- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Χρόνια πολλά και ευτυχισμένο το 2025 πριν από 10 μήνες Χρόνια Πολλά 
 και
 Καλή Χρονιά
 σε όλους
 Χρόνια Πολλά
 στους εορτάζοντες / εορτάζουσες την ονομαστική τους γιορτή
 Ιδιαίτερα
 Χρόνια Πολλά
 στον
 Βασίλη Δουκατζή
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Καλά Χριστούγεννα! πριν από 10 μήνες Χρόνια Πολλά σε όλα τα μέλη του Υλικού. 
 Ιδιαίτερα Χρόνια Πολλά σε όσους / όσες γιόρταζαν για τα ονόματα τους αυτές τις μέρες.
 Καλή Πρωτοχρονιά να έχουμε
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Εφυγε ο Νίκος… πριν από 11 μήνες, 3 εβδομάδες Θερμά Συλλυπητήρια στους δικούς του 
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Η Μπλε Πανσέληνος …Tου Αποχαιρετισμού. πριν από 1 έτος, 3 μήνες Ο Γιάννης μας αποχαιρέτησε διακριτικά χωρίς θόρυβο με τον δικό του ιδιαίτερο, ποιητικό, και ευαίσθητο τρόπο. Το είχε κάνει κάποιους μήνες πριν, γνώριζε … Ο Διονύσης επικαιροποίησε τον αποχαιρετισμό. Με τον Γιάννη γνωριστήκαμε στο Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη, είμασταν και συγκάτοικοι. Χούντα, Πολυτεχνείο, Κυπριακό, Μεταπολίτευση. Α…[Περισσότερα] 
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Συνωμοσιολογία & Εκπαίδευση πριν από 1 έτος, 4 μήνες Καλημέρα Αποστόλη 
 Προσυπογράφω το κείμενο
 Εμμανουήλ Λαμπράκης Συνταξιούχος καθηγητής Φυσικής
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Οριακές δυναμικές ισορροπίες πριν από 1 έτος, 11 μήνες Καλημέρα Γιάννη 
 Εξαιρετική ανάρτηση
 Πολύ όμορφα και αναλυτικά γραμμένη με αποκορύφωμα το τελευταίο θέμα. Επιτυγχάνεις, κατά τη γνώμη μου, άριστα τους στόχους που έθεσες.
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Η Μπλε Πανσέληνος …Tου Αποχαιρετισμού. πριν από 2 έτη, 1 μήνα Καλησπέρα Γιάννη Όντας προς τη μεριά του Λυβικού ήταν για μένα ξεχωριστή απόλαυση να διαβάζω την Μπλε Πανσέληνο σου. Εξαιρετική Ανάρτηση 
 
 ΠληροφόρησηΣυναίσθημα Ευαισθησία … 
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Ανάδειξη του φαινομένου της αυτεπαγωγής πριν από 2 έτη, 5 μήνες Καλημέρα Κώστα 
 Τώρα είδα το σχόλιο σου
 Η προσέγγιση σου του θέματος στο βίντεο είναι εξαιρετική!
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Ένα τμήμα από ένα στιγμιότυπο κύματος πριν από 2 έτη, 5 μήνες Φοβερό! 
 Καλημέρα Διονύση
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Ερωτήσεις – Απαντήσεις : Στην Λυκειακή Κβαντική πριν από 2 έτη, 5 μήνες Καλημέρα Γιάννη 
 Εξαιρετική παρουσίαση με ερωτήσεις – απαντήσεις ενός νεοεξεταζόμενου κεφαλαίου στη φυσική.
 Ιδιαίτερα χρήσιμη για τα παιδιά που βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της προετοιμασίας τους για τις εξετάσεις που θα κρίνουν την εισαγωγή τους σε κάποια από τις σχολές της προτίμησης τους
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Σώμα δέχεται μόνο την δύναμη του βάρους πριν από 2 έτη, 5 μήνες Καλημέρα Παύλο 
 Ωραίο θέμα. Μου αρέσει ιδιαίτερα το ότι απαιτείται να διερευνηθεί αν πρόκειται για ελευθερη πτώση ή οριζόντια βολή.
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Όταν η ψυχρή δεξαμενή ζεσταίνεται … πριν από 2 έτη, 5 μήνες Καλημέρα Ανδρέα 
 Πολύ όμορφο θέμα
 Το σενάριο εξαιρετικό
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Ας ελέγξουμε για τριβές και ενέργειες πριν από 2 έτη, 5 μήνες Καλημέρα Διονύση 
 Πολύ ωραίο επαναληπτικό θέμα
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Ανάδειξη του φαινομένου της αυτεπαγωγής πριν από 2 έτη, 5 μήνες Ντίνο ευχαριστώ για τη διευκρίνηση. 
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Ανάδειξη του φαινομένου της αυτεπαγωγής πριν από 2 έτη, 5 μήνες Καλημέρα μετά από καιρό 
 Σας ευχαριστώ για τα σχόλια σας
 Διονύση και εγώ χαίρομαι πολύ που είμαι στην παρέα
 Νίκο χαίρομαι που σου άρεσε
 Παντελή πράγματι αυτό το σημείο του σχολικού είχα κατά νου όταν σκέφτηκα το θέμα
 Ντίνο ναι έχω κάνει στο εργαστήριο σχετικό πείραμα και λειτουργεί. Δεν κατάλαβα πως προκύπτει η ανισότητα που γράφεις στο…[Περισσότερα]
- 
	
	H/o Εμμανουήλ Λαμπράκης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 5 μήνες Ανάδειξη του φαινομένου της αυτεπαγωγής  Στο κύκλωμα του παραπλεύρως σχήματος ο κλάδος 1 περιλαμβάνει λαμπτήρα πυρακτώσεως ωμικής αντίστασης R1 και ο κλάδος 2 πηνίο και αντιστάτη εμφανίζοντας […] Στο κύκλωμα του παραπλεύρως σχήματος ο κλάδος 1 περιλαμβάνει λαμπτήρα πυρακτώσεως ωμικής αντίστασης R1 και ο κλάδος 2 πηνίο και αντιστάτη εμφανίζοντας […]
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Χρόνια πολλά και ευτυχισμένο το 2023 πριν από 2 έτη, 9 μήνες Χρόνια πολλά 
 Στους σημερινούς εορτάζοντες του δυκτίου
 Ιδιαίτερες ευχές στους
 Γιάννη Αγγελόπουλο,
 Γιάννη Δογραμματζακη,
 Γιάννη Κυριακόπουλο,
 Γιάννη Μπατσαούρα,
 Γιάννη Φιορεντίνο,
 και στον Πρόδρομο,
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Χρόνια πολλά και ευτυχισμένο το 2023 πριν από 2 έτη, 10 μήνες Ευτυχισμένο 2023 
 Χρόνια Πολλά στους εορτάζοντες του δικτύου
 Ιδιαίτερα
 Χρόνια Πολλά
 Στους
 Βασίλη Δουκατζή
 Βασίλη Μπάφα
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Χρόνια Πολλά και καλή χρονιά το 2022! πριν από 2 έτη, 10 μήνες Χρόνια Πολλά 
 στους εορτάζοντες του δικτύου σήμερα
 Ιδιαιτέρως
 Χρόνια Πολλά
 στον
 Χρήστο Αγριοδήμα
- 
	
	Ο/η Εμμανουήλ Λαμπράκης σχολίασε το άρθρο Χρόνια Πολλά και καλή χρονιά το 2022! πριν από 2 έτη, 10 μήνες Δημήτρη Τσάτση 
 Παντελεήμονα Παπαδάκη
 Αποστόλη Παπάζογλου
 Χρήστο Αγριοδήμα
 Νίκο Μαλακασιώτη
 Δημήτρη Πάλμε
 Γιάννη Φιορεντίνε
 Βασίλη Δούκατζη
 Άρη Αλεβίζε
 σας ευχαριστώ για τις ευχές σας
 Χρόνια σας Πολλά
 και
 Καλές Γιορτές
- Φόρτωσε Περισσότερα
 
			 
		
Καλημέρα Μανώλη.
Χαίρομαι που σε βλέπω ξανά στην παρέα μας.
Πολύ καλό Μανώλη ,λιτό και κατανοητό.
Καλώς τονε ,καλημέρα Μανώλη, καλημέρα Ηράκλειο.
Το θέμα παραπέμπει στη παράγραφο 5.14 του σχολικού,
όπου όμως λείπουν στοιχεία σχέσεων των ωμικών και τα οποία
“αναδεικνύουν” πράγματι το φαινόμενο, μέσω της σχέσης των προ και μετά ισχύων.
Να είσαι καλά, καλή βδομάδα
Μανώλη, καλημέρα.Ένα Β θέμα με πλούσιο περιεχόμενο που μπορεί εύκολα να υλοποιηθεί στην τάξη σε διάφορες παραλλαγές του, αφού υπάρχουν τα κατάλληλα όργανα.Όταν ανοίξουμε το διακόπτη το ρεύμα Ι2 που διατρέχει και τις δύο αντιστάσεις είναι (εκθετικά) φθίνον και η ισχύς μειώνεται. Άρα συγκρίνουμε με τη μέγιστη ισχύ τη στιγμή δηλ. που ανοίγουμε το διακόπτη. Το πηλίκο των ισχύων στον λαμπτήρα, μετά προς πριν, θα ισούται με το πηλίκο των τετραγώνων των δύο ρευμάτων, δηλ. (Ι2/Ι1)^2 με I2=Ε/R2>Ι1=E/R1 (R2<R1). Για το μετά αν λάβουμε υπόψη τη μέση ισχύ σε 5 σταθερές χρόνου τότε πρέπει (R1/R2)^2>10..Να είσαι καλά.
Καλημέρα παιδιά.
Μανώλη έτσι πρέπει να είναι τα Β΄ θέματα.
Αυτό ακριβώς
Πολύ καλή Μανώλη για β’θέμα.
Μπορούμε να το απαντήσουμε και χωρίς τύπους:
Με κλειστό τον διακόπτη το πηνίο μετα απο καποιο χρόνο λειτουργεί σαν απλός αγωγός. Έτσι η ένταση του ρεύματος που τον διαρρέει είναι μεγαλύτερη από τη Ι1 (αφού λόγω των παράλληλων αντιστατών οι εντάσεις των ρευμάτων που διαρρέεουν τους αντιστάτες είναι αντιστρόφως ανάλογες των αντιστάσεων των αντιστατών).
‘Οταν ανοίξουμε τον διακόπτη (t=0) το πηνίο στην αρχή (t=0+) διατηρεί το ίδιο ρεύμα το οποίο διερρέει τον λαμπτήρα. ‘Αρα αρχικά θα φωτοβολήσει εντονώτερα(η φωτοβολία αυξάνεται με αύξηση του ρεύματος που διαρρρέει τον λαμπτήρα).
Αμέσως μετά η ένταση του ρεύματος μειώνεται μέχρι μηδενισμού , το ίδιο και η φωτοβολία.
Καλησπέρα Μανώλη.
Ανέδειξες και με το παραπάνω το φαινόμενο της αυτεπαγωγής!!
Η διερεύνηση που κάνεις επίσης φωτίζει το φαινόμενο αν γίνει στο εργαστήριο.
Να είσαι πάντα καλά.
Καλησπέρα Μανώλη.
Πλούσιο σε περιεχόμενο θέμα, που με την συγκεκριμένη ανάλυση φτάνει εύκολα στο μαθητή/τρια.
Καλησπέρα Μανώλη. Ίσως τώρα με το τυπολόγιο, να δούμε και κάποια Β θέματα που εξετάζουν ουσιαστικά, όπως το δικό σου.
Καλημέρα μετά από καιρό
Σας ευχαριστώ για τα σχόλια σας
Διονύση και εγώ χαίρομαι πολύ που είμαι στην παρέα
Νίκο χαίρομαι που σου άρεσε
Παντελή πράγματι αυτό το σημείο του σχολικού είχα κατά νου όταν σκέφτηκα το θέμα
Ντίνο ναι έχω κάνει στο εργαστήριο σχετικό πείραμα και λειτουργεί. Δεν κατάλαβα πως προκύπτει η ανισότητα που γράφεις στο τέλος
Γιάννη έτσι νομίζω και εγώ. Θα έπρεπε μάλλον, για να το αναδείξω ως δεύτερο θέμα να έδινα απάντηση χωρίς χρήση τύπων όπως πιο κάτω κάνει ο Γιώργος.
Γιάννη Κοσμίδη όπως είπα και στον Κυριακόπουλο η απάντηση του Γιώργου στο σχόλιο κάτω από το δικό σου αναδεικνύει το θέμα ως «κανονικό» δεύτερο
Γιώργο όπως και πιο πάνω ανέφερα η απάντηση σου είναι αυτή που έπρεπε να αναμένει κανείς από ένα θέμα που έχει τον χαρακτήρα δεύτερου θέματος – ο υποψήφιος κάνοντας τη σκέψη που περιέγραψες τσεκάρει το σωστό και μετά περιγράφει τη σκέψη του
Πρόδρομε ναι έτσι νομίζω και εγώ. Βέβαια θα μπορούσε να απαντηθεί το θέμα και χωρίς χρήση τύπων όπως αναφέρθηκε πιο πάνω.
Άρη ναι αλλά και η απάντηση χωρίς χρήση τύπων όπως προαναφέρθηκε είναι πολύ καλή για την παρουσίαση του θέματος
Αποστόλη ίδωμεν. Τώρα μάλιστα με τη διεύρυνση της εξεταζόμενης ύλης υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα να δούμε κάποια Β θέματα όπως λες.
Παντελή για την ισχύ μετά έχω πάρει τη μέση τιμή της σε 5 σταθερές χρόνου που το φαινόμενο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί
https://i.ibb.co/0ZCTpYc/image.png
Καλημέρα Ντίνο.
Προφανώς απευθύνεσαι στο Μανώλη .
Εν τω μεταξύ κάτι λείπει στην εναρκτήρια σχέση ,νομίζω το Ι2.
Η κατάληξη δίνει ,αν καλά καταλαβαίνω, ότι δεν αρκεί το R1>R2
αλλά η R1>3,..R2 για να συμβαίνουν όσα ο Μανώλης είπε…
Καλημέρα, Παντελή.
Ναι στο Μανώλη απευθύνεται (όλα έγιναν με βιασύνη), αφού μου ζήτησε να διευκρινίσω πως βγαίνει κάτι που ανέφερα. Ναι λείπει το Ι2^2.
Αρκεί η συνθήκη του Μανώλη για να φανεί η εντονότερη φωτοβολία μετά το άνοιγμα του διακόπτη.
Απλά, όταν ο διάολος δεν έχει τι να κάνει … έκανα τον υπολογισμό και με τη μέση ισχύ σε 5 σταθερές χρόνου και βγήκε η σχέση που αναφέρεις στο τέλος.
Εμείς παρατηρούμε μια έντονη “στιγμιαία” αναλαμπή (που μπορεί να κάψει και το λαμπάκι). Το βαθμιαίο προς μηδενισμό δε μπορεί να το αντιληφθεί το μάτι.
Να είσαι καλά
Ντίνο ευχαριστώ για τη διευκρίνηση.
Σε αυτό το βίντεο προσπαθώ να κάνω μία αντίστοιχη προσέγγιση στο θέμα της αυτεπαγωγης. Δεκτά τα όποια σχόλιά σας
Καλημέρα Κώστα
Τώρα είδα το σχόλιο σου
Η προσέγγιση σου του θέματος στο βίντεο είναι εξαιρετική!