Πώς το Β1 μπορεί να γίνει Δ

Στο σχήμα απεικονίζεται ομογενής ράβδος μάζας Μ και μήκους L που ισορροπεί στηριζόμενη σε τραχύ δάπεδο και λείο κατακόρυφο τοίχο. Στο μέσο της Ο έχει προσδεθεί το ένα άκρο ιδανικού ελατηρίου σταθεράς k , στο άλλο άκρο του οποίου έχει προσδεθεί σώμα μάζας m. Το σώμα m είναι δεμένο με αβαρές μη εκτατό νήμα που το άλλο άκρο του είναι προσαρτημένο στο δάπεδο. Το ελατήριο έχει επιμηκυνθεί κατά Δl σε αυτή τη θέση.
Δίνονται: M=5kg ,L=2m ,k=100 N/m ,m=1kg,Δl=0,6m,g=10 m/s^2 ,φ=60^ο .
1. Υπολογίστε τον ελάχιστο συντελεστή οριακής τριβής μ της ράβδου με το δάπεδο , ώστε η ράβδος ΑΓ να μην ολισθαίνει, καθώς και την τάση του νήματος Τν στη θέση αυτή.
Εξαρτάται η ισορροπία της ράβδου από την επιμήκυνση του ελατηρίου; Εξηγείστε.
Κόβουμε το νήμα τη χρονική στιγμή to=0, οπότε το σώμα m ξεκινά την απλή αρμονική ταλάντωσή του με σταθερά επαναφοράς D=k.
2. Να γράψετε την εξίσωση απομάκρυνσης x=f(t) θεωρώντας ως θετική φορά προς τα πάνω.
3. Να εξετάσετε αν κατά τη διάρκεια της ταλάντωσης του m υπάρχει κίνδυνος ολίσθησης της ράβδου.
Επαναλαμβάνουμε το πείραμα με τη μέγιστη δυνατή επιμήκυνση του ελατηρίου Δl’ , έτσι ώστε να αποφεύγεται οριακά η ολίσθηση.
4. Υπολογίστε το Δl’ καθώς και το νέο πλάτος ταλάντωσης Α’ .
5.Να υπολογίσετε τη μέγιστη δύναμη που δέχεται η ράβδος από το δάπεδο .
Απαντήσεις εδώ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
30/06/2021 6:20 ΜΜ

Καλησπέρα Πρόδρομε και καλή αρχή, στον νέο κύκλο…
Βλέπω αλλαγή στο σχήμα. Δούλεψε!!!

Παρμενίων Μανδραβέλης

Πρόδρομε καλημέρα.Ενα εξαιρετικά θέμα (ακόμη) το οποίο επιδέχεται διασκευές – προσαρμογές ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών στους οποίους απευθυνόμαστε.
Απαιτει από το μαθητή τη γνώση των εννοιων σε βάθος, την σωστή εφαρμογή των νόμων και την δυνατότητα “μετάφρασης* ενός ερωτήματος στη γλώσσα των μαθηματικών.Εδω φαίνεται η στόφα του μαθητή
Με τατοια θέματα όχι μόνο αξιολογούνται οι μαθητές αλλά διακρίνεται και ο άριστος μεταξύ των αριστων

Βασίλειος Μπάφας
01/07/2021 11:09 ΠΜ

Καλημέρα Πρόδρομε.
Αρκετά καλός συνδυασμός ταλάντωσης και ισορροπίας στερεού.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Πρόδρομε. Ωραία η παραλλαγή και η αναβάθμιση του θέματος. Το μοντέλο έχει και εφαρμογή στην πραγματικότητα. Στα προγράμματα συντήρησης των μηχανών, μετά από κάποια χιλιόμετρα υπάρχει πάντα: έλεγχος στις βίδες. Όταν ταλαντώνεται ένα κινούμενο μέρος, προκαλεί ολισθήσεις των βιδών στα σπειρώματα και μπορεί να φύγει ολόκληρο τμήμα από τη θέση του.
Κάποτε μου έφυγε ολόκληρη η μπαγκαζιέρα από την Aprilia (όπως ξέρεις οι Ιταλικές μοτοσυκλέτες δε μας αφήνουν να πλήξουμε όπως κάτι Γιαπωνέζικες…), έπεσε πίσω μου και ευτυχώς δεν ερχόταν κάποιος πολύ κοντά…. Είχαν ξεβιδωθεί από τους κραδασμούς και οι 4 βίδες ταυτόχρονα!
Να είσαι καλά!