
Σε αερομαχίες τα καταδιωκτικά επιτίθενται στα βομβαρδιστικά συνήθως από πίσω.
Δοκιμάστηκε η τοποθέτηση πυραύλων στο πίσω μέρος του βομβαρδιστικού ώστε εκτοξευόμενοι προς τα πίσω να πλήξουν το καταδιωκτικό.
Στις δοκιμές όμως παρατηρήθηκε ότι ο πύραυλος έκανε αναστροφή και χτυπούσε το βομβαρδιστικό. Ευτυχώς στις δοκιμές οι πύραυλοι δεν είχαν εκρηκτικά.
Γιατί συνέβαινε αυτό;
(Από το “Το κοτόπουλο από το Μινσκ”)
 
 by
by 
Προσωπική μου γνώμη είναι ότι δεν είναι τοσο απλοικό.Σιγουρα είχαν και άλλα συστηματα που δεν λειτούργησαν σωστα. Μονο που δεν θα τα μάθουμε ποτέ λόγω τ0υ “ομερτα” στη Σοβ . Ενωση τότε.
Γιατι μιλάμε για μικρή σχετική ταχύτητα ως προς το αεροπλάνο αφου
υσχ=υ αεροπλάνου+ υ πυραύλου;
Γιώργο μάλλον ήταν τα πρώτα πειράματα.
Πύραυλοι χωρίς συστήματα αυτοματισμού. Τα συστήματα αυτοματισμού θα απαιτούσαν κάτι παραπάνω από τις διαθέσιμες τότε λυχνίες. Το πρώτο τρανζίστορ φτιάχτηκε το 1954.
Εκτός αν μιλάμε για την απόλυτη διαφορά ταχυτητων πυραυλου και αεροπλάνου.
Για το αλλο που λες Γιαννη ίσως με τις λυχνίες να μην μπορούσαν να οργανώσουν κατι αξιόλογο.
Εχει μικρη σχετικη ταχυτητα διοτι ως προς το αεροπλανο ο πυραυλος κανει κινηση επιταχυνομενη χωρις αρχικη ταχυτητα.
Ο πύραυλος (σε αντίθεση με μια σφαίρα) δεν αποκτά ακαριαία την μέγιστη ταχύτητά του. Δέχεται προωστική δύναμη ανάλογη του ρυθμού εκτόξευσης καυσαερίων.
Η δύναμη αυτή είναι μεγάλη αλλά απαιτείται κάποιος χρόνος για να αποκτήσει τη μέγιστη ταχύτητα. Έτσι μέχρι να αναστραφεί έχει μικρή σχετική (ως προς το αεροπλάνο) ταχύτητα. Δηλαδή κινείται προς την ίδια κατεύθυνση με το αεροπλάνο αλλά με τα φτερά προς τη μεριά της κίνησης. Αναστρέφεται.
Τα καυσαέρια συνεχίζουν να εκτοξεύονται και καταδιώκει το αεροπλάνο.
Μεγαλώνει η ταχύτητά του και το χτυπά.
Καλό απόγευμα παιδιά.
Επειδή αυτές τις μέρες, δοκιμάζω το GPT, μου απάντησε:
“Οι πύραυλοι τοποθετήθηκαν στην ουρά του αεροσκάφους και εκτοξεύονταν προς τα πίσω. Αλλά τα γυροσκοπικά τους όργανα θεωρούσαν ως “προς τα εμπρός” την κατεύθυνση που είχε ο πύραυλος όταν ήταν τοποθετημένος ακόμα στο αεροσκάφος — δηλαδή προς τα εμπρός του αεροσκάφους, όχι προς τα πίσω.
Οπότε, όταν ο πύραυλος εκτοξευόταν προς τα πίσω, το γυροσκόπιο “νόμιζε” ότι κινείται με την ουρά μπροστά, άρα… προσπαθούσε να στρίψει για να ευθυγραμμιστεί με τη λάθος “μπροστά”, κάνοντας αναστροφή 180° και επιστρέφοντας προς το αεροσκάφος.”
Νομίζω ότι έχει λογική.
Ο πύραυλος δεν είναι βλήμα, προωθείται με καύσιμα.
Άρα πρέπει να έχει ένα σύστημα σταθερής; πορείας. Και ένα γυροσκοπικό σύστημα, μου ακούγεται βολικό…
Γειά σου Διονύση. Ακούγεται πολύ πειστικό.
Γεια σου Γιώργο.
Καλησπέρα παιδιά.
Κάτι δεν μου αρέσει στην απάντηση της ΤΝ.
Τα γυροσκόπια δούλευαν από τη στιγμή της φόρτωσης του πυραύλου;
Αν ναι, το αεροπλάνο μετά την απογείωση μπορεί να έστριβε κατά 90 μοίρες. Ι πύραυλος θα μπερδευόταν και θα έστριβε κατά 90 μοίρες;
“Τα γυροσκόπια δούλευαν από τη στιγμή της φόρτωσης του πυραύλου;”
Γιάννη γιατί να μην τέθηκαν σε περιστροφή αυτόματα τη στιγμή της εκτόξευσης, οπότε “κράτησαν” την κατεύθυνση και το “μπροστά” εκείνης της στιγμής;
Ανίχνευσαν δηλαδή τη φορά της κίνησης;
Δεν είναι λογικό να ρυθμίζονται τα γυροσκόπια έτσι ώστε η στροφορμή τους να κατευθύνεται στη μύτη;
Μήπως η ΤΝ έψαξε για Russian missile U turn και βρήκε πληροφορίες για πιο πρόσφατη περίπτωση:
Να συνεχίσω Γιάννη λίγο τη σκέψη μου.
Λίγο μετά την εκτόξευση ο πύραυλος έχει ταχύτητα π.χ. 300km/h ως προς το αεροπλάνο το οποίο έστω ότι έχει ταχύτητα 700km/h.
Αλλά τότε ο πύραυλος έχει ως προς ακίνητο παρατηρητή ταχύτητα 400km/h ίδιας κατεύθυνσης με την ταχύτητα του αεροπλάνου.
Αν τότε λοιπόν το γυροσκοπικό σύστημα λειτουργεί, θα κρατάει από κει και πέρα αυτην την κατεύθυνση (την κατεύθυνση της ταχύτητας του αεροπλάνου) ως κατεύθυνση προς τα εμπρός…
Διονύση το βιβλίο μιλάει για άμεση αναστροφή.

Η σχετική ταχύτητα δεν μπορεί να είναι 300km/h.
Πέρα από αυτά:
Σχεδιάζω ένα υποτυπώδες γυροσκόπιο. Το κόκκινο διάνυσμα είναι η στροφορμή του.
Γιατί να αλλάξει με την εκτόξευση;
Τι σχέση έχει η ταχύτητα του αεροπλάνου (και του πυραύλου πριν εκτοξευθεί) με τη φορά της στροφορμής;
Και αν η στροφορμή του γυροσκοπίου είναι αντίθετης αυτής που σχεδίασες Γιάννη, αφού καθορίζεται από την φορά της ταχύτητας του αεροπλάνου (η ταχύτητά του δείχνει το “εμπρός”…;