web analytics

Γιάννης Σακελλαρίου

  • Καλησπέρα σε όλους,
    Ένα γενικό σχόλιο για τα σημερινά θέματα των πανελλαδικών στο μάθημα της Φυσικής.
    Καταρχάς θα ήθελα να πω ότι συμφωνώ με τα σχόλια των περισσοτέρων συναδέλφων και να θέσω ένα ρητορικό ερώτημα : Γιατί τόσο μένος με τη φυσική κάθε φορά;
    Ζήτημα  κεντρικής οδηγίας;  δεν μπορώ να καταλάβω ειλικρινά το πνεύμα των σημεριν…[Περισσότερα]

  • Καλημέρα Θανάση, ευχαριστούμε πολύ για την εξαιρετική δουλειά που μας πρόσφερες. Συμφωνώ με την παρατήρηση του Θοδωρή και απλά ήθελα να επισημάνω και ‘γω μια μικρή διόρθωση στον τύπο της έντασης του μαγνητικού πεδίου στο κέντρο του σωληνοειδούς, όπου δε χρειάζεται το 4π.
    ευχαριστούμε και πάλι!!!

  • Ο Στέφανος Τραχανάς είναι δάσκαλος!!!! είναι από τις περιπτώσεις εκείνων των πανεπιστημιακών δασκάλων που αν κάποιος είχε την τύχη να παρακολουθήσει διαλέξεις του στο πανεπιστήμιο, ένας εξ΄’ αυτών ΄ήμουν και γω, συνειδητοποιούσε πόσο όμορφο είναι να να χρησιμοποιείς απλές αλλά όχι απλοϊκές λέξεις για να περιγράψεις τόσο δύσκολες φυσικές έννοιες.…[Περισσότερα]

  • Mπράβο Σπύρο, συγχαρητήρια!!!!
    Τέτοια αποτελέσματα μας δείχνουν ότι υπάρχει ελπίδα!!!

  • Καλημέρα σε όλους,
    θετική νομίζω είναι η εξέλιξη αν κάτι παέι να γίνει από νέους συναδέλφους σε επίπεδο συνδικαλιστικής οργάνωσης των φυσικών, και καλό θα ήταν να δημοσιευθεί όχι μόνο μέσω fb αλλά και μέσω άλλων ιστοσελίδων όπως το yliko net ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστό.
    Όσον αφορά τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μιας και είμαι παθόν, θα διαφωνούσα με…[Περισσότερα]

  • Καλημέρα συνάδελφοι, οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους νομίζω, τα λόγια είναι περιττά.
    Συμφωνώ απόλυτα με την Τίνα, γιατί δεν γίνεται η αρχή για ΤΕΕ Φυσικών έστω και τώρα? Από κάποιους δεν πρέπει να δοθεί η εκκίνηση? Ναι καθυστερήσαμε, αλλά
    γιατί να χάνουμε και άλλο χρόνο?

  • Όσον αφορά το καινούργιο βιβλίο του μεγάλου δασκάλου Στέφανου Τραχανά, για άλλη μία φορά respect

  • Τέλειο Παναγιώτη, ευχαριστούμε πολύ για την χρηστική σου αυτή προσφορά

  • Δημήτρη καλημέρα, ευχαριστούμε για την αναδημοσίευση αυτή!!!

    πραγματικά αισθάνομαι τυχερός που είχα ως δάσκαλο (γιατί έτσι τον αποκαλούσαμε ως φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης ) αυτόν τον ''φωτισμένο'' πραγματικά άνθρωπο. Θεωρώ ότι οι ιδέες και οι απόψεις τέτοιων ανθρώπων πρέπει να αποτελούν μπούσουλα για τις εκπα&…[Περισσότερα]

  • Καλημέρα σε όλους..

    38 βεβαίως είναι η απάντηση!

  • Καλημέρα σε όλους , θα συμφωνήσω  με τον Θοδωρή δεδομένης της οδηγίας του υπουργείου, το ερώτημα που τίθεται είναι θα κοπεί στερεό μέχρι ποιο σημείο?

    Όσο το συντομότερο πάντως ξεκαθαριστεί το ζήτημα τόσο το καλύτερο για τα παι&de…[Περισσότερα]

  • Καλημέρα σε όλους συμφωνώ απόλυτα με τον Διονύση και θεωρώ ότι θα ήταν σοφό να επανέλθουμε στη συγκεκριμένη ερώτηση όταν ασχοληθούμε με το στερεό για να αποκαλύψουμε τις "κριμένες συνθήκες ισ&omi…[Περισσότερα]

  •  Καλημέρα Θοδωρή,

    από τις 10  εντολές στις 10 πληγές και ο γολγοθάς συνεχίζεται μέχρι την '' σταύρωση ''

    Μπράβο πολύ στοχευμένες οι παρατηρήσεις σου ξεκαθαρίζουν πολλά ''λεπτά'' ση&mu…[Περισσότερα]

  • H/o Γιάννης Σακελλαρίου έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 7 έτη

    Έστω ότι ένας καθηγητής κατά την διάρκεια του μαθήματος απευθύνεται σε έναν μαθητή που μιλάει με τον διπλανό του και του λέει : «Γιώργο σταμάτα να μιλάς». Ο Γιώργος περνά στο 1ο Στάδιο (άρνηση- άμυνα) : «μα […]

    • Συμφωνώ με τα περισσότερα από όσα αναφέρει το κείμενο του Δημήτρη Τσιριγώτη

      και σε ευχαριστώ Γιάννη που το ανέδειξες…

      Να προσθέσω και κάτι που εγώ βιώνω…

      Την έλλειψη σεβασμού προς το θεσμό του σχολείου..

      Και εμείς σαν μαθητές κάναμε κοπάνες, καπνίζαμε, χρησιμοποιούσαμε "γαλλικά",

      μας άρεσε να "προκαλούμε" το κατεστημένο…

      Τα τελευταία χρόνια όμως όλο και περισσότερο βλέπω αδιαφορία προς αυτό

      που λέγεται  σχολείο….

      Απαιτήσεις και μόνο….

      -Να μπω στην τάξη μετά τον καθηγητή….

      -Να μπω στην τάξη με τον καφέ στο χέρι….

      -Να καπνίσω στο προαύλιο λες και είμαι στο δρόμο

      -Να μην μου λες να προσέχω στο μάθημα αφού εγώ θέλω απλά να κοιμάμαι

      -Να συνεχίσω να αποκαλώ το φίλο μου…… &@%@κ@ ενώ εσύ ο καθηγητής είσαι δίπλα

      -Κάθε φορά που γυρνάς κολλημένε καθηγητή να γράψεις στον πίνακα και

      αφού ακόμα δεν έμαθες να γράφεις ανάποδα,

      να μπορώ να μιλάω με το διπλανό για κάτι που θυμήθηκα

      -Να συνεδριάζει συχνότερα το 15μελες

      -Να παίζω μπάσκετ στο προαύλιο και να ουρλιάζω ενώ εσύ θέλεις να κάνεις

      πάλι μάθημα

      -Να παίρνω τουλάχιστον 12 μόνο και μόνο επειδή μεταφέρω το κορμί μου

      στην τάξη σου…

      -Να με πας εκδρομή να ξεσαλώσω και μόλις γυρίσω να σου κάνω και μια κατάληψη

      -Να μην διαμαρτύρεσαι για τα παραπάνω, γιατί αν δε σου αρέσει, θα πάω

      σε άλλο σχολείο και εσύ θα βγεις υπεράριθμος….

    • Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο Κύριε Παπασγουρίδη.

    • Θα ήταν πολύ εύκολο Νίκο για εμάς, αν τους αντιμετωπίζαμε σαν πελάτες….

      Δυστυχώς ή ευτυχώς επιλέγουμε άλλο δρόμο…του παραδειγματισμού μέσα

      από την συμπεριφορά τη δική σου ως δάσκαλου-παιδαγωγού 

    • Ο δάσκαλος που αντιμετωπίζει τους μαθητές του ως "πελάτες" είναι τουλάχιστον ανεπαρκής …

      Και εγώ δεν θεωρώ τον εαυτό μου ως τέτοιο…. Εκτός και αν έχεις αντίθετη άποψη, οπότε ευχαρίστως να το συζητήσουμε….. 

    • Φυσικά και δεν μίλησα για σένα Θεόδωρε. Εγώ είμαι υπεύθυνος ΕΚΦΕ στα Γιάννινα για πάνω από 5 χρόνια, εσύ καθηγητής στην Αττική, δεν έχω καμία γνώση όσον αφορά τη σχέση σου με τους μαθητές σου.

      Από τα πολλά παραδείγματα πελατειακών σχέσεων που έχω, θα αναφερθώ στο τελευταίο. Είχα προχθές στο ΕΚΦΕ μια ομάδα 4 μαθητών κάποιου ΓΕΛ των Ιωαννίνων και συζητούσαμε πειράματα ηλεκτρισμού. Κατάλαβα ότι, ενώ υπάρχει κεφάλαιο ηλεκτρισμού στη Β΄ Λυκείου, οι μαθητές δεν ασχολούνται με τον ηλεκτρισμό γιατί δεν χρειάζεται στις πανελλήνιες.

      Ο ορισμός του "μαθητή πελάτη" είναι να του δίνεις αυτό που θα σου ζητήσει, αλλά αυτό που δεν θα σου ζητήσει, δεν θα του το δίνεις.

    • Νίκο μερικές σκέψεις, χωρίς ιδιαίτερο φιλτράρισμα…

       

      – Σε κάθε εργασιακό χώρο, υπάρχουν διαφορετικές ομάδες εργαζομένων…

        Έτσι και στο δικό μας… Το θέμα όμως είναι τι κάνει η πλειοψηφία…

        Τα δικά μου παραδείγματα είναι αντίθετα από αυτά που αναφέρεις εσύ…

        Η πλειοψηφία των συναδέλφων, μοχθεί καθημερινά στην τάξη, κάτω από

        εργασιακές συνθήκες που σίγουρα δεν είναι ιδανικές….και προσπαθεί

      για το καλύτερο, όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο αλλά και στη διαμόρφωση

      συνειδήσεων, μέσα από την καθημερινή αλληλεπίδραση δάσκαλου-μαθητή

       

      -Το δικό μου τελευταίο παράδειγμα, είναι εντελώς αντίθετο από το δικό σου

        Η  χθεσινή συγκέντρωση στο ΕΚΦΕ Πειραιά, διακόπηκε ξέρεις γιατί;;

       Γιατί καλό συνάδελφο και αγαπητό σε όλους ήρθε και τον πήρε ασθενοφόρο

      του ΕΚΑΒ μέσα από την αίθουσα… Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες…

       

      -Το σχόλιό μου στο κείμενο του Τσιριγώτη, σκοπό είχε να δείξει τις δυσκολίες

      που συναντάμε στην καθημερινότητα του σχολείου….Προφανώς από μια μειοψηφία

      μαθητών, ικανή όμως να σου "ανεβάζει παλμούς" καθημερινά…

      Αντί λοιπόν να πάρεις θέση σαν συνάδελφος, βγαίνεις και μιλάς για "πελάτες μαθητές"…

      για "πελατειακές σχέσεις" και αφήνεις υπονοούμενα πως αυτό συμβαίνει στην

      πλειοψηφία των συναδέλφων…. 

      Και όχι μόνο σε ένα σχόλιο, αλλά συνεχίζεις και σήμερα….γενικεύοντας χαρακτηρισμούς…

      Προσωπικά λυπάμαι για μια τέτοια θέση, αλλά είναι δική σου επιλογή….και δεν έχω

      κάτι να πω…

      Και ένα τελευταίο…

      Τα στραβά που σίγουρα υπάρχουν στο χώρο μας, οφείλουμε να τα πολεμάμε μέσα

      στους συλλόγους και να μην τα βγάζουμε φιρμάνι προς τα έξω….ακόμα και αν

      θεωρούμε εαυτούς overqualified για αυτό που η πολιτεία μας πληρώνει…

      και πιστεύουμε πως πρέπει να  λειτουργούμε ως μονάδες….διακριτές….

      Αυτό όμως δεν οδηγεί πουθενά…

    • Θέλω κατ΄αρχήν να σου θυμίσω, Θεόδωρε, ότι και εγώ καθηγητής ΜΕ είμαι. Βέβαια, από τα 20 χρόνια που κάνω αυτό το επάγγελμα, τα 11 ήμουν εκτός τάξης. Τα 6 από αυτά αποσπασμένος στο φυσικό Ιωαννίνων και τα 5 στο ΕΚΦΕ Ιωαννίνων.

      Στο δίκτυο αυτό δεν συμμετέχω στα σχολικά θέματα. Δεν σημαίνει αυτό καθόλου ότι δεν έχω σχολικές απόψεις. Έχω, όμως τείνει να είναι λίγο ασύμβατες, και έτσι είπα να κρατήσω το στόμα μου κλειστό. Αλλά αραιά μπαίνω στον πειρασμό να μιλήσω, να όπως τώρα που εξέφρασα άποψη για τις σχέσεις διδασκόντων-διδασκομένων.

      Θεωρώ ότι κάποια πράγματα είναι πολύ ξεκάθαρα και, φέρνοντάς τα στο προσκήνιο, δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας. Δηλαδή, δεν είναι ξεκάθαρο ότι ο μαθητής του μέσου ελληνικού σχολείου «παίρνει αυτό που του χρειάζεται για να πετύχει το στόχο του αλλά αρνείται αυτό που δεν του χρειάζεται;» Απ΄ ότι είδα στην απάντησή σου αυτό δεν το αμφισβήτησες, απλά μερίμνησες να υποστηρίξεις τους συναδέλφους.

      Μα και γω συνάδελφος είμαι και οι συνάδελφοί σου είναι και δικοί μου συνάδελφοι και, όσο καλά τους ξέρεις εσύ, τόσο καλά τους ξέρω και γω. Όπως σε κάθε επάγγελμα υπάρχουν οι καλοί, οι μέτριοι και οι σκάρτοι. Δεν μπορούμε να τους βάλουμε όλους στο ίδιο καλάθι. Το θέμα είναι το εξής: να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο που ακολουθούμε τόσα χρόνια τώρα; Να συνεχίσουμε να κλείνουμε το μάτι στους μαθητές και να τους λέμε «πάρε μηχανική που τη χρειάζεσαι και μη παίρνεις ηλεκτρισμό;» Να συνεχίσουμε να τους δίνουμε ασκήσεις και να μην τους κάνουμε εργαστήρια γιατί τα εργαστήρια «καμιά χρησιμότητα δεν έχουν» (Χρησιμότητα: κάθε τι που αποτελεί εφόδιο για τις πανελλήνιες). Να συνεχίσουμε να τους κάνουμε ΕΟΚ και ΟΕΚ για τρεις μήνες ώστε να γίνουν όσο το δυνατόν περισσότερες ασκήσεις; Να συνεχίσουμε να κάνουμε τρεις μήνες ταλαντώσεις για τον ίδιο λόγο; Να συνεχίσουμε την Μπερνουλοδυναμική αντί για τον ηλεκτρομαγνητισμό (που είναι δύσκολος και την πατάνε στις πανελλήνιες;) Να συνεχίσουμε τους "εξορθολογισμούς της ύλης"; Να συνεχίσουμε να βάζουμε 20άρι σ΄ αυτόν που έμαθε δυο πράγματα όλα κι όλα και 13άρι σ΄ αυτόν που πάει στο σχολείο για χαβαλέ;

      Υποθέτω ότι όλα τα παραπάνω τρωτά κανένας δεν τα θέλει. Αλλά κανένας δε θέλει και να τα αλλάξει.

    • Νίκο, σε όλα όσα αναφέρεις έχω ξεκάθαρη στάση στο δίκτυο … Και σίγουρα δεν είμαι από αυτούς που πριμοδοτω εκπτώσεις και απλουστευσεις… 

      Θα μου επιτρέψεις να πιστεύω όμως, πως η πλειοψηφία των συναδέλφων δεν έχει σχέση με όσα αναφέρεις ..

      Είναι λάθος να γενικεύουμε και να αναδεικνύουμε ως όλο τη συμπεριφορά της μειοψηφίας… Έτσι ενισχυουμε απόψεις που θέλουν την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης… 

      Δεν προτίθεμαι να συνεχίσω, αφού νομίζω πως δεν οδηγεί κάπου.. Ίσως τα πούμε κάποια φορά από κοντά… 

      • Εντάξει Θεόδωρε, τότε σταματάμε. Πρέπει όμως να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα. Το συμπέρασμα το ορίζει αυτός που τοποθετήθηκε τελευταίος. Αλλά, επέτρεψέ μου να το διατυπώσω εγώ:

        Συμπέρασμα: Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων φυσικών θεωρεί ότι οι προφορικοί βαθμοί των μαθητών δεν μπορεί να είναι από 13 μέχρι 20, το 13 να το παίρνει αυτός που πάει στο σχολείο για χαβαλέ και το 20 αυτός που διδάχτηκε δυο πράγματα όλα κι όλα. Επίσης θεωρεί ότι η σημασία των εργαστηριακών πειραμάτων είναι τεράστια επειδή η αξία ενός πράγματος δεν μπορεί να κρίνεται από τη χρησιμότητά του στις Πανελλήνιες. Πιστεύει ακόμα ότι το κεφάλαιο ΕΟΚ-ΟΕΚ μπορεί να διδαχτεί σε 3 εβδομάδες και δεν χρειάζεται 3 μήνες και το ίδιο πιστεύει και για το κεφάλαιο των ταλαντώσεων ελατηρίου σώματος. Επίσης ότι οι πολλαπλοί εξορθολογισμοί της ύλης έχουν μειώσει την ύλη της φυσικής σε τέτοιο βαθμό που να μην συγκρίνεται με την ύλη της Γ΄ Λυκείου του έτους 1978-79 στην οποία περιλαμβάνονταν τα κεφάλαια: Ταλαντώσεις, κυματική, ακουστική, κυματική οπτική, θεωρία σχετικότητας, κβαντική θεωρία και πυρηνική φυσική. Τέλος πιστεύει ότι πρέπει να ξαναγυρίσουμε στον ηλεκτρομαγνητισμό όπως γίνεται σ΄ όλον τον πολιτισμένο κόσμο.

        Όλα τα παραπάνω πρέπει να τα πετύχουμε μέσω των συλλόγων μας οι οποίοι διοικούνται από τους άξιους Συνδικαλιστές μας που τόσο πολύ μοχθούν για την βελτίωση της παιδείας μας αλλά, οι δυστυχείς, έπεσαν πάνω σε αντισυνδικαλιστικές κυβερνήσεις που κάνουν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων που καθοδηγείται από τους Συνδικαλιστές πιστεύουν ότι θα ανέβαζε το επίπεδο της παιδείας μας.

        Αν οι μεταρρυθμίσεις αυτές που όλοι μας ευαγγελιζόμαστε είχαν ήδη γίνει, δεν θα είχαν συμβεί σε σχολεία επεισόδια όπως αυτό το τελευταίο με το καθηγητή που ήρθε το ΕΚΑΒ και τον έβγαλε σηκωτό από την τάξη.

  • Καλημέρα Τάσο πολύ ωραίο το θέμα που βάζεις!!!

    μπορεί να συνδυαστεί τέλεια με εύρεση εξίσωσης της δύναμης που δέχεται το Σ2 από το έδαφος σε συνάρτηση με το το x (απο  ΘΙ) και γραφική παράσταση με μέγιστη και ελάχιστη τιμή τιμή της αν δε χαθεί η επαφή ή εύρεση του σημείου απώλειας επαφή&…

  • Μπράβο Διονύση πολύ καλή ενεργειακή προσέγγιση της οριζόντιας  β…[Περισσότερα]

  • Καλημέρα Γιώργο,

    Πολύ απαιτητικό το διαγώνισμα σου, αυτό βέβαια έχει να κάνει πάντα και συμφωνώ με το Πρόδρομο με το επίπεδο των μαθητών σου.

    Απλά από περιέργια, πως ήταν τα αποτελέσματα των παιδιών, υπήρχε σημαντικό ποσοστό που μπόρεσε να αποδώσει στα θέματα αυτά?…[Περισσότερα]

  • Μπράβο Θοδωρη πολυ ωραία β θεματάκια με ερωτήσεις σε πολυ βασικά σημεία των ρευστών σε ισορροπία, έχω βέβαια την αίσθηση ότι οι μαθητές συναντούν μεγαλυτερη  δυσκολία σε θέματα ισορροπίας παρά σε αντίστοιχα όπου το υγρό είναι σε &rho…[Περισσότερα]

  • Καλημέρα Διονύση,

    Πολύ ωραία άσκηση σε ένα κλασσικό θέμα (διάγραμμα u-t) όπου πραγματοποιούνται συχνά πολλά λάθη από τους μαθητές και αυτό νομίζω λόγω του φτωχού μαθηματικού υποβάθρου με το οποίο τα παιδιά έρχονται από το Γυμνάσιο …και όχι μόνο…

  • Φόρτωσε Περισσότερα