web analytics

Χημεία 2017 … σεισμοπαθείς.

ΑΡΧΗ 1ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ – Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ &
Δ΄ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 6 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ & Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΧΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΕΞΙ (6)


ΘΕΜΑ Α

Για τις προτάσεις Α1 έως και Α5 να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της πρότασης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή επιλογή.

Α1. Ποιο από τα παρακάτω ζεύγη δεν αποτελεί ζεύγος συζυγούς οξέος-συζυγούς βάσης;

α. ΗΒr / Βr

β. Η2SO3 / HSO3

γ. ΗNO3 / NO2

δ. 4+ / NH3.


Μονάδες 5


Η συνέχεια εδώ. 

Και οι λύσεις από την ΕΕΧ εδώ.

Οι απαντήσεις από τον Πέτρο Βατούγιο.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
03/07/2017 4:47 ΜΜ

Ευχαριστούμε Βασίλη.

Χημεία με Δ θέμα όχι Ιοντικής ισορροπία (ένα υποερώτημα  δεν μετράειwink), είναι για την ιστορία…

Γιώργος Γρίμπιλας
03/07/2017 10:41 ΜΜ

Πιο απαιτητικά από τις κανονικές εξετάσεις, θυμίζουν λίγο από διαγωνισμούς, και με ωραία καστανερυθροκίτρινα χρώματα (εκεί δεν ξέρω ούτε εγώ τι θα απαντούσα…)

Κώστας Χαρκοπλιάς
04/07/2017 6:10 ΜΜ

Λύσεις θεμάτων από την Ένωση Ελλήνων Χημικών:  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Διονύση, έχει ενα Ρ.Δ και στο Γ2 (β) !

Έχεις δίκιο βέβαια ότι η Ι.Ι έχει χάσει κατά κράτος από την Χ.Ι.

Συμφωνώ και με την ένσταση του Βασίλη περί "ενιαίου" θέματος Γ και Δ.

Με μια γρήγορη ματιά φαίνονται απαιτητικά θέματα.

Τέλος, δεν καταλαβαίνω γιατι στην Χ.Ι επιλέγουν "περίεργες ισορροπίες και όχι από τις κλασσικές που έχει και το σχολικό βιβλίο..

Μπαλτζόπουλος Αντώνης
Αρχισυντάκτης

Εκτιμώ ότι το ερώτημα περί απόδοσης στο ερώτημα Δ2 θα έπρεπε να διατυπωθεί όπως διατυπώθηκε το αντίστοιχο ερώτημα στις περισνές επαναληπτικές των Ημερησίων του 2017 ( με την μορφή κλασματικού αριθμού )

Φέτος επιλέχθηκε να μην υπάρξει αυτή η διατύπωση .

Το Β2 ήταν απαιτητικό εξετάζοντας όμως την ουσία.

Αν ήμουν θεματοδότης θα έδινα τον ατομικό αριθμό του Β στο Α3 για να δώσω μια ευκαιρία και σε αυτούς που δεν αποστηθίζουν. 

Που είναι η ιοντική ? ( οοοεεεοοο ) Είπαμε έχουμε άπειρη ύλη διαθέσιμη για θεματοδοσία αλλά 20 μονάδες ιοντικής ( από τις οποίες 5 στις συζυγείς μορφές και 10 στην Kw ) είναι πολύ λίγες .

Μπασδάρας Παύλος
04/07/2017 11:58 ΜΜ

Στο Δ3 , οι αρμόδιοι μπορούν να μας αναφέρουν αν υπάρχει χρωματική αλλαγή,  γιατί εγώ δεν βλέπω καμιά,  όπως πολύ σωστά  επισημαίνει και η Ε.Ε.Χ..

Ηλίας Τσαφόγιαννος
05/07/2017 12:18 ΠΜ

Παρατηρειται αλλαγη του υφους των θεματων. Και αυτη τη φορα , δεν υπηρξαν θεματα Σ-Λ. Η παρουσια της ιοντικης ισορροπιας υποχωρησε ενω υπαρχει μεγαλο βαρος σε αιτιολογησεις, με λιγα μορια. Θα συνεχισθει η ταση;

Πέτρος Βατούγιος
05/07/2017 6:36 ΠΜ

Δ3.

α. Η αύξηση μόνο της θερμοκρασίας, εφόσον πρόκειται για ενδόθερμη αντίδραση θα μετατοπίσει την ισορροπία προς τα δεξιά και θα αυξήσει και τη τιμή της Κc, οπότε θα αυξηθεί η [CI2] και συνεπώς τα mol CI2, αφού V=σταθερό. Άρα θα αυξηθεί η ποσότητα του ICI(l), ενώ παράλληλα θα μειωθεί η ποσότητα του ICI3(s), και επομένως θα αυξηθεί οπτικά η αίσθηση του καστανέρυθρου χρώματος εις βάρος του κίτρινου.

 

β. Η μείωση μόνο τού όγκου του δοχείου, θα αυξήσει τη πίεση, με αποτέλεσμα να οδεύσει η αντίδραση προς τα λιγότερα αέρια mol, δηλαδή προς τα αριστερά. Κατά συνέπεια θα μειωθεί η ποσότητα του ICI(l), ενώ παράλληλα θα αυξηθεί η ποσότητα του ICI3(s), με αποτέλεσμα να αυξηθεί οπτικά η αίσθηση του κίτρινου χρώματος εις βάρος του καστανέρυθρου.

 

Σχόλιο: Η “χρωματική αλλαγή”, εδώ πρέπει να εννοηθεί ως μετατόπιση οπτικής αίσθησης!…(αυτά, δυστυχώς, είναι αποτελέσματα πειραματικής στειρότητας…)

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
05/07/2017 8:40 ΠΜ

Καλημέρα Πέτρο.

Αυτή και αν είναι χρωματική αλλαγή…

(Μεταξύ μας βέβαια, υπάρχει καθοδήγηση των μαθητών, ώστε να οδηγηθούν στην σωστή απάντηση, δίνοντας …στο ξεκάρφωτο τα χρώματα των ουσιών!)

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Για τα χρώματα, βασικά συμφωνώ με τον Παύλο (και την ΕΕΧ).

Η συγκέντρωση του καθαρού υγρού και του στερεού είναι σταθερή. Κι αφου η συγκέντρωση τους παραμένει σταθερή η απορρόφηση του φωτός θα παραμείνει η ίδια! Οι ποσότητες θα μεταβληθούν αλλά η διαφορά ποσότητας δεν θα δώσει κάποια αλλαγή χρώματος (σίγουρα όχι κάτι εμφανές πχ απο καστανέρυθρο σε ανοιχτό καφέ..).

Υπάρχουν άραγε οδηγίες απο την ΚΕΕ ή κάποιον άλλο για το θέμα αυτό; Ετσι όπως είναι διατυπωμένο εννοεί ότι θα υπάρξει χρωματικη αλλαγή! Πως θα βαθμολογηθεί (2 μονάδες συνολικά);