Προαγωγικές Εξετάσεις Α΄ Γυμνασίου 2023

ΘΕΜΑ 1

Πείραμα «Μέτρηση μάζας με δυναμόμετρο.»: Στο δυναμόμετρο του σχήματος, κρεμάσαμε μικρά βαράκια  και μετρήσαμε την αντίστοιχη επιμήκυνση του. Στον παρακάτω πίνακα δίνονται οι μετρήσεις μας :

Συνέχεια σε  pdf ή σε word

Εισηγητές

Άννα Τζίμα

Χρήστος Αγριόδημας

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
15 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βαγγέλης Κουντούρης

Χρήστο, σταμάτησα να διαβάζω στο 1,
διαφωνών και διαμαρτυρόμενος και αδιαφορών για το αν και ό,τι γράφει το επίσημο σχολικό βιβλίο
διάγραμμα της αιτίας σε σχέση με το αποτέλεσμα;
της αιτίας που είναι αυθαίρετη; όσο θέλει δηλαδή κάποιος;
αντί για το ανάποδο;
η επιμήκυνση είναι το αποτέλεσμα, άρα στον άξονα y και η μάζα, δηλαδή το βάρος, η αιτία, άρα στον άξονα x,
κάποια στιγμή χρειάζεται μικρή, αλλά χρήσιμη, ανατροπή…

Χριστόπουλος Γιώργος

Βαγγέλη μπορεί να έχεις δίκιο αλλά στο σχολείο έχουν προτιμηθεί σε πολλ;eς περιπτώσεις τα αντίθετα διαγράμματα σαν πιο “εύπεπτα” . Δες π,χ, χρησιμοποιούμε αποκλειστικά το διάγραμμα V =f (I) αντί του ορθότερου Ι= f(V).

Βαγγέλης Κουντούρης

καλά στον νόμο του Ohm, “σκοτώνω άνθρωπο”, που λένε
https://ekountouris.blogspot.com/2020/12/ohm.html

Χριστόπουλος Γιώργος

Μαζί σου Βαγγέλη! Έλα όμως που όλοι οι συνάδελφοι και το σχολικό βιβλίο το έχουν V=f(I).
Αμ το αλλο που λέει (και αυτό και άλλα φροντιστηριακά και πολλοί συνάδελφοι) : R =κλίση = εφφ !!! Εδώ και εγώ αντιδρώ όπως και εσύ!

Χριστόπουλος Γιώργος

Βαγγέλη αναφέρομαι στα” δικά μας χρόνια” που ήμασταν στην εκπαίδευση. Ευτυχώς τα τελαυταία 10 χρόνια αυτό έχει διορθωθεί

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Βαγγέλη τοF-x είναι χρήσιμο σε αντίθεση με το x-F.
Τα παιδιά θα μεγαλώσουν και θα πάνε στο Λύκειο όπου θα πρέπει να υπολογίσουν έργο μεταβλητής δύναμης. Τότε θα πρέπει να ξαναπάμε στο F-x.
Το I-V συνηθίζεται στην πράξη περισσότερο από το V-I (προς υμετέραν ικανοποίησιν).

Βαγγέλης Κουντούρης

άλλο το χρήσιμο σε κάτι, Γιάννη, και άλλο ο νόμος
(το διάγραμμα V-I είναι σωστό όταν η V είναι πτώση τάσης, αποτέλεσμα δηλαδή του Ι)

Βαγγέλης Κουντούρης

Χρήστο, αν αναφέρεσαι σε μένα, με λένε Βαγγέλη,
θεωρώ ότι στοιχειώδης ευγένεια απαιτεί όταν κάποιος αναφέρεται σε μας με το όνομά μας, να του απαντάμε με το όνομά του,
εκτός, και αν, “δεν επιθυμώ, ρε, φίλε, κουβέντα μαζί σου”, απολύτως σεβαστό και αποδεκτό αυτό, αρκεί να γνωστοποιηθεί
επί της ουσίας: το βάρος των βαρακίων, λόγω μαζών, είναι η αιτία, η επιμήκυνση του ελατηρίου, και όχι η απομάκρυνση, είναι το αποτέλεσμα
βέβαια και γνωρίζω τι γράφει το σχολικό βιβλίο και ο Εργαστηριακός Οδηγός, διότι στα νιάτα μου, λέμε τώρα, ήμουν “αναλυτής” τους στα Γυμνάσια της Δυτικής Αθήνας, όταν πρωτοκυκλοφόρησαν 

Βαγγέλης Κουντούρης

λοιπόν, Χρήστο, ναι, ας το πάρει το ποτάμι…
και επί της ουσίας: εξαιρετικά θέματα, πάρα πολύ καλά, απαιτητικά, ποιοτικά και πειραματικά, μου άρεσαν πολύ,
θυμίζω ότι παραμένω βαρεμένος Πειραματικός, και επιλέγω, άρα, τα 7 και 8 με διαφορά,
μακάρι η ανταπόκριση των μαθητών σας να ήταν καλή, οπότε τότε ένα “κλικ” πάνω είναι, μπράβο τους
εν ενεργεία ων, σε Δημόσιο Σχολείο, το 1ο Γυμνάσιο Ιλίου, 29 συνεχόμενα χρόνια, προσπάθησα πολύ, και πάνω από αυτά του σχολικού βιβλίου, ε, ναι, “το Γυμνάσιο είναι όλα τα λεφτά” έλεγα και δικαίως
και αναγνώριζα τότε, και δημόσια, δύο εξαιρετικά Ιδιωτικά σχολεία, εγώ ο καθηγητής του Δημοσίου, το Αμερικάνικο Κολλέγιο, και το Αυγουλέα,
από σήμερα προσθέτω και το δικό σας
καλή συνέχεια

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Χρήστο
δες, και όποιος άλλος θέλει, πώς δίδασκα εν ενεργεία ων, την πυκνότητα (στη Β Γυμνασίου τότε)
https://ekountouris.blogspot.com/2020/12/blog-post_15.html

Βαγγέλης Κουντούρης

δεν είμαι σίγουρος, Χρήστο, διότι είμαι, πλέον, επιπέδου “ξεχνώ με επιτάχυνση”
είχα δημοσιεύσει και αρκετές με πυκνότητα, από τις Εργαστηριακές που είχα κάνει φοιτητής, Σόλωνος 104