Τελικό διαγώνισμα προσομοίωσης Φυσικής Γ΄ Λυκείου 2017-2018

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΕΞΙ (6)

ΘΕΜΑ 1ο

Στις ερωτήσεις 1-4 να γράψετε τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

  1. Σε ένα στάσιμο κύμα, τα σημεία που βρίσκονται μεταξύ δύο διαδοχικών δεσμών έχουν:

α. ταυτόχρονα μέγιστη κινητική ενέργεια.

β. ίδιο πλάτος ταλάντωσης.

γ. διαφορετική συχνότητα ταλάντωσης.

δ. διαφορά φάσης π rad.

(Μονάδες 5)

…………..   Η εκφώνηση ΕΔΩ και οι απαντήσεις ΕΔΩ

Επίσης επειδή αυτή την εποχή είναι χρήσιμα:

Tελικό διαγώνισμα προσομοίωσης Φυσικής Γ΄ Λυκείου 2015-2016

Tελικό διαγώνισμα προσομοίωσης Φυσικής Γ΄ Λυκείου 2016-2017

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
29 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
11/04/2018 10:36 ΠΜ

Χρονια Πολλα Νεκταριε !

Για ακομη μια φορα προσφερεις ενα πολυ αξιολογο υλικο !

Σε ευχαριστουμε ! 

Τις επομενες ωρες θα μελετηθει .Οποτε θα τα ξαναπουμε …smiley

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης
11/04/2018 10:52 ΠΜ

Νεκτάριε καλημέρα

Έριξα μια γρήγορη ματιά χωρίς να πάρω χαρτί και στυλό να το λύσω. Ξεχώρισα το Β3  και όλο το Δ θέμα με την κλιμάκωση που είχε. Τα πολλαπλής θεωρώ κάποια ότι είναι τσιμπημένα και ενδεχομένως απο μαθητές να θέλουν χαρτί και μολύβι για να απαντηθούν. Γενικά όμως ήταν κλιμακούμενο με τις παγίδες και τα λεπτά του σημεία και το 100 δεν γράφεται έυκολα.

Διονύσης Μάργαρης
11/04/2018 12:59 ΜΜ

Καλησπέρα Νεκτάριε.

Σε ευχαριστώ για το επαναληπτικό διαγώνισμα που μοιράστηκες!

Τέτοια εποχή, νομίζω ότι είναι κάτι απαραίτητο να αναρτώνται ανάλογα θέματα, αφού είναι η περίοδος των επαναλήψεων…

Προσωπικά έχω σταματήσει να δίνω διαγωνίσματα μετά την  συνταξιοδότηση, οπότε ….ό,τι προαιρείστεwink

Πολύ δυνατό διαγώνισμα με βασική δυσκολία, κατά την άποψή μου τα Β θέματα…

Πρόκειται μάλλον για σοβαρά προβλήματα, αλλά και με αρκετή δουλειά.

Τάσος Αθανασιάδης
Αρχισυντάκτης
11/04/2018 1:47 ΜΜ

Νεκτάριε θα μελετηθεί το διαγώνισμά σου. Αλλά η αλήθεια είναι ότι μας 'εχεις συνηθίσει σε υψηλού επιπέδου διαγωνίσματα…

Τάσος Αθανασιάδης
Αρχισυντάκτης
11/04/2018 2:48 ΜΜ

Τα Β θέματά σου τα βρήκα πολύ ενδιαφέροντα και όχι πολύ δύσκολα αλλά αρκετά για να ξεχωρίσεις αυτούς που πρέπει. Στο Β3 θα μπορούσε νομίζω κάποιος να πει οτι το 0,75 είναι το (3/2) Τδ και από εκεί βγαίνει πιο εύκολα νομίζω (με λιγότερες πράξεις)

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
11/04/2018 4:22 ΜΜ

Νεκταριε καλα θεματα και πολυ καλα δουλεμενα (νουμερα και οχι μονο)!

Μεγαλο το ευρος υλης που κάλυψες με το Θεμα Α  καλες οι ερωτησεις μου αρεσαν οι προτασεις στο (5)!

Στο θεμα Β θελησες να εξετασεις αυτα που δεν εβαλες στα Θεματα Γ και Δ . Επομενως το ευρος του διαγωνισματος σου ειναι πολυ μεγαλο. Το πρωτο ειναι λιγο πονηρο αλλα αν γραψεις τις σχεσεις που πρεπει προχωρα χωρις προβληματα. Το δευτερο μου αρεσε αρκετα κρουση – ταλαντωση .Τωρα στο τριτο τα διακροτηματα παντα τα θεωρω επικίνδυνα εδω θα συμφωνησω με τον Τασο το Τδ=(2/3)*0.75=0.5 sec.

Στο θεμα Γ ξεκινας με ενα προσιτο ερωτημα αλλα θα προτιμουσα το (β) να ηταν πριν το ερωτημα (ε) . Πολυ προσοχη χρειαζεται στην διαχείριση των διαφορων υψων που δινεις γιατι ευκολα κανεις μπορει να την πατησει . Φυσικα το (ε) ειναι ενα πολυ καλο ερωτημα το οποιο θελει ιδιαιτερη προσοχη !

Στο Θεμα Δ οπως και περυσι δουλευεις με ενα απλο στερεο το οποιο ομως του δινεις μια ιδιαιτεροτητα στην συνεχεια μετα την στιγμη t1 ! Εδω χρειαζεται προσοχη για να καταλαβει κανεις απο την εκφώνηση τι ακριβως συμβαινει την t2. Βεβαια εχει αρκετη κινηματικη το ολο θεμα οποτε αυτο μαλλον δημιουργει προβληματα , δυστυχως , στους μαθητες ! Και εδω το (ε) ειναι ενα πολυ καλο ερωτημα οπου πρεπει να καταλαβει πρωτα κανεις τι συμβαινει και μετα να μπει στην διαδικασια να γραψει …. Ο ρυθμος μεταβολης στην δυναμικη ενεργεια ,τον ειδα και στο διαγωνισμα του study4exams στο Θεμα Γ,  δεν ξερω αν ειναι ευκολα διαχειρίσιμος απο πολλους μαθητες . 

Ενα πολυ πληρες διαγωνισμα που για τους μετριους μαθητες στην καλυτερη περιπτωση να τους φτασει στο (14) ενω για τους καλους σιγουρα εχει τον τροπο να τους ξεχωρισει !

Βιδαλάκης Τάσος
11/04/2018 9:50 ΜΜ

Καλησπέρα Νεκτάριε.

Ευχαριστώ πολύ για το  όμορφο επαναληπτικό διαγώνισμα που μας πρόσφερες.

 Είδη το έδωσα σε κάποιους πολύ καλούς μαθητές οι οποίοι το έλυσαν μέσα σε αρκετά καλό χρόνο πιστεύω  (2h 30min).

Στο ερώτημα Γ2 όλοι έβαλαν λάθος το συνολικό ύψος ενώ  στο Δ5 οι περισσότεροι δεν θυμόντουσαν τον τύπο ή δεν έβαλαν το αρνητικό πρόσημο.

 

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλησπέρα Νεκτάριε και χρόνια πολλά,

ευχαριστούμε για το διαγώνισμα που μοιράζεσαι μαζί μας. Είναι δύσκολο αυτή

την ώρα να το δω με προσοχή, είμαι σίγουρος ότι θα είναι ακόμα μια ποιοτική

δουλειά, χρήσιμη για την επανάληψη.

Θα ήθελα να σημειώσω το εξής, από μια γρήγορη ματιά στο θέμα Α (τέτοια ώρα

μόνο αυτό ….αντέχω να δω)

Στο Α3, εκτιμώ, πως πρέπει να το διατυπώσεις:

"Η σειρήνα του ασθενοφόρου εκπέμπει ήχο, ο οποίος όταν το ασθενοφόρο

είναι ακίνητο έχει μήκος κύματος λ .

Εάν τα μήκη κύματος του ήχου που αντιλαμβάνονται οι παρατηρητές τώρα

που το ασθενοφόρο κινείται είναι λ1 και λ2….." ώστε να είναι σωστή 

η απάντηση (β) που δίνεις

 

Στη διατύπωση: "Η σειρήνα εκπέμπει ήχο μήκους κύματος λ…."

η σωστή απάντηση είναι λ2=λ=(υ-υs)T=(υ-υs)/fs  αφού:

Όταν η σημειακή πηγή κινείται με σταθερή ταχύτητα μέτρου υs

και εκπέμπει ήχο συχνότητας fs , η ταχύτητα διάδοσης του ήχου

που αντιλαμβάνεται η πηγή μπροστά της

(κατά την κατεύθυνση κίνησής της δηλαδή)  είναι υ-υs

 

Άρα το μήκος κύματος λ που μετρά (που «αντιλαμβάνεται» δηλαδή)

η κινούμενη πηγή είναι:  λ= υ-υs / fs = (υ-υs)T =λ2

Αυτό όμως είναι και το μήκος κύματος του ήχου

που αντιλαμβάνεται οποιοσδήποτε παρατηρητής

μπροστά από την πηγή.

 

Αντίστοιχα,  

η ταχύτητα διάδοσης του ήχου που αντιλαμβάνεται η πηγή πίσω της

(αντίρροπα από την κατεύθυνση κίνησής της δηλαδή)  είναι υ+υs

 

Άρα το μήκος κύματος λ που μετρά (που «αντιλαμβάνεται» δηλαδή)

η κινούμενη πηγή είναι:  λ= υ+υs / fs

 

Αυτό όμως είναι και το μήκος κύματος του ήχου

που αντιλαμβάνεται οποιοσδήποτε παρατηρητής πίσω από την πηγή

Δηλαδή   λ= υ+υs / fs=(υ+υs)T=λ1

 

Την ίδια διαφωνία είχα εκφράσει γραπτά και προς την ΚΕΕ το 2011 νομίζω….

αλλά η απάντηση ήταν η σιωπή……

 

 

 

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Χρόνια πολλά Νεκτάριε και συγχαρητήρια για το διαγώνισμα!!

Όποιος υποψήφιος γράψει πάνω από 15 , θα μπορούσε στις Πανελλαδικές να πάρει το 19-20 άνετα!

Ήδη το έδωσα σε 2 μαθητές που θα το γράψουν προσεχώς, οπότε  θα δω και την.. αντοχή τους! 

Να'σαι καλά.