Εδώ Γιάννη να προσθέσουμε πως οι τελειόφοιτοι που διδάσκονται την Αρχή της Απροσδιοριστίας δεν διδάσκονται σύνθεση ταλαντώσεων με αποτέλεσμα το σχήμα στο οποίο παραπέμπεις να μην γίνεται απόλυτα αντιληπτό παρά μόνο ως
“Πίστευε και μη ερεύνα”
Κατά τα άλλα, μετράμε η απόσταση Δχ σε τί μήκος αντιστοιχεί, κάνουμε τη διαίρεση
και εμείς θεωρούμε ότι εξετάσαμε κάτι τόσο σημαντικό….
Το βιβλίο Θοδωρή γράφτηκε με κάποιες προϋποθέσεις.
Θεώρησαν (Ντόπλερ) ότι είναι γνωστή η σχετική ταχύτητα αλλά αυτή δεν διδάχτηκε μια και άλλαξε το βιβλίο της Α΄ Λυκείου. Παράπονο ενός των συγγραφέων σε ημερίδα.
Ότι γνωρίζουν το διακρότημα μια και δεν τους πέρασε απ’ το μυαλό ότι θα καταργηθεί.
Ότι γνωρίζουν το σύμβολο της παραγώγου (Εξίσωση Σρέντιγκερ) μια και η παράγωγος διδασκόταν ακόμα και στη Γενική Παιδεία.
Μήπως θεώρησαν ότι διδάσκονται οι μιγαδικοί; (μέτρο τετραγώνου κυματοσυνάρτησης).
Μετά από τέτοιες αστοχίες (ερασιτεχνιλίκια στην ουσία) απορώ πως μιλάνε για αξιολόγηση και πως κουνάνε το χέρι σε συναδέλφους σήμερα.
Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Έχεις δίκιο Γιάννη ως προς το πρώτο ερώτημα μου γιατί το ρωτάει ευθέως. Κάτι διαφορετικό είχα υπόψη μου και δεν ξαναείδα την εκφώνηση. Ως προς τα υπόλοιπα οι θέσεις μου παραμένουν όπως εκτέθηκαν. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον το νέο βιβλίο του Σ. Τραχανά για τη κβαντομηχανική στο λύκειο. Αυτό θα βοηθήσει να μπουν στη σωστή τους βάση τα θέματα της κβαντομηχανικής που μας απασχολούν.Και αυτό είναι το σημαντικότερο, όχι μια άσκηση. Σε καμμία περίπτωση όμως δεν αποδίδω ιδιοτέλεια στον ή στους συναδέλφους μας που σκέφτηκαν αυτό το θέμα. Πως μπορώ να το κάνω αυτό από τη στιγμή που δεν τους γνωρίζω; Χωρίς να έχω κανένα τέτοιο στοιχείο; Ακόμη και αν κάνουν κάπου λάθος. Ανθρώπινο είναι. Στο πνεύμα του βιβλίου και των μαθημάτων Τραχανά θεωρώ είναι και μια αναφορά στην Αρχή της Αβεβαιότητας που υπάρχει στη περσινή δημοσίευση μου “Κβαντομηχανική – θέμα Β”. Εκεί θα μπορούσε να προστεθεί το ερώτημα που θίγεται στις παρατηρήσεις: Για το αν η σχέση στην οποία καταλήξαμε είναι ή όχι σε συμφωνία με την Αρχή της Αβεβαιότητας και γιατί. Και τώρα ανάπαυλα για τις γιορτινες μέρες. Και πάλι χρόνια πολλά!
Καλημέρα Γιώργο.
Φυσικά ούτε εγώ αποδίδω ιδιοτέλεια σε συντάκτες ασκήσεων. Κρίνουμε ασκήσεις και τις βρίσκουμε καλόγουστες ή όχι, υπερπαραγωγές, καλές ή όχι ως θέματα Εξετάσεων.
Κάποιες φορές έχουμε την τάση να φορτώνουμε ασκήσεις ένα θέμα που στο Λύκειο παρουσιάζεται εγκυκλοπαιδικά. Τότε το κακό γούστο και η υπερβολή καραδοκούν και εμφανίζονται.
Το βιβλίο Β΄ Λυκείου του Μάζη περιείχε φωτοηλεκτρικό, τρίοδο λυχνία, ομιλούντα κινηματογράφο και πολλά άλλα. Εγκυκλοπαιδικά παρουσιάζονταν όλα αυτά και δεν ψάχναμε να τα γεμίσουμε με ασκήσεις. Οι ασκήσεις στήνονταν σε άλλα θέματα.
Έχω αφήσει Γιάννη πίσω μου το παρελθόν και στο εξής θα συζητώ στο φόρουμ μόνο με επιχειρήματα από την επιστήμη μας και το ορθό λόγο. Θα σέβομαι και δεν θα απαξιώνω, δεν θα ειρωνεύομαι κανένα συνομιλητή. Θα προσέχω πολύ την κάθε λέξη που χρησιμοποιώ ώστε να να μη θίγει και να μην υποτιμα να μην απαξιώνει και προσβάλλει οποιονδήποτε. Εφόσον κάνω λάθη, δεν θα είμαι καταπέλτης απέναντι στα λάθη των άλλων αλλά θα δείχνω κατανόηση. Και πάλι καλές γιορτές.
Εδώ Γιάννη να προσθέσουμε πως οι τελειόφοιτοι που διδάσκονται την Αρχή της Απροσδιοριστίας δεν διδάσκονται σύνθεση ταλαντώσεων με αποτέλεσμα το σχήμα στο οποίο παραπέμπεις να μην γίνεται απόλυτα αντιληπτό παρά μόνο ως
“Πίστευε και μη ερεύνα”
Κατά τα άλλα, μετράμε η απόσταση Δχ σε τί μήκος αντιστοιχεί, κάνουμε τη διαίρεση
και εμείς θεωρούμε ότι εξετάσαμε κάτι τόσο σημαντικό….
Το βιβλίο Θοδωρή γράφτηκε με κάποιες προϋποθέσεις.
Θεώρησαν (Ντόπλερ) ότι είναι γνωστή η σχετική ταχύτητα αλλά αυτή δεν διδάχτηκε μια και άλλαξε το βιβλίο της Α΄ Λυκείου. Παράπονο ενός των συγγραφέων σε ημερίδα.
Ότι γνωρίζουν το διακρότημα μια και δεν τους πέρασε απ’ το μυαλό ότι θα καταργηθεί.
Ότι γνωρίζουν το σύμβολο της παραγώγου (Εξίσωση Σρέντιγκερ) μια και η παράγωγος διδασκόταν ακόμα και στη Γενική Παιδεία.
Μήπως θεώρησαν ότι διδάσκονται οι μιγαδικοί; (μέτρο τετραγώνου κυματοσυνάρτησης).
Μετά από τέτοιες αστοχίες (ερασιτεχνιλίκια στην ουσία) απορώ πως μιλάνε για αξιολόγηση και πως κουνάνε το χέρι σε συναδέλφους σήμερα.
Έχεις δίκιο Γιάννη ως προς το πρώτο ερώτημα μου γιατί το ρωτάει ευθέως. Κάτι διαφορετικό είχα υπόψη μου και δεν ξαναείδα την εκφώνηση. Ως προς τα υπόλοιπα οι θέσεις μου παραμένουν όπως εκτέθηκαν. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον το νέο βιβλίο του Σ. Τραχανά για τη κβαντομηχανική στο λύκειο. Αυτό θα βοηθήσει να μπουν στη σωστή τους βάση τα θέματα της κβαντομηχανικής που μας απασχολούν.Και αυτό είναι το σημαντικότερο, όχι μια άσκηση. Σε καμμία περίπτωση όμως δεν αποδίδω ιδιοτέλεια στον ή στους συναδέλφους μας που σκέφτηκαν αυτό το θέμα. Πως μπορώ να το κάνω αυτό από τη στιγμή που δεν τους γνωρίζω; Χωρίς να έχω κανένα τέτοιο στοιχείο; Ακόμη και αν κάνουν κάπου λάθος. Ανθρώπινο είναι. Στο πνεύμα του βιβλίου και των μαθημάτων Τραχανά θεωρώ είναι και μια αναφορά στην Αρχή της Αβεβαιότητας που υπάρχει στη περσινή δημοσίευση μου “Κβαντομηχανική – θέμα Β”. Εκεί θα μπορούσε να προστεθεί το ερώτημα που θίγεται στις παρατηρήσεις: Για το αν η σχέση στην οποία καταλήξαμε είναι ή όχι σε συμφωνία με την Αρχή της Αβεβαιότητας και γιατί. Και τώρα ανάπαυλα για τις γιορτινες μέρες. Και πάλι χρόνια πολλά!
Καλημέρα Γιώργο.
Φυσικά ούτε εγώ αποδίδω ιδιοτέλεια σε συντάκτες ασκήσεων. Κρίνουμε ασκήσεις και τις βρίσκουμε καλόγουστες ή όχι, υπερπαραγωγές, καλές ή όχι ως θέματα Εξετάσεων.
Κάποιες φορές έχουμε την τάση να φορτώνουμε ασκήσεις ένα θέμα που στο Λύκειο παρουσιάζεται εγκυκλοπαιδικά. Τότε το κακό γούστο και η υπερβολή καραδοκούν και εμφανίζονται.
Το βιβλίο Β΄ Λυκείου του Μάζη περιείχε φωτοηλεκτρικό, τρίοδο λυχνία, ομιλούντα κινηματογράφο και πολλά άλλα. Εγκυκλοπαιδικά παρουσιάζονταν όλα αυτά και δεν ψάχναμε να τα γεμίσουμε με ασκήσεις. Οι ασκήσεις στήνονταν σε άλλα θέματα.
Έχω αφήσει Γιάννη πίσω μου το παρελθόν και στο εξής θα συζητώ στο φόρουμ μόνο με επιχειρήματα από την επιστήμη μας και το ορθό λόγο. Θα σέβομαι και δεν θα απαξιώνω, δεν θα ειρωνεύομαι κανένα συνομιλητή. Θα προσέχω πολύ την κάθε λέξη που χρησιμοποιώ ώστε να να μη θίγει και να μην υποτιμα να μην απαξιώνει και προσβάλλει οποιονδήποτε. Εφόσον κάνω λάθη, δεν θα είμαι καταπέλτης απέναντι στα λάθη των άλλων αλλά θα δείχνω κατανόηση. Και πάλι καλές γιορτές.
Γιώργο όταν χαρακτηρίζουμε θέματα ως κακόγουστα δεν ειρωνευόμαστε κάποιον.
Χρόνια Πολλά.