
Μια φουσκωτή βάρκα κινείται από το ρεύμα του ποταμού ακόμα και αν δεν τραβάνε κουπί.
Έχει παρατηρηθεί ότι μια φορτωμένη βάρκα κινείται ταχύτερα από μία λιγότερο φορτωμένη.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Από το physical paradoxes and sophisms (V.N. Lange).
 
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…

Μια φουσκωτή βάρκα κινείται από το ρεύμα του ποταμού ακόμα και αν δεν τραβάνε κουπί.
Έχει παρατηρηθεί ότι μια φορτωμένη βάρκα κινείται ταχύτερα από μία λιγότερο φορτωμένη.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Από το physical paradoxes and sophisms (V.N. Lange).
 
Καλημέρα Γιάννη. Μήπως επειδή βυθίζεται περισσότερο και το ρεύμα του ποταμού “βρισκει”μεγαλυτερη επιφάνεια να ωθήσει; Επίσης δεν θα έχει μεγαλύτερη αδράνεια ωστε να αντιστέκεται περισότερο στις αντίθετες δυνάμεις ;
Σε μια αδεια βάρκα βλεπουμε ότι εύκολα ανασηκώνεται όταν βρεί εμπόδιο .Αρα είναι και πιο σταθερή.
Γιώργο αυτή ήταν και η δική μου σκέψη.
Η απάντηση του βιβλίου με εξέπληξε και διαφώνησα αρχικά μ’ αυτήν.
Όμως σε σημειώσεις του Πολυτεχνείου είδα ότι κακώς διαφώνησα.
Θα περιμένω κάπως και άλλους φίλους πριν παραθέσω τη λύση του βιβλίου και το δημοσίευμα του Πολυτεχνείου..
Μια σκεψη σε αυτά που είπα πριν:
Τα μορια του νερου έχουν ίδια ορμη και στις δυο περιπτωσεις (ελαφρυ φορτίο ή οχι) και επιβραδυνονται ομοια και στις δυο περιπτώσεις . Αρα ασκουν ίδια δυναμη. Αρα η πίεση είναι μικρότερη στην μεγαλύτερη επιφάνεια . Λογω μπερνούλι τα μορια που σπροχνουν τη βάρκα εχουν μεγαλύτερη ταχύτητα όταν η πίεση είναι μικρότερη.
Γιώργο η απάντηση του βιβλίου:

Διαφώνησα αρχικά και έψαξα για την κατανομή ταχυτήτων.
Από σημειώσεις του Πολυτεχνείου:
Στη σελίδα 31.
Καλησπέρα
Μια θεωρία.
Η περισσότερο βυθισμένη στο ίδιο χρονικό διάστημα δέχεται μεγαλύτερη μάζα νερού.
Τμήμα αυτής της μάζας ανακρούεται από τη βάρκα. Μέρος από το υπόλοιπο τμήμα του νερου λόγω του σχήματος V της βάρκας κινείται πλάγια προς τα κάτω επιβραδυνόμενο. Επομένως η βάρκα δέχεται μεγαλύτερη δύναμη λόγω ανάκρουσης μεγαλύτερης μάζας υγρού σε σχεση με την λιγότερο βυθισμένη αλλά και μια επιπλέον δύναμη λόγω της πλάγιας βύθισης της επιβραδυνόμενης μάζας νερού η οποία πλάγια δύναμη που ασκείται στην περισσότερο βυθισμένη βαρκα εχει μια οριζόντια συνιστώσα μεγαλύτερη και κάνει μια επιπλέον διαφορά.
Γιαννη γράφαμε μαζί.
Αυτό με την κατανομή των ταχυτήτων το σκέφτηκα αλλά ξεκινούσα με μεγαλύτερη ταχύτητα από την επιφάνεια η οποία ελαττωνόταν με το βάθος και ήταν εις βάρος της θεωρίας μου. Οπότε θεώρησα σταθερή κατανομή ταχυτήτων.
Αναμένουμε λοιπόν στη πορεία των χρόνων να αποδειχθεί ποια θεωρία εξηγεί πιο ικανοποιητικά το φαινόμενο….
Καλησπέρα Γιώργο.
Αυτό σκέφτηκε και ο Γιώργος αλλά και εγώ όταν διάβασα το ερώτημα.
Όταν κοίταξα την απάντηση είδα αυτό που παρέθεσα.
Η κατανομή ταχυτήτων που προτείνει επιβεβαιώνεται.
Δεν ξέρω αν συνηγορούν και οι δύο παράγοντες.
Για δεύτερη φορά γράφαμε μαζί.