Τα σημερινά θέματα Φυσικής, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.
Για τα θέματα Φυσικής πατήστε εδώ.
Για τα θέματα ‘ΦΥΣΙΚΗ (Ημερήσια)’ παλαιό σύστημα, πατήστε εδώ.
Για τα θέματα ‘ΦΥΣΙΚΗ (Εσπερινά)’ παλαιό σύστημα, πατήστε εδώ.
Οι λύσεις των θεμάτων Β, Γ και Δ από τον Κώστα Ψυλάκο, τον οποίο ευχαριστώ.
Οι αντίστοιχες λύσεις των θεμάτων του παλαιού συστήματος, ξανά από τον Κώστα Ψυλάκο.
Τα θέματα του νέου συστήματος σε Word από τον Χρήστο Τσουκάτο, τον οποίο ευχαριστώ.
καλά τί παρατηρεί κάποιος όταν διαβάζει λιγότερο βιαστικά τις εκφωνήσεις…
Β3
από τις παροχές προκύπτει ότι οι πιθανές ταχύτητες του υγρού είναι:
i. √gH/2 ii. 2√gH iii. √2gH
αλλά από το θεώρημα Torricelli (υ=√2gh) συμπεραίνουμε ότι:
η iii. είναι στον πυθμένα του δοχείου, άρα απορρίπτεται
η ii. είναι μεγαλύτερη από την του πυθμένα, άρα απορρίπτεται
επομένως σωστή απάντηση η i.
(ούτε βολές, ούτε πράξεις…)
!!!!
Να το γράψει μαθητής και να ρωτήσει το βαθμολογικό την ΚΕΕ, πώς να το βαθμολογήσει
Αυτή είναι η πιο Φυσική απάντηση στο Β3 Βαγγέλη Κουντούρη.
Ο μαθητής που θα γράψει αυτό πρέπει να πάρει έξτρα μονάδες.
Καλημέρα σε όλους τους φίλους.
Ο λόγος που αναφέρομαι στο θέμα Α3 του "νέου" είναι η σχηματική απόδοση του κειμένου του θέματος το οποίο σαφώς αναφέρεται για "σωλήνα που βρίσκεται σε οριζόντιο επίπεδο" και στο Σχ1 απεικονίζει τον σωλήνα, χωρίς να αναφέρει αν πρόκειται για κάτοψη. Απαιτείται όμως από το σχήμα να εξαχθεί συμπέρασμα για τη σχέση τομών του σωλήνα στις θέσεις (1) και (2)
Αφού λοιπόν δεν αποδίδεται σαν κάτοψη το σχήμα ( και σχεδιασμός του δεν το δικαιολογεί σαν κάτοψη διότι αν ήταν θα έπρεπε να μην φαίνονται οι τομές με τον τρόπο που φαίνονται … δες τε την προβολική φωτο), ένας μαθητής θα μπορούσε να το εκλάβει προοπτικά θεωρώντας την φωτοτυπία σαν οριζόντιο επίπεδο όπως στην φωτο που επισυνάπτω.
Εξάγεται συμπέρασμα σχέσης τομών στα άκρα του σωλήνα από τη φωτό ;
Για να μην το κάνω κουιζ οι τομές στο σωλήνα που χρησιμοποίησα στις φωτό είναι ισοδιαμετρικές!
Συμφωνώ Γιώργο, ότι αυτή είναι η μόνη λύση που έχει μέσα της θεωρία Φυσικής.
Τα υπόλοιπα είναι …υπολογισμοί και εξέταση οριζόντιας βολής…
ευχαριστώ Διονύση και Γιώργο
(η προσέγγιση αφιερώνεται στον Θοδωρή, διότι αυτός με “γαργάλισε” να ξαναδώ τις εκφωνήσεις ψάχνοντας για φιλολογίστικο “φάουλ” και “έβγαλα λαγό”…)
για το Α3 συμφωνώ με τον Παντελή
διότι “τα φαινόμενα απατούν”, αλλοίμονο αν δεν το υποστηρίζουμε εμείς οι Φυσικοί αυτό
πρόταση άρα: να ληφθεί ως σωστή και η δ.
Καλημέρα Αγαπητοί μου Συνάδελφοι.
Θα συμφωνήσω απόλυτα με την εκτίμηση του Θοδωρή Παπασγουρίδη .
Όπως έγραψε και ο Διονύσης : – Τα είπε όλα.
Επιτρέψτε μου μια μικρή και … ''αλληγορική τοποθέτηση'' .
Κάνω μια ''βουτιά'' στην Φυσική Σκέψη ενός Καλού Μαθητή.
Τι θα βρω ; Κουτιά. Πολλά ''κουτιά''.
Με έγχρωμες επιγραφές και κεφαλαία γράμματα.
1η : Ταλάντωση : Ανοίγω και βλέπω … ελατήρια . Πολλά ελατήρια … να χορεύουν οριζόντια , κατακόρυφα σε πλάγια επίπεδα.
2η : Στερεό : Ανοίγω και βλέπω … Ράβδους και Τροχαλίες. Σε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς.
3η : Ρευστό : Ανοίγω ένας χαμός . Δοχεία με ακίνητα υγρά. Σωλήνες με υγρά που ρέουν ή εκτελούν οριζόντια βολή …μόνο.
4η : Ηλεκτρομαγνητισμός : Εδώ είναι σχεδόν άδειο . Κάποιοι αγωγοί να διαρρέονται από ρεύμα κυκλωμένοι από γραμμές .Η να κινούνται πάνω σε οριζόντιες η κατακόρυφες ράγες. Ένα τεράστιο ΒUL … κυριαρχεί.
Με αυτή την εικόνα που αντίκρυσα … μου …έκανα την παρακάτω αφελή ερώτηση.
'' Είναι Φυσική αυτό που διδάσκουμε στα παιδιά;
Ή ένας ατρόπος διαχείρησης των παραπάνω ''κουτιών''
Η απάντηση δυστυχώς είναι σκληρή.
Να είστε καλά Φίλοι και Συνάδελφοί μου.
Thanks!
Γεια σας παιδιά.
Τι έγινε με το Δ5 των παλαιών;
Διορθώθηκε;
Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για ποσοτικούς λόγους;
καλημερα! με αφορμη το δ5 του παλαιου συστηματος!
αν ο οδηγος δεν ηταν κυκλικος και ειχε το ιδιο μηκος πως θα βρισκαμε τις περιστροφες?
τι σχεση εχει το κεντρο μαζας με τις περιστροφες?
αν δηλαδη δεν ειναι ομογενης τι γινεται?
Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για ποσοτικούς λόγους!
Αυτό…
Γεια σας ! Θα ήθελα να ρωτήσω : Χρειάζεται τελικά το πρόσημο στην τάση VΚΛ ;
Πολύ σωστά Παντελή, αυτό ακριβώς είχα εξηγήσει κάπου παραπάνω για το Β3 και το έδειξες εσύ με φωτογράφηση του οριζόντιου σωλήνα! Ποιός αποκλείει ότι ένας μαθητής με καλή αντίληψη του τρισδιάστατου χώρου δεν θα μπερδευόταν; Και ξέρω ήδη έναν.
Αν ο οδηγός δεν ήταν κυκλικός θα έπρεπε να βρούμε το μήκος της τροχιάς του κέντρου και να το διαιρέσουμε με 2πr.
Δεν είναι πάντοτε απλό.
Το ίδιο και αν δεν ήταν ομογενής. Η Κινηματική αδιαφορεί για αυτό που λέμε "κέντρο μάζας".
Ενδιαφέρεται μόνο για το γεωμετρικό κέντρο ενός σώματος κυκλικής διατομής.
Τα κέρματα του Βαγγέλη Κορφιάτη δεν ήταν ούτε ομογενή ούτε είχαν παντού το ίδιο πάχος.
Για το θέμα Δ5i
ούτε παραιτήσεις για λόγους ευθιξίας;
"μας συγχωρείτε, συγγνώμην, μπαρδόν, σπολάτη, σφάλαμε,
δώσαμε λάθος απάντηση σε ερώτημα που θέσαμε οι ίδιοι”
όχι ρε φίλε…
“κουρνιαχτός είναι, θα κατακάτσει” σου λέει,
ναι, είναι συμπεριφορά Δεξιάς αυτό
και παίρνω την ευθύνη που το γράφω…