Σχόλια για τα θέματα Φυσικής 2018.

1 Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη φυσική του 2018.

Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο

Οι απαντήσεις από τον Νίκο Κορδατζάκη.

 
Οι απαντήσεις από τον Πρόδρομο Κορκίζογλου. (σε word)

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
215 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιώργος Γεωργαντάς

Γιάννη αυξάνω τη δύναμη όσο χρειάζεται για να αποκτήσει το σώμα ακτινική επιτάχυνση

και λίγο πριν το τέλος της δίνω την τιμή που χρειάζεται για να συγκρατήσει το σώμα στη νέα τροχιά.

Αυτά τα λέω στο μαθητή με το "κατάλληλη δύναμη".

Και αποκλείω το ενδεχόμενο θερμότητας δηλώνοντας ότι δεν υπάρχουν απώλειες μηχανικής ενέργειας.

Τα άλλα όπως τα έγραψα. Τα περί τάνυσης του νήματος και τα άλλα δεν αφορούν το μαθητή.

Έχεις προσωπικό μήνυμα.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Για να αποφύγω αναλύσεις κουραστικές στέλνω δυο εικόνες.

Και στις τρεις η αρχική και η τελική κατάσταση είναι ίδιες. Τα έργα διαφέρουν σημαντικά.

Screenshot_1-29-600x439

Screenshot_4-2-600x518

Το έργο στην δεύτερη είναι πολύ κοντά στην διαφορά των κινητικών ενεργειών.

Στην πρώτη περίπτωση το έργο είναι αισθητά μεγαλύτερο.

Κώστας Παπαδάκης
15/06/2018 10:06 ΜΜ

Η άποψη του δασκάλου Βαγγέλη "να δοθεί η δεύτερη F σαν F΄ είναι η απλούστερη σωστή μέθοδος για να αποτραπεί κάθε παρανόηση.

Η επιτροπή έπρεπε να εντοπίσει την ασάφεια στο σχήμα, όπως όμως έπρεπε να εντοπίσει τόσα και τόσα λάθη στο παρελθόν (νομίζω ότι η προχειρότητα είναι υπεύθυνη, δεν έχει σχέση με τα συγκεκριμένα πρόσωπα ή μέλη της αυτή την φορά, αλλά με την έλλειψη διαδικασίας που θα αποτρέπει – ελαχιστοποιεί κάθε πιθανό λάθος)

Ανάλογες ασάφειες στα σχήματα και η χαλαρότητα στο συμβολισμό (πολλοί καθηγητές την ΣF την συμβολίζουν με F) είναι κάτι που αρκετοί καθηγητές σε όλη την χώρα δίνουν σε θέματα. Οι ίδιοι καθηγητές θεωρούν ότι οι μαθητές θα καταλάβουν τι εννοούν. 

Το να ακυρωθεί το θέμα δεν είναι εύκολο, ενδιαφέρον όμως είναι και ο τρόπος επικοινωνίας της επιτροπής εξετάσεων (Κ.Ε.Ε , όπου τα αρχικά – συντομεύσεις του υπουργείου δεν απλουστεύουν την επικοινωνία, είμαστε στο 2018 και ακόμα δεν έχουν διασυνδεθεί ηλεκτρονικά τι να μας πουν για το συντομότερο της όποιας διαδικασίας, απλά υπάρχουν … ) με τα βαθμολογικά κέντρα, από όσα διαβάζω τουλάχιστον.

 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Κώστα.

Μάλλον ξεχνάμε κάθε τροποποίηση βαθμολογιών. Η βαθμολόγηση έχει ξεκινήσει ώρες τώρα.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Έχει ξεκινήσει από χθες το μεσημέρι η βαθμολόγηση των γραπτών φυσικής.

Έχω την αρχή, ότι όποιος διδάσκει το μάθημα οφείλει και να βαθμολογεί

τουλάχιστον ένα πακέτο, δλδ 25 γραπτά…. Έτσι θα υπάρχει καταμερισμός σε

πολλούς βαθμολογητές και θα αποφευχθεί το φαινόμενο κάποιοι να διορθώνουν

"ρουτινιάρικα" μεγάλο αριθμό γραπτών…

Θα μεταφέρω κάποια που δεν ξέρω αν ήδη έχουν αναφερθεί…

Μετά τις συναντήσεις την Πέμπτη 14/6 το απόγευμα για τη δοκιμαστική βαθμολόγηση,

στάλθηκαν από ορισμένα βαθμολογικά στην ΚΕΕ κάποιες παρατηρήσεις

Μεταξύ αυτών και για το Β2

Από την ΚΕΕ πριν ξεκινήσει η βαθμολόγηση ήρθε η εξής απάντηση:

15/6/2018 ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ κ.κ ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΤΩΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ

                 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 

                 ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ' ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ   ΚΑΙ Δ' ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΛ 

 

 Θέμα Α. Ερώτημα Α5  Θεωρούμε ότι η διατύπωση δεν έχει πρόβλημα

Θέμα  Β. Ερώτημα Β2  Θεωρούμε ότι η διατύπωση δεν έχει πρόβλημα.

 

Καταλαβαίνετε ότι το θέμα έχει τελειώσει

Το γιατί επιλέχθηκε αυτή η προβληματική προσθήκη στο Β2 δεν θα το μάθουμε ποτέ…

Διόρθωσα σήμερα 15 γραπτά + 5 μαθητές προφορικά

(ελαχιστότατο δείγμα για συμπεράσματα) αλλά το αναφέρω ως πληροφορία

Σε ποσοστό 40% η απάντηση είναι σωστή με αναφορά σε ΑΔΣ και ΘΜΚΕ

Σε κανένα από αυτά δεν υπήρξε αιτιολόγηση γιατί διατηρείται η στροφορμή

η οποία σε περισσότερα του ενός γραπτά αποδόθηκε ως Ιω και η κινητική

ενέργεια ως 1/2 Ι ω^2

Προφορικά δε, άκουσα και για το Λαμουρ…… και όταν ρώτησα τι εννοεί

διαπίστωσα τεράστια έκπληξη που δεν το γνώριζα….

Σε ένα μόνο γραπτό ως σωστή απάντηση δόθηκε η (ι) με αιτιολόγηση το W=FR/2

όπου F η κεντρομόλος από την αρχική τροχιά ακτίνας R

Διαφωνώ με απόψεις σε παράπλευρες συζητήσεις, ότι επειδή το μέγεθος δύναμη 

απεικονίστηκε σε δύο διαφορετικές θέσεις με ίδιο σύμβολο F, ήταν υπόδειξη στο μαθητή

πως η δύναμη παρέμεινε σταθερή…. 

 

Θέλω να θέσω ένα προβληματισμό για τη λογική των 3 επιλογών στο Β Θέμα

Δεν εξυπηρετεί τίποτα…. Μόνο μας εκθέτει και μας δυσκολεύει…

Τι εννοώ…. Ο Τάσος, καλός συνάδελφος και φίλος, συνάντησε σε γραπτό στο Β3:

Από εξίσωση συνέχειας και Μπερνούλι από Γ σε Δ καταλήγει:

ΔP=3/2 ρυ^2 +ρgh

Η ποσότητα ρgh είναι θετική, άρα το ΔP μεγαλύτερο από 3/2 ρυ^2

Μοναδική τέτοια επιλογή η (ι)  !!!!!!!  Βαθμολογείστε …..

…………………………………………………………………………………….

Το υλικονετ είναι ένα βήμα που μπορούμε να ανταλλάξουμε απόψεις

Δυστυχώς δεν έχει τη δύναμη να αλλάξει δεδομένα και ισορροπίες

Αυτά χρειάζονται δημόσιες σχέσεις που το υλικονετ ούτε τότε ούτε τώρα διαθέτει…