Συνάδελφοι καλημέρα.
Θέτω υπό την κρίση σας την παραπάνω διαδικασία υπολογισμού του ηλεκτρικού φορτίου, με την επιφύλαξη να έχει ηδη αυτή αναφερθεί από κάποιο συνάδελφο και αυτό να διελαθε την προσοχής μου
Γιαννη καλησπέρα.
Σε ευχαριστώ πολύ.
Σίγουρα η διαδικασία μπορεί να εφαρμοστεί μόνο με την προϋπόθεση ότι η αυτεπαγωγικη ΗΕΔ είναι σταθερή.
Σε επίπεδο όμως λυκειου δεν θα μπορούσε η αυτεπαγωγικη ΗΕΔ να είναι μεταβλητή διότι στην περίπτωση αυτή θα ήταν αδύνατος ο υπολογισμός του ηλεκτρικού φορτίου μέσω εμβαδού.
Δεν θα ήταν πρωτοβάθμια η χρονική συνάρτηση της έντασης του ρεύματος.
Καλησπέρα Παρμενίωνα. Εξαιρετική προσέγγιση. Και μάλιστα στηριγμένη στον ορισμό ΗΕΔ, που υπάρχει στο βιβλίο της Β΄Γενικής.
Το ηλεκτρικό ρεύμα πρέπει να δώσει ενέργεια στo φορτίο q για να διέλθει μέσα από το πηνίο-αποδέκτη, ώστε VL = Εαυτ = W/q.
Τον ορισμό της διαφοράς δυναμικού τον διδάσκουμε στη Β΄τάξη. Μας δίνεις εδώ μια λύση, που αποδεικνύει στους διάφορους που βιάστηκαν να κατηγορήσουν και αυτό το ερώτημα ως εκτός ύλης, ότι παρα-ήταν εντός…
Μπράβο!
Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Ανδρέας Ριζόπουλος
Καλησπέρα Παρμενίων.
Χαίρομαι που σε βλέπω στο χώρο, μετά απο καιρό.
Η λύση είναι σωστή, αλλά προϋποθέτει σταθερή ΗΕΔ, όπως έγραψε και ο Γιάννης.
Θα έλεγα ότι είναι μια ειδική λύση.
και αφού habemus pappam=έχουμε Πρωθυπουργό, σήμερα, άρα λήξις της επιφυλακής, λέω εγώ τώρα, κάποιοι τελειώσαμε Κλασσικό Σχολείο, μάλιστα, και μας σημάδεψε κιόλας, δεν συμφωνώ Παρμενίωνα με τη λύση σου, ίσως διότι όταν γερνάς, όλο διαφωνίες είσαι, αλλά και διότι, κατά την άποψή μου, η σωστή απάντηση είναι μόνο μέσω του διαγράμματος, τελεία διότι η ένταση ρεύματος έχει “μάνα” το φορτίο που περνάει, έχω γράψει και πολλές ενστάσεις για το ρήμα περνάει, το αν κάποια ενέργεια θα ήταν ίση με…, είναι άλλο θέμα, προφανώς γνωρίζω τα σχετικά στο βιβλίο της Β Γενικής, αν δεν το γνωρίζεις ήμουν μέλος της συγγραφικής του ομάδας, αλλά όχι, δεν συμφωνώ η πολύ καλή σου προσέγγιση θα ήταν αποδεκτή αν το ερώτημα ήταν επιβεβαιώστε ότι, επαληθεύσατε ότι, δείξατε ότι, όχι υπολογίστε ε, και; θα πεις, και δικαίως
Βαγγέλη καλημέρα
Φυσικά και γνωρίζω τη συμμετοχή σου στη συγγραφική ομάδα και λαμβάνω σοβαρά υπόψιν τη παρατήρηση σου. Απλώς καθαρά ποσοτικά δεν κατανοώ το λάθος στη λύση.
Η χρήση του εμβαδού (ολοκληρωματος)αξιοποιει τον μεταβλητό ρυθμό ροής του φορτίου.
Η λυση που παρέθεσα υπολογίζει την ποσότητα του φορτίου μέσω της συνέπειας που έχει για το πηνίο η ροή αυτή.Δηλαδη τη μεταφορά ενέργειας στο πηνίου.Το “πλεονεκτημα” εδώ είναι ότι ο υπολογισμός της μεταφερομενης ενέργειας ως ποσότητας μέσω της σχέσης που χρησιμοποιω είναι ανεξάρτητος από τον ρυθμό ροής του φορτίου οπότε δεν απαιτείται χρήση εμβαδού.
καλημέρα Παρμενίωνα η ένστασή μου δεν είναι στο αν είναι σωστό το αποτέλεσμα, βέβαια και σωστό είναι, αλλά στο αν είναι η άμεση, η “πρώτη τη τάξει” λύση και όχι μέσω… ως επιβεβαίωση και τσεκάρισμα του αποτελέσματος, ναι (ίσως ένα πιο κατανοητό παράδειγμα θα ήταν αντίστοιχα συμβολισμοί οι συνήθεις, δίδονται όσα χρειάζονται δίδεται η σχέση υ=2t να βρεθεί η μετατόπιση από …, μέχρι… άμεση λύση: διάγραμμα μέσω…: η κινητική ενέργεια στην αρχή είναι…, και στο τέλος είναι…, άρα η μεταβολή της είναι… από άλλο σημείο γνωρίζουμε ότι η δύναμη που δέχεται το σώμα είναι… άρα το έργο της F.x είναι όσο η ΔΚ, άρα x=… νομίζω ότι αυτή προσέγγιση είναι απάντηση στο ερώτημα: επιβεβαιώστε ότι…)
Kαλησπερα Παρμενίωνα,Βαγγελη και σε ολη την παρεα.Ηθελα να γραψω ενα μηχανικο αναλογο της ασκησης με την λυση του Παρμενιωνα αλλα ο Βαγγελης μου πηρε την μπουκια απο το στομα διοτι το εγραψε πρωτος.
Ενα σωμα κινειται ευθυγραμμα και εχει εξισωση ταχυτητας υ=2t. Nα βρεθει η μετατοπιση στα 2 πρωτα δευτερολεπτα.Λυση Παρμενιωνα: (ολες οι μοναδες στο SI)
1.Η κινητικη ενεργεια για t=2s ειναι K=1/2mυ^2=8m
2.Η δυναμη που ασκειται στο σωμα ειναι F=dp/dt=mdυ/dt=2m
3.Tο Eργο της σταθερης δυναμης ειναι επισης 8m λογω ΘΜΚΕ
4.W=Fx ή x=W/F=8m/2m=4
Kατα την γνωμη μου η μανoυβρα αυτη του Παρμενιωνα δεν ειναι λυση για να παρουσιαστει καπου,διοτι παει Καλαματα μεσω Τρικαλων,ομως εχει διδακτικη αξια διοτι μπορει ετσι ενας μαθητης να δει οτι αυτα που μαθαινει δενουν μεταξυ τους και οτι αυτη η εναλλακτικη διαδρομη μας λυνει επισης το προβλημα. Επισης στην λυση δεν πρεπει να χρησιμοποιησουμε τον συντελεστη αυτεπαγωγης L=0,5 διοτι δεν χρειαζεται και υποτιθεται οτι δεν μας δινεται..Η οριτζιναλε λυση με ενα τριγωνακι ειναι φυσικα πολυ προτιμοτερη συμφωνω με τον Βαγγελη απολυτως.Βαγγελη εγραψα πιο αναλυτικα αυτα που ειπες και εσυ στο σχολιο σου πριν απο μενα, γιατι ετσι που τα εγραψες μονο ο Χαραλαμπος Τραμπακουλας καταλαβε τι ηθελες να πεις και κανενας αλλος! 🙂
Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Συνάδελφοι καλημέρα.
Θέτω υπό την κρίση σας την παραπάνω διαδικασία υπολογισμού του ηλεκτρικού φορτίου, με την επιφύλαξη να έχει ηδη αυτή αναφερθεί από κάποιο συνάδελφο και αυτό να διελαθε την προσοχής μου
Μπράβο Παρμενίωνα. Πολύ καλή και πρωτότυπη λύση.
Μιχαηλ καλησπέρα.
Ευχαριστώ πολύ για τον σχολιασμό σου
Καλημέρα Παρμενίωνα.
Η ΗΕΔ από αυτεπαγωγή είναι σταθερή, έτσι η λύση βγαίνει σωστή.
Σε άλλη περίπτωση θέλει προσοχή τέτοια αντιμετώπιση.
Γιαννη καλησπέρα.
Σε ευχαριστώ πολύ.
Σίγουρα η διαδικασία μπορεί να εφαρμοστεί μόνο με την προϋπόθεση ότι η αυτεπαγωγικη ΗΕΔ είναι σταθερή.
Σε επίπεδο όμως λυκειου δεν θα μπορούσε η αυτεπαγωγικη ΗΕΔ να είναι μεταβλητή διότι στην περίπτωση αυτή θα ήταν αδύνατος ο υπολογισμός του ηλεκτρικού φορτίου μέσω εμβαδού.
Δεν θα ήταν πρωτοβάθμια η χρονική συνάρτηση της έντασης του ρεύματος.
Καλησπέρα Παρμενίωνα. Εξαιρετική προσέγγιση. Και μάλιστα στηριγμένη στον ορισμό ΗΕΔ, που υπάρχει στο βιβλίο της Β΄Γενικής.
Το ηλεκτρικό ρεύμα πρέπει να δώσει ενέργεια στo φορτίο q για να διέλθει μέσα από το πηνίο-αποδέκτη, ώστε VL = Εαυτ = W/q.
Τον ορισμό της διαφοράς δυναμικού τον διδάσκουμε στη Β΄τάξη. Μας δίνεις εδώ μια λύση, που αποδεικνύει στους διάφορους που βιάστηκαν να κατηγορήσουν και αυτό το ερώτημα ως εκτός ύλης, ότι παρα-ήταν εντός…
Μπράβο!
Άνδρεα σε ευχαριστώ πολύ για τον σχολιασμό σου
Καλησπέρα Παρμενίων.
Χαίρομαι που σε βλέπω στο χώρο, μετά απο καιρό.
Η λύση είναι σωστή, αλλά προϋποθέτει σταθερή ΗΕΔ, όπως έγραψε και ο Γιάννης.
Θα έλεγα ότι είναι μια ειδική λύση.
Διονύση καλησπέρα.Σε ευχαριστώ πολύ.
Η διαδικασία υπολογισμού που παρέθεσα
είναι όντως μια ειδική λύση εφόσον μπορεί να εφαρμοστεί υπό προυποθεσεις
και αφού habemus pappam=έχουμε Πρωθυπουργό, σήμερα,
άρα λήξις της επιφυλακής, λέω εγώ τώρα,
κάποιοι τελειώσαμε Κλασσικό Σχολείο, μάλιστα, και μας σημάδεψε κιόλας,
δεν συμφωνώ Παρμενίωνα με τη λύση σου,
ίσως διότι όταν γερνάς, όλο διαφωνίες είσαι,
αλλά και διότι, κατά την άποψή μου,
η σωστή απάντηση είναι μόνο μέσω του διαγράμματος, τελεία
διότι η ένταση ρεύματος έχει “μάνα” το φορτίο που περνάει,
έχω γράψει και πολλές ενστάσεις για το ρήμα περνάει,
το αν κάποια ενέργεια θα ήταν ίση με…, είναι άλλο θέμα,
προφανώς γνωρίζω τα σχετικά στο βιβλίο της Β Γενικής,
αν δεν το γνωρίζεις ήμουν μέλος της συγγραφικής του ομάδας,
αλλά όχι, δεν συμφωνώ
η πολύ καλή σου προσέγγιση θα ήταν αποδεκτή αν το ερώτημα ήταν
επιβεβαιώστε ότι, επαληθεύσατε ότι, δείξατε ότι,
όχι υπολογίστε
ε, και;
θα πεις, και δικαίως
Βαγγέλη καλημέρα
Φυσικά και γνωρίζω τη συμμετοχή σου στη συγγραφική ομάδα και λαμβάνω σοβαρά υπόψιν τη παρατήρηση σου. Απλώς καθαρά ποσοτικά δεν κατανοώ το λάθος στη λύση.
Η χρήση του εμβαδού (ολοκληρωματος)αξιοποιει τον μεταβλητό ρυθμό ροής του φορτίου.
Η λυση που παρέθεσα υπολογίζει την ποσότητα του φορτίου μέσω της συνέπειας που έχει για το πηνίο η ροή αυτή.Δηλαδη τη μεταφορά ενέργειας στο πηνίου.Το “πλεονεκτημα” εδώ είναι ότι ο υπολογισμός της μεταφερομενης ενέργειας ως ποσότητας μέσω της σχέσης που χρησιμοποιω είναι ανεξάρτητος από τον ρυθμό ροής του φορτίου οπότε δεν απαιτείται χρήση εμβαδού.
καλημέρα Παρμενίωνα
η ένστασή μου δεν είναι στο αν είναι σωστό το αποτέλεσμα,
βέβαια και σωστό είναι,
αλλά στο αν είναι η άμεση, η “πρώτη τη τάξει” λύση και όχι μέσω…
ως επιβεβαίωση και τσεκάρισμα του αποτελέσματος, ναι
(ίσως ένα πιο κατανοητό παράδειγμα θα ήταν αντίστοιχα
συμβολισμοί οι συνήθεις, δίδονται όσα χρειάζονται
δίδεται η σχέση υ=2t
να βρεθεί η μετατόπιση από …, μέχρι…
άμεση λύση: διάγραμμα
μέσω…: η κινητική ενέργεια στην αρχή είναι…, και στο τέλος είναι…, άρα η μεταβολή της είναι…
από άλλο σημείο γνωρίζουμε ότι η δύναμη που δέχεται το σώμα είναι…
άρα το έργο της F.x είναι όσο η ΔΚ, άρα x=…
νομίζω ότι αυτή προσέγγιση είναι απάντηση στο ερώτημα: επιβεβαιώστε ότι…)
Οκ Βαγγέλη .κατανοητή η επισήμανση σου.
Kαλησπερα Παρμενίωνα,Βαγγελη και σε ολη την παρεα.Ηθελα να γραψω ενα μηχανικο αναλογο της ασκησης με την λυση του Παρμενιωνα αλλα ο Βαγγελης μου πηρε την μπουκια απο το στομα διοτι το εγραψε πρωτος.
Ενα σωμα κινειται ευθυγραμμα και εχει εξισωση ταχυτητας υ=2t. Nα βρεθει η μετατοπιση στα 2 πρωτα δευτερολεπτα.Λυση Παρμενιωνα: (ολες οι μοναδες στο SI)
1.Η κινητικη ενεργεια για t=2s ειναι K=1/2mυ^2=8m
2.Η δυναμη που ασκειται στο σωμα ειναι F=dp/dt=mdυ/dt=2m
3.Tο Eργο της σταθερης δυναμης ειναι επισης 8m λογω ΘΜΚΕ
4.W=Fx ή x=W/F=8m/2m=4
Kατα την γνωμη μου η μανoυβρα αυτη του Παρμενιωνα δεν ειναι λυση για να παρουσιαστει καπου,διοτι παει Καλαματα μεσω Τρικαλων,ομως εχει διδακτικη αξια διοτι μπορει ετσι ενας μαθητης να δει οτι αυτα που μαθαινει δενουν μεταξυ τους και οτι αυτη η εναλλακτικη διαδρομη μας λυνει επισης το προβλημα. Επισης στην λυση δεν πρεπει να χρησιμοποιησουμε τον συντελεστη αυτεπαγωγης L=0,5 διοτι δεν χρειαζεται και υποτιθεται οτι δεν μας δινεται..Η οριτζιναλε λυση με ενα τριγωνακι ειναι φυσικα πολυ προτιμοτερη συμφωνω με τον Βαγγελη απολυτως.Βαγγελη εγραψα πιο αναλυτικα αυτα που ειπες και εσυ στο σχολιο σου πριν απο μενα, γιατι ετσι που τα εγραψες μονο ο Χαραλαμπος Τραμπακουλας καταλαβε τι ηθελες να πεις και κανενας αλλος! 🙂