Σχόλια για τα θέματα Φυσικής 2018.

1 Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη φυσική του 2018.

Οι απαντήσεις από τον Κώστα Ψυλάκο

Οι απαντήσεις από τον Νίκο Κορδατζάκη.

 
Οι απαντήσεις από τον Πρόδρομο Κορκίζογλου. (σε word)

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
215 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γεώργιος Μπανιάς
15/06/2018 11:05 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους.

Συμφωνω  με τον Γιάννη Κυρ .

Δηλαδη η επιμαχη φράση εχει την εννοια της προσεγγισης , για τον υπολογισμό της στροφορμης ως προς το Ο.

Μαλλον θα ηταν προτιμότερο να  ελεγαν : θεωρηστε στιγμιαία οτι  η κινηση ειναι κατα προσεγγιση κυκλικη με κεντρο το O .

Γιώργος Γεωργαντάς
15/06/2018 11:17 ΠΜ

Γιάννη (Κυρ), υπήρξαν καλοί μαθητές που είπαν ακριβώς αυτά που έγραψα στο πρώτο σχόλιο.

Η ερμηνεία των προθέσεων της επιτροπής δεν τους απασχολεί.

Το ότι δεν είδαν εκείνοι που όφειλαν το πρόβλημα επίσης δεν τους απασχολεί.

Το ότι το θέμα είναι λανθασμένο είναι προφανές.

Όσοι αναλαμβάνουν να κάνουν εικασίες περί προθέσεων κλπ, ας τους εξηγήσουν πώς γίνεται

και η κίνηση να είναι συνεχώς κυκλική και το έργο να μην είναι μηδενικό.

Επαναλαμβάνω ότι το αν οι υπεύθυνοι ολιγώρησαν δεν απασχολεί τόσα παιδιά που κάνουν τόσες προσπάθειες και τόσες οικογένειες που κάνουν τόσες θυσίες.

Το θέμα είναι λανθασμένο και οφείλει να ακυρωθεί.

Οι υπεύθυνοι ας βρουν τον τρόπο.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Δηλαδή Γιώργο οι μαθητές που αναφέρεις κατέληξαν στο ότι το έργο είναι μηδενικό και έγραψαν στην απάντηση ότι καμία σχέση δεν είναι σωστή;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Εσύ Γιώργο γράφεις:

Το ερώτημα είναι:
τι γίνεται στα βαθμολογικά και πώς ένας βαθμολογητής θα διορθώσει, γνωρίζοντας ότι:
i) το θέμα είναι λανθασμένο και επιπλέον γνωρίζοντας ότι
ii) η αβλεψία της ύπαρξης δύο ίδιων διανυσμάτων δύναμης μπορεί να έχει οδηγήσει αρκετούς μαθητές σε λανθασμένη απάντηση που δε συνάδει ούτε και με τη λύση που περίμεναν οι θεματοδότες!

Να υποθέσω πως στο i ) εννοείς ότι και ο έτερος Γιώργος;

Βαγγέλης Κουντούρης

και η "διαβολική" σύμπτωση ήταν ότι μια απάντηση συνέπιπτε με τη "λύση" F.ΔR , δεν το πρόσεξε η ΚΕΕ;

Γρηγόρης Μπουλούμπασης

Καλημέρα.

Νομίζω ότι αυτό που εννοεί η εκφώνηση είναι ότι με κάποιον τρόπο αυτή η κατάλληλη δύναμη καταφέρνει να αλλάζει την ακτίνα της τροχιάς βήμα, βήμα και σε κάθε βήμα κάνει κυκλική κίνηση, όχι σπειροειδή και όχι συνεχώς κυκλική. Βέβαια η διατύπωση κατά την διάρκεια της μεταβολής τα μπερδεύει τα πράγματα. Σίγουρα δεν χρειαζόταν η περιγραφή της μεταβολής της ακτίνας , αρκούσε μόνο η αρχική και τελική κατάσταση και η σταθερότητα της κατεύθυνσης της δύναμης.

Όσο για το μέτρο της δύναμης νομίζω ότι και στο σχήμα τα δύο διανύσματα δεν έχουν ακριβώς το ίδιο μήκος αλλά σίγουρα δεν μπορούμε από το σχήμα να κάνουμε μετρήσεις μεγεθών.   

Φανταστείτε στην γεωμετρία να ζητάμε σύγκριση τριγώνων και η απάντηση να είναι μέτρησα, τις πλευρές με τον χάρακα και βγήκαν ίσες. 

 

Γιώργος Γεωργαντάς
15/06/2018 12:39 ΜΜ

Γιάννη (Κυρ) ρωτάς αν ένας μαθητής είχε τόση βεβαιότητα και τόσο θάρρος

ώστε να αμφισβητήσει γραπτώς τις απαντήσεις της εκφώνησης σε Πανελλαδικές εξετάσεις;;;

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος

Πως θα συμβόλιζες σε ένα σχήμα αγαπητέ Γρηγόρη, δύο διανύσματα που είναι ίσα; Θα τα συμβόλιζες με διαφορετικό τρόπο από αυτό που έκαναν οι θεματοδότες;

Βαγγέλης Κουντούρης

καλό μεσημέρι Γρηγόρη

δεν πρόκειται για το μήκος (μόνο), αλλά για το σύμβολο που είναι ίδιο, θα έπρεπε το δεύτερο να είναι F΄

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος

Αγαπητέ Βαγγέλη, υποθέτω ότι οι θεματοδότες  ήθελαν να έχουν ως επιλογή το FΔR. Απλώς δεν είδαν (δεν πρόσεξαν) ότι ο σχεδιασμός των δύο δυνάμεων στην αρχική και τελική θέση δεν ήταν σωστός. 

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος

Ναι, στο (i) αυτό εννοώ Γιάννη!

Γιώργος Παναγιωτακόπουλος

Αγαπητέ Γιώργο (Γεωργαντά), μόνο η προσθήκη ότι η κίνηση είναι συνεχώς κυκλική τη διαφοροποιεί από αυτή του σχολικού βιβλίου. Το σχολικό βιβλίο δε γράφει "περίπου οριζόντιο" όπως αναφέρεις. Γράφει μόνο "οριζόντιο", τουλάχιστον στην ηλεκτρονική έκδοσή του από τα ψηφιακά βιβλία: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C108/542/3558,14760/ 

Δηλαδή πιστεύεις ότι αν η άσκηση είχε ακριβώς τη φρασεολογία του σχολικού βιβλίου θα ήταν σωστή; 

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα σε όλους,

Φοβάμαι ότι το σχήμα στο Β2, όπως δόθηκε, δεν ήταν τυχαίο. Δεν υπήρχε λόγος ούτε να σημειώνεται το R/2, ούτε να επαναλαμβάνεται το ίδιο σύμβολο για την F, στην αρχή και στο τέλος, και μάλιστα με ίδιο μήκος διανύσματος.

Στα σχήματα που θέλουμε απλά να δείξουμε αρχική και τελική θέση/κατάσταση, συνήθως μία από τις δύο τη σχεδιάζουμε διακεκομένη και με λιγότερες λεπτομέρειες.

Γρηγόρης Μπουλούμπασης

Για το σύμβολο συμφωνώ. Το F εκφράζει κάποιο συγκεκριμένο μέτρο δύναμης.