web analytics

Ποιο θα είναι το πλάτος της ταλάντωσης;

Μπορεί να παρουσιασθεί σε μαθητές. Δεν θα ήθελα να αποτελέσει θέμα Εξετάσεων.

Αν ασκήσουμε δύναμη F στον κύλινδρο και την καταργήσουμε όταν αυτός θα έχει μετακινηθεί κατά d, ποιο θα είναι το πλάτος της ταλάντωσης που θα ακολουθήσει;

Συνέχεια:

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
27 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
25/10/2018 9:55 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη.

Να φανταστώ ότι στη διάρκεια άσκησης της δύναμης F, ο κύλινδρος κυλίεται.

Από κει και πέρα, συμφωνώ με τον 2ο 

Γιώργος Κόμης
25/10/2018 10:00 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη.

Η F δύναμη που ασκείτε? Αν πχ ασκείτε στην περιφέρεια το έργο της δεν είναι Fd.

Επίσης αρμονική ταλάντωση εκτελεί το cm. To πως θα εφαρμόσουμε την διατήρηση της ενέργειας έχει σχέση με το αν βλέπω μόνο το cm ή αν βλέπω το σώμα που περιστρέφεται ταυτοχρόνως .

Ιωάννηs Τσιφτελήs
25/10/2018 10:01 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη.Συμφωνώ με το Διονύση.Ο πρώτοs έχει ξεχάσει ότι υπάρχει και η δυναμική ενέργεια του στροφικού ταλαντωτή στην ακραία θέση.

Παντελεήμων Λάπας
25/10/2018 10:11 ΜΜ

… θα συμφωνούσα με τον πάνω κύριο … το παραγόμενο έργο δαπανάται τόσο για την επιμήκυνση του ελατηρίου όσο και για την κύλιση χωρίς ολίσθηση του κυλίνδρου (ενάντια στην στατική τριβή) … η κάτω απάντηση λαμβάνει υπόψη της μόνο την επιμήκυνση του ελατηρίου όμως 

Ιωάννηs Τσιφτελήs
25/10/2018 10:15 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη. Εκτόs από τη σχέση ΣF=-Dx  υπάρχει και ανάλογη σχέση για τη στροφική κίνηση του κυλίνδρου Στ= -D'θ που τη βγάζουμε από τη σχέση Στ=I αγων. Οι δυο δυναμικέs ενέργειεs στην ακραία θέση θα δώσουν την δυναμική ενέργεια του ελατηρίου.κάτι που το βγάζουμε αμέσωs από τη διατήρηση τηs ενέργειαs.

Ιωάννηs Τσιφτελήs
25/10/2018 10:34 ΜΜ

Γιάννη εκτόs από το γραμμικό αρμονικό ταλαντωτή που είναι το κέντρο μάζαs του κυλίνδρου δεν έχουμε και στροφική αρμονική ταλάντωση αφού ο κύλινδροs κυλίεται? Έτσι το απαιτούμενο έργο θα είναι το άθροισμα των δυο ενεργειών ταλάντωσηs.H κάθε μία με διαφορετική σταθερά.

Παντελεήμων Λάπας
25/10/2018 10:37 ΜΜ

Γεια χαρά … μάλλον δεν έδωσα καλή αιτιολόγηση … πιο απλά … με ΘΜΚΕ μεταξύ αρχικής και τελικής κατάστασης … αρχικά και τελικά το σώμα είναι ακίνητο (πριν το αφήσουμε) … συνεπώς το έργο της δύναμής μας πρέπει να εξουδετερώσει το έργο της συνισταμένης δύναμης επί του κυλίνδρου … η εφαρμογή οδηγεί στην 1η απάντηση … 

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα κι από μένα,

Και γιατί να μην απαντήσουμε απλά ότι,

αφού "αφήνεται" (υαρχ=0) άρα πρόκειται για ακραία θέση, οπότε Α=d; smiley

 

Να παραθέσω μια ανάρτησή μου από το παλιό υλικονέτ, που δεν μπόρεσα να τη βρώ στο νέο, ΕΔΩ