web analytics
Subscribe
Ειδοποίηση για
58 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
01/06/2017 10:31 ΜΜ

Νίκο, ποιο είναι το ερώτημα;

Προσωπικά, με ενοχλεί η πρόταση "το μήκος κύματος που αντιλαμβάνεται ο δέκτης…". Ο δέκτης δεν αντιλαμβάνεται κανένα μήκος κύματος, ούτε κάποιο αυτί ανθρώπου αντιλαμβάνεται κάτι  τέτοιο…

Αυτό που μετράμε είναι την συχνότητα.

Πάμε στην ουσία. Το μήκος κύματος του ήχου, επηρεάζεται από την ταχύτητα της πηγής και όχι του παρατηρητή.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
01/06/2017 10:36 ΜΜ

Ναι Νίκο, αλλά αυτά που αλλάζουν στη σχέση είναι η u και η f και όχι το λ, το οποίο παραμένει σταθερό.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
01/06/2017 10:43 ΜΜ

Νίκο

Καλησπέρα βρίσκω λόγο 66/45

fο=5/6 f1 και f2=9/11 fo

αλλά ίσως κάνω λάθος.

Πάντως ο παρατηρητής αντιλαμβάνεται ήχο κάποιου ύψους και άρα συχνότητας … Αν την μετρήσει με κάποιο τρόπο μπορεί να υπολογίσει είτε το μήκος κύματος που αντιστοιχεί σε αυτήν την ταχύτητα με τον τρόπο που λες είτε αν ξέρει φυσική να υπολογίσει το πραγματικό μήκος κύματος … Πάντως κανείς δεν βλέπει ή ακούει μήκη κύματος …

Απάντηση

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
01/06/2017 10:46 ΜΜ

Αυτή η ταχύτητα δεν συνδέεται με το αν κινείται η όχι η πηγή.

Είναι u=υηχΑ αν ο παρατηρητής πλησιάζει την πηγή και u=υηχ-υΑ αν απομακρύνεται από αυτήν.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
01/06/2017 11:05 ΜΜ

Νομίζω Νίκο ότι σωστά το λύνουν.

Για να υπολογίσουμε το μήκος κύματος με κινούμενη πηγή, απλά προσθέτουμε ή αφαιρούμε το υsT στο μήκος κύματος που θα είχαμε, αν η πηγή ήταν ακίνητη.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
01/06/2017 11:10 ΜΜ

Διονύση συγνώμη αλλά διαφωνώ

Για πες μου ένα τρόπο καταγραφής μήκους κύματος από τον δέκτη πριν την κρούση

και εξήγησέ μου γιατί λ1=λο .

Το μήκος κύματος είναι ΕΝΑ. αλλά εξήγησέ μου πως καταγράφεται από κινούμενο δέκτη

 

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
01/06/2017 11:36 ΜΜ

Καλησπέρα

Νίκο νομίζω πως καταλαβαίνεις ότι συμφωνώ με τη λογική σου.

 Διατυπώνεται η πρόταση από τους λύτες:

"Το μήκος κύματος που καταγράφει ο δέκτης πριν την κρούση είναι ίδιο με αυτό της πηγής, "

Μιλάμε για δέκτη ήχου άρα … όχι φωτογραφική μηχανή αλλά ένα είδος μικροφώνου. Και αν δεν είναι απλά δέκτης αλλά καταγράφει κι όλας δηλαδή είναι καταγραφική συσκευή π.χ. μαγνητόφωνο ή άλλο αποθηκευτικό μέσο ήχου … πως εξάγουμε από αυτό το μήκος κύματος ; Υποθέτω με ανάλυση της συχνότητας … και άρα η πρόταση των λυτών είναι λάθος.

Περιμένω με ενδιαφέρον τον όποιον αντίλογο.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
01/06/2017 11:47 ΜΜ

Καλησπέρα Μήτσο.

Νομίζω ότι διάβασες το πρώτο μου σχόλιο:

"Προσωπικά, με ενοχλεί η πρόταση "το μήκος κύματος που αντιλαμβάνεται ο δέκτης…". Ο δέκτης δεν αντιλαμβάνεται κανένα μήκος κύματος, ούτε κάποιο αυτί ανθρώπου αντιλαμβάνεται κάτι  τέτοιο…

Αυτό που μετράμε είναι την συχνότητα."

Από κει και πέρα, αυτός ο ήχος που φτάνει στον δέκτη, με όποιο τρόπο και αν καταγράφεται, έχει μια  συχνότητα και ένα μήκος κύματος.

Από τι καθορίζεται αυτό το μήκος κύματος;

Στο ερώτημα αυτό η μαθηματική εξίσωση, μέσω της οποίας μπορεί να υπολογιστεί, είναι αυτή που δίνει το ΨεΒ…

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
02/06/2017 12:06 ΠΜ

Καλησπέρα Διονύση

Εγώ αντίθετα πιστεύω πως αν κατέγραφα τον ήχο πριν την κρούση και έκανα ανάλυση θα έβρισκα f1=6/5 fο

και αν έκανα το ίδιο μετά την κρούση θα έβρισκα f2=9/11 fο και συνεπώς οι καταγραφές λένε ότι ο λόγος των συχνοτήτων είναι f1/f2=66/45 τώρα αν υπάρχει κάποιος αυτόματος τρόπος να μετατραπεί από την καταγραφική συσκευή αυτός ο λόγος σε λόγο μηκών κύματος αυτός θα ήταν απλά λ2/λ1=66/45 …

Το μήκος κύματος του ήχου από ακίνητη πηγή ειναι πάντα λ αλλά αυτό δεν μπορεί να το καταγράψει ο δέκτης … ούτε αυτό το λ ούτε άλλο … Αυτό που μπορέι να καταγράψει είναι η συχνότητα …

Είχα τοποθετηθεί αμέσως από τότε που έσκασε το θέμα του 2012 . Αν κάποιοι αρέσκονται να συνεχίζουν τις νοητικές ακροβασίες για να βγάλουν θέματα με μήκη κύματος …δεν είμαι υποχρεωμένος να τους ακολουθήσω …

Δυστυχώς φαίνεται ότι σε τέτοιες ακροβασίες είναι υποχρεωμένοι να υποκύπτουν οι υποψήφιοι