Προσφέρω κι εγώ ένα τελικό επαναληπτικό διαγώνισμα φυσικής για τα παιδιά της Γ λυκείου…
Εύχομαι σε όλους καλή επιτυχία στις εξετάσεις αλλά ακόμα καλύτερα καλή επιτυχία στη ζωή τους!
Μόνο το διαγώνισμα εδώ ή εδώ (αρχική έκδοση χωρίς διορθώσεις).
Το διαγώνισμα και οι λύσεις του εδώ.
Καλημέρα και καλή Κυριακή Γιώργο.
Σε ευχαριστούμε για το διαγώνισμα και να είσαι καλά να συνεχίσεις την προσφορά σου και τη νέα σχολική χρονιά.
Εγώ ευχαριστώ Διονύση.
Έχω χρησιμοποιήσει τόσο πολύ υλικό από τον ιστότοπο αυτόν, που αυτή είναι μία ελάχιστη προσφορά…
Να είστε όλοι καλά.
Καλημερα σας και ευχαριστούμε. Πολύ ωραιο Διαγωνισμα και με αψογη εμφανιση. Αν δεν κανω λαθος ειναι γραμμενο σε LATEX.
Δεν εχω προλαβει ακομα να το διαβασω ολο προσεκτικα.
Σε ενα μονο σημειο θα ηθελα να παρατηρησω κατι, οτι στο θεμα Α5(α’), αν οι ταχυτητες μετα την κρουση ειναι αντιρροπες,τοτε οντως η γωνια μεταξυ των φορεων τους ειναι μηδεν διοτι ειναι η γωνια μεταξυ παραλληλων ευθειων,αλλα η γωνια μεταξυ των ταχυτητων ειναι η γωνια μεταξυ διανυσματων και αν τα διανυσματα ειναι αντιρροπα τοτε η γωνια τους ειναι π rad, οπως χρησιμοποιειται στο εσωτερικο τους γινομενο οπου το συνημιτονο της ειναι -1 . Με την εννοια αυτη θα μπορουσε καποιος την προταση αυτη να την χαρακτηρησει ως σωστη.
Σωστά. Μάλλον θέλει άλλη διατύπωση… Αλλά λάθη σίγουρα υπάρχουν και άλλα. Γι’ αυτό χρειάζεται το peer review…
Ναι είναι γραμμένο σε LaTeX (XeLaTeX καλύτερα) και τα σχήματα είναι με κώδικα με το πακέτο TikZ του LaTeX. Το να γράφεις εξισώσεις στο word είναι κάτι σαν ιεροσυλία… Το TeX είναι δωρεάν, γρηγορότερο και δημιουργεί πανέμορφα κείμενα. Ακόμα και τα σχέδια (αν μάθεις λίγο το TikZ) είναι πολύ ευκολότερα να τα φτιάξεις, κι ακόμα γρηγορότερο να τα επαναχρησιμοποιήσεις, κάνοντάς τους μικρές ή μεγάλες αλλαγές.
Για τα λαθη απολυτως φυσιολογικο.Και εγω οταν γραφω ενα κειμενο,μετα το δεκατο περασμα τα λαθη εξαφανιζονται. Σαν να βαφεις ενα τοιχο με ενα πινελο.Με καθε περασμα βελτιωνεται η κατασταση.Σχηματα δεν ξερω να φτιαχνω. Το ΤikZ δεν το εχω.
Καλημέρα Γιώργο,
Προσθέτω και τις δικές μου ευχαριστίες για το διαγώνισμα,
μαζί με την … ελπίδα ότι θα ανεβάσεις λίγες “οδηγίες για αρχάριους”
στο XeLaTeX και στο TikZ. 🙂
Καλημέρα Γιώργο. Πολύ καλό διαγώνισμα.
Έχω όμως κάποιους προβληματισμούς.
Στo Β1. Επειδή τραβάμε τα άκρα μιας διαμέτρου, νομίζω ότι πρέπει να αναφέρουμε ότι το εμβαδόν S του βρόγχου – όχι κύκλου, ο οποίος δεν υπάρχει πια – γίνεται τελικά μηδέν. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε ένα σύρμα, μήκους L = πδ. Στο τέλος έχουμε ένα διπλό σύρμα ευθύγραμμο πάλι του ίδιου μήκους. Δε μπορώ να καταλάβω πως εξαφανίζεται το μήκος. Το εμβαδόν του βρόγχου από τον οποίο περνάει ροή είναι μηδέν.
Στο Γ1 νομίζω ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για σταθερά επαναφοράς του m2, αφού σε αυτό δε δρα η δύναμη του ελατηρίου, που είναι η μοναδική χωροεξαρτώμενη δύναμη στο φαινόμενο και η οποία δρα στο σύστημα. Το θέμα το έχει πολλές φορές θίξει ο Θοδωρής και αν μας διαβάζει, ας ανεβάσει σχετικό Link.
Και βέβαια να πω συγχαρητήρια για τα Δ3, Δ4 που τα λύνεις πολύ ολοκληρωμένα, με όλες τις δυνάμεις που εμφανίζονται.
Ελπίζω να τα πούμε και από κοντά κάποια στιγμή, αφού Ναύπακτος-Πάτρα δεν είναι μακριά πλέον…
ευχαριστούμε, Γιώργο
καλό μεσημέρι Ανδρέα
παρεμβαίνω ως Πειραματικός: δεν μπορεί να γίνει αυτό που γράφεται, δηλαδή συνέχεια κύκλος
δίδω, όμως μια κάποια λύση: τα ‘”κατακόρυφα” τμήματα κάτω από το Α και το Γ συνδέονται με κρίκους δεξιά και αριστερά της R που είναι μεγάλοι αγωγοί και σέρνονται πάνω σε αυτούς καθώς τα Α και Γ απομακρύνονται
το “ωφέλιμο“ εμβαδόν του κύκλου μειώνεται, άρα…
Ευχαριστώ Διονύση.
Είναι στο πενταετές μία εισαγωγή στο LaTeX και στο TikZ… Να δω πότε θα βρω χρόνο!
Αυτό εννοούσα Βαγγέλη. Τώρα πως το έγραψα είναι άλλη ιστορία!
Πρακτικά, μας ενδιαφέρει να μειώνεται το εμβαδό του κύκλου, ή ότι σχήμα γίνεται με την παραμόρφωση, μέχρι μηδενισμού του. Επίσης μόνο ο κύκλος είναι μέσα στο μαγνητικό πεδίο…
Ανδρέα, αν το m2 δεν έχει σταθερά ταλάντωσης D2 πως θα βρούμε σε ποιό σημείο ξεκολλάει από το m1? Είναι άκυρο όλο το θέμα… Ισως. Αλλά τόσα και τόσα άκυρα λύνουμε καθημερινά.
Φίλε Ανδρέα, σε πεθύμησα! Έχουμε πολλά να πούμε και μόλις τελειώσουμε από Πανελλαδικές θα κανονίσουμε να βρεθούμε. Επίσης συγχαρητήρια για τα πρωτότυπα και όμορφα θέματα που ανεβάζεις.
Αν έχεις μία διανομή του TeX (εγώ έχω το texlive full και δουλεύω σε laptop με kubuntu) έχεις και το TikZ. Το θέμα είναι να ξεκινήσεις με μικρά σχηματάκια και να το μάθεις. Βοηθάει πολύ το documentation (pgf – TikZ manual).
Έχω σκεφτεί να μοιράσω (public domain) τους κώδικες για όλα τα σχήματα που έχω φτιάξει κατά καιρούς στη φυσική λυκείου. Σίγουρα πάντως τους στέλνω σε όποιον μου τους ζητήσει. Οπότε ξεκίνα!
Ευχαριστω πολυ Γιωργο. Αν χρειαστω βοηθεια θα σε ρωτησω, Τους χαιρετισμους μου στον Βασιλη Γκίζα στην Νάυπακτο.
Συνάδελφε καλησπέρα, ευχαριστούμε για την κατάθεση της δουλειάς σου
Δεν έχω προλάβει να δω το διαγώνισμα, αλλά φίλος μου είπε πως το Γ4
θέλει κάποια διόρθωση, αφού στις ακραίες θέσεις δεν μηδενίζεται η ΣF
Κάτι άλλαξες και δεν το πέρασες, για δες το
Γιώργο καλησπέρα πολύ ωραίο διαγώνισμα. Στο Γ4 διόρθωσε την εκφώνηση << μέγιστο μέτρο ρυθμού μεταβολής της ορμής για δεύτερη φορά>>
Η δύναμη που αναπτύσσεται μεταξύ των δύο σωμάτων όσο υπάρχει επαφή είναι χωρικά και χρονικά μεταβαλλόμενη. Ν=m2 a Fελ-Ν=m1 a όσο υπάρχει επαφή έχουν ίδια επιτάχυνση ,με διαίρεση κατά μέλη προκύπτει Ν=m2/(m1+m2) Fελ= m2/(m1+m2) K x= D2 χ με χ<0
Θα σε πάρω τηλέφωνο σε λίγο καιρό, ξέρεις γιατί. Θα τα πούμε από κοντά.
Ευχαριστώ Άρη. Διορθώνω το Γ4 και το Γ1 σύμφωνα με τις υποδείξεις σου. Θα τα πούμε.