web analytics

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2020

 

Τα σημερινά θέματα Χημείας, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Για τα θέματα με το νέο σύστημα πατήστε εδώ.

Για τα θέματα με το παλιό (Ημερήσια) πατήστε εδώ.

Για τα θέματα  με το παλιό  (Εσπερινά) πατήστε εδώ

 

Τα θέματα Χημείας (νέο σύστημα) σε Word, μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου, τον οποίο ευχαριστώ.

Τα θέματα Χημείας (παλιό σύστημα) σε Word, επίσης από τον Χρήστο Τσουκάτο.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
367 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αρσενικός Σπύρος
26/06/2020 1:51 ΜΜ
Απάντηση σε  Αρσενικός Σπύρος

Β1 ii) Ι- ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΗ βάση  

Αρσενικός Σπύρος
26/06/2020 1:52 ΜΜ
Απάντηση σε  Αρσενικός Σπύρος

Γ2 iii) -25kJ

Αρσενικός Σπύρος
26/06/2020 1:56 ΜΜ
Απάντηση σε  Αρσενικός Σπύρος

Γ1 i) 8mol SO2, 12 mol O2, 8 mol SO3,   ii) 4.8%

Γιάννης Κερκινές
26/06/2020 2:05 ΜΜ

Τι είναι πάλι αυτός ο κακός χαμός….

Ένα μπράβο για την ευφυία των θεμάτων που κάθε χρόνο πιάνει άλλα επίπεδα. Το επίπεδο των θεμάτων ανταγωνίζεται εύκολα θέματα επιπέδου εξετάσεων εξωτερικού.

Όμως…..με τι βιβλία; Με τι προετοιμασία; Με τι οδηγίες;

Σχεδόν κάθε θέμα είχε και μια ή δύο "πονηράδες" από πίσω. Πώς άραγε πρέπει να προετοιμαστεί ένας μαθητής για τέτοια θέματα; Τι πρέπει να διαβάσει, δει, συζητήσει για να αποκτήσει την κριτική σκέψη εκείνη που θα του επιτρέψει να μπορεί καν να καταλάβει τι ζητάει κάθε άσκηση;

Και το μεγαλύτερο θέμα είναι τελικά ο χρόνος. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι κάποιος μαθητής/μαθήτρια στίψει το μυαλό του/της και καταφέρει να λύσει μια- μια τις ασκήσεις, πόσο χρόνο πιστεύουν ότι έχει στη διάθεσή του/της; Ο "λύτης" τους τα έλυσε σε λιγότερο από δύο ώρες άραγε;

Και πάλι μπράβο και είμαι πλήρως υπέρ του να έχουμε τέτοιου επιπέδου θέματα στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Όμως λείπουν όλα τα υπόλοιπα, και ειδικότερα το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό και οι δραστηριότητες που θα προετοιμάσουν τους μαθητές για μια τέτοια εξέταση.

Θεόφιλος Χατζηλεοντίου
Απάντηση σε  Αρσενικός Σπύρος

Καλησπέρα, είστε σίγουρος οτι το ποσοστό στο θέμα γ1 ii) είναι 4.8% και όχι 9.6%; Γιατί πρέπει να πάρουμε την αρχική ποσότητα so2 για να βρούμε τη μάζα του fes2 κατά την ταπεινη μου γνώμη. Επίσης κάτι που χρήζει επισήμανσης το οξείδιο του τρισθενούς σιδηρου δεν θα επρεπε να ειναι στερεο(solid) και όχι αεριο (gas);

Αλέξανδρος Περιβολάρης

Ποιος ασχολείται με τον ΟΕΦΕ στη χημεία πλάκα κάνουμε…

Αλέξανδρος Περιβολάρης
Απάντηση σε  Γιάννης Κερκινές

Συμφωνώ μαζί σου, το Γ θέμα όμως στερείται ευφυίας και χαλάει την εικόνα των φετινών θεμάτων.

Δημήτρης Ζηκόπουλος
Απάντηση σε  Γιάννης Κερκινές

Συμφωνω 100%. Αλλιως ας πουμε απο τωρα οτι δεν μας ενδιαφερει τι μαθαινουν οι μαθητες στη μεση ταξη του δημοσιου κι ας μεινει ενας διαγωνισμος μεταξυ φροντιστηριων.

Θεόφιλος Χατζηλεοντίου

λαθος μου σκαλωσα στη στοιχειομετρία για το γ1

Αβραμίδης Ανέστης
26/06/2020 2:37 ΜΜ
Απάντηση σε  Νικος Γουλοπουλος

κατά την γνώμη μου πρέπει να δουλέψεις με την αρχή διατήρηση μάζας. Ξεκινάς με 200mol CO και 200mol H2, άρα mαντιδρώντων=5600+400=6000–> mπροϊόντων=6000–> από αυτά το 90% είναι CH3COOH, άρα 0,9*6000=5400g.

στοιχειομετρικά πως να δουλέψεις αφού η αντίδραση δεν είναι πλήρης.

Νικος Γουλοπουλος
26/06/2020 2:41 ΜΜ

Πιστεύω ότι το Δ3 έτσι διατυπωμένο είναι λάθος! Ένας μαθητής μαθαίνει ότι η στοιχειομετρία μιας αντίδρασης ισχύει. Δε λέει κάτι για την ποσότητα του CH3COOH πού παράγεται, μόνο τη λέξη "παραπροιόντα". Πιθανώς να έχει πολύπλοκο μηχανισμό η αντίδραση που δίνεται και το CH3COOH να συμμετέχει και σε άλλες αντιδράσεις μετά. Αυτό ο μαθητής δεν είναι σε θέση να το γνωρίζει. Άρα παίρνει την στοιχειομετρία κανονικά και του βγαίνει 6 kg.

Αν ένας μαθητής φανταστεί όμως τη διατήρηση της μάζας σε μία αντίδραση θα υπολογίσει m(αντιδρ)= 6 kg! Άρα εφόσον το CH3COOH είναι σε ποσοστό 90% στα προιόντα, τότε η μάζα του θα είναι 5,4 kg!

2 μαθητές έχουν βρει διαφορετικές απαντήσεις, όμως σύμφωνα με τη γνώση του σχολικού βιβλίου είναι και οι 2 σωστές!

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Αρχισυντάκτης

[HSO4-] = 1-x όπου x < 1

[SO4= ] = x

Χωρίς γνώση της Κα2.

Θα ήθελα μια σύγκριση στις συγκεντρώσεις των δύο παραπάνω ιόντων .

Παρακαλώ χωρίς εξυπνάδες . Μόνο Χημεία και Μαθηματικά .

 

Δήμος Φουνταλής
26/06/2020 2:55 ΜΜ

Αντώνη, το είχα παρατηρήσει κι εγώ. [SO42-] < [HSO4-] μόνο αν α < 0,5. Πράγμα που φυσικά ισχύει (Ka2 = 10^-2) αλλά από που προκύπτει από την εκφώνηση; Από πουθενά!

Ελένη Κυρίτση
26/06/2020 3:07 ΜΜ

Καλησπέρα. Καμιά ιδέα για το πώς διακρίνουμε 1- προπανόλη από 1- βουτανόλη (θέμα Γ3 παλιό); Ή κάτι μου διαφεύγει ή υπάρχει θέμα

Γιάννης Αμαραντίδης

Στη σελίδα 190 του σχολικού είναι η άσκηση 73. Το ερώτημα εκεί όμως είναι "ποια συγκέντρωση είναι η μεγαλύτερη" και βέβαια δίνει την Κα2.