ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΕΞΙ (6)
ΘΕΜΑ 1ο
Στις ερωτήσεις 1-4 να γράψετε τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.
- Σε ένα στάσιμο κύμα, τα σημεία που βρίσκονται μεταξύ δύο διαδοχικών δεσμών έχουν:
α. ταυτόχρονα μέγιστη κινητική ενέργεια.
β. ίδιο πλάτος ταλάντωσης.
γ. διαφορετική συχνότητα ταλάντωσης.
δ. διαφορά φάσης π rad.
(Μονάδες 5)
………….. Η εκφώνηση ΕΔΩ και οι απαντήσεις ΕΔΩ
Επίσης επειδή αυτή την εποχή είναι χρήσιμα:
Tελικό διαγώνισμα προσομοίωσης Φυσικής Γ΄ Λυκείου 2015-2016
Tελικό διαγώνισμα προσομοίωσης Φυσικής Γ΄ Λυκείου 2016-2017
Χρονια Πολλα Νεκταριε !
Για ακομη μια φορα προσφερεις ενα πολυ αξιολογο υλικο !
Σε ευχαριστουμε !
Τις επομενες ωρες θα μελετηθει .Οποτε θα τα ξαναπουμε …
Χρόνια πολλά Κώστα. Να σαι πάντα καλά με υγεία…
θα περιμένω την άποψή σου…
Νεκτάριε καλημέρα
Έριξα μια γρήγορη ματιά χωρίς να πάρω χαρτί και στυλό να το λύσω. Ξεχώρισα το Β3 και όλο το Δ θέμα με την κλιμάκωση που είχε. Τα πολλαπλής θεωρώ κάποια ότι είναι τσιμπημένα και ενδεχομένως απο μαθητές να θέλουν χαρτί και μολύβι για να απαντηθούν. Γενικά όμως ήταν κλιμακούμενο με τις παγίδες και τα λεπτά του σημεία και το 100 δεν γράφεται έυκολα.
Καλημέρα Χρήστο και χρόνια πολλά.
Θεωρώ ότι από τα πολλαπλής επιλογής το Α2 θέλει προσοχή και χαρτί!
Προσπάθησα, όπως προσπαθώ πάντα, να υπάρχουν 2-3 σημεία που θα ξεχωρίσουν βαθμολογικά τους μετρίως διαβασμένους από τους άριστα διαβασμένους.
Να σαι καλά.
Καλησπέρα Νεκτάριε.
Σε ευχαριστώ για το επαναληπτικό διαγώνισμα που μοιράστηκες!
Τέτοια εποχή, νομίζω ότι είναι κάτι απαραίτητο να αναρτώνται ανάλογα θέματα, αφού είναι η περίοδος των επαναλήψεων…
Προσωπικά έχω σταματήσει να δίνω διαγωνίσματα μετά την συνταξιοδότηση, οπότε ….ό,τι προαιρείστε
Πολύ δυνατό διαγώνισμα με βασική δυσκολία, κατά την άποψή μου τα Β θέματα…
Πρόκειται μάλλον για σοβαρά προβλήματα, αλλά και με αρκετή δουλειά.
Νεκτάριε θα μελετηθεί το διαγώνισμά σου. Αλλά η αλήθεια είναι ότι μας 'εχεις συνηθίσει σε υψηλού επιπέδου διαγωνίσματα…
Τα Β θέματά σου τα βρήκα πολύ ενδιαφέροντα και όχι πολύ δύσκολα αλλά αρκετά για να ξεχωρίσεις αυτούς που πρέπει. Στο Β3 θα μπορούσε νομίζω κάποιος να πει οτι το 0,75 είναι το (3/2) Τδ και από εκεί βγαίνει πιο εύκολα νομίζω (με λιγότερες πράξεις)
Νεκταριε καλα θεματα και πολυ καλα δουλεμενα (νουμερα και οχι μονο)!
Μεγαλο το ευρος υλης που κάλυψες με το Θεμα Α καλες οι ερωτησεις μου αρεσαν οι προτασεις στο (5)!
Στο θεμα Β θελησες να εξετασεις αυτα που δεν εβαλες στα Θεματα Γ και Δ . Επομενως το ευρος του διαγωνισματος σου ειναι πολυ μεγαλο. Το πρωτο ειναι λιγο πονηρο αλλα αν γραψεις τις σχεσεις που πρεπει προχωρα χωρις προβληματα. Το δευτερο μου αρεσε αρκετα κρουση – ταλαντωση .Τωρα στο τριτο τα διακροτηματα παντα τα θεωρω επικίνδυνα εδω θα συμφωνησω με τον Τασο το Τδ=(2/3)*0.75=0.5 sec.
Στο θεμα Γ ξεκινας με ενα προσιτο ερωτημα αλλα θα προτιμουσα το (β) να ηταν πριν το ερωτημα (ε) . Πολυ προσοχη χρειαζεται στην διαχείριση των διαφορων υψων που δινεις γιατι ευκολα κανεις μπορει να την πατησει . Φυσικα το (ε) ειναι ενα πολυ καλο ερωτημα το οποιο θελει ιδιαιτερη προσοχη !
Στο Θεμα Δ οπως και περυσι δουλευεις με ενα απλο στερεο το οποιο ομως του δινεις μια ιδιαιτεροτητα στην συνεχεια μετα την στιγμη t1 ! Εδω χρειαζεται προσοχη για να καταλαβει κανεις απο την εκφώνηση τι ακριβως συμβαινει την t2. Βεβαια εχει αρκετη κινηματικη το ολο θεμα οποτε αυτο μαλλον δημιουργει προβληματα , δυστυχως , στους μαθητες ! Και εδω το (ε) ειναι ενα πολυ καλο ερωτημα οπου πρεπει να καταλαβει πρωτα κανεις τι συμβαινει και μετα να μπει στην διαδικασια να γραψει …. Ο ρυθμος μεταβολης στην δυναμικη ενεργεια ,τον ειδα και στο διαγωνισμα του study4exams στο Θεμα Γ, δεν ξερω αν ειναι ευκολα διαχειρίσιμος απο πολλους μαθητες .
Ενα πολυ πληρες διαγωνισμα που για τους μετριους μαθητες στην καλυτερη περιπτωση να τους φτασει στο (14) ενω για τους καλους σιγουρα εχει τον τροπο να τους ξεχωρισει !
Διονύση, Τάσο και Κώστα σας ευχαριστώ πολύ για την ενασχόλησή σας με το διαγώνισμα.
Διονύση, όντως η εποχή είναι η κατάλληλη για διαγωνίσματα… Πολλά φροντιστήρια ετοιμάζονται για τα επαναληπτικά τους, οπότε νομίζω ότι ήταν η ώρα του για αυτή την ανάρτηση… Τώρα εντάξει διαγωνίσματα μπορεί να μην μας δίνεις αλλά μας δίνεις τόσα άλλα!
Τάσο (και Κώστα) δεν ξέρω αν κάποιος νομιμοποιείται να γράψει απευθείας 0,75s = 3Τδ/2… Θεωρείται γνωστό (από τους εξεταστές) ότι ο πρώτος μηδενισμός του πλάτους επιτυγχάνεται σε Τδ/2;
Διονύση (και Τάσο αλλά και Κώστα) Η επιλογή των β΄ θεμάτων έγινε με γνώμονα την κάλυψη ύλης που δεν εξετάστηκε στα υπόλοιπα τρία θέματα. Μπορεί να είναι όντως λίγο μεγαλούτσικα αλλά δεν τα θεωρώ δύσκολα…
Κώστα είσαι από τους καλύτερους κριτές… γιατί έχεις τη μοναδική ικανότητα να βρίσκεις και να αναδεικνύεις τα λεπτά σημεία του διαγωνίσματος… Να πω εδώ ότι το συγκεκριμένο διαγώνισμα κατασκευάστηκε με το μάζεμα θεμάτων σε διαγωνίσματα που έβαλα στο σχολείο μου στους μαθητές κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς … Το τελικό διαγώνισμα προσομοίωσης στο σχολείο μου δεν έχει γραφτεί ακόμη … και προφανώς θα έχει άλλα θέματα!
Έτσι λοιπόν προσπάθησα να βάλω ερωτήματα από όλη την ύλη σε όλα τα θέματα.
Οι δυσκολίες του διαγωνίσματος (αυτές που τουλάχιστον είχαν συναντήσει οι μαθητές μου) ήταν:
Θέμα Β3 (δεν πρόσεξαν ότι ζητούσα τη διαφορά κάποιων συχνοτήτων), Θέμα Γ2 (μη σωστός υπολογισμός του συνολικού ύψους στην ισχύ), Θέμα Γ5 (δεν περίμεναν να τους ζητηθεί κάτι τέτοιο), Θεμα Δ5 (δεν θυμόντουσαν τον τύπο υπολογισμού του ζητούμενου ρυθμού μεταβολής της δυναμικής ενέργειας).
Οπότε Κώστα έπεσες σε όλα μέσα!! Μπράβο λοιπόν και για την κρίση σου αλλά και για τον τρόπο που αντιμετώπισες το διαγώνισμα!
Σας ευχαριστώ πολύ και τους τρεις σας.
Καλησπέρα Νεκτάριε.
Ευχαριστώ πολύ για το όμορφο επαναληπτικό διαγώνισμα που μας πρόσφερες.
Είδη το έδωσα σε κάποιους πολύ καλούς μαθητές οι οποίοι το έλυσαν μέσα σε αρκετά καλό χρόνο πιστεύω (2h 30min).
Στο ερώτημα Γ2 όλοι έβαλαν λάθος το συνολικό ύψος ενώ στο Δ5 οι περισσότεροι δεν θυμόντουσαν τον τύπο ή δεν έβαλαν το αρνητικό πρόσημο.
Καλημέρα Τάσο και χρόνια πολλά (εις διπλούν και για την ονομαστική σου εορτή).
Χαίρομαι που σου άρεσε το διαγώνισμα… Περισσότερο χαίρομαι που δοκιμάστηκε και σε μαθητές…
Τα δύο σημεία που έχασαν μόρια είναι δύο από τα 4-5 σημεία του διαγωνίσματος που μπορούν να ξεχωρίσουν τους άριστους μαθητές και τα 100άρια.
Να σαι καλά.
Καλησπέρα Νεκτάριε και χρόνια πολλά,
ευχαριστούμε για το διαγώνισμα που μοιράζεσαι μαζί μας. Είναι δύσκολο αυτή
την ώρα να το δω με προσοχή, είμαι σίγουρος ότι θα είναι ακόμα μια ποιοτική
δουλειά, χρήσιμη για την επανάληψη.
Θα ήθελα να σημειώσω το εξής, από μια γρήγορη ματιά στο θέμα Α (τέτοια ώρα
μόνο αυτό ….αντέχω να δω)
Στο Α3, εκτιμώ, πως πρέπει να το διατυπώσεις:
"Η σειρήνα του ασθενοφόρου εκπέμπει ήχο, ο οποίος όταν το ασθενοφόρο
είναι ακίνητο έχει μήκος κύματος λ .
Εάν τα μήκη κύματος του ήχου που αντιλαμβάνονται οι παρατηρητές τώρα
που το ασθενοφόρο κινείται είναι λ1 και λ2….." ώστε να είναι σωστή
η απάντηση (β) που δίνεις
Στη διατύπωση: "Η σειρήνα εκπέμπει ήχο μήκους κύματος λ…."
η σωστή απάντηση είναι λ2=λ=(υ-υs)T=(υ-υs)/fs αφού:
Όταν η σημειακή πηγή κινείται με σταθερή ταχύτητα μέτρου υs
και εκπέμπει ήχο συχνότητας fs , η ταχύτητα διάδοσης του ήχου
που αντιλαμβάνεται η πηγή μπροστά της
(κατά την κατεύθυνση κίνησής της δηλαδή) είναι υ-υs
Άρα το μήκος κύματος λ που μετρά (που «αντιλαμβάνεται» δηλαδή)
η κινούμενη πηγή είναι: λ= υ-υs / fs = (υ-υs)T =λ2
Αυτό όμως είναι και το μήκος κύματος του ήχου
που αντιλαμβάνεται οποιοσδήποτε παρατηρητής
μπροστά από την πηγή.
Αντίστοιχα,
η ταχύτητα διάδοσης του ήχου που αντιλαμβάνεται η πηγή πίσω της
(αντίρροπα από την κατεύθυνση κίνησής της δηλαδή) είναι υ+υs
Άρα το μήκος κύματος λ που μετρά (που «αντιλαμβάνεται» δηλαδή)
η κινούμενη πηγή είναι: λ= υ+υs / fs
Αυτό όμως είναι και το μήκος κύματος του ήχου
που αντιλαμβάνεται οποιοσδήποτε παρατηρητής πίσω από την πηγή
Δηλαδή λ= υ+υs / fs=(υ+υs)T=λ1
Την ίδια διαφωνία είχα εκφράσει γραπτά και προς την ΚΕΕ το 2011 νομίζω….
αλλά η απάντηση ήταν η σιωπή……
Καλημέρα Θοδωρή και χρόνια πολλά και από εμένα.
Έκανα την αλλαγή που προτείνεις.
Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και καλή δύναμη στον αγώνα σου…
Υ.Γ. Αθήνα – Ιωάννινα μαζί με γέφυρα κοντά στα 35 ευρώ διόδια… μαζί με τη βενζίνη άστα να πάνε…
Χρόνια πολλά Νεκτάριε και συγχαρητήρια για το διαγώνισμα!!
Όποιος υποψήφιος γράψει πάνω από 15 , θα μπορούσε στις Πανελλαδικές να πάρει το 19-20 άνετα!
Ήδη το έδωσα σε 2 μαθητές που θα το γράψουν προσεχώς, οπότε θα δω και την.. αντοχή τους!
Να'σαι καλά.
Καλησπέρα Πρόδρομε και χρόνια πολλά.
Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Γράψε μου αν έχεις τα αποτελέσματα των γραπτών των μαθητών σου για να έχω και μια ακόμη εικόνα από μαθητές… Εκτιμώ ιδιαίτερα τη γνώμη των μαθητών… Αυτοί εξάλλου θα κριθούν…