web analytics

Ιδέες για Β΄θέματα στην Α.Α.Τ.

Σώμα μάζας  m ισορροπεί δεμένο στο κάτω άκρο ιδανικού ελατηρίου σταθεράς k , το άλλο άκρο του οποίου είναι δεμένο στην οροφή. Μετακινούμε το σώμα προς τα πάνω κατά d ,έτσι ώστε το έργο που δαπανάμε να είναι ίσο με την αύξηση της βαρυτικής δυναμικής ενέργειας του σώματος.

Τη χρονική στιγμή t=0 αφήνουμε το σώμα να εκτελέσει Απλή αρμονική ταλάντωση με περίοδο Τ και ενέργεια ταλάντωσης ΕΤ .

Α.  Ο λόγος της ενέργειας ταλάντωσης ΕΤ προς τη μέγιστη δυναμική ενέργεια του ελατηρίου Umax είναι…..

θέματα και απαντήσεις

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
26 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
13/05/2017 10:29 ΠΜ

Καλημέρα Πρόδρομε.

Άλλος κάνει τσιγκουνιές στα δεδομένα και γράφει: Με μία δύναμη μεταβλητού μέτρου ανεβάζουμε πολύ αργά το σώμα μέχρι τη θέση όπου το ελατήριο έχει την ίδια αποθηκευμένη ενέργεια με αυτή που είχε όταν ισορροπούσε.»

Εσύ , που δεν κάνει τσιγκουνιές, γράφεις: «Μετακινούμε το σώμα προς τα πάνω κατά d ,έτσι ώστε το έργο που δαπανάμε να είναι ίσο με την αύξηση της βαρυτικής δυναμικής ενέργειας του σώματος.»

Συνεννοημένοι είσαστε;

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
13/05/2017 11:01 ΠΜ

Καλημέρα Πρόδρομε και Διονύση.

Μου φαίνεται θα νομίζουν ότι ο ένας αντιγράφει τον άλλο!!!!

Και το ωραίο είναι ότι έχω ετοιμάσει και ένα Β θέμα όπου πάλι έχουμε Α = 2Δl, αλλά το πασάρω με διαφορετική διατύπωση!!!

Θα το αναρτήσω στο ΝΕΟ ΣΠΙΤΙ!!!!!!

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
13/05/2017 11:10 ΠΜ

Πρόδρομε ασχολήθηκα κυρίως με τον Διονύση και σε ξέχασα!!!

Μια χαρά Β θέματα και δοσμένα έτσι ώστε να στέκουν ανεξάρτητα, οπότε μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει και το τελευταίο χωρίς την χρήση των 2 πρώτων!!! (Άσε που θυμίζει το (πολύ δυνατό θέμα) παλαιότερο σου Ταλάντωση Κρούση …. και μετά τίποτα.)

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα Πρόδρομε.

Ωραίες οι ιδέες της τελευταίας στιγμής.

Να αναφέρω και το κλασσικό, που συνήθως παρερμηνεύεται: το σώμα απομακρύνεται ώστε το ελατήριο να συσπειρωθεί κατά d. Η συσπείρωση μετράει από τη Θ.Φ.Μ και όχι από την αρχική θέση του σώματος.

Με την ευκαιρία κάθε επιτυχία στο γιό σου!

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
13/05/2017 4:45 ΜΜ

Καλησπέρα Πρόδρομε, καλησπέρα Αποστόλη.

Θα ήθελα να τονίσω τη φράση του Πρόδρομου:

«Καλό θα είναι να διατυπώνεται σαφώς το ”τι θέλει να πει ο ποιητής”, προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Κι έτσι από άσκηση Φυσικής να γίνει ..γλωσσική άσκηση!!!!»

Όσον αφορά την άσκηση των  δεσμών, ήταν αυτή:

Α­πό την κο­ρυ­φή κε­κλι­μέ­νου ε­πι­πέ­δου γω­νί­ας κλί­σης φ=30o, στε­ρε­ώ­νε­ται με ι­δα­νι­κό ε­λα­τή­ριο σώ­μα μά­ζας m1=2Kg σε ι­σορ­ρο­πί­α. Α­πό τη βά­ση του κε­κλι­μέ­νου ε­πι­πέ­δου κι­νεί­ται  προς τα πά­νω σώ­μα μά­ζας m2=3Kg, τα­χύ­τη­τας υ0 =5m/sec. Συ­γκρού­ε­ται κε­ντρι­κά-πλα­στι­κά με το m1. Η αρ­χι­κή τους α­πό­στα­ση εί­ναι 0,9 m. Αν η μέ­γι­στη συ­μπί­ε­ση του ε­λα­τη­ρί­ου εί­ναι 0,2 m, να υ­πο­λο­γι­στεί η στα­θε­ρά του ε­λα­τη­ρί­ου. Τρι­βές δεν υ­πάρ­χουν.  g=10m/s2.

                  Ε­ξε­τά­σεις  1985

Όπου μιλάει για «συμπίεση» και όχι για «συσπείρωση» και όπου βέβαια έγινε …μπέρδεμα!

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
13/05/2017 4:54 ΜΜ

Πρόδρομε,

ωραία ερωτήματα, αλλά… για να τα ενώσεις και να φτιάξεις ένα πολύ καλό Γ θέμα!

Νομίζω ότι είναι παραπάνω σύνθετος ο συλλογισμός που απαιτεί το καθένα, για να ταιριάζει σε Β θέμα (αν και έχουμε εδώ και πολύ καιρό μπερδευτεί με το τι εννοούμε λέγοντας "Β θέμα"…)

Πάντως, τα ερωτήματα είναι καλά.

Θε πρότεινα και μια μικρή αλλαγή στην έκφραση "το έργο που δαπανούμε"…

Η δύναμη που ασκούμε παράγει έργο, δε δαπανά…. Εμείς δαπανούμε ενέργεια…

Καλύτερα να λέγαμε λοιπόν "η ενέργεια που δαπανούμε"…. Δε συμφωνείς;

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Θυμάμαι τις εξετάσεις του 1985 που ανέφερε ο Διονύσης .

Το ελατήριο πήγαινε από κατάσταση επιμήκυνσης σε κατάσταση συμπίεσης

οπότε η όλη διαδρομή ήταν ''συσπείρωση'' και συμπίεση μόνο από το φ.μ μέχρι το τέρμα.

Πως ερμηνεύω την ορολογία των ελατηρίων

Πηγαίνοντας από την 1 στη 2:

Δl1 : παραμόρφωση, επιμήκυνση

Πηγαίνοντας από την 1 στη 3:

Δl2 : παραμόρφωση, συμπίεση, συσπείρωση

Πηγαίνοντας από την 2 στην1 και συνέχεια στην 3:

από την 2 (φ.μ) μέχρι την 1 η Δl1 : συσπείρωση (οι σπείρες πλησιάζουν) και

από την 1(φ.μ) μέχρι την 3 η Δl2 : συσπείρωση (οι σπείρες πλησιάζουν) και συμπίεση (το μήκος γίνεται μικρότερο το φυσικού)

Από την 2 στην3 το l1+Δl2) : μόνο συσπείρωση

Γενικά ο όρος συμπίεση έχει σχέση με το φυσικό μήκος ενώ ο όρος συσπείρωση με το πλησίασμα των σπειρών.

Αν υπάρχει αντίρρηση (ή πιθανό σφάλμα) καλό είναι να αναφερθεί.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
13/05/2017 6:38 ΜΜ

Καλησπέρα παιδιά΄.

Παντελή μπορεί να έχεις δίκιο στις γλωσσολογικές σου προσεγγίσεις, αλλά αν και δεν γνωριζόμαστε το 85, πρέπει να είμαστε στο ίδιο βαθμολογικό κέντρο (Δραπετσώνα)!

Η λέξη "συμπίεση" ερμηνεύτηκε ως εξής:

Έχεις ένα ελατήριο, δεν γνωρίζεις αν έχει το φυσικό του μήκος, αν έχει επιμηκυνθεί, αν έχει συσπειρωθεί. Το βλέπεις να έχει κάποιο μήκος l.

Αν αρχίσει αυτό το μήκος να μειώνεται, τότε λέμε ότι το ελατήριο "συμπιέζεται"… 

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα στην παρέα.

Ο Διονύσης έθεσε το θέμα ...συμπίεση παραπάνω και κατάλαβα γιαυτό έδωσα την άποψή μου για την ορολογία παραπάνω.

Ελυνα τα θέματα Πρόδρομε και τα βρήκα ενδιαφέροντα αν και στο β),γ) είναι σύνθετες οι απαντήσεις για Β΄θέμα. Πρόσεξε όμως στην απάντηση του α) ερωτήματος λες ,"…πράγμα που σημαίνει ότι έχει συσπειρωθεί κατά Δl=mg/k…" . Πρέπει να προσθέσεις μετά το συσπειρωθεί …, " πάνω από το φ.μ", γιατί όλο η d=2Δl λέγεται συσπείρωση. Η εκφώνηση δεν έχει πρόβλημα.

Φίλε Αποστόλη, δεν είμαι σίγουρος πως ερμηνεύω καλά το σχόλιο σου πάνω -πάνω.

Λες ,"το σώμα απομακρύνεται ώστε να συσπειρωθεί κατά d" . Από που;

Αν από το φ.μ μειώνεται το μήκος  ναι λέγεται συσπείρωση αλλά και λέγεται και συμπίεση.

Λες η συσπείρωση μετράει από τη Θ.Φ.Μ. και όχι από την αρχική θέση , Εδώ διαφωνώ γιατί αν αρχικά ήταν σε επιμήκυνση l>lo και πήγε σε συμπίεση(l<lo) η όλη διαδρομή για το ελατήριο λέγεται μόνο συσπείρωση. (Αναλύω στο παραπάνω σχόλιο μου) 

Να'μαστε καλά να κουβεντιάζουμε και να καταφέρνουμε να καταλήγουμε …κυρίως όταν επισήμως δεν βρίσκουμε γραφάς .

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Ωπα Διονύση τώρα σε είδα.

Το ''85 Διονύση πάλευα ''παρα την παιδεία'' το 87 διορίστηκα και στη Δραπετσώνα 

από το '89 και μετά.

Κατάλαβα ότι βάζεις κάτι σαν δεδικασμένο(;) από τις εξετάσεις του 85 στις οποίες γνωρίζουμε όμως

ότι το ελατήριο αρχικά ήταν σε έκταση και μετά την κρούση συμπιέστηκε μέγιαστα κατά 0,2m,

Αυτά τα 0,2m για μένα μετράνε από το φ.μ και πάνω, και από το σημείο κρούσης λέω πως αρχίζει να συσπειρώνεται μέχρι το φ.μ. και αν συνεχίσει παθαίνει και συσπείρωση και συμπίεση.

Τώρα λες αν δεν ξερω σε τι κατάσταση είναι το ελατήριο και μαθαίνω πως μειώνεται το μήκος του δηλαδή ''μαζεύουν'' – πλησιάζουν οι σπείρες ε τότε μόνο συσπειρώνεται μπορώ να πω .

Διονύση εγώ τώρα δεν μπορώ να θυμηθώ με σιγουριά το τι είχε συμβεί  στα βαθμολογικά.

Αν μπορούσαμε να καταλήξουμε κάπου θα ένοιωθα καλά έστω και αν είμαι λάθος.