
Ο Άγιος Γεώργιος γεννήθηκε το 280 μ.Χ. στην Καππαδοκία την εποχή του Διοκλητιανού (242/245 – 311/312). Ήταν γιός Έλληνα στρατηλάτη της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Έμεινε ορφανός μικρός και μετοίκησε στην πατρίδα της μητέρας του, την Παλαιστίνη. Ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση έγινε κι’ αυτός ρωμαίος αξιωματικός. Μαρτύρησε κατά τις διώξεις του Διοκλητιανού εναντίον των χριστιανών το 303 μ.Χ.
Πρώτα πεζικάριος
Μεταξύ 4ου και 9ου αιώνα ο Άγιος Γεώργιος απεικονίζεται πεζός, με στρατιωτική ενδυμασία και ακόντιο ή ως νεαρός μάρτυρας που κρατά σταυρό.
Ψηφιδωτό του 6ου αιώνα από τη Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Σινά, όπου ο Άγιος ντυμένος με λευκό χιτώνα, κρατά σταυρό ως σύμβολο του μαρτυρίου. Με κόκκινο χιτώνα ο Άγιος Θεόδωρος.
Από τον 9ο αιώνα, κυρίως στη Βυζαντινή Ανατολή, αρχίζει να απεικονίζεται έφιππος. Το γνωστό μοτίβο με τον δράκο εμφανίζεται από τον 10ο αιώνα σε τοιχογραφίες στην Καππαδοκία και σε ψηφιδωτά στην Παλαιστίνη και τη Μικρά Ασία.
Μέχρι τον 13ο αιώνα συνυπάρχουν οι δύο απεικονίσεις, πεζικάριος και καβαλάρης. Αυτή την περίοδο εμφανίζεται στην ιστόρηση και ο δράκος.
Τους επόμενους αιώνες καβαλάρης
Απ’ τον 14ο αιώνα κυριαρχεί ο Αϊ Γιώργης καβαλάρης, με ή χωρίς δράκο στις αναπαραστάσεις του.
Ο Άγιος Γεώργιος καβαλάρης σκοτώνει το δράκο (Μουσείο Μπενάκη). Τον ιστορεί ο κρητικός ζωγράφος Άγγελος Ακοτάντος, πρόδρομος του συμπατριώτη του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου – Ενετοκρατία, 15ος αιώνας
Αυτή η εικονογραφία που παραπέμπει σε αρχαίους δρακοκτόνους ιππείς μεταφέρεται στη Δύση, κυρίως μετά τον 11ο αιώνα, πιθανόν μέσω των Σταυροφοριών.
Η αναμέτρηση του Βελλεροφόντη με τη Χίμαιρα. Εικάζεται ως το ενδεχόμενο πρότυπο των αναπαραστάσεων του ιππέα δρακοκτόνου Αγίου Γεωργίου. Ερυθρόμορφη παράσταση 4ου αιώνα π.Χ. , Τάραντας, Νότια Ιταλία
Η “εκχριστιανισμένη” εικονογραφία του καβαλάρη μπορεί να ανιχνευθεί στις Καππαδοκικές σπηλαιοεκκλησίες του Γκόρεμε, όπου τοιχογραφίες γύρω στον 10ο αιώνα δείχνουν στρατιωτικούς αγίους έφιππους να αντιμετωπίζουν φίδια με ένα, δύο ή τρία κεφάλια. Αυτά τα τέρατα εκπροσωπούν το «κακό».
Εικονογράφηση των Αγίων Γεωργίου και Θεοδώρου απ’ το Γκόρεμε της Καππαδοκίας, μεταξύ 9ου και 11ου αιώνα
Στη Δυτική Ευρώπη γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής από τον 12ο αιώνα και μετά, με σημαντική εξάπλωση σε περιοχές όπως η Αγγλία, όπου από τον 15ο αιώνα εξελίχθηκε ως ο εθνικός άγιος της χώρας.
Η σημαία με τον ερυθρό σταυρό σε λευκό φόντο, γνωστή ως ο «Σταυρός του Αγίου Γεωργίου» υιοθετείται, ιδίως σε στρατιωτικά πλαίσια.
Η σημαία του Αγίου Γεωργίου σε μια απ’ τις σύγχρονες προσομοιώσεις του πολέμου. Αυτού που συντελείται στα ποδοσφαιρικά γήπεδα
Οι χιαστοί σταυροί στην επίσημη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου ενσωματώνουν τον σκωτσέζικο σταυρό του Άγιου Ανδρέα (λευκό χιαστό σε μπλε φόντο) και τον ιρλανδικό του Αγίου Πατρικίου (κόκκινο χιαστό σε λευκό φόντο).
Ο Άγιος Γεώργιος έγινε το ιδανικό πρότυπο ιππότη-προστάτη της Αγγλίας. Ως έφιππος στρατιωτικός άγιος ακολουθούσε τη ιπποτική και πολεμική κουλτούρα του Μεσαίωνα, έχοντας αποκτήσει πανευρωπαϊκή φήμη με τις Σταυροφορίες. Η εικόνα του να νικά τον δράκο, σώζοντας την βασιλοπούλα συμβόλιζε την πάλη του καλού ενάντια στο κακό, εμπνέοντας τα χριστιανικά βασίλεια.
Παραλλαγές στο μύθο του πολεμιστή
Αφίσα που καλούσε σε επιστράτευση πολίτες της Βρετανικής Αυτοκρατορίας στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο – «η Βρετανία σε χρειάζεται άμεσα!»
Άλλη μια πολεμική αφίσα που εικονίζει τον Άγιο Γεώργιο να προστατεύει τους βρετανούς στρατιώτες που δοκιμάζονταν στα χαρακώματα του Πρώτου Παγκοσμίου, έργο του δημοφιλούς στην εποχή του εικονογράφου John Hassall (1868 – 1948).
Μια απ’ αυτές τις παραλλαγές φιλοτεχνεί ο πάντα σαρκαστικός Ουίνστον Τσόρτσιλ, σε εκλογική του ομιλία του στις 29 Απριλίου 1933. Στόχος του ήταν η αδικαιολόγητη υποτίμηση του επικείμενου εθνικού κινδύνου που θεώρησε ότι προωθούσαν ορισμένοι διανοούμενοι και πολιτικοί αυτής της περιόδου, ενώ ο Χίτλερ εδραιωνόταν στην Γερμανία (St. George and the Dragon).
Σύμφωνα με τον Τσόρτσιλ, αν ο θρύλος επαναλαμβανόταν στις μέρες του 1933, ο Άγιος Γεώργιος θα έφτανε στην Καππαδοκία συνοδευόμενος όχι από άλογο, αλλά από μια γραμματεία, και θα ήταν οπλισμένος όχι με λόγχη, αλλά με ευέλικτες διαπραγματευτικές προτάσεις. Θα πρότεινε μια συνδιάσκεψη στρογγυλής τραπέζης με τον δράκο, θα έκανε εμπορική συμφωνία μαζί του και θα του δάνειζε χρήματα από τους φορολογούμενους της Καππαδοκίας. Η απελευθέρωση της κόρης θα παραπεμπόταν στη Γενεύη, ενώ ο δράκος στο μεταξύ θα διατηρούσε όλα του τα δικαιώματα.
Τελικά, ο Άγιος Γεώργιος θα φωτογραφιζόταν με τον δράκο και την βασιλοπούλα.
Απεικόνιση της σαρκαστικής αφήγησης του Τσόρτσιλ – δικιά μου παραγγελία στο ChatGPT
Μια γελοιογραφία του Ernest H. Shepard, την δύσκολη για την εξέλιξη του Β Παγκόσμιου Πόλεμου 1η Ιανουαρίου 1941, προάγει σε δρακοκτόνο τον ίδιο τον Τσόρτσιλ.
Υπότιτλος: «τελειώσαμε μ’ αυτόν, πάμε για τον επόμενο»
Παραλλαγές στο δημοτικό τραγούδι
Ο Άγιος Γεώργιος είναι ο πρωτάγιος μετά την Παναγία σ’ Ανατολή και Δύση. Είναι ο άγιος πολεμιστής, ο άγιος θεραπευτής, ο άγιος γεωργός. Έτσι είναι εκείνος που θα δεχτεί το λαϊκό ανάθεμα όταν συντελούνται ιδεολογικές μετατοπίσεις απ’ το κυρίαρχο πρότυπο.
Ο πατέρας της Ελληνικής Λαογραφίας Νικόλαος Πολίτης (1858 – 1921), ανθολογεί το επόμενο δημοτικό τραγούδι που αναφέρεται στην ανδρειωμένη λυγερή κόρη, την μάνα του Διγενή Ακρίτα ενώ καταφεύγει στον Άι Γιώργη κυνηγημένη από τους Σαρακηνούς.
Ο Άγιος φαίνεται να διευκολύνει τις επιθυμίες του Σαρακηνού.
Οι λέξεις που με δυσκόλεψαν ήταν, ο φάρος/ το φαρί – το άλογο, το καλλίγωμα – το πετάλωμα και τα φτερνιστήρια – τα σπιρούνια
Κάπου πόλεμος γίνεται ‘ς Ανατολή και Δύση,
και τό μαθε μια λυγερή και πάει να πολεμήση.
Αντρίκια ντύθη κι’ άλλαξε και πέρνει τάρματά της.
Φίδια στρώνει το φάρο της κι’ όχιαίς τον καλλιγώνει,
και τους αστρίταις τους κακούς τους βάνει φτερνιστήρια,
Φτερνιά δίνει του μαύρου της, πάει σαράντα μίλια,
κι’ άλλη ματαδευτέρωσε ‘ς τον πόλεμον εμπήκε.
‘Σ τά μπα της στράταις έκανε, ‘ς τά βγα της μονοπάτια,
‘ς τάλλο της στριφογύρισμα, έσπασε το λουρί της,
φανήκαν τα χρυσόμηλα, τα λινοσκεπασμένα.
Σαρακηνός την αγνατά ναπό ψηλή ραχούλα.
“Παιδιά, και μη δειλιάσετε, παιδιά, μη φοβηθήτε.
Γυναίκειος ειν’ ο πόλεμος, νυφαδιακός ο κούρσος!”
Κ’ η λυγερή όντας τ’ άκουσε ‘ς τον Άη Γιώργη τρέχει.
“Αφέντη μου άη Γιώργη μου, χώσε με το κοράσιο,
να κάμω τά μπα σου χρυσά και τά βγα σου ασημένια,
και τα ξυλοκεράμιδα ούλο μαργατιτάρι.”
Εσκίσανε τα μάρμαρα κ’ εμπήκε η κόρη μέσα.
Σαρακηνός να κ’ έφτασε κοντά ‘ς τον άη Γιώργη.
“Άγιε μου Γιώργη χριστιανέ, φανέρωσε την κόρη,
να βαφτιστώ ‘ς τη χάρη σου εγώ και το παιδί μου,
εμέ να βγάλουν Κωσταντή και το παιδί μου Γιάννη.”
Ανοίξανε τα μάρμαρα κ’ έφάνηκεν η κόρη.
Ο Παντελής Μπουκάλας στο «ο έρως και το έθνος», που αποτελεί τον τέταρτο τόμο των δοκιμίων του για το δημοτικό τραγούδι με τον γενικό τίτλο «Πιάνω γραφή να γράψω», σχολιάζει μεγάλο αριθμό παραλλαγών που θέλουν τον Αϊ Γιώργη δίβουλο, παραδόπιστο και πλεονέκτη πάνω στο μοτίβο με την ανδρειωμένη λυγερή.
Κάποια χαρακτηριστικά παραθέματα, απ’ τα πολλά στο θέμα του «δίβουλου Αϊ Γιώργη»
Σκίζουν τα άγια μάρμαρα και βγαίνει η κόρη πάνω,
τρέχει και το τουρκόπουλο κι απ’ τα μαλλιά την πιάνει.
«Άφησ’ με σκύλε απ’ τα μαλλιά, πιάσ’ με απ’ το χέρι,
που ‘χω δυο λόγια για να πω και ότι μου μέλλει ας γένει.
Δεν είδα άγιο δίβουλο ωσάν τον άι – Γιώργη,
να παραδίδει και Ρωμιά εις των Τουρκών τα χέρια».
Η προηγούμενη παραλλαγή, από τη Μύκονο
Και μια καρδιτσιώτικη
«Αχ, Αϊ – Γιώργη χαραμή, χαράμι να σου γένει,
π’ αδίκησες μια χριστιανή, την έδωσες στον Τούρκο»
Ακόμα πιο αυστηρή και βέβηλη η παραλλαγή απ’ το Κεράσοβο Ιωαννίνων
Αχ, τον άι – Γιώργη που ‘χετε, ποτέ μην τον γιορτάστε, ν-αμάν.
Αχ, τι έχει το μάτι λαίμαργο και την ψυχή χαμένη
Οι στοχεύσεις αυτών των παραλλαγών διαφοροποιούνται από τους μελετητές των δημοτικών.
Αναφέρονται στην αντίρρηση των λαϊκών να αποδεχτούν τη φυλετική ανάμειξη Ελληνίδων με Τούρκους ακόμα κι’ αν οι τελευταίοι βαφτιστούν ορθόδοξοι. Επίσης στην τάση της νεοελληνικής σκέψης να προστρέχει στην προδοσία από φυσικά πρόσωπα ή μεταφυσικούς εγγυητές όταν στραβώνουν τα πράγματα. Τέλος, σε αντίθεση με τον επίσημο κλήρο που ερμήνευε την σκλαβιά ως θεία τιμωρία, οι ανυπότακτοι λαϊκοί και οι φτωχοί παππάδες εναντιώνονταν και μάλιστα βλάσφημα επειδή έβλεπαν τον χριστιανισμό να συντηρεί τη φλόγα της ελευθερίας.
Η φωνή του λαού ενάντια στα θέσφατα
Η αφήγηση βρίσκει τον Άι Γιώργη έναν ταπεινό πεζό μάρτυρα που εξελίσσεται μέσα στους επόμενους αιώνες σε ηρωικό τροπαιοφόρο πολεμιστή, σύμβολο των σταυροφόρων και έμβλημα της Αυτοκρατορικής Βρετανίας. Την περίοδο του Πρώτου Παγκόσμιου Πόλεμου και στον Μεσοπολέμο συμβόλισε την αντίδραση στις δυνάμεις της Κεντρικής Ευρώπης.
Μια μάλλον άγνωστη εκδοχή του ρωμιού Άι Γιώργη εξέφρασε στο δημοτικό τραγούδι. Την απεχθή συμπόρευση των ηγετών της Ορθοδοξίας με την Οθωμανική εξουσία. Η φωνή του λαού ενάντια στα θέσφατα, όπως συνοψίζει ο Μπουκάλας.
![]()









Χρόνια πολλά Γιώργο με τον Άι-Γιώργη σου!!!
Δεν μπορώ να πω, τον …ξεσκόνησες !!!
Στοιχεία μεταφυσικής σε ένα blog φυσικής…
Καλημέρα Διονύση, γεια σου Βασίλη
Βασίλη, η προκλητική επιτίμηση(;) για «μεταφυσικά μπολιάσματα» του ylikonet αντιπαρατίθεται με την τελευταία παράγραφο της ανάρτησης:
«φωνή λαού ενάντια στα θέσφατα»
Χρόνια πολλά παίδες!
Γιώργο καλημέρα. Πολύχρονος με υγεία. Ότι μαθαίνουμε καλό είναι, έστω και σε σελίδα φυσικών.
Σου διέφυγε τα της Ρωσίας (είχα δει στις στρατιωτικές παρελάσεις τους την κορδέλα με μαύρες και κίτρινες γραμμές που την συνέδεαν με τον Αι Γιώργη). Το παρακάτω είναι απόσπασμα από απάντηση της ΤΝ
«Τάγμα του Αγίου Γεωργίου
Συστάθηκε από την Αικατερίνη Β’ (Μεγάλη) το 1769.
Ήταν η υψηλότερη στρατιωτική διάκριση στην Αυτοκρατορική Ρωσία.
Απονεμόταν για αξιοσημείωτο ηρωισμό στη μάχη και συνεχίζεται να απονέμεται και στη σύγχρονη Ρωσία».
Καλημέρα Ντίνο
ευχαριστώ για τις ευχές
Είχα δει την κορδέλα με τα πορτοκαλόμαυρα χρώματα στα μετάλλια πολεμικής ανδρείας της Σοβιετικής Ένωσης αλλά αγνοούσα τη συσχέτιση με τον πολεμιστή άγιο.
Οι ακόλουθες πληροφορίες απ’ το ChatGPT επιβεβαιώνουν την παρέμβασή σου
Η Κορδέλα του Αγίου Γεωργίου: Σύμβολο Μνήμης και Πατριωτισμού
Η Κορδέλα του Αγίου Γεωργίου (ρωσ. Георгиевская лента) είναι μια χαρακτηριστική κορδέλα με μαύρες και πορτοκαλί (ή χρυσοκίτρινες) ρίγες, η οποία συνδέεται άρρηκτα με τη στρατιωτική ιστορία της Ρωσίας. Αρχικά καθιερώθηκε τον 18ο αιώνα ως διακριτικό του Τάγματος του Αγίου Γεωργίου, της υψηλότερης στρατιωτικής διάκρισης της Ρωσικής Αυτοκρατορίας.
Κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα χρώματα της κορδέλας επανεμφανίστηκαν στα Τάγματα της Δόξας της Σοβιετικής Ένωσης και από τότε έγιναν σύμβολο της νίκης επί του φασισμού και τιμής προς τους βετεράνους. Από το 2005 και έπειτα, η κορδέλα υιοθετήθηκε ευρέως ως σύμβολο λαϊκής μνήμης, φοριέται στις 9 Μαΐου (Ημέρα της Νίκης) και διανέμεται μαζικά στη Ρωσία και σε άλλες πρώην σοβιετικές δημοκρατίες.
Ωστόσο, τις τελευταίες δεκαετίες, η χρήση της έχει λάβει πολιτικές διαστάσεις, καθώς συνδέθηκε με φιλορωσικά κινήματα σε περιοχές όπως η Κριμαία και το Ντονμπάς, ειδικά μετά το 2014. Για πολλούς εξακολουθεί να είναι ένα σύμβολο μνήμης και σεβασμού, ενώ για άλλους έχει καταστεί σημαία πολιτικής ταύτισης.
Παρά τις διαφορετικές ερμηνείες, η Κορδέλα του Αγίου Γεωργίου παραμένει ένα ισχυρό έμβλημα του ρωσικού παρελθόντος και της συλλογικής μνήμης, που προκαλεί συναισθήματα υπερηφάνειας, αλλά και προβληματισμού.
Η δρακοκτονία είναι η νίκη του ηλιακού ήρωα απέναντι στο χθόνιο στοιχείο.
Ο δράκος συνήθως εμφανίζεται για να κατασπαράξει όμορφη νεαρά που προσφέρεται σαν θυσία κοντά σε νερό. Πηγή ή θάλασσα.
Βλέπουμε τον Περσέα να σκοτώνει το θαλάσσιο κήτος σώζοντας την Ανδρομέδα.
Ο μακρινός απόγονός του Ηρακλής σκοτώνει στην Τροία άλλο θαλάσσιο κήτος και ελευθερώνει την Ησιόνη (μετέπειτα μητέρα του Τεύκρου).
Δεν του ξεφεύγει ούτε ο Λάδωνας που φύλαγε τα μήλα των Εσπερίδων.
Ο Απόλλωνας σκοτώνει τον Πύθωνα. Ο Δίας την Κάμπη.
Ο Διομήδης στην Ιταλική Χερσόνησο σκοτώνει δράκο που κατά μία παράδοση ήταν αυτός που κοίμισαν οι Αργοναύτες για να κλέψουν το χρυσόμαλλο δέρας.
Ο Κάδμος σκότωσε δράκο και έριξε τα δόντια του στο έδαφος, απ’ όπου βγήκαν οι Σπαρτοί, οι πρώτοι κάτοικοι της Θήβας.
Δράκο σκοτώνει ο Ζίγκφιρντ, λούζεται στο αίμα του και γίνεται άτρωτος.
Ο Διγενής σκότωσε και αυτός δράκο.
Λογική είναι η ενσωμάτωση όλων αυτών των μύθων στην Χριστιανική παράδοση μέσω του Άη Γιώργη.
Στη Ρόδο ο ιππότης Ντε Γκοζόν σκοτώνει και αυτός το δράκο του που ήταν πιθανώς κροκόδειλος. Περισσότερα από τη μηχανή του χρόνου:
Το θέμα δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον Μποστ:

Περισσότερα από το Νίκο Σαραντάκο:
Γιάννη μας εξοικείωσες με κάποιες απ’ τις εκδοχές της δρακοκτονίας.
Αυτές αφορούν την δυτική πολιτιστική παράδοση.
Υπάρχει όμως και η Κινέζικη «δρακοφιλία».
Ο κινέζικος δράκος σχετίζεται με την καλή τύχη, την εξουσία, την δημιουργικότητα και αποτελεί το πιο ευδιάκριτο σύμβολο της μεγάλης αυτής χώρας.
Στα δικά μας, ο Λάκης Σάντας ένοιωθε ότι ανήκε στην Δρακογενιά
«κοιμηθήκαμε πάνω στο χιόνι κι ανάμεσα στα σκίνα, δεχτήκαμε ιατρικές επεμβάσεις χωρίς αναισθητικό, … μάθαμε εν ολίγοις ν’ αντέχουμε»
Ενώ ο ποιητής Νίκος Γκάτσος,
Είχαμε έναν δράκο
κάτω στο νησί
κάπνιζε ταμπάκο
έπινε κρασί
Και το μεσονύχτι
σίδερο καρδιά
άπλωνε το δίχτυ
κι άρπαζε παιδιά
Υπομονή
ήλιος θα φανεί
με χρυσά φτερά
πάνω απ’ τα νερά
για να μας πει
μες στην ντροπή:
πολεμήστε
και γκρεμίστε
τη δρακογενιά
Αλλά υπάρχει και το ονομαστικό Δράκος – Δρακούλης που το απαντούσαμε στη Μάνη.
Ο Νικόλαος Πολίτης, τον αναφέραμε στο σώμα της ανάρτησης, θεωρεί ότι αυτή η ονοματοδοσία επικαλείτο την θρυλούμενη υπερφυσική δύναμή του τέρατος.
Πρωτοστατούντος του φερώνυμου Γιώργου, και συνεργούντων Ντίνου και πολιτικο- φιλοσοφούντος Γιάννη έχουμε μια πλούσια εκδοχή του ΑΠΑΝΤΑ ΠΕΡΙ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ.
Πολύχρονος και ευτυχισμένος Γιώργο.
Άρη ευχαριστώ
Και επειδή υπήρξαν νύξεις ότι «τι γυρεύουν τέτοιου είδους αναρτήσεις σε ιστότοπους επιστήμης»,
αξίζει να γνωρίσεις ή να θυμηθείς την καμπύλη του δράκου και τον δράκο του Χέιγουεϊ
Αλλά και ο Carl Sagan, χρησιμοποιεί το σύμβολο του δράκου ως μεταφορά για την ανθρώπινη άγνοια, τους φόβους, ή τα κενά γνώσης που πρέπει να κατανοήσουμε αντί να τα σκοτώσουμε στο διάσημο πλέον βιβλίο του για την ψευδοεπιστήμη.
Αη Γιώργης ο “Μαντηλάς” – Καστράκι (Καλαμπάκας)
Η ονομασία “Μαντηλάς” προτάθηκε επειδή κάθε χρόνο του Αγίου Γεωργίου, κάτοικοι του χωριού, της περιοχής αλλά και επισκέπτες από όλη την Ελλάδα τιμούν τον Άγιο προσφέροντας ένα μαντήλι και παίρνουν ένα κομμάτι από αυτά που κατεβάζουν ορειβάτες και όσοι καταφέρνουν να ανέβουν στο ερειπωμένο μοναστήρι.
Το έθιμο ξεκίνησε από πολύ παλιά όταν ένας Τούρκος στρατιώτης ή αξιωματικός, έκοβε δέντρα στο δασάκι του Αγίου Γεωργίου και έπεσε κατά γης αναίσθητος. Τότε η γυναίκα του Τούρκου, έβγαλε το μαντήλι της (φερεντζέ) και το χάρισε στον Άγιο για να γίνει καλά ο άντρας της. Αμέσως ένας κάτοικος του Καστρακίου ανέβασε το μαντήλι στο μοναστήρι και ο Τούρκος συνήλθε.
Η οπωσδήποτε καταχρηστική αναφορά στους δράκους της επιστήμης θα μπορούσε να εμπλουτιστεί και με τα dragon genes. Έτσι αποκαλούμε το σύνολο των σχολικών εργαστηρίων που διδάσκουν βασικές έννοιες της γενετικής χρησιμοποιώντας ως διασκεδαστικό μοντέλο τους δράκους.
Όμως θα ήταν παράληψη να αγνοήσουμε τους ουροβόρους δράκους, που αποτέλεσαν την έμπνευση για τον Kekule για τη διατύπωση της κυκλικής δομής του βενζολίου.
Οι δράκοι που τρώνε την ουρά τους και αποτελούν βασικό αλχημικό σύμβολο δεν διέφυγαν απ’ τον Δρ(άκο) Παναγιώτη Κουτσομπόγερα, που προστατεύει την ανάρτηση.
Γιώργο Φασουλόπουλε
Χρόνια Πολλά δια την ονομαστικήν σου εορτή και …γραπτώς!
Τίμησες δεόντως τον Άγιο Γεώργιο με την αναρτησή σου!!!
Εύγε.
Διαβάζοντας όσα έγραψες αλλά και οι άλλοι συνάδελφοι, μπορώ να πώ οτι ο Αι Γιώργης είναι αυτός που στη συνείδηση των ανθρώπων διαχρονικά, προς_Γειώνει το Θείο .
Να είσαι πάντα καλά και να μας ταξιδεύεις με τις έρευνές σου…
Καλημέρα Πρόδρομε
Όπως τα γράφεις!
Γειωμένος στα πεδία της καρποφορίας και του πολέμου ο άγιος.
Αμφίσημες και οι αντιδράσεις.
Λατρεία και θυμίαμα όταν οι ευχές εκπληρώνονται, αμφισβήτηση και ανάθεμα όταν τα πράγματα στραβώνουν.