Δελτίο Τύπου των Επιστημονικών Ενώσεων Φ.Ε.

Την Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017 οι Επιστημονικές Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Φυσικών, Χημικών συνεδρίασαν στα γραφεία της ΕΕΧ, με στόχο την συνεργασία και την οργάνωση κοινής θέσης σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι Επιστημονικές Ενώσεις (ΕΕ) έχουν ως στόχο το ελληνικό σχολείο να εκπαιδεύει τον ενημερωμένο και ολοκληρωμένο πολίτη, ο οποίος θα είναι εγγράμματος σε γλώσσα, μαθηματικά και φυσικές επιστήμες, καθώς και τον μελλοντικό επιστήμονα που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του 21ου αιώνα.

Μπορείτε να διαβάσετε το κοινό δελτίο τύπου των Επιστημονικών Ενώσεων:

δελτίο τύπου

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
19 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Δημήτρης Παπαγεωργίου

Ερχεται "Αρμαγεδδών". Οι Φυσικες Επιστήμες μπήκανε στο στόχαστρο του Υπουργείου!  Στην Β Λυκείου μείωση ωρών, εισαγωγή του μαθήματος Ιστορία των Επιστημων, πακεταρισμα Χημείας – Βιολογιας.

https://www.esos.gr/arthra/53368/erhontai-ashimes-exelixeis-gia-tis-fysikes-epistimes#comment-72036

Μπόκαρης Τάσος
13/10/2017 12:37 ΜΜ

Η αρχή της ελάχιστης προσπάθειας για τους μαθητές επικρατεί στο ΙΕΠ και στην ηγεσία του υπουργείου.

Δυστυχώς θεωρούν ότι οι Φ.Ε. είναι δύσκολες και πρέπει να μειωθούν.

Τι σημασία έχει αν είναι απαραίτητες.

Αλήθεια υπάρχει εκπρόσωπος των Φ.Ε. στην ομάδα του Ι.Ε.Π. που σχεδιάζει τα προγράμματα;

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Είναι τραγικό ότι ένας Φυσικός θέλει να εξοντώσει τις Φυσικές Επιστήμες. Ισως η ενασχόληση του κ. Υπουργού με το ΜΙΘΕ να τον οδήγησε σε αναθεώρηση των δεδομένων του μαθήματος. Αντι για ηλεκτρομαγνητισμο και κρούσεις πάρτε την Ιστορία της Φυσικης!! 

(Στο ίδιο πνευμα κινήθηκε και η επιτροπή των 7 "σοφών" φιλολόγων και δασκάλων..)

Κώστας Χαρκοπλιάς
13/10/2017 10:09 ΜΜ

 Δηλαδή για να καταλάβω εκεί στο ΙΕΠ πιστεύουν ότι τελικά με γλώσσα και λίγα μαθηματικά μπορείς να σπουδάσεις οτιδήποτε;

 

Ηλίας Τσαφόγιαννος
14/10/2017 12:19 ΠΜ

Η επιμονη του ΙΕΠ στην εξαφανιση των ΦΕ δεν εχει λογικη. Οι ωρες που διδασκονται στην Ελλαδα οι ΦΕ, υπολειπονται του ΜΟ της Ευρωπης. Αλλα αυτοι επιμενουν!!!!  Αν στο ΙΕΠ κοιταζουν να ακολουθησουν τα Ευρωπαικα δεδομενα, γιατι επιμενουν να συμπεριλαμβανουν την Εκθεση στα εξεταζομενα μαθηματα; Μπορει θαυμασια να κριθει η επαρκεια στη Γλωσσα μεσα απο το Εθνικο απολυτηριο.

Κώστας Χαρκοπλιάς
14/10/2017 12:29 ΠΜ

Διαβάζω Δημήτρη Παπ. στο link που έβαλες:

"Επίσης στη Β Λυκείου προβλέπονται 10 μαθήματα εμβάθυνσης, εκ των οποίων τα τρία είναι ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- ΦΥΣΙΚΗ- ΧΗΜΕΙΑ/ΒΙΟΛΟΓΙΑ.  Από τα μαθήματα αυτά ο μαθητής θα επιλέγει ελεύθερα, χωρίς κανένα περιορισμό, επομένως μπορεί να μην διδαχθεί καθόλου Επιστήμες ή Μαθηματικά στην εμβάθυνση της Β Λυκείου."

Είναι δυνατόν να  σχεδιάζουν τέτοια πράγματα;

Διονύσης Μάργαρης
14/10/2017 10:48 ΠΜ

Καλημέρα συνάδελφοι.

Μεταφέρω και εδώ με την ελπίδα μήπως και διαβαστεί από κάποιον υπεύθυνο, σχόλιο που έγραψα δίπλα:

Και ένα ερώτημα  προς το ΙΕΠ και το υπουργείο.

Η πληροφορική, τι σχέση έχει σαν επιστήμη με τα μαθηματικά; Έχουν κάποια σχέση ή είναι εντελώς ανεξάρτητες επιστήμες;

Και αν μπορεί ένας υποψήφιος να επιλέξει μεταξύ Φυσικής και Χημείας/Βιολογίας, γιατί να μην μπορεί να επιλέξει μεταξύ Μαθηματικών και μιας συγκεκριμένης εκδοχής μαθηματικής λογικής που οδηγεί στην αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων;

Είναι δυνατόν να αποφασίζει το υπουργείο ότι στην "κατηγοριοποίηση" των καθηγητών (Φιλόλογοι, ΠΕ4, Μαθηματικά-πληροφορική) να είναι κοινή ομάδα οι Μαθηματικοί με τους καθηγητές πληροφορικής, αλλά στη συνέχεια η πληροφορική να μπορεί να υποκαταστήσει τη Φυσική ή τη Χημεία; Είναι σαν να δίναμε τη δυνατότητα η Φυσική να υποκαταστήσει τα Αρχαία της θεωρητικής ή τα Μαθηματικά του Οικονομικού κύκλου.

Κάνω λάθος; Μόνο με Μαθηματικά (σε δυο εκδοχές) θα μπορεί ένας υποψήφιος να εισάγεται στο Πολυτεχνείο ή στο Πανεπιστήμιο, χωρίς να έχει διδαχτεί καθόλου Φυσικές επιστήμες…

Διονύσης Μάργαρης
15/10/2017 8:48 ΜΜ

Και μόλις πήρα μια πληροφορία για το πρόγραμμα της Β΄Λυκείου.

Νομίζω ότι είναι σχέδιο επί χάρτου ακόμη, αλλά μάλλον προς αυτήν την κατεύθυνση πάνε τα πράγματα.

Την καταθέτω, σαν πληροφορία.

Το πιο ενδιαφέρον σημείο, πέραν του όλου σχεδιασμού, είναι το νέο μας μάθημα:

Ερευνητικά προβλήματα Φυσικών επιστημών!!!

Δημήτρης Παπαγεωργίου
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Όλα τα μαθήματα έχουν διακριτό ρόλο εκτός από το πακέτο Χ / Β !!

Αν υπάρχει ελέυθερη επιλογή στα μαθήματα εμβάθυνσης μπορεί να δούμε "τερατουργήματα"..

Και μην ξεχνάμε οτι οι μαθητές επιλέγουν συνήθως με κριτήριο τον ευκολότερο δρόμο..

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Νεότερα από το ΙΕΠ, για τις Φυσικές Επιστήμες

εδώ

Στο ΙΕΠ πιστεύουν ότι θα αναβαθμίσουν τις Φυσικές Επιστήμες ! !

Πάντως για την Χημεία και Βιολογία παραδέχονται ότι αποτελούν διακριτά αντικείμενα αλλά λόγω "αδυναμίας συγκρότησης τμημάτων στις εν λόγω τάξεις" θα γίνονται 2ώρα (ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι 4ωρα)!!

Δηλαδή στυο ΙΕΠ έχουν μαντικές ικανότητες και είδαν από τώρα οτι στα συγκεκριμένα μαθήματα δεν θα συγκροτηθούν τάξεις!!!

 

Μπόκαρης Τάσος
17/10/2017 12:09 ΠΜ

Κάποια ερωτήματα-απορίες και από εμένα:

Τι εννοούν με την έκφραση για καθαρά πρακτικούς λόγους (αδυναμία συγκρότησης τμημάτων στις εν λόγω τάξεις);

Γιατί οι καθαρά πρακτικοί λόγοι δεν υπάρχουν για άλλα μαθήματα που θα μπορούσαν να έχουν συγχωνεύσει;

Αφού η Χημεία και η Βιολογία (όπως επίσης η Οικονομία και η Κοινωνιολογία) είναι και διακριτά αντικείμενα και θα διδάσκονται ξεχωριστά πως θα εξετάζονται ως ένα;

Στο ΙΕΠ έχουν προβλέψει από τώρα τον αριθμό των μαθητών που θα ζητήσουν το κάθε μάθημα και μάντεψαν ότι όλα τα υπόλοιπα τμήματα θα συγκροτηθούν κανονικά εκτός από τα τμήματα Χημείας και Βιολογίας;

Οι μαθητές αυτοί δε θα έχουν άνιση μεταχείριση σε σχέση άλλους που θα διδάσκονται ένα λιγότερο και άρα οι εξετάσεις μετατρέπονται σε "αναξιόπιστες";

Δημήτρης Παπαγεωργίου

"Λιγότερη Φυσική, μάθημα απο ΕΠΑΛ στην Β Λυκείου "

Άρθρο του Λακασά.

Εδω

(Υπάρχει και ο κλάδος ΠΕ33 ..)

Δημήτρης Παπαγεωργίου

ΠΕ 33 (απόφοιτοι του ΜΙΘΕ).

Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ33 είναι οι αρμόδιοι επιστήμονες για τη διδασκαλία των εξής μαθημάτων στη Μέση Εκπαίδευση:

Αρχές Φιλοσοφίας,

Ιστορία των Επιστημών και της Τεχνολογίας,

Ρίζες Ευρωπαϊκού Πολιτισμού,

Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών, Λογική, Θεωρία και Πρακτική,

Προβλήματα Φιλοσοφίας και

Θέματα Ιστορίας.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Συνάδελφοι καλησπέρα. Στα Γυμνάσια ο Αρμαγεδών που λέει ο Δημήτρης, έχει ήδη συμβεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Βιολόγοι κάνουν Μαθηματικά, Φυσικοί ή Χημικοί επειδή πήγαν μετά στο σχολείο από το Βιολόγο φεύγουν για αλλού και ο Βιολόγος κάνει τα πάντα, Βιολόγοι πάνε αλλού και μένουν Φυσικοί να κάνουν Βιολογία, Χημικοί να κάνουν……ένας παραλογισμός.
Οι άνθρωποι στο ΙΕΠ είναι επικίνδυνοι γιατί υπονομεύουν συνειδητά το μέλλον των παιδιών μας, υποβαθμίζοντας τις Φυσικές επιστήμες, που αναδεικνύουν τα καλύτερα μυαλά. Δεν είναι απλό θέμα είναι Εθνικό θέμα, η υποβάθμιση της παιδείας στο βωμό της οικονομίας, γιατί περί αυτού πρόκειται. Πρέπει να αντιδράσουμε μαζικά. Και δεν είναι θέμα συντεχνιακό. Κουτσά στραβά και Αρχαία να μας βάλουν να κάνουμε στην κασίδα του μαθητή στο τέλος θα το κάνουμε για λόγους βιοποριστικούς. Οι γονείς και οι μαθητές πρέπει να καταλάβουν ότι η αντίδρασή μας αφορά αυτούς και παράλληλα τη δουλειά μας.

 

Δημήτρης Παπαγεωργίου

Υποβάθμιση των Φυσ. Επιστημών,

για να περιοριστούν οι διδάσκοντες και οι διορισμοί

και γιατί θέλουν ένα νέο Λύκειο πιο light, με πολλά θεωρητικά μαθήματα..