρίσκω την εργασία του Διονύση Μητρόπουλου.

Βρήκα την εργασία τού Διονύση Ποια ροπή επιταχύνει την τροχαλία.

Είχε ασχοληθεί και ο Βαγγέλης Όταν το νήμα γλιστράει…

 

 

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
19/02/2020 8:51 ΠΜ

Καλημέρα Στέφανε, καλημέρα Χρήστο.

Η ανάρτηση του Διονύση Μητρόπουλου:

Δυνάμεις αλληλεπίδρασης μεταξύ τροχαλίας και νήματος ή ιμάντα που την περιβάλλει

 

Στάθης Λεβέτας
Αρχισυντάκτης
19/02/2020 12:55 ΜΜ

Καλησπέρα συνάδελφοι.

Αυτό είναι όντως ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα Στέφανε.

Να καταθέσω μία σκέψη μου:

Νομίζω πως το σημείο εφαρμογής της στατικής τριβής μεταξύ αβαρούς νήματος και τροχαλίας, πρέπει να εξαρτάται από την θέση του κέντρου μάζας του συστήματος τροχαλίας -υλικών σημείων και από το είδος της κίνησής του (άρα και από το αρχικό μήκος του νήματος που κρέμεται κάθε μάζα). Αν έχω δίκιο, η δύναμη της στατικής τριβής δεν έχει σταθερό μέτρο και δεν ασκείται συνεχώς στο ίδιο σημείο της περιφέρειας της τροχαλίας.