Στο σχήμα βλέπετε ένα τμήμα δικτύου ύδρευσης, μεταβλητής διατομής, όπου πάνω από τα σημεία Α και Γ έχουν συνδεθεί δύο λεπτοί ανοικτοί κατακόρυφοι σωλήνες, στους οποίους υπάρχει κάποια άνοδος νερού.
i) Μια μικρή ποσότητα νερού, μετακινείται από το σημείο Α στο σημείο Β. Στην διαδρομή αυτή, η παραπάνω ποσότητα νερού:
α) επιταχύνεται,
β) επιβραδύνεται,
γ) κινείται με σταθερή ταχύτητα.
ii) Για τις ταχύτητες του νερού υ1 και υ2 στα σημεία Α και Γ ισχύει:
α) υ1 < υ2, β) υ1 = υ2, γ) υ1 > υ2.
iii) Για τα εμβαδά διατομής Α1, Α2 στα σημεία Α και Γ, ισχύει:
α) Α1 <Α2, β) Α1 = Α2, γ) Α1 >Α2.
Το νερό να θεωρηθεί ως ιδανικό ρευστό και η ροή του μόνιμη.
ή
Τμήμα ενός δικτύου ύδρευσης
Τμήμα ενός δικτύου ύδρευσης
Κλασσικό θέμα στα Ρευστά, λίαν επικίνδυνο για Β θέμα, αλλά και για Γ η Δ αν "εμπλουτιστεί" το σενάριο!
Τα ρευστά μόνα τους, μπορούν να δώσουν και Β θέμα καί Γ θέμα.
Αν συνδυαστούν με άλλο κεφάλαιο, π.χ. ταλαντώσεις, ισορροπία στερεού, Η/Μ ή επαγωγή, βγάζουν ωραία Δ θέματα.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Πρόδρομε και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Καταλαβαίνεις ότι το θέμα στοχεύει στα "πολύ βασικά", ενόψει εξετάσεων και καθόλου δεν είχα στόχο να δώσω συνδυαστικό θέμα
Καλησπέρα Διονύση. Η επανάληψη βασικών θεμάτων είναι ίσως το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε για τους μαθητές μας αυτή τη στιγμή. Συνήθως ζητάμε τα ύψη στα σωληνάκια, αλλά εδώ το αντέστρεψες… θεωρώντας τα γνωστά. Βλέπουμε επίσης πόση προσοχή πρέπει να δώσει ο θεματοδότης στο σχήμα-για να το συνδέσουμε και με τη διπλανή συζήτηση.
Καλό είναι να θυμηθούμε την σχετική ανάρτηση "Η παροχή και η συνέχεια σε ένα σωλήνα" που τη θεωρώ από τις πιο βασικές στα Ρευστά.
Να είσαι καλά!
Καλησπέρα Ανδρέα και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Στη λογική που αναφέρεις, προσπαθώ να κινούμαι και γω τις τελευταίες μέρες, πριν τις εξετάσεις…