-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2020 πριν από 3 έτη, 9 μήνες
Η λέξη που κάνει το Α3 λάθος είναι η "ωσμωμετρία" που όπως λέει και ο Δ. Παπαγεωργίου γίνεται στο εργαστήριο, οπότε και γνωρίζουμε μάζα και όγ&kap…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2020 πριν από 3 έτη, 9 μήνες
Δεν μπορώ να το πω με βεβαιότητα, αλλά το HSO4- είναι ασθενές από την εκφώνηση και υπάρχει και επίδραση κοινού ιόντος από την πλήρη διάταση του H2SO4, άρα…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2020 πριν από 3 έτη, 9 μήνες
Αν είναι δυνατόν Βαγγέλη. Από το 83 που έγραψα ψάχνω να βρω που έχασα μονάδες.
Λες να είναι α&…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2020 πριν από 3 έτη, 9 μήνες
Αυτή είναι η πιο Φυσική απάντηση στο Β3 Βαγγέλη Κουντούρη.
Ο μαθητής που θα γράψει αυτό πρέπει να πάρει έξτρα μ&omicro…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2020 πριν από 3 έτη, 10 μήνες
Θα συμφωνήσω και εγώ ότι λόγω της μείωσης της ύλης το Δ δεν ήταν και η καλύτερη συρραφή.
Στο Δ θα μπορούσε να ζητηθεί κάτι με την τριβή στο οριζόντιο επίπεδο αντί για το Δ5 το οποίο μπήκε στο παρά 5 για να μπει κάτι ή αντί για το σώμα στην τροχαλία να ήταν δοχείο με νερό στο οποίο να αυξάνεται η μάζα οπότε θα μπορ&omicron…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Σχόλια για τα θέματα Χημείας 2018 πριν από 5 έτη, 10 μήνες
Βλέποντας το διάγραμμα στο Δ2 προκύπτει το ερώτημα αν έπρεπε να υπάρχει το μηδέν (0) εκεί που συναντώνται οι άξονες όπως και από που προκύπτει ότι στον άξονα y (των pH) υπάρχει αναλογική κλίμακα.
Φυσικά και διυλίζουμε τον κώνωπα αλλά δεν παύουμε να είμαστε επιστήμονες.
Η έλλειψη του μηδενός υπάρχει και σε όλα τα άλλα διαγ&r…[Περισσότερα]
-
Το προφίλ του/της Γιώργος Καλέμης ενημερώθηκε πριν από 6 έτη, 1 μήνα
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Φ.Ε. – Αναγνώριση και διαχωρισμός των μεταβλητών από τις οποίες εξαρτάται η άνωση πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Πολύ καλά έκανες.
-
H/o Γιώργος Καλέμης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Παραθέτω ένα πακέτο το οποίο αποτελείται από σχέδια μαθήματος και φύλλα εργασίας με θέμα την αναγνώριση και τον διαχωρισμό των μεταβλητών από τις οποίες εξαρτάται η άνωση.
Σχέδιο μαθήματος […]-
Γιώργο σε ευχαριστούμε για το "πλούσιο" πακέτο που μας προσφέρεις.
"Έκοψα" λίγο τον τίτλο για λόγους εμφάνισης, μεταφέροντας τον πρωτότυπο μέσα στο κείμενο.
-
Πολύ καλά έκανες.
-
Ω εξαιρετική δουλειά! Μπράβο
Μου αρεσε η απλότητα, η επιλογή της προσομοίωσης και ιδιαίτερα ο τρόπος που περιγράφεται στα φύλλα εργασίας η χρήση της προσομοίωσης.
Πολλή (και πολύ) καλή δουλειά!
Παρατήρηση: Αφού (στο ΦΕ6) ζητάμε στην αρχή από τους μαθητές να σχεδιάσουν ένα πείραμα, γιατί μετά να τους "δίνει" το φύλλο εργασίας την απάντηση ("m=7 V=2 το ένα και m=3 V=2 το άλλο"); Νομίζω θα προτιμούσα τα πεδία ανοικτά ("m=…. V=….. το ένα και m=….. V=…… το άλλο") για να τα συμπληρώσουν.
-
Πολύ καλή δουλειά!
-
Εξαιρετικός σχεδιασμός διδασκαλίας και φύλλων εργασίας
Στο καλύτερο πάντα πρέπει να το αναγνωρίζουμε και να στεκόμαστε σε αυτό λίγο παραπάνω.
Συνάδελφε Συγχαρητήρια
Πολύ θα ήθελα να μπορούσα να τα δοκιμάσω στην πράξη … και είναι από τις ελάχιστες φορές που το νοσταλγώ.
-
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο ΦΕ: Άνωση (Β΄ Γυμνασίου) πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Συνονόματε Γιώργο, πολύ καλή δουλειά. Μου άρεσε η προσέγγιση με την πίεση στο κουτάκι στα διαφορετικά σημεία και το συμπέρασμα που προκύπτει αβίαστα για την άνωση.
Καλή δύν&al…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Γενίκευση του νόμου Bernoulli σε μια ροή όχι μόνιμη. Με πολύ απλά λόγια. πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Εξαιρετικό θέμα!
Στην 2η εφαρμογή ο δαίμων του τυπογραφείου "Η εξίσωση συνεχείας επιβάλει το να έχουμε διπλάσια ταχύτητα στον δεξιό σωλήνα.", μάλλον είναι … στον κάτω σω&…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Φ.Ε. – Άνωση πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Και κάτι άλλο στη 2η παρατήρηση. Αν η προσομοίωση είναι σε κατάσταση στάσης (pause) δεν χρειάζεται να κρατά κάποιος σταματημένο το αντικείμενο με το ποντίκι, αλλά αυτά εξηγούνται και προφορικά.
Καλή δύναμη σε όλο…[Περισσότερα]
-
H/o Γιώργος Καλέμης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Φύλλο Εργασίας – Εισαγωγή στην έννοια της Άνωσης.
Σχέδιο μαθήματος : PDF ODT
Φύλλο εργασίας : PDF ODT
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές .
-
Συνονόματε καλό!! Μου άρεσε η απλότητα στη διατύπωση και ο περιορισμένος αριθμός λέξεων.
Σχόλια προς βελτίωση. Μερικά είναι τελείως υποκειμενικά, καθώς έχουν να κάνουν με τις προσωπικές επιλογές που κάνει ο καθένας μας στο μάθημα και το διδακτικό υλικό που φτιάχνει. Οπότε διαλέγεις και παίρνεις.
1) Αν πρόκειται το φύλλο να διαβαστεί από την οθόνη Η/Υ, τότε το λινκ μπορεί να είναι απλούστερο (πχ "ανοίξτε αυτή την προσομοίωση"). Αν πάλι πρόκειται να φωτοτυπηθεί και να μοιραστεί, το έγχρωμο μάλλον θα… εξοργίσει αρκετούς διευθυντές 🙂
2) Στο σημείο (3) ("τοποθετήστε το χάρακα …") νομίζω πρέπει να δοθεί οδηγία "κρατήστε το ποντίκι πατημένο". Διαφορετικά, οι μαθητές παρατηρούν την ταλάντωση και φυσικά η ένδειξη του δυναμομέτρου αλλάζει συνεχώς…
3) Γιατί "στρογγυλοποιήστε σε ακέραιες μονάδες"; Η προσέγγιση σε δεύτερο δεκαδικό που επέλεξε ο Σείλιας, δεν μου φαίνεται υπερβολική….
4) Η "μεγάλη" μου ένσταση: Η γνώση "την κατακόρυφη δύναμη με φορά αντίθετη του βάρους που δέχεται το σώμα από το υγρό την ονομάζουμε …." (και κάθε παρόμοια) διαφωνώ να τη δίνουμε έτοιμη στα φύλλα εργασίας. Τα φύλλα εργασίας δεν τα βλέπω σαν βιβλία για να έχουν αυτό το σκοπό, όπου η γνώση είναι διατυπωμένη. Τα βλέπω σαν φύλλα καταγραφής του τί έγινε στην τάξη (και στο μυαλό κάθε μαθητή). Προτείνω να υπάρχει κενό πλαίσιο, ώστε η γνώση αυτή να συμπληρωθεί μέσα στην τάξη, αφού αναδειχθεί από τη συζήτηση ή/και τις διαδικασίες. Οπότε πιθανότατα η διατύπωση να είναι και καταλληλότερη για τους συγκεκριμένους μαθητές.
-
Και κάτι άλλο στη 2η παρατήρηση. Αν η προσομοίωση είναι σε κατάσταση στάσης (pause) δεν χρειάζεται να κρατά κάποιος σταματημένο το αντικείμενο με το ποντίκι, αλλά αυτά εξηγούνται και προφορικά.
Καλή δύναμη σε όλους
-
Γιώργο δημοσίευσα μια προσέγγιση στη διδασκαλία της άνωσης εδώ. Αν θες ρίξε μια ματιά.
-
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Β γυμνασίου Κεφ 4 Πίεση ερώτηση 3 πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Εξαιρετικό το άρθρο. Επειδή τα τελευταία χρόνια είμαι σε Γυμνάσιο και αυτή είναι από τις αγαπημένες μου ασκήσεις, πάντα παραξενευόμουν γιατί οι μαθητές επέμεναν στις λάθος απαντήσεις τους ειδικά σε αυτή την άσκηση. Τώρα λύθηκε η απο&rh…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Μια απορία πάνω στο διαγωνισμό "Αριστοτέλης" 2017 πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Κάτι άλλο που παρατήρησα είναι ότι ο κινητήρας είναι συνδεδεμένος με μικρό έλικα ο οποίος αναφέρεται και στην περιγραφή του πειράματος, άρα λειτουργεί υπό φορτίο. Σε αυτή την περίπτωση η αντι-ΗΕΔ δεν είναι σταθερή κατά τη διάρκεια του πειράματος. Μάλλον κάτι από όλα τα δεδομένα της άσκησης δεν στέκει, όπως και η προτε…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Μια απορία πάνω στο διαγωνισμό "Αριστοτέλης" 2017 πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Προκύπτει από κάπου ότι η αντι-ΗΕΔ του κινητήρα είναι σταθερή ή τη θεωρούμε 0 στον ελεύθερο τ&rho…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Μια απορία πάνω στο διαγωνισμό "Αριστοτέλης" 2017 πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Μπορεί δηλαδή να υπολογιστεί η αντίσταση του κινητήρα με αυτό το &delt…[Περισσότερα]
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Φ.Ε.: Ατμοσφαιρική πίεση (Β' Γυμ) πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Και αν το μπαλόνι με τον αέρα ήταν στο διάστημα πόση θα ήταν η πίεση; Επίσης αν το δοχείο με το νερό ήταν κλεισμένο με έμβολο πόση θα ήταν τότε η πίεση στο εσωτερικό το&up…[Περισσότερα]
-
H/o Γιώργος Καλέμης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Στον περυσινό διαγωνισμό “Αριστοτέλης” 2017, στο πειραματικό μέρος ζητούνταν από τους μαθητές ο υπολογισμός της αντίστασης ενός κινητήρα με δεδομένα τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, διαγράμμ […]
-
Σε ευχαριστώ Γιώργο.
Να ξεκινήσω με ένα "ερώτημα"
Τι μορφή θα έχει η γραφική παράσταση Ι=f(V) για ένα κινητήρα και γιατί;
-
Στην λύση που παρατίθεται από τον ιστότοπο, βλέπω ότι ΔΙ/ΔV = 1,2 Α/V.
Αυτό δεν είναι αντίσταση. Είναι αγωγιμότητα. Ήθελαν το αντίστροφο και εκ παραδρομής….. ;
-
Καλησπέρα σας
Πάνε χρόνια που εξαφανίστηκε από τα σχολικά βιβλία η αντι-ΗΕΔ (E') των κινητήρων.
Διονύση νομίζω οι κινητήρες συνεχούς ρεύματος μπορεί και να έχουν χαρακτηριστική περίπου ευθεία σε λειτουργία με σταθερή ταχύτητα άνευ φορτίου ( ελεύθερη περιστροφή ) (και εφ όσον δουλεύουμε με μια τροφοδοσία κοντά στο ρεύμα κορεσμού μαγνήτισης ….)
Ι= (V-E΄) /r απλά δεν περνά από το 0,0 …
Νομίζω πως οι θεματοδότες ήξεραν που παρέλειψαν το διάγραμμα κοντά στην περιοχή 0,0 …
Κατά την γνώμη μου δεν έχει πρόβλημα το θέμα
-
Μπορεί δηλαδή να υπολογιστεί η αντίσταση του κινητήρα με αυτό το διάγραμμα;
-
Καλησπέρα παιδιά.
Μήτσο γι΄αυτό έβαλα το πρώτο ερώτημα. Συμφωνώ με την άποψή σου.
Αν αποδώσουμε μια αντι-ΗΕΔ στον κινητήρα και μια εσωτερική αντίσταση, τότε η πολική του τάση γράφεται:
V=E+Ir
όπου η γραφική της παράσταση είναι ευθεία (που δεν περνάει από την αρχή των αξόνων και που η κλίση της ΔV/ΔΙ μας δίνει την εσωτερική αντίσταση του κινητήρα.
-
Προκύπτει από κάπου ότι η αντι-ΗΕΔ του κινητήρα είναι σταθερή ή τη θεωρούμε 0 στον ελεύθερο τροχασμό;
-
Βέβαια η λύση που δίνεται στην παραπομπή έγινε στο …ποδάρι !
Γιάννη Κυρικόπουλε πρόσεξε ότι οι άξονες του διαγράμματος μάλλον ανάποδα τιτλοδοτήθηκαν ή ανάποδα μπήκαν οι τιμές ( τάσεις στη θέση των εντάσεων και τούμπαλιν )
Συνάδελφε Γιώργο … έχεις δίκιο από την άποψη ότι δεν είναι "ωμική αντίσταση" …
Διονύση … ΝΑΙ ( τώρα βέβαια είναι ένα ερώτημα αν θα έπρεπε υπο μηδενικό φορτίο να αλλάζει η συχνότητα περιστροφής σε κινητήρα συνεχούς …; Μάλλον κάποια περίεργα κόλπα με την διέγερση του κινητήρα κρύβονται … Άραγε να έγινε όντως το πείραμα 😉
-
Συνλαδελφε Γιώργο
νομίζω η αντι-ΗΕΔ σταθεροποιείται γρήγορά με την αύξηση του ρεύματος διέγερσης ( γι΄αυτό μίλησα για κορεσμό μαγνήτισης ) …
-
Κάτι άλλο που παρατήρησα είναι ότι ο κινητήρας είναι συνδεδεμένος με μικρό έλικα ο οποίος αναφέρεται και στην περιγραφή του πειράματος, άρα λειτουργεί υπό φορτίο. Σε αυτή την περίπτωση η αντι-ΗΕΔ δεν είναι σταθερή κατά τη διάρκεια του πειράματος. Μάλλον κάτι από όλα τα δεδομένα της άσκησης δεν στέκει, όπως και η προτεινόμενη λύση.
-
-
Ο/η Γιώργος Καλέμης σχολίασε το άρθρο Θέματα διαγωνισμού "Αριστοτέλης" Γυμνασίου 2017 πριν από 6 έτη, 1 μήνα
Καλησπέρα, στο πειραματικό μέρος της Γ Γυμνασίου και στο υποερώτημα Β2 ζητάται υπολογισμός της αντίστασης του κινητήρα από διάγραμμα. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο εφόσον ο κινητήρας δεν στρέφεται (ή τουλάχιστον έτσι θεωρώ εγώ). Στις προτεινόμενες λύσεις υπάρχει διάγραμμα I=f(V) και λύνεται σαν να είναι ωμικός αντιστάτης με τη &kapp…[Περισσότερα]
- Φόρτωσε Περισσότερα