
Ένα λιοντάρι κοιμάται στο σημείο Γ, ακριβώς στο χείλος μιας ημικυκλικής τάφρου ακτίνας h, όπως φαίνεται στο σχήμα. Προκειμένου να το ξυπνήσουμε «γλυκά», σκεφτόμαστε να εκτοξεύσουμε μια σφαίρα Σ1, μάζας m1 = m, από το σημείο Α, με κατάλληλη κατακόρυφη αρχική ταχύτητα μέτρου υ0. Η σφαίρα αυτή, αφού κατέλθει, θα συγκρουστεί κεντρικά και ελαστικά με δεύτερη σφαίρα Σ2, μάζας m2 = 2m, που ηρεμεί στο κατώτερο σημείο Β, του ημικυκλίου. Η σφαίρα Σ2 με τη σειρά της θα εκτελέσει την …αποστολή.
![]()
Λίγο χιούμορ και μια εύκολη ασκησούλα για τάξεις, που οι μαθητές ή είναι σε καραντίνα ή λείπουν για rapid test, δηλαδή μόνο μάθημα δεν κάνουν…
Καλημέρα Ανδρέα.
Βλέπω στοχευμένη άσκηση – διαμαρτυρία για την κατάσταση στα σχολεία…
Το φυσικό περιβάλλον ( χωρίς λιοντάρι!), μου έφαγε το χθεσινό απόγευμα, που βροχερή μέρα γαρ, δεν έκανε για περπάτημα και το έριξα στο …γράψιμο.
προσεχώς…
Καλημέρα Ανδρέα.
…και αν το αποτέλεσμα της κρούσης μπορεί να εξαχθεί
πειράζοντας κατάλληλα το δεδομένο της ελαστικής κρούσης,
γίνεται κατάλληλη και για δευτεροετείς.
Καλό Σαββατοκύριακο
καλημέρα σε όλους
πολύ καλή, Ανδρέα,
προφανώς, επειδή “ακουμπάει” τη φύση, μου άρεσε ιδιαίτερα
και θα μου άρεσε ακόμη περισσότερο, αν στη θέση του δεύτερο σώματος ήταν ένα μπούτι μοσχαρίσιο, ελευθέρας βοσκής, δωράκι στο λιοντάρι
το ξυπνάμε ενώ, κατά σύμπτωση, ονειρεύεται ένα μπούτι μοσχαρίσιο, μυρίζει το μπούτι και το αρπάζει αμέσως ευχαριστώντας τον Θεό των λιονταριών που νομίζει ότι του το έστειλε….
(συμπλήρωσε ότι δεν υπάρχουν τριβές)
Καλημέρα συνάδελφοι.
Διονύση με κατάλαβες. Το “λιοντάρι” το Υπουργείου – ζητώ συγγνώμη από τα λιοντάρια – δεν ξυπνάει με τίποτα. Αυτό που γίνεται στο σχολείο μου και φαντάζομαι σε όλα, είναι άνευ προηγούμενου. Σε κάθε τμήμα λείπουν 4 ή 5 που κόλλησαν. Μια Φιλόλογος ανέλαβε Υπεύθυνη Covid. Μαζί με την Υποδιευθύντρια, δεν κάνουν πλέον μάθημα, αφού τρέχουν για
α) Ιχνηλάτηση
β) Να τηλεφωνήσουν σε όλους τους γονείς, για να παραλάβουν τα παιδιά τους
γ) Να συμπληρώσουν χαρτιά και φόρμες.
Οι μαθητές τους βόσκουν δεξιά-αριστερά στους διαδρόμους.
1η και 7η μέρα στέλνουμε όλο το τμήμα για rapid κ.λ.π.
Το πρόγραμμα δε μπορεί να σταθεροποιηθεί αφού λείπουν καθηγητές. Και όταν έρχονται πάνε σε 3 σχολεία αναπληρωτές…
Αυτό δεν είναι Σχολείο…
Παντελή σε ευχαριστώ για το σχολιασμό. Ποιο δεδομένο εννοείς; Να βάλουμε συντελεστή κρούσης; Να μελετήσουμε τη δυναμική της επιταχυνόμενης κυκλικής πριν την κρούση;
Βαγγέλη σε ευχαριστώ. Συμπλήρωσα τις τριβές. Και αφού είναι λείο πλέον, το δωράκι που λες θα κάνει καλύτερα τη δουλειά, από μια αδιάφορη σφαίρα…
Ναι …”το Σ1 δίνει στο Σ2 ποσοστό …% της ενέργειάς του”,
η κάπως αλλιώτικα …υπάρχει τρόπος.
Καλησπέρα Αντρέα.
Έχεις όμως ένα τρόπο ακόμη και σε μια απλή άσκηση σφαιρών να την μετατρέψεις σε όμορφο σενάριο…
Μια χαρά θέμα είναι που και με νούμερα μπορεί να στηθεί άνετα ως άσκηση…
Κρατείται.
Ανδρέα,μας έστειλες στην Μποτσουάνα!
Καλημέρα συνάδελφοι, σας ευχαριστώ.

Νεκτάριε, κάνε ό,τι θέλεις, αλλά αν ενοχλήσεις το λιοντάρι, δεν εγγυώμαι τι θα συμβεί.
Πως είναι το επίπεδο των μαθητών, φέτος στο σχολείο σου; Έγραψα ΕΔΩ στον Παντελή τι συναντάω στην Α΄, αλλά και στη Β΄δεν είναι καλύτερα…
Γιώργο σε ευχαριστώ. Με έβαλες να ψάχνω για τη Μποτσουάνα και έχεις δίκιο. Εκτός από κορονιό έχει και λιοντάρια.
Από National Geographic: Λιοντάρια Μποτσουάνας
Καλημέρα Ανδρέα… Αν και δεν έχω φέτος κάποιο τμήμα στην Α΄ Λυκείου, η γενική εικόνα που έχω δείχνει ότι:
— Η καραντίνα έκανε κακό … Οι μαθητές όλων των τάξεων έχουν πάθει μια αδρανοποίηση. Αρκετοί νομίζουν ότι έχουμε ακόμη τηλεκπαίδευση… Ειδικά στη Γεωμετρία της Α΄ Λυκείου και με δεδομένη την έλευση της τράπεζας θεμάτων το φαινόμενο είναι εντονότατο. Τα παιδιά αδυνατούν να φέρουν έστω και ένα ύψος σε ένα τρίγωνο… Εμ αφού δύο χρόνια τώρα δεν έχουν πιάσει χάρακα στα χέρια τους, τι περιμένουμε;;
— Δεδομένη είναι και η δυσκολία που συναντούν οι μαθητές και στη Φυσική της Α΄ Λυκείου. Αυτή τη στιγμή οι συνάδελφοι ολοκληρώνουν το κεφάλαιο με τις κινήσεις.
— Τις μεγαλύτερες όμως δυσκολίες τις έχουν οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου που βρέθηκαν ξαφνικά από τα μέσα της Ε΄ Δημοτικού σε νέα βαθμίδα! Πολύ δύσκολη η προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα… Πολλοί καθηγητές αντί για τη δασκάλα τους… και συμπεριφορά πολύ πιο παιδική.
— Όσον αφορά Β΄ και Γ΄Λυκείου. Για τη Β΄ Λυκείου είναι δεδομένο… Ότι δεν σχετίζεται με πανελλαδικώς εξεταζόμενη ύλη περνάει στα παιδιά και δεν ακουμπάει… Δεν ξέρω τι θα γίνει με την τράπεζα θεμάτων… Το πιο ωραίο που άκουσα ήταν από έναν γονιό που σε ενημέρωση για την πορεία του παιδιού της μου είπε: “Πότε θα τελειώσουμε την ύλη του προσανατολισμού για να κάνουμε τράπεζα;;;; ”
Και βέβαια η απάντησή μου ήταν… “Δεν διδάσκουμε στα παιδιά την τράπεζα, διδάσκουμε Φυσική και τρόπους σκέψης… Εξάλλου στη Γ΄ Λυκείου που θα δώσει το παιδί πανελλαδικές δεν υπάρχει καμία τράπεζα αλλά τρόποι σκέψης…”
— Για τη Γ΄ Λυκείου αυτοί που μπορύν να προχωρήσουν θα προχωρήσουν… είτε διαζώσης, είτε με τηλεκπαίδευση, είτε αν κάναμε την ύλη με mails… Η αλήθεια είναι ότι η περσινή απώλεια της Β΄ Λυκείου τους έχει κάνει τεράστια ζημιά… Είναι που είναι η Β΄ Λυκείου μια “χαλαρή τάξη” ήρθε και η περσινή καραντίνα και έφερε πολλά παιδιά πίσω…